Skor Tablosu
Popüler İçerik
28-01-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Hazine ve Maliye Bakanlığı, otomotiv sektöründe stokçuluk ve haksız fiyat artışlarına karşı inceleme başlattı. Eylül ayından bu yana satılan 260 bin araç mercek altına alındı. 13 distribütör ve 257 bayiiden satış sürecine ilişkin ayrıntılı bilgi talep edildi. Bakanlık, sıfır kilometre araç alan tüketicilere ulaşarak satın aldıkları araçlar için elden ödeme yapıp yapmadıklarını ve zorunlu aksesuar satın almaya zorlanıp zorlanmadıklarını da sordu. Bakanlık ayrıca alıcılara aksesuar ödemelerinin banka yoluyla mı yoksa elden mi yapıldığı sorusunu da sordu. LİSTE FİYATININ ÜZERİNDEKİ ÜCRET 'VERGİ KAÇAKÇILIĞI' SAYILDI Liste fiyatları üzerindeki ödemeler ve tahsilat yöntemi hakkında bilgi talep edildi. Liste fiyatının üzerinde talep edilen ücret vergi kaçakçılığı olarak nitelendirilecek. İnceleme sonucunda araç satışlarında usulsüzlük tespit edilirse ilgili bayi ve distribütörlere cezai işlem uygulanacak.5 Puan
-
Şu anda arabalar için yaşadığımız bu şeyi Allah korusun bir gün su, ilaç gibi çok önemli şeylerde de yaşayabiliriz. Bizde bu ahlak oldukça yeni nesile Allah kolaylık versin..4 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Hocam, kaskocu şarjlı traş makinasını bile bende şarj ediyor. Boyacı geçen gün şarjlı süpürge ile geldi yaa3 Puan
-
Takas varsa satış aynı anda olur. İleri vadeli takas teklifi illaki bir takla var demek2 Puan
-
Sınıflandırma şöyle: detaylar için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/08/20150822-14.htm Araç kategorileri MADDE 4 – (1) L kategorisi araçlar, motorlu bisikletler, iki ve üç tekerlekli mopetler, iki ve üç tekerlekli motosikletler, sepetli motosikletler, karayollarında kullanılan hafif ve ağır dört tekerlekliler ve hafif ve ağır dört tekerlekli motosikletler dahil olmak üzere, bu maddede ve Ek I’de kategorize edildiği şekilde iki, üç ve dört tekerlekli motorlu araçları kapsar. (2) Bu Yönetmeliğin amaçları çerçevesinde, Ek I’de açıklandığı şekliyle aşağıdaki araç kategorileri ve alt kategorileri geçerlidir: a) L1e kategorisi araçlar (hafif iki tekerlekli motorlu araçlar), şu alt kategorilere ayrılır: 1) L1e-A araçlar (motorlu bisikletler). 2) L1e-B araçlar (iki tekerlekli mopet). b) L2e kategorisi araçlar (üç tekerlekli mopetler) şu alt kategorilere ayrılır: 1) L2e-P araçlar (yolcu taşımak için tasarlanmış üç tekerlekli mopetler). 2) L2e-U araçlar (iş amaçlı tasarlanmış üç tekerlekli mopetler). c) L3e kategorisi araçlar (iki tekerlekli motosikletler) şu alt kategorilere ayrılır: 1) 81 inci maddede performans özellikleri belirtilen motosiklet performansı açısından: i) L3e-A1 araçlar (düşük performanslı motosikletler). ii) L3e-A2 araçlar (orta performanslı motosikletler). iii) L3e-A3 araçlar (yüksek performanslı motosikletler). 2) Özel kullanım açısından: i) L3e-A1E, L3e-A2E veya L3e-A3E enduro motosikletler. ii) L3e-A1T, L3e-A2T veya L3e-A3T trial motosikletler. ç) L4e kategorisi araçlar (yan arabalı iki tekerlekli motosikletler). d) L5e kategorisi araçlar (üç tekerlekli motosikletler) şu alt kategorilere ayrılır: 1) L5e-A araçlar (üç tekerlekli motosikletler): temel olarak yolcu taşımak için tasarlanmış motosikletler. 2) L5e-B araçlar (ticari üç tekerlekli motosikletler): özellikle yük taşımak için tasarlanmış üç tekerlekli ticari motosikletler. e) L6e kategorisi araçlar (hafif dört tekerlekli motosikletler) şu alt kategorilere ayrılır: 1) L6e-A araçlar (karayolunda giden hafif dört tekerlekli motosikletler). 2) L6e-B araçlar (hafif dört tekerlekli motorlu araç) şu alt kategorilere ayrılır: i) L6e-BU araçlar (yararlanma amacına göre hafif dört tekerlekli motorlu araç): özellikle yük taşımak için tasarlanmış ticari araçlar. ii) L6e-BP araçlar (yolcu taşımaya yönelik hafif dört tekerlekli motorlu araç): öncelikli olarak yolcu taşımak için tasarlanmış araçlar. f) L7e araçlar (ağır dört tekerlekli motosikletler) şu alt kategorilere ayrılır: 1) L7e-A araçlar (karayolunda giden ağır dört tekerlekli motosikletler) şu alt kategorilere ayrılır: i) L7e-A1: A1 yol dört tekerleklisi. ii) L7e-A2: A2 yol dört tekerleklisi. 2) L7e-B araçlar (her arazide gidebilen ağır dört tekerlekli motosiklet), şu alt kategorilere ayrılır: i) L7e-B1: her arazide gidebilen dört tekerlekli motosiklet. ii) L7e-B2: her arazide gidebilen iki kişilik araç. 3) L7e-C araçlar (ağır dört tekerlekli motorlu araçlar), şu alt kategorilere ayrılır: i) L7e-CU araçlar (yararlanma amaçlarına göre ağır dört tekerlekli motorlu araçlar): özellikle mal taşımak için tasarlanmış ticari araçlar. ii) L7e-CP araçlar (yolcu taşımaya yönelik ağır dört tekerlekli motorlu araçlar): temel olarak yolcu taşımak için tasarlanmış araçlar.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Ford Ka adamdır diğer alternatifleri sadece laf kalabalığı. Minyon olsun keyif dolsun istenirse Ford Ka. 1.5 sene bindim. Profil resmimde ki araç kendisi. Ameliyat için satmak zorunda kalmıştım. Sattığım abiyi aradım satmıyorum kardeşim kullanıyorum demişti. Neyse 1.5 senede bu araçta maceralarım şöyle oldu. (2019 yılında aldım 1999 model Ford Ka idi klima yoktu) 1. Aldıktan hemen o hafta alt üst ahtapot hortumlarını komple sıfır değiştirdim. 2. Direksiyon kutusunu sıfır yeniledim (keçeden yağ akıyordu kronik bu araçta. Benden sonraki sahibi geçenlerde yine akıntı yapmaya başlamış almak istediğimde söylemişti) 3. Termostatı değiştirdim. 4. Bakımlarını yaptırdım. Stop ediyordu rölanti ayarı yaptı Osman usta sübab ayarı felan. Haricinde Allah belasını versin demedim böyle öz evladım gibi severdim hala da içimde sevgisi. Sonra geçtiğimiz sene Corsa aldım benzer Allah belasını versin diye bir o arabaya birde BMW 5 e dedim sanayiden sanayiye bindim ikisinede Ford Ka sürecimde @Çağlar Bayur @Sani Gerşonbana çok yardımcı oldu ağabeylerim. Her aklımda soruda buraya döndüm sıkılmadan cevapladılar. Allah onlardan razı olsun🙏2 Puan
-
İstanbul dan İzmit'e gelirken navigasyon ve müzik açıktı. Hatta o zaman telefon ekranı da uygulama olmayınca açık çalışıyordu. Bı ısınma problemi görmedim. Hatta şarjda güzelce doluyordu. Video yol için değil zaten. Bekleme zamanlarında koca ekran boş mu dursun iki video dönsün vo kadar para verdik. Torpido dediğin yüksek tıp doğan torpidosu fazladan tablet var işte :P2 Puan
-
yeni poliçesi kesilen böyle ışık görmüş tavşan gibi olur, kendimden biliyorum bugün asansöre ekmek almaya gittim2 Puan
-
Ülkemizin en küçük yerleşim birimlerine bile doğalgaz ulaştırılıyor, ne mutlu bu hizmetleri yapanlara.2 Puan
-
Kabul ettin mi etmedin mi o kısım karıştı Takasta herzaman kaybedersin murat. Hep kasa kazanır. Egeayı havada kaparlar dediğin gibiyse yani dediği gibiyse. Yani öpecek ki yem atıyor bence. Ya arabayı çakacak ya rakamdan öpecek1 Puan
-
ben kullanmıyorum o parayı dedikleri zaman niye diye sormuyorum. Bitiyorum konuşmayı. O bekliyor ama niye diye sormamı1 Puan
-
1 Puan
-
Ben geçen ay yaşadım. Kavgayı ayırdılar. İlacı olmasına rağmen vermedi1 Puan
-
1 Puan
-
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 28/11/2013 tarihinde yayımlanıp yürürlüğe girdi. Tabi bu kanun kapsamında uyuşmazlıkların değerlendirilip sonuçlandırılması zaman aldı. O yüzden hala eski kanun kapsamında hükümler haber oluyor. Yeni kanunun 11'inci maddesinde "(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır." hükmü var. Yani tüketici kafasına göre ayıpsız mislini talep edemiyor. Yargıtay'ın nispeten yakın tarihli(2020) kararında 2015 yılında sıfır olarak alınmış araçtaki motor arızası sebebiyle ecu denilen beynin değiştirilmesi gerektiği bununda bedelinin 1.492,60-TL olduğu tespit edilmiş. Devamında da ücretsiz onarım” ve “malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi” seçimlik haklarının kullanılması halinde karşı taraf için hakkaniyete aykırı olarak orantısız güçlüklerin ortaya çıkması halini ise tüketici insiyatifinde olan seçim hakkının bir istisnası olarak aynı maddenin üçüncü fıkrasında hüküm altına almıştır. Bu açıklamalar ışığında somut olayda, hükme esas alınan bilirkişi incelemesinde, araçtaki ayıbın 1.492,60.-TL değer kaybına yol açacağı bildirilmiştir. Hal böyle olunca mahkemece, davacının seçimlik haklarından bedel iadesini içeren sözleşmeden dönme hakkını kullanmasının TMK'nın 2. ve 6502 Sayılı Kanun 11/3. maddeleri uyarınca hakkaniyete ve taraflar arasındaki hak ve menfaatler dengesine aykırı olacağından, araçtaki ayıp nedeniyle seçimlik hakkından bedel indirim uygulanmasının uygun olacağı değerlendirilerek sonucuna göre hüküm tesisi gerekirken, demiştir. Kısacası özellikle araba gibi ürünlerde ayıpsız misli ile değiştirilmesi için ayıptan kaynaklı kusurun ve bu kusurun tamirinin çok ciddi meblağlara ulaşması durumunda söz konusu olabilecek. Zaten uygulamada da sıkıntı oluyor. Bu tip bir dava 3-5 yıl arasında çözülüyor. O zamana kadar da araç makyaj işlemi görüyor ya da yenileniyor. Bayinin elinde aynı model ve tipte sıfır araç olmadığı için taraflar bir şekilde orta yolu bularak anlaşmaya çalışıyor. Hanımefendiye de anlayabiliyorum ülkenin ekonomik durumu sebebiyle araba bir ulaşım aracı değil yatırım aracı olduğu için yok motoru değişmiş yok şu bu diye yatırımının değerini azaltacak risklerden uzak durmak istiyor ama kanuna göre araba bir yatırım aracı değil mal olduğu için süreç istediği gibi gitmeyebilir.1 Puan
-
1 Puan
-
Blokta çatlak var ve soğutma suyu egzozdan tahliye oluyor. Komple sandık motor değişecek maalesef, 2 el blok bulursanız da yeni motor gelse de aynı risk altındasınız maalesef. Bende 1.6 Ecoboost 182hp C-Max varken aynı durumu yaşadım, suya Liqui Moly blok çatlak gidericisi ilave ettim, bu sorun çözüldü ama bu kez de suyun dolaştığı kanallarda daralma oldu komple soğutma sıvısını boşaltıp 2 kez antifriz ekledik. Kısmen çözüldü sorun ama ciddi risk altındasınız. Fordun ilk bir kaç seri ürettiği Ecoboost motorlar maalesef sıkıntılı. 1.5 ve yeni 1.0'lar bilmiyorum, umarım daha iyidir. Uzun süredir VAG seri araçlar kullanıyorum, sorunsuz değiller ama cam suyuna bitti sensörü koyup soğutma sıvısına koymayacak kadar amatör değiller en azından. Bu güne değin 7'si Mondeo olmak üzere 10'dan fazla Ford kullandım, son aracımda Ford genel merkezi ile akraba olacak seviyede yazışmalar yaptım ve yıldım artık. Kesinlikle arabasının arkasında değiller hele ki Otosan hiç değil. Selamlar, Saygılar Ali1 Puan
-
Termostat. Devirdaim. Hortumlarda çatlak. Radyatör. Motorun sağında, motora giren su hortumu mevcut, ucu kelepçeli, o kısımda gevreme. Genleşme Deposunda çatlak. Genleşme Deposunun kapağı (orijinal değilse yapabilir). Lpg varsa regülatör kısmı. Şüpheli Listesi bu. Ucuzdan pahalıya doğru gidin derim.1 Puan
-
çok iç açıcı bir tamir yöntemi yok, blok tespitinin doğru olması drumunda sandık motor takılıyor, yeni nesil euro5 ten sonra birçok motorda rektifiye yapacak pay yok zaten1 Puan
-
Arabaların kime satışdığı da araştırılmalı.. Bayiyi aradığımızda araba yok. Sıfır arabaların % 70 i galerilerde. Galericiler de en az % 10 fazlasıyla satıyor..1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
İhbar süresi var aynı iş kanunundaki gibi. Çıkmadan 8 hafta önce söylüyorsun 10 yıllık inanansan.1 Puan
-
O kadar basit mi yapmışlar ki? Eğer öyleyse zaten kötü. Ama tipi güzel. Sonra ne oldu abi uçaklara?1 Puan
-
Ara ara çıkar bu haber. Resimdeki araba 88 Tofaş göğüsten 4 ileri . Bı ara son seri doğan s tadında olanları yaptılar. Demek Tofaşin elinde bı depodan eski kasa şahin parçası vs çıktı. Onları değerlendiriyorlar1 Puan
-
Osman usta yardımcı olamadı mı? Sani bey şehri tanımak önemli,oraya gidiyorum diye çıktım,nişanımız nedeniyle zaman kısıtlı olduğundan en yakın yere gittim.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Bi kere girince geri çıkmak var mı? Mesela artık inanmıyorum deyip o güne kadar ödenenleri geri istetebiliyor muyuz?1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Michelin primacy 4ü biraz daha geliştirerek primacy 4 plus'ı çıkarttı. Lastiği yakın takipteyim. Kış bitimi lastik kredisi çekerek işin şakası michelin geçiş yapacağım. Bu lastiğe muadil ürünler elbetteki var ama önemli olan son mm'ye kadar ilk günkü performansı sergileyebilmesi. Geçmiş yıllardaki tecrübelerime dayanarak michelin diyorum.1 Puan
-
1 Puan
-
spesifik olarak bu parça üstünde bilgim yok ancak tamiri veya yeniden hizalanması olacağnı sanmam , kamlı geçmedir bunlar1 Puan
-
1 Puan
-
Biz zamanında bırak izini kendisini kullanıyorduk . Eskiden buralar hep karbonlukdu.1 Puan
-
1 Puan
-
Urban terrain lerimiz geldi, ebatı 235/60/16 yaptık 215/65/16 ile aynı çapta Tabandan 2 cm daha genişleme almış olduk1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Ne ayarı ya T stop şahin mi bu Bu arada araba yaklaşık 90 k dır lpgli bıghtıgh ya sübap deniştirmekten her pzt Herhangi bir beyin arızası olmazsa baya eğlenceli bir kalkış olur gibi1 Puan
-
Nasıl yok? 2.7 lt hacimle lt bazında senden az yakıyorum aynı güzergahta, hani lpg çevreciydi? Sen 7.6 lt lpgnin partikülünü (onda partikül yok deme, bana göre var) salıyorsun doğaya ben 6 lt dizelin. Neymiş lpg 10 liraymış, 80 kuruş yakıyormuş. Peeeh. (hakkaten 80 kuruş mu yakıyon len )1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00