İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      21

    • Mesaj

      100.037


  2. Cem Işık

    Cem Işık

    İçerik Yöneticisi


    • Puan

      16

    • Mesaj

      9.185


  3. Celal Aydın

    Celal Aydın

    Üye


    • Puan

      13

    • Mesaj

      2.134


  4. Doğan Arşiray

    Doğan Arşiray

    Üye


    • Puan

      12

    • Mesaj

      16.400


Popüler İçerik

23-01-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Cem Işık

    TAG

    10 gün önce bir haber vardı yolcu taksiye biniyor, taksi şöförünün kafasına kaldırım taşı vuruyordu.. arabaya binen yolcunun dürüst namuslu olduğunu nasıl anlayacağız? Ya da kadın yolcu bindi, beni taciz etti demeyeceğinin garantisi var mı? Ben de yardımlaşma taraftarıyım ama bu tip çekinceler olunca kafada, insan 2 kere düşünüyor..
    5 Puan
  2. sadece yük endeksi değil, yolu tutma becerisi viraj alma kabiliyeti de devreye girer, C tipi bir lastiği hiçbi bineğe hiçbir şartta takmazdım, sırt yanak desenleri tasarımları çok farklı
    4 Puan
  3. Buraya göre bakarsınız. 1500 kg araç + 500 kg yük = 2000 kg / 4 = 500 kg (Normal bir araç ve 4 kişi ve hafif bagaj ile ortalama kg) Araca sonradan yük bindirecek herşey kg hesabını değiştirir buna göre yüksek endeksli lastik kullanmakta fayda vardır. Misal kendimden örnek vereyim ben 102 T kullanıyorum 850 kg x 4 = 3400 kg toplam taşıma kapasitesi var 1500 araç + 500 yük + 800 kg römork = 2800 kg
    4 Puan
  4. Silecekler geldi, taktım. Cam biraz kirlensin deneyeceğim. Kaliteli bir yapısı var. Otobanda 120-130 km/h giderken rüzgardan dolayı oynama yapmadı, artı bir durum benim için, öncekiler ucuz marka idi, oynuyordu.
    4 Puan
  5. @Oğuzkan Erışık @Zafer Bakar koşun koşun araba yıkanmış 😀 Bir daha böyle fırsatı yakalayamazsınız 😀 Araba yıkandı rot balansa girdi 100 120 civarında titreme vardı. Rotta çok sapma yokmuş. 400 lira bayıldık.
    3 Puan
  6. Hız ve yük indeksini belirleyen lastiğin hem kimyasal yapısı hem de fiziksel yapısıdır. Hamur yapısı ve desenler yani. Bu da doğrudan sürüşe etki eder, ticari olduğu için dayanıklı olur ama aşırı sert olması kaçınılmaz. Aracın sürüş dinamiklerine olumsuz etki yaratacağı kanaatindeyim.
    3 Puan
  7. mis gibi olur tamiri gayet mümkün. çatlağın başına sonuna minnak matkapla delik açılır sonra çatlak boyunca sağlam bir epoxi yapıtıcı ile yapıştırılır
    3 Puan
  8. Bizim tipimize bakıp kes para bile satmadı sen diyon faiz felan tipine
    3 Puan
  9. Yan sanayi alınacak ve alınmayacak parçalar vardır. Devirdaimi termostatı yan sanayi almam. Alt taşıyıcıyı alabilirim. Rotları alabilirim. Aksı alabilirim. Ben de olsam bu parçalara 8000 lira vermezdim
    3 Puan
  10. 3 ay sonra z-rot'lar ses yapmaya başlayınca gelen pişmanlık hissi. Bazı şeyler yaşayarak öğreniliyor.
    3 Puan
  11. Herkese Merhaba, Forumda yıllardır bilgi okuyorum ve bu sayede çok sayıda hata çözdük. Benim durumumda olanlar için bir başlık oluşturmak istedim. 2 gün boyunca çalıştırılmayan dizel aracım bugün bir kere marş aldıktan sonra tekrar marş almadı. İlk olarak araç arkaya doğru hafif eğimli bir yerde 2 gün boyunca bekledi bunu belirteyim. İnsanların aklına ilk gelen şey akü bitmiş olabileceğiydi ama aküyü yeni değiştirdiğimden ve marş aldığından ötürü akü seçeneğini kafamda eledim. Kızdırma bujisi de değildi. Mazot filtresi seçeneği en mantıklısıydı ve mazot filtresi değiştirildikten sonra sorun çözüldü. Mantığını ise şöyle açıklayayım: Araç geriye doğru hafif eğimli olduğundan ve filtre verimli olmadığından mazot çekemedi. İlk çalıştırmada mazot filtresinin içindeki mazotu kullandı ve arkadan mazot çekemediğinden stop etti.
    2 Puan
  12. 2 Puan
  13. Hele şükür bi rot balans gördü 😂
    2 Puan
  14. Burdan mı geçtin ?🤣 Senelerdir lastik değişimine para vermiyorsun abi. 400 neki.... biz bir yılda veriyoruz onu..
    2 Puan
  15. Hükümet sokaktaki şiddeti görmezden gelmeye devam ediyor. Kural tanımamazlık aldı başını gidiyor
    2 Puan
  16. Ehliyetleri geri verirken para istiyorlar mı?
    2 Puan
  17. Bildiğim kadarıyla öyle olmalı oem ledli otomobiller de. aşağıdaki ilanı şimdi buldum, mercek ile led entegre bölümü ayrı, değiştirilebiliyormuş.
    2 Puan
  18. Bugün 4 tane lastiğe 10400 para ödedim. Başka bişi demiyorum.
    2 Puan
  19. Ticari araç lastiklerinin üretim amacı yük ve yol şartlarına uygun olması. Daha sağlam (kolay kolay yapısı bozulmaz/yarılmaz/patlamaz) Daha uzun ömürlü Daha ağır (yakıt tüketimi artar/alt takıma/araca ekstra yük bindirir) Daha fazla yük kapasitesi Daha geç ısınır (yol tutuşu olumsuz etkiler) Binek araç lastiklerinin üretim amacı ise, güvenlik, konfor, ekonomik kullanım olduğundan, ticari araçlara binek, binek araçlara ise, ticari araç lastikleri üretim/kullanım amaçları farklılığından dolayı takılmaz.
    2 Puan
  20. Yok Mahmut bey mesken :-). Sabah sabah şok etkisi yarattılar. Endeksi yanlış okumuşlar. 3000 m3'lük ufak bi yanlışlık. Sağolsun enerya yetkilileri hemen durumu çözdüler gün içerisinde tekrar sayacı okuyup düzeltme işlemi yapılacak. Geçmişte örnekleri vardı; sen bu faturayı öde eğer yanlışlık varsa biz düzeltir sana geri ödeme yaparız diyecekler diye korktum. Yoksa yanlışlık olduğu bariz belli idi. Burası Nevşehir burada her şey mümkün :-D 3 buçuk yıldır faturanın üzerinde kuyumcu reklamı var. Herkes normal karşılıyor ve kimse bir şey demedi. Belki faturayı kuyumcuya yatırmaya giden bile olmuştur
    2 Puan
  21. Otosan OEM degildir. X firma markasi ile degil aracin logosu ile uretilen ve uretimde takilan parcadir OEM. Orjinal Ekipman Üreticisi. Almanya daki arac sahibinin otosan diye parca aradigini hayal edebilirmisiniz? OEM evrensel olur. Ford Otosan, 1959 yılında Vehbi Koç tarafından Acıbadem, Üsküdar'da kurulmuş Türk otomotiv şirketidir. Vikipedi Bir marka parcaya göre OEM olabilir. Mesela Mann Audi yag filtresi icin OEM olabilir ama hava filtresi icin olmayabilir. Dolayisi ile OEM derken her parcasi icin denemez. Örnek; ATE-TRW de ayni zamanda OEM dir. Bazi araclarda fabrikasyon bu parcalar kullanilir ve üzerinde logo olur. Bkz: Bosch da OEMdir mesela. Enjektör, ABS beyni fabrikada takilir. Ama bosch silecegi OEM diye almayiz.
    2 Puan
  22. Az kaldı, emekli promosyonunu alalım sıra ona gelecek.
    2 Puan
  23. bunu otosan da toplantıda masaya yatırmıştım, hans ın arabasına hamburgta otosan filtre takılıyor mu dedim , sonra ufak bir münakaşa çıktı
    2 Puan
  24. otelde bizzat çalışırlarsa olur bence.
    2 Puan
  25. Aslında o yük indeksi değil, hız indeksi.
    2 Puan
  26. Sorun olmaz, C tipi lastik SUV da kullanılabilir. Daha dayanıklı olurlar, yeni takılacak lastiğin marka modeli bilmiyorum ama ses sorunu olabilir diğer aksamlarda sorun teşkil etmez. Vesile ile uzun araştırmalar mühendislik hesaplamaları sonucunda benim Duster ın lastik ebatını 235/60R16 ya çıkarmaya karar verdik BF Goodrich Urban Terrain de karar kıldık.
    2 Puan
  27. Araçlarıma her şeyi modiye edebilir, değiştirebilirim.. Asla lastik ölçüsünü değiştirmem önerilen değerler dışına çıkmam. C sınıfı lastik daha önce incelemedim. Kötü ihtimaller: Sert olacaktır, süspansiyon sistemine aşırı yük binecektir. Hız endeksi düşük olacaktır, yüksek hızlarda ya işini yapamaz, ya da parçalanır. İyi ihtimal, sağlam olacaktır, kolay darbelerden zarar görmeyecektir.
    2 Puan
  28. Yan sanayi ile OEM farkını da bilmiyor bizim millet. Kimi OEM parçaya orijinal diyor, kimi yan sanayi. Tanımlar aynı olmayınca tespit de tutmuyor.
    2 Puan
  29. Abi yüzlerce araca taktık. Bizzat 2020den bu yana corolla araçlarımızda kullanıyoruz. Tavsiye ederim. HIR2 9012 Ampul kodu.
    2 Puan
  30. Logoyu söküp yerine Türk bayrağı takınca sorun çözülüyor onlara göre
    2 Puan
  31. Kodiaq aracımda aynı dertten müzdariptim, lazer dahil her ampulü denedim. Led takınca kesilme çizgisi sorunu yaşadım. Led mercek taktırdım en son, fabrikasyon ledli gibi güzel bir sonuca ulaştım nihayet. Tavsiye ederim herkese
    2 Puan
  32. 20 dk da 1100 tl harcamanın hafifliğidir o:) hayırlı olsun
    2 Puan
  33. Haritayı silip baştan denedim. Çıkmıyor o rampayı nedense. Hatta rampanın üstünü süpürüyor ama banyoya geçmiyor. @Emre Şimşek 5,5cm mi atlıyor? Abi kibrit tamam ezdiniz ama herkesin robotu da mı turbolu çok çeker falan yaa
    2 Puan
  34. Ödemem diye düşünüyorum. Aslında bir ceza yok derim matriksdeki gibi...
    1 Puan
  35. usb C ye geçecek zaten
    1 Puan
  36. Düzeltilmesi çok iyi olur. Valla bununla geçmiş olsun. Bizde de reklam vardı faturalarda.
    1 Puan
  37. Epistomolojik kopuş içindeyiz abi biz Otel işi çoğu kişi için olduğu gibi bizim içinde mümkün görünmüyor. Alternatiflere yöneliyoruz
    1 Puan
  38. E tamam, daha ne istiyorsun. Genetik fakiriz işte.
    1 Puan
  39. Önü ne garip duruyor. Bana mı öyle geldi yoksa?
    1 Puan
  40. Metin Uzunoğlu

    TAG

    O yıllardaki ahlak, kültür seviyemize dönebilsek ve ülkemizdeki yabancı, göçmen, sığınmacı vs ne olduğunu kimsenin bilmediği bir güruh olmasa bu iş kesin olur.
    1 Puan
  41. önce, buji ve bobinler değişsin. sonra bütün map sensörleri değişsin. araba 1.4 tsi ise 3 adet map sensörü var. bu arada turbo waste gate sine bakılmalı sökülüp. menteşesi kaçırıyor olabilir arada sırada. hayatımda hiçbir arabamda karşılaşmadığım kadar basit önemsiz ama can sıkan şeyi o arabada görmüştüm. 2007 ile 2012 arasında vw lerde bir tür mühendislik sorunu var bence. malzeme bilimimi artık, tasarım öğrelerimi bilmiyorum.
    1 Puan
  42. Güzel ülkemde Genel müdür olarak çalışsan 10 sene gibi kısa bir sürede 47.000 sterlin biriktirebilirsin fakat o arabayı alamazsın. Neden? Çünkü ayrıca 15 sene daha çalışıp devletine de katkı yapmalısındır. Fakat benzerini veya daha fazlasını hiç çalışmadan almak için pek çok yol vardır!
    1 Puan
  43. Bugün muayene günüydü. Saat 08:12'de istasyona giriş yaptım, 08:33'te marşa bastım, çıktım. Motor no, film, far üçlüsü ile geçtik. Hiç bu kadar hızlı olmamıştı. Bir hafifleme geldi ama neden anlamadım.
    1 Puan
  44. Can sıkıntısından uğraştık gene
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...