Skor Tablosu
Popüler İçerik
22-12-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
şu altındaki örme sepet şuan 200 liraymış . sadece kahverengi örme sepet yani içinde bişe yok4 Puan
-
4 Puan
-
4 Puan
-
Araç değer kaybı; trafik kazası sonucunda hasar alan ve bu hasar nedeniyle onarım, bakım, tadilat vb. işlemlerden geçen bir aracın onarıldıktan sonraki süreçte ikinci el piyasasında hasarsız emsallerine göre değer kaybetmesidir. Bu kaza karşılıklı yani en az iki aracın karıştığı bir kaza ise ve bu kazada kısmen de olsa kusurumuz bulunmuyorsa, oluşan değer kaybına sebep olan taraf, bu kaybı telafi etmek zorundadır. Mevcut yasalarımız da bunu desteklemektedir. Yine mevcut yasalarımıza göre, araçlara yapılan “Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Trafik Sigorta Poliçesi” kusurlu olunduğu durumlarda diğer araca verilen maddi zararları ödediği gibi, oluşan değer kayıplarını da limitler dahilinde ödemektedir. Hesaplama yapılırken belirli kriterler vardır: Aracınızın marka ve modeli Aracınızın üretim tarihi Aracınızın trafiğe çıkış tarihi Aracınızın kaza anındaki kilometresi Aracınızın kaza tarihi itibariyle muadillerinin ikinci el piyasasındaki rayiç değeri Aracınızın hasar geçmişi ve niteliği Aracınızın boyanan / değişen parça sayıları Aracıın hasarından dolayı oluşan tramer kaydı değerlendirilerek hesaplama yapılır. Konu hakkındaki bazı önemli noktaları şu şekilde özetleyebiliriz. Hasar alan parça, daha önce de hasar almış ve onarılmış bir parça ise değer kaybı hesabına dahil edilemez. Kazada en az iki araç bulunmalı ve % 100 kusurlu olunmamalıdır. % 25 dahi kusursuz olsanız değer kaybı talep edeblirsiniz. Araç onarılmış ve hasar dosyası kapatılmış olmalıdır. Yaş sınırı bulunmamaktadır. Her yaştaki araç için talepte bulunulabilir. Kilometre sınırı bulunmamaktadır. Araç satılmış olsa bile 2 yıl içinde talep edilebiliyor. Bunlar dışında, Hasar farkı olayı vardır, Aracınızda kasko yoksa ve karşı tarafın trafik sigortasından hasarınız yapılmış ise, muhtemelen yan sanayi parça gönderilmiş ve takılmıştır. Bu durumda parçanın orijinal ve yan sanayi parça arasındaki fark talep edilebilir. Bir diğer husus kazanç kaybıdır : Bu da ticari çalışan araçlar için talep edilebilecek olan gelirin ıspatlanması şartı ile çalışılamayan günler için talep edilebilen bir tazminattır. Mağduriyetlerde de benzer talepler söz konusu olabilmektedir. Aracı onarım için bıraktınız ve aracınız sanayide yada serviste iken bu süre zarfında araç kiralamak zorunda kaldığınız durumlarda bunların bedellerini de karşı taraftan veya sigorta şirketinden talep edebilme hakkınız vardır. Her kazada haklı olacağız diye bir durum yok, kusurlu da olabiliriz. Kazada kusurlu isek başımıza neler gelebilir sorusuna da cevap niteliği taşıyacağını düşünüyorum.. Akılınıza takılan sorular var ise, cevap bulabilirim. Değer kaybı alınabilecek bir kazanız var ise elimden geldiğince yardımcı olabilirim.3 Puan
-
3 Puan
-
Önceden balıkesirde elektrik yoktu ve eğlenemiyorduk biz. kola alsak çay yapmaya tüp yoktu kuyruk vardı. Şimdi arabada bile tüp var.3 Puan
-
Eskiden ne güzeldi , alırdık kuruyemiş , kola , içecek , yemek yer , tv de gece 12 de dansöz çıkmasını beklerdik. Tüplü tv de ne göreceksek, milli piyango çekilişine bakar , amorti tuttuysa sevinirdik😁3 Puan
-
Yazar burada ''yıkarlar orayı '' derken silmekten süpürmekten ve suyla temizlikten bahsediyor.3 Puan
-
3 Puan
-
martta bir %50 daha gelmezmi yahu asgari ücrete çalışmayıda bırakırız kominizm gelirse misss3 Puan
-
sgk da yönetici olsan 4 ay teftiş yerdin ne çok soru soruon3 Puan
-
Yılbaşı vesilesi ile tatile giren var giremeyen var, planlar nedir acaba, biz evde tavuk pilav eşliğinde geleneksel tombala çekilişi ile bulaşıkları yıkayacak olanları belirliyoruz, sonra ben fairy kullanıyorum mesela. Dışardan hazır pişmiş menülere baktım 1500-2000 olmuş.2 Puan
-
Öncelikle tamirci falan değilim bu işlerden anladığım için 330.000 km'deki aracın motorunda da yağ yakma olduğundan bu işlere giriştim. Zaten motoru açınca da müdahalenin ne kadar gerekli olduğuna sizlerde hak vereceksiniz. İlk başta işe motorun kayışlarını ve çevre birimlerini (manifoldlar, külbütör kapağı, v kayışı, triger kayışı vs) sökerek başladım. Bu bölümde triger kayışı v kayışı devirdaim krank ve eksantrik keçeleri komple değiştirilmiştir. Tüm işlemleri tek tek alttaki videoda gösterdim. Triger Kayışı V kayışı Devirdaim Krank Keçesi ve Motor Kulağının Değişimi Nasıl Yapılır? https://youtu.be/Bcz9cmojpwo Şimdi sıra geldi silindir kapağının sökülmesi ve contanın alınmasına. Burada kapağı söktüğümüzde 3. Ve 4. Silindirin kesişim noktasında contanın yandığını görüyoruz. Zaten daha öncesinde de 3. Silindirde kompresyon düşüklüğü vardı. Ayrıca motorda aşırı yağ eksiltme ve yağ kapağından çok fazla üfleme yaptığından supap lastiklerinde değişim listeme ekledim. Kapağı sökünce olduğu gibi işbilmez bir rektifiyeciye verdim sonrasında ikinci kez kapağı açmak zorunda kaldık. Bu durumu ilerde detaylı anlatacağım. Detaylara aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz. Silindir Kapağı Nasıl Sökülür? Yanmış Kapak Contası Değişimi Nasıl Yapılır? Supap Lastiği Değişimi https://youtu.be/EqAOggMFZsQ Kapağı söktükten sonra külbütör mekanizması üstündeki iticileride orijinal mobis marka iticiler alarak değiştirdim. Artık itici sesinden eser yok. Hem itici değişimi, hem itici sesi hem de itici arıza teşhisi ile ilgili 3 adet video hazırladım. Bunlar itici sorunu yaşayanlar için kılavuz niteliğinde olacaktır. Araçlardaki Supap İtici Sesi Nasıl Olur? İtici Sesi Hidrolik Supap İtici Kadeh Sesi Lifter Sesi https://youtu.be/MTJwjX138Dw Lifter İtici Değişimi Nasıl Yapılır? Lifter İtici Kadeh Sesi ve Değişimi | Accent İtici Değişimi https://youtu.be/-5qpK2p593A Kapağı söküp rektifiyeciye verdikten sonra sıra geldi motor bloğunun üst temizliği ve pistonların alınmasına. Alınmasına alınacak ama karterin de sökülmesi, temizlenmesi ve contasının yenilenmesi lazım. Bunun için parça parça uğraşmamak adına komple bir conta takımı alarak işimi biraz kolaylaştırdım. Pistonların kötününde kötüsü şekilde kurum bağlamış olarak çıktı. Yaklaşık 1.5 saatte temizleyerek kurumlardan arındırdım. Sonrasında segmancıdan Goetze marka Accent için komple segman takımı aldım. Bunları da kurallara uygun şekilde takarak temizlenmiş bloğa tekrar taktım. Gerekli detaylar fazlasıyla aşağıdaki videoda… Pistondaki Kuruma Bakın! Piston Temizliği Segman Atma Karterin Temizliği ve Karter Contası Değişimi https://youtu.be/A9GFM4wWAdc Silindir kapağını sökerken egzoz manifoldunun çatlak çıkması bana sürpriz oldu. Neyse götürdük kaynakçıya kaynattık derken 400tl’den olduk. Olmuşken güzel olsun dedim gittim egzoz montaj pastası aldım ve yalıtım sargısıyla güzelce kaplayarak montajladım. Detaylar videoda…. Çatlak Egzoz Manifoldunun Tamiri ve Egzoz Sargı Bezi ile Yalıtım Yapılması Würth Egzoz Pastası Nedir? https://youtu.be/2us6TIasQJ4 Kapak rektifiyeciden geldikten sonra termosta gövdesinin contalarını ve termostatı yenileyerek burayı da sağlama aldım. Hyundai Accent Termostat ve Gövde Contasının Değişimi Nasıl Yapılır? Sıfırdan Motor Yapımı https://youtu.be/KG5kZf6gBNE İçimde bir heyecan motoru topladık suyunu yağını vs koyduk artık marş zamanı derken motor zor marş yapıyor. Kayış mı sıkı bir şeyler mi yanlış akümü zayıfladı derken 2 gün sonra marş motoru komple gidince benim kafa dank etti. Motoru dağıtmadan önce hiçbir arıza belirtisi vermeyen marş motoru motor yapılınca ilk marşta şaftı dağıttı bende 2 gün boyunca arıza arıyorum. Her neyse marş motorunu söktüm bir güzel tamir ettim detaylarınıda videoda gösterdim. Marş Motoru Arızası! Accent Marş Motoru Kömürü Nasıl Değiştirilir? Marş Motoru Temizliği https://youtu.be/C_vRZ2xCrsQ Marşı da yaptık artık keyif süreceğiz derken araba rampada çekmiyor bildiğin eskisinden kötü oldu. Neyse dedik sente kaçık heralde diyerek tekrar söktüm baktım ancak her şey normal. Buji miydi bobin miydi derken ben buna bir kompresyon testi yapayım dedim. Bir de ne olsun değerler eskisinden de beter (Yaklaşık 10-10.5 bar). Rektifiyeciyi arıyorum abi o kompresyon iyi iyi diyor. Yav arkadaş önceden daha yüksekti niye böyle oldu diyorum cevap yok. Supapları alıştırdınız mı dedim, yok dedi. Benim kafa yavaş yavaş ya segman ya supap diyerek silindir kapağını bana tekrar açtırdı. Kapağı test ettiğimde o can sıkıcı durumla karşılaştım. Hemen hemen her silindirin supaplarından hava kaçırıyordu. Bende rektifiyeciye güvenerek kapağı test yapmadan montajlamıştım. Her neyse gittim aradım rektifiyeciyi yine aynı terane abi supap oturma yüzeyinden kaçırır o normal biz baktık bir şey yoktu orada conta yok heralde kaçıracak gibi söylemlerde bulundu. Lafı uzatmayım gittim alıştırma macunu alarak kendim supapları alıştırdım ve kaçaksız olacak şekilde tekrar kapağı taktım. Tabi zaman ve maliyet aşağı yukarı 1000tl olarak bize girdi. İşimi riske atmamak için tetik marka supap takımı alarak supaplarıda sıfırladım. Aslında eski supaplarda da hiçbir sorun yoktu. Her neyse tüm detaylar aşağıdaki videoda. Rektifiyeden Gelen Kapağı 2. Kez Söktük Çıkana Bakın Supap Kaçak Testi Supap Değişimi ve Alıştırması https://youtu.be/GjfPqrGiyyM Bu işlemden sonra performans arttı artmasına ama eskisine göre bir tık daha düşüktü. Tekrar bir kontrol ettik vs vs derken araca bağlayabileceğim bir diagnostik cihaz bulunca sorunumda çözüldü. Aslında bende arıza tespit cihazı var ama bu yumurta kasaların protokolleri eski olduğundan her cihaz bağlanmıyor. Cihazda vuruntu sensörü arızası verince ve sensörü söktüğümde parçalanmış olduğunu görünce arızayı kolay yoldan bulmama çok sevindim. Harcadığım parayı ve diğer detayları videoda anlattım. Komple Motor Yapımı Sonrası İlk Marş! Başımıza Gelenler ve Maliyet Ne Kadar Oldu? https://youtu.be/oxb1CK_Hu7E Tüm videolara alttaki tek linktende ulaşabilirsiniz. Sevgiler. https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX2 Puan
-
Mert sana kimse bu konu için aramızda kalsın demedi mi?tedbir alacak şimdi, işin yoksa çilingir ara2 Puan
-
2 Puan
-
Standart donanımla birlikte gelmektedir, Passat ta klima var mı diye sormak gibi yani.2 Puan
-
Fakirse ne işi var hybridle standart atmosferik benzinli alsaymis yahu ona takaymis LPG🤣2 Puan
-
2 Puan
-
prensip olarak dışarı çıkmam. tavuk dolması yaparım içini karabiberli soğanla doldurrum harika olur akşamda 10 da uyurum genelde2 Puan
-
2018 Ocak ayına kadar, şimdiki çalıştığım alman firmasında özel güvenlik olarak çalışıyordum. Yaklaşık 6 yıl boyunca her fırsatta beni de alın diyorum ama almanlarda güvenlik diye bir pozisyon yok diyorlar. En sonunda beni aldılar. 2017 Haziran ayında da firma el değiştirdi ve o zamanki alman patron dünyadaki (52 ülkede) tüm personeline pozisyon farketmeksizin 7500 yüro dağıttı. Herkes bayram ediyor. Maaşları asgari ücretin katları. Ben işe başladım, maaşım asgari ücretten bir tık yukarıda. Bugün itibariyle de beni geçtiler. Kıssadan hisse; Türkleri kesinlikle yönetici yapmayacaksın.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
hayatta herkes kendi faydasını maksimize etmeye çalışır bu gayet normal. ama 10 senedir çalışan ustabaşının maaşı ne olacak onu düşünen yok. bir gün herkes asgari maaşla çalışır olacak bu gidişle.2 Puan
-
Dalaman’da ısı pompası ile ilk faturam ektedir. Beklediğim gibi geldi. Hava yumuşaktı. Evin içini 21 derece altına pek düşürmedik. Geçen ay hiç ısıtıcı kullanmadan 300 gelmişti fatura. Demekki biz 600 küsur liraya ısındık bu ay. Çok da kötü değil hatta hem konforlu hem uygun..2 Puan
-
Aforoz edilmek istiyor sanırsam Ses konusunda ciddi eksiklikleri var focusun, hatta babamdaki focus 2 de denemediğimiz lastik kalmadı, yol sesi hep uğultu şeklinde. Kaç defa servise gitti araba, bilye mi bozuk diye. Yok, acayip yol sesi alıyor araç. Ama bahsettiğim araç 1.6 tdci ve şu an 450 bin km'de ve bir kez enjektör revizyonu bir torbo hortumu değişimi ve bir de turbo değişimi hariç sorun yaşatmadı. Bahsettiğim aracı şirketimizde kullanıyorduk, yanlışlıkla yarım deponun üzerine benzin koyuldu, o şekilde 40 km yol gitti, yağ değişiminin birinde yağ yerine koydukları şey 2 bin km'de jel kıvamına geldi, birader ve ben arabayı çok sert kullandık, ve sorunsuz çalışıyor. Birader avukat olunca bir müddet bu arabaya çökmüştü, yukarda saydıklarım harici araçta şu an sorunlu diyebileceğim ne varsa biraderin eseri Ben hiç 450 bin km'de olup halen sorunsuz yürüyen dizel opel görmedim. 2006 model bu araç 2006 model bütün opellerin yol tutuş konusunda da içinden geçer. Bunu ve sağlamlığı gözardı etmemek gerek. Ankara'da mehşur dolu yağıp bütün arabaları krater krater ezdiğinde bizim araba bütün o doluyu yedi. 2-3 tane noktasal hasar harici bir şey yok. Bütün bunlar yol sesi gibi çözülebilecek bir problemden daha mühim bence. Focusa kaliteli bir yerde iyi bir yalıtım yaptırılabilir. Focus 3'ün muadili astradan geride kabul edilebileceği tek alan otomatik şanzıman.2 Puan
-
20 dolarlık parça ise denemekte fayda var bence. ben onu 2 ayda çözerim. yarın alayım arabayı?2 Puan
-
önce garson onaylayacak ama, bakalım karnın aç mı, senmi acıktın yoksa aslen acıkmamış ta olabilir misin diye sual edecek, sonra sen ezogelin içme en iyisi domates çorbası bazısına çorba değil döner tatlı menüsü ısmarlarken ondan da 50 kr alıyor ama2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Teker bilyası olabilir rol başı rot kolu alt tabla olabilir. Buradan fiyat vermek doğru olmaz sağlam bir ustaya götürün baksın orijinal yedek parça kullanın daha uzun ömürlü olur ve kısa süre içerisinde yeni bir işçilik vermezseniz.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Aynen. 5-10 açılıp kapaninca kondansatörleri bozan bir kombim var Baymak luna3. 2 senede 4 kez besleme kondansatörleri değiştirdim. Geceleri çok gidip geliyor olduğum muhitte belki 20-40 aç kapa yapmıştır2 Puan
-
I had the same problem in my '16. It started to do it after fill-ups, particularly if the tank was around 1/4 and I filled it up completely. It did it for a few months and then finally it triggered a CEL with code P1450. It's related to a valve on the fuel evap system that connects to the intake manifold. The most common failure is that the valve sticks open and once you refuel, all of the vapor pressure in the tank cannot be regulated by the valve and it gets forced into the intake, which causes the rough idle. If you want to replace the part, it's about $20 and takes less than 10 minutes. The part number is FR3Z-9G297-H. Here's a link to the video on how to test the evap purge valve and how to replace it. Bizde mustang çok olmadığından yabancı kaynaklarda aynı sorunu yaşayan çok olmuş purge valve diye parça değişip çözmüşler. Mustang wont start after refuel gibi birşey yazıp aratırsanız çok fazla yaşayan var detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.2 Puan
-
laaa hakkat laaağğğğ burdan, buraya neden gittyisem... insanüstü bir şeydi1 Puan
-
1 Puan
-
Valla ne yalan deyim.. eve ödediğim kredi epey değer kaybetti.. daha rahat hissetmem gerekiyor ama gıda enflasyonu ile yüzleşiyorum1 Puan
-
1 Puan
-
Eski aracım 1.4 96 beygir atmosferik fiesta idi. Ona göre çok canlı hisssettiriyor bu araç. Ara hızlanmaları çok iyi yapıştırıyor koltuğa. Aracı dolu kullanmadım daha 2 haftadır bende tek başıma 5. viteste rampada falan bayılma vb durum olmadı performansı gayet yeterli. 300 km yol yaptım %70 çevre yolu (trafik sebepli dur kalklı) %30 şehir içi 6lt / 100km ortalama var. Araç henüz rodajda bu arada.1 Puan
-
1 Puan
-
ben vergi mantığını biliyorum. devletin geliri vergi pek tabi. ödenmelidir de. ama motorlu taşıta sahip olmanın neden periyodik bir vergisi var onun mantıklı açıklamasını soruyorum. yapabilecek bir tane yetkilide yoktur eminimki. motorlu taşıtı 0 alabilmek için kazandığım paranın vergisini verdim, alırken de faturası üzerinden kdv ötv verdim. yolu kullanırken yol eskiyorsa onun eskimesine neden olan şey vasıtanın çalışmasını sağlayan yakıt zaten. vasıtanın yakıt alması için yolda gitmesi lazım, vasıta olduğu için yol yokki? yol mevcut olduğu için otomobil var. yol olmasa herkes ata binerdi. önceden at arabası varken şimdi otomobil var. bir sonraki aşamada otonom vasıtalar olacak vs. acaip roterik bir soru oldu ama. yumurta mı yoldan çıkar vergimi tavuktan çıkar gibi birşey. ben olsam arabanın motorlu taşıt vergisini daha düşük, ama yakıtın/şarj cihazında kullanılan enerjinin birim fiyatını/vergisini daha yüksek tutardım. bu şekilde daha doğru bir dağılım olmuş olurdu, çünkü 2009 model arabaya bin lerce lira MTV ödemek aracın değeri açısından tamamen bir saçmalık. yani araba yaşlandıkça alt dilime düşüyor ama vergisi daha yüksek oluyor mesela! oysaki arabaya yakıt harcattırsan zaten daha fazlasını toplayacaksın!1 Puan
-
Makas çok arttı. Bir ara şöyle 2010 falan, 2,5 kasa yine aynı 110luk motor, bu sefer titanyum paket makyajlı alalım dedim, aradaki farka baktık 50 bindi. Babam ikna olana kadar 100 bine çıktı Yutupta videolar vardı, ikinci cihan harbinden kalma arabaları tamir ediyorlardı, pakistan mıydı hindistan mıydı neydi, bu gidişle öyle oluruz.1 Puan
-
Manifold contalarında da sorun olabilir. Bence daha lalifiye bir yere gösterin1 Puan
-
1 Puan
-
O dönem insanlar 1-2 nesle güvenip aldı tabi fordları. Karaman koyunu sonra çıkar oyunu1 Puan
-
Maşallah kardeşim. tebrik ederim. ustalar artık iş beğenmiyor, işini düzgün yapmıyor, araba seçiyor. yerimiz olsa bizde aynı işe girişeceğiz. bakalım inşallah nasip olur.1 Puan
-
Öncelikle geçmiş olsun. İstanbul hakkında pek bir bilgim yok fakat kulağıma gelen ve Facebook gruplarında denk geldiğim Barış Çer Beykozlu var, Ford özellikle Fiesta üzerine uzman bir usta gördüğüm kadarıyla. Araştırmanızı tavsiye ederim.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00