İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

19-12-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Öncelikle tamirci falan değilim bu işlerden anladığım için 330.000 km'deki aracın motorunda da yağ yakma olduğundan bu işlere giriştim. Zaten motoru açınca da müdahalenin ne kadar gerekli olduğuna sizlerde hak vereceksiniz. İlk başta işe motorun kayışlarını ve çevre birimlerini (manifoldlar, külbütör kapağı, v kayışı, triger kayışı vs) sökerek başladım. Bu bölümde triger kayışı v kayışı devirdaim krank ve eksantrik keçeleri komple değiştirilmiştir. Tüm işlemleri tek tek alttaki videoda gösterdim. Triger Kayışı V kayışı Devirdaim Krank Keçesi ve Motor Kulağının Değişimi Nasıl Yapılır? https://youtu.be/Bcz9cmojpwo Şimdi sıra geldi silindir kapağının sökülmesi ve contanın alınmasına. Burada kapağı söktüğümüzde 3. Ve 4. Silindirin kesişim noktasında contanın yandığını görüyoruz. Zaten daha öncesinde de 3. Silindirde kompresyon düşüklüğü vardı. Ayrıca motorda aşırı yağ eksiltme ve yağ kapağından çok fazla üfleme yaptığından supap lastiklerinde değişim listeme ekledim. Kapağı sökünce olduğu gibi işbilmez bir rektifiyeciye verdim sonrasında ikinci kez kapağı açmak zorunda kaldık. Bu durumu ilerde detaylı anlatacağım. Detaylara aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz. Silindir Kapağı Nasıl Sökülür? Yanmış Kapak Contası Değişimi Nasıl Yapılır? Supap Lastiği Değişimi https://youtu.be/EqAOggMFZsQ Kapağı söktükten sonra külbütör mekanizması üstündeki iticileride orijinal mobis marka iticiler alarak değiştirdim. Artık itici sesinden eser yok. Hem itici değişimi, hem itici sesi hem de itici arıza teşhisi ile ilgili 3 adet video hazırladım. Bunlar itici sorunu yaşayanlar için kılavuz niteliğinde olacaktır. Araçlardaki Supap İtici Sesi Nasıl Olur? İtici Sesi Hidrolik Supap İtici Kadeh Sesi Lifter Sesi https://youtu.be/MTJwjX138Dw Lifter İtici Değişimi Nasıl Yapılır? Lifter İtici Kadeh Sesi ve Değişimi | Accent İtici Değişimi https://youtu.be/-5qpK2p593A Kapağı söküp rektifiyeciye verdikten sonra sıra geldi motor bloğunun üst temizliği ve pistonların alınmasına. Alınmasına alınacak ama karterin de sökülmesi, temizlenmesi ve contasının yenilenmesi lazım. Bunun için parça parça uğraşmamak adına komple bir conta takımı alarak işimi biraz kolaylaştırdım. Pistonların kötününde kötüsü şekilde kurum bağlamış olarak çıktı. Yaklaşık 1.5 saatte temizleyerek kurumlardan arındırdım. Sonrasında segmancıdan Goetze marka Accent için komple segman takımı aldım. Bunları da kurallara uygun şekilde takarak temizlenmiş bloğa tekrar taktım. Gerekli detaylar fazlasıyla aşağıdaki videoda… Pistondaki Kuruma Bakın! Piston Temizliği Segman Atma Karterin Temizliği ve Karter Contası Değişimi https://youtu.be/A9GFM4wWAdc Silindir kapağını sökerken egzoz manifoldunun çatlak çıkması bana sürpriz oldu. Neyse götürdük kaynakçıya kaynattık derken 400tl’den olduk. Olmuşken güzel olsun dedim gittim egzoz montaj pastası aldım ve yalıtım sargısıyla güzelce kaplayarak montajladım. Detaylar videoda…. Çatlak Egzoz Manifoldunun Tamiri ve Egzoz Sargı Bezi ile Yalıtım Yapılması Würth Egzoz Pastası Nedir? https://youtu.be/2us6TIasQJ4 Kapak rektifiyeciden geldikten sonra termosta gövdesinin contalarını ve termostatı yenileyerek burayı da sağlama aldım. Hyundai Accent Termostat ve Gövde Contasının Değişimi Nasıl Yapılır? Sıfırdan Motor Yapımı https://youtu.be/KG5kZf6gBNE İçimde bir heyecan motoru topladık suyunu yağını vs koyduk artık marş zamanı derken motor zor marş yapıyor. Kayış mı sıkı bir şeyler mi yanlış akümü zayıfladı derken 2 gün sonra marş motoru komple gidince benim kafa dank etti. Motoru dağıtmadan önce hiçbir arıza belirtisi vermeyen marş motoru motor yapılınca ilk marşta şaftı dağıttı bende 2 gün boyunca arıza arıyorum. Her neyse marş motorunu söktüm bir güzel tamir ettim detaylarınıda videoda gösterdim. Marş Motoru Arızası! Accent Marş Motoru Kömürü Nasıl Değiştirilir? Marş Motoru Temizliği https://youtu.be/C_vRZ2xCrsQ Marşı da yaptık artık keyif süreceğiz derken araba rampada çekmiyor bildiğin eskisinden kötü oldu. Neyse dedik sente kaçık heralde diyerek tekrar söktüm baktım ancak her şey normal. Buji miydi bobin miydi derken ben buna bir kompresyon testi yapayım dedim. Bir de ne olsun değerler eskisinden de beter (Yaklaşık 10-10.5 bar). Rektifiyeciyi arıyorum abi o kompresyon iyi iyi diyor. Yav arkadaş önceden daha yüksekti niye böyle oldu diyorum cevap yok. Supapları alıştırdınız mı dedim, yok dedi. Benim kafa yavaş yavaş ya segman ya supap diyerek silindir kapağını bana tekrar açtırdı. Kapağı test ettiğimde o can sıkıcı durumla karşılaştım. Hemen hemen her silindirin supaplarından hava kaçırıyordu. Bende rektifiyeciye güvenerek kapağı test yapmadan montajlamıştım. Her neyse gittim aradım rektifiyeciyi yine aynı terane abi supap oturma yüzeyinden kaçırır o normal biz baktık bir şey yoktu orada conta yok heralde kaçıracak gibi söylemlerde bulundu. Lafı uzatmayım gittim alıştırma macunu alarak kendim supapları alıştırdım ve kaçaksız olacak şekilde tekrar kapağı taktım. Tabi zaman ve maliyet aşağı yukarı 1000tl olarak bize girdi. İşimi riske atmamak için tetik marka supap takımı alarak supaplarıda sıfırladım. Aslında eski supaplarda da hiçbir sorun yoktu. Her neyse tüm detaylar aşağıdaki videoda. Rektifiyeden Gelen Kapağı 2. Kez Söktük Çıkana Bakın Supap Kaçak Testi Supap Değişimi ve Alıştırması https://youtu.be/GjfPqrGiyyM Bu işlemden sonra performans arttı artmasına ama eskisine göre bir tık daha düşüktü. Tekrar bir kontrol ettik vs vs derken araca bağlayabileceğim bir diagnostik cihaz bulunca sorunumda çözüldü. Aslında bende arıza tespit cihazı var ama bu yumurta kasaların protokolleri eski olduğundan her cihaz bağlanmıyor. Cihazda vuruntu sensörü arızası verince ve sensörü söktüğümde parçalanmış olduğunu görünce arızayı kolay yoldan bulmama çok sevindim. Harcadığım parayı ve diğer detayları videoda anlattım. Komple Motor Yapımı Sonrası İlk Marş! Başımıza Gelenler ve Maliyet Ne Kadar Oldu? https://youtu.be/oxb1CK_Hu7E Tüm videolara alttaki tek linktende ulaşabilirsiniz. Sevgiler. https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    12 Puan
  2. Havuza mi yapiyon hayırdır
    5 Puan
  3. valla bu calismayi burda paylastigimi bile unutmusum, youtube linkini ekleyecektim link elimde kalmasin ekleyeyim bari
    3 Puan
  4. Benimde Ali abi gibi komşum olsa keşke 😂
    3 Puan
  5. Düm düz yolda düşük devir az yakıyor ama iniş çıkışlar olmaya başlayınca düşük devir çok yakmaya başlıyor. Deneme için 140 km yol (Sarız-Kayseri) 4. vites 90 km/s hızla geldim. 2400 d/dk civarı yapıyor. Hatta dayanamadım, dokuz dolambaç rampasını 130 ile çıktım. Buna rağmen 3,7 litre yaktı. Bence gaza basında nazlanmadan hızlanacak devirde olmalı araba.
    3 Puan
  6. Burada benim başıma gelen ve aynı zamanda @Metin Akbal başına gelen olaylar mevcut. Aracı öncelikle bilgisayara bağlatıp baktırmak lazım. Biliyorsunuzdur bu araçlarda genelde yaşanan problem var bu da subap eritme mevzusu km değişkenlik gösterebiliyor fakat olma olasılığı daha önce değişmediyse yüksek ihtimal subaplardan olabilir.
    3 Puan
  7. ben dediydim daha önce navara 80 90 la daha fazla yakıyor 120 ile daha az yakıyor diye kimse inanmadıydı
    3 Puan
  8. Aracım hala satılık ben yeni aracı aldım artık iki aracım va Fransız satılık Yeni Aracın konusunu yakında açarım önce güzel bir temizlik gerekli
    3 Puan
  9. 80’den yukarı çıkmazdın. Şimdi 130’dan aşağı inmiyorsun
    3 Puan
  10. Arkadaş hangi istikametten gelirsen gel artık zeytin ağacı görmemen gerek? Sen nerden geliyon bakem?
    2 Puan
  11. Zeytin odununda çay gibisi yok.
    2 Puan
  12. Rant o, kapitalizm değil.
    2 Puan
  13. arkadaki fanlar oldukça eğlenceli işler yapabiliyor
    2 Puan
  14. oda var tabide bize tam geliyor, kalktığımda üşümüyorum, önemli olan konfor, para nasılsa 22 dede 25 dede aynı aynı, önemli olan fark ilk ısıtmadan oluyor, yoksa ısıyı korumak aynı para sıcakta açıp soğukta kısmak nedir yahu
    2 Puan
  15. 2 Puan
  16. ceo nun manzarası o karşıdaki garabet binanın en üst katından aşağı bakarken olurdu
    2 Puan
  17. Gece terleyip üstlerini açınca çocuklar daha çok hasta oluyorlar uyku verimi ile sıcaklık arasında hız ve tork arasındaki ilişki gibi bir ilişki var. Belirli bir sıcaklıktan sonra verim düşüyor
    2 Puan
  18. Olay çoktwnıyaşanmış bitmiş miydi yazdığınızda
    2 Puan
  19. @Mehmet Göktürkhocam https://turkish.alibaba.com/product-detail/2022-New-Ora-Ballet-Cat-4-1600566439025.html Ora bildiğimiz beetle modelinin çakmasını yapmış elektrikli Bence çok güzel olmuş.
    2 Puan
  20. hocam şimdi şöyle yapalım. madem ankaradasınız, arabayı bana bırakın, 20 gün kadar bir dolanayım test edeyim. size bir tane dacia dokker ikame araç veririm. işinizden geri kalmazsınız. bende şöyle 2000 km kadar dolanıp arızayı testpit ederim. olmaz dersenizde ben olsam benzin pompasına bakardım önce. evap canister diye saçma sapan bir parça vardı onun valfi olmalı bu. nissan pathfinder de bozulmuştu.
    2 Puan
  21. Aaa.. Sahiplik önemli 😂
    2 Puan
  22. Çıkma olarak farklı illerde bütün eksiklerini buldum parça tedarikte sıkıntı yok. Tüm elektronik kablo şemalarını 15 dolara dün gece satın aldım. Motor bölümü kesilmiş kablolar hangi renk kablo nereye gidecekti hepsi mevcut. Zevkle toplayacam. Ama şu an fordla meşgulum.
    2 Puan
  23. Çağlar bey Rolantide bilgisayarla ölcüm yaptik 12.6 ya düştü alternatör voltaji ama akıllı sarj olduğundan yanıltıyor dalgalanma oluyor bence yani sarj dinamosu kaynaklı olmayabilir ama yinede bakilacak yarın arkada bir radar modülü varmiş ona bakilacak sonra sırayla modüllere bakilacak denildi inş çözülür duruma göre burdan yazacaģim en azindan başina gelen olur ise belki faydası olur önerileriniz icin tesekkurler
    1 Puan
  24. Ben bu aralar herhan gibr sigorta acentesi, sigorta paneli, elektrik sigortası vs görmek istemiyorum.
    1 Puan
  25. 90da bitirsek, hiç uzatmasak😅
    1 Puan
  26. 2002den önce çay yoktu aynen
    1 Puan
  27. lastikleri de mi takmamışlar tüh bak sen şu capona, direksiyon var mı bari işte bakımlı araba farkı
    1 Puan
  28. Abi olayı sadece yol tutuş fren ABS vs hatası olarak algılamamak lazım. Araç güçten düşünce de ECU motor aktarma tekerler vs arası kurulan iletişimde arıza ışığı ile birlikte ESP hatasıda veriyor. Ama mesela oksijen sensörü hatasında sadece arıza ışığını yakıyor.
    1 Puan
  29. Teşekkür ederim Teşekkür ederim Teşekkür ederim Teşekkür ederim Teşekkür ederim Zamanında bizlerde çok bozduk... Sanayi esnafından (işini hakkıyla yapanlara lafım yok) çok bunaldığımız için imkanda olunca mecburen kendimiz yapıyoruz. Artan enflasyon ile zaten araçlarımıza para harcayamaz hale geldik. Ülkemizde eğitim içerikli videolar pek tutulmuyor maalesef. Dediğiniz yöntem bir kaç yıldır aklımda ingilizcem var ama vidoeda akıcı konuşacak şekilde değil. Onu halledersem yabancı dilde eğitim videolarıda çekmeyide düşünüyorum. Teşekkür ederim
    1 Puan
  30. Tamam işte bende ordan bakıyordum
    1 Puan
  31. Abi sende benim gibi yap mesela ilk ben kalkıyorum evde saat 6:50 gibi kalktığım için termostat kombiye 21.5 olana kadar çalış diyor çocuklar kalktığında ev istenilen ısıya çoktan ulaşmış oluyor. Gece boyunca yüksekte yanıp uyku verimi düşmesindense benim gibi yapman daha sağlıklı olacaktır bence.
    1 Puan
  32. 1 Puan
  33. Bende haftalık program kullanıyorum. Gün içi 21.5 derece konfor modu sabah saat: 6 ile 11 ve akşam saat:17 ile 23 arası. Geri kalan saatlerde 21 dereceye düşüyor ekonomi modu olarak. Fakat bence 1 derecen daha fazla düşürülmemeli. Bu sefer istenilen dereceye ulaşana kadar daha fazla güç harcayacak.
    1 Puan
  34. 1 Puan
  35. Günaydın. Arkadaş "tamirci değilim" demiş. Daha ne olsun? Tamircinin hası. Zaman, mekan ve ekipman olduktan sonra "Vira Bismillâh" Bu tarz işlemleri gördükçe çalışan şeyleri kurcalayıp bozduğum olmuştur. Bu sebeple fazla bakmayacağım. Yoksa CEBEŞin başına bir şeyler gelecek.
    1 Puan
  36. Geçen yıl 24.11.2021 de gelen doğalgaz faturası Bu sene 23.11.2022 de gelen doğalgaz faturası
    1 Puan
  37. Bu durum mk2 mondeo varken benim de başıma gelmişti. Bacanak kemeri söküp düzelttik ancak bir daha koltuk yatırırken kemeri önce kafalığa bir tur dolayıp öyle yatırdım ki kaldırırken sıkışma durumunda geri sarma payı kalsın.
    1 Puan
  38. 1 Puan
  39. 1 Puan
  40. Youtube dan takip ediyorum sizi burada görmek çok güzel
    1 Puan
  41. Ateş kontrollü değilse gece sık sık kontrol etmek lazım. Çok geçmiş olsun. ben ne geçiriyorum bilmiyorum ama hayatımda ilk kez tansiyonum düştü. 2 gündür başımı kaldıramıyorum. Bir de öksürük var. Onun haricinde bir şeyim yok.
    1 Puan
  42. Her powershift aynı değildir. 2011 deki PS olsa saatli bomba, 2016 larda revizyonlu PS var. Diğer markalardaki otomatik şanzıman kadar sorunlular.
    1 Puan
  43. servisteki personel gelen tsb yi okumaz, okusa da anlamaz, anlasa da uygulamaya koymaz veya otosan gelen tsb yi servise iletmez, ihtimaller çok , kesin olan tek şey var: layığı ile çalışmayan personel isthdam ederler, balık baştan kokar, teyze kızını getirip müşteri ilişkilerinin başına koyarlar vs. vesile ile yukarıda yazılanların hepsi yaşanmış örnektir, temsili fikir barındırmaz.
    1 Puan
  44. I had the same problem in my '16. It started to do it after fill-ups, particularly if the tank was around 1/4 and I filled it up completely. It did it for a few months and then finally it triggered a CEL with code P1450. It's related to a valve on the fuel evap system that connects to the intake manifold. The most common failure is that the valve sticks open and once you refuel, all of the vapor pressure in the tank cannot be regulated by the valve and it gets forced into the intake, which causes the rough idle. If you want to replace the part, it's about $20 and takes less than 10 minutes. The part number is FR3Z-9G297-H. Here's a link to the video on how to test the evap purge valve and how to replace it. Bizde mustang çok olmadığından yabancı kaynaklarda aynı sorunu yaşayan çok olmuş purge valve diye parça değişip çözmüşler. Mustang wont start after refuel gibi birşey yazıp aratırsanız çok fazla yaşayan var detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
    1 Puan
  45. Arçelik aldık geçen sene, kurulumda makine üzerine değil başka bir yere kurdurduk. Servis kurmaya geldiğinde aparatı nerde, taşınırsam lazım olacak dedim. Aparatı yanında getirmemiş, arabada unuttum dedi. Hemen alayım dedi, indi arabadan aldı geldi. Yani Arçelik yanında ücretsiz veriyor (satarken mağazadaki temsilci öyle söylemişti). Ama ilk başta unutulursa bence sonradan gelince para alırlar
    1 Puan
  46. İyi günler Son aracım Citroen C5. 2013 model, 1.6 E-HDİ executive yarı otomatik. 1 yıl önce aldım, herhangi bir kusuru yoktu. Kullandığım sürede bazı bakım ve onarımlar yaptırdım. Halen de herhangi bir kusuru yok. İlk aracım 90 model toros SW olduğu için sonrasında kullandığım her araç çok konforlu hissediliyordu. Fakat CEBEŞi alınca konfor ve güveni gerçek manâda hissettim. Torosun hakkını yemeyelim. 8 sene "arıza yapar mı, yolda kalır mı veya buraya çıkabilir mi" diye endişe taşımadan kullandık. Kendisini hayır ile yad ediyorum. Ayrıca teknik-medya kullanımı konusunda el yordamı ile gidiyorum. Kusurum olacaktır. Lütfen kusuruma bakmayın.
    1 Puan
  47. 1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...