İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      17

    • Mesaj

      100.033


  2. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      16

    • Mesaj

      77.790


  3. Bayram GÜRAN

    Bayram GÜRAN

    Üye


    • Puan

      15

    • Mesaj

      12


  4. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      14

    • Mesaj

      24.146


Popüler İçerik

19-12-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Öncelikle tamirci falan değilim bu işlerden anladığım için 330.000 km'deki aracın motorunda da yağ yakma olduğundan bu işlere giriştim. Zaten motoru açınca da müdahalenin ne kadar gerekli olduğuna sizlerde hak vereceksiniz. İlk başta işe motorun kayışlarını ve çevre birimlerini (manifoldlar, külbütör kapağı, v kayışı, triger kayışı vs) sökerek başladım. Bu bölümde triger kayışı v kayışı devirdaim krank ve eksantrik keçeleri komple değiştirilmiştir. Tüm işlemleri tek tek alttaki videoda gösterdim. Triger Kayışı V kayışı Devirdaim Krank Keçesi ve Motor Kulağının Değişimi Nasıl Yapılır? https://youtu.be/Bcz9cmojpwo Şimdi sıra geldi silindir kapağının sökülmesi ve contanın alınmasına. Burada kapağı söktüğümüzde 3. Ve 4. Silindirin kesişim noktasında contanın yandığını görüyoruz. Zaten daha öncesinde de 3. Silindirde kompresyon düşüklüğü vardı. Ayrıca motorda aşırı yağ eksiltme ve yağ kapağından çok fazla üfleme yaptığından supap lastiklerinde değişim listeme ekledim. Kapağı sökünce olduğu gibi işbilmez bir rektifiyeciye verdim sonrasında ikinci kez kapağı açmak zorunda kaldık. Bu durumu ilerde detaylı anlatacağım. Detaylara aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz. Silindir Kapağı Nasıl Sökülür? Yanmış Kapak Contası Değişimi Nasıl Yapılır? Supap Lastiği Değişimi https://youtu.be/EqAOggMFZsQ Kapağı söktükten sonra külbütör mekanizması üstündeki iticileride orijinal mobis marka iticiler alarak değiştirdim. Artık itici sesinden eser yok. Hem itici değişimi, hem itici sesi hem de itici arıza teşhisi ile ilgili 3 adet video hazırladım. Bunlar itici sorunu yaşayanlar için kılavuz niteliğinde olacaktır. Araçlardaki Supap İtici Sesi Nasıl Olur? İtici Sesi Hidrolik Supap İtici Kadeh Sesi Lifter Sesi https://youtu.be/MTJwjX138Dw Lifter İtici Değişimi Nasıl Yapılır? Lifter İtici Kadeh Sesi ve Değişimi | Accent İtici Değişimi https://youtu.be/-5qpK2p593A Kapağı söküp rektifiyeciye verdikten sonra sıra geldi motor bloğunun üst temizliği ve pistonların alınmasına. Alınmasına alınacak ama karterin de sökülmesi, temizlenmesi ve contasının yenilenmesi lazım. Bunun için parça parça uğraşmamak adına komple bir conta takımı alarak işimi biraz kolaylaştırdım. Pistonların kötününde kötüsü şekilde kurum bağlamış olarak çıktı. Yaklaşık 1.5 saatte temizleyerek kurumlardan arındırdım. Sonrasında segmancıdan Goetze marka Accent için komple segman takımı aldım. Bunları da kurallara uygun şekilde takarak temizlenmiş bloğa tekrar taktım. Gerekli detaylar fazlasıyla aşağıdaki videoda… Pistondaki Kuruma Bakın! Piston Temizliği Segman Atma Karterin Temizliği ve Karter Contası Değişimi https://youtu.be/A9GFM4wWAdc Silindir kapağını sökerken egzoz manifoldunun çatlak çıkması bana sürpriz oldu. Neyse götürdük kaynakçıya kaynattık derken 400tl’den olduk. Olmuşken güzel olsun dedim gittim egzoz montaj pastası aldım ve yalıtım sargısıyla güzelce kaplayarak montajladım. Detaylar videoda…. Çatlak Egzoz Manifoldunun Tamiri ve Egzoz Sargı Bezi ile Yalıtım Yapılması Würth Egzoz Pastası Nedir? https://youtu.be/2us6TIasQJ4 Kapak rektifiyeciden geldikten sonra termosta gövdesinin contalarını ve termostatı yenileyerek burayı da sağlama aldım. Hyundai Accent Termostat ve Gövde Contasının Değişimi Nasıl Yapılır? Sıfırdan Motor Yapımı https://youtu.be/KG5kZf6gBNE İçimde bir heyecan motoru topladık suyunu yağını vs koyduk artık marş zamanı derken motor zor marş yapıyor. Kayış mı sıkı bir şeyler mi yanlış akümü zayıfladı derken 2 gün sonra marş motoru komple gidince benim kafa dank etti. Motoru dağıtmadan önce hiçbir arıza belirtisi vermeyen marş motoru motor yapılınca ilk marşta şaftı dağıttı bende 2 gün boyunca arıza arıyorum. Her neyse marş motorunu söktüm bir güzel tamir ettim detaylarınıda videoda gösterdim. Marş Motoru Arızası! Accent Marş Motoru Kömürü Nasıl Değiştirilir? Marş Motoru Temizliği https://youtu.be/C_vRZ2xCrsQ Marşı da yaptık artık keyif süreceğiz derken araba rampada çekmiyor bildiğin eskisinden kötü oldu. Neyse dedik sente kaçık heralde diyerek tekrar söktüm baktım ancak her şey normal. Buji miydi bobin miydi derken ben buna bir kompresyon testi yapayım dedim. Bir de ne olsun değerler eskisinden de beter (Yaklaşık 10-10.5 bar). Rektifiyeciyi arıyorum abi o kompresyon iyi iyi diyor. Yav arkadaş önceden daha yüksekti niye böyle oldu diyorum cevap yok. Supapları alıştırdınız mı dedim, yok dedi. Benim kafa yavaş yavaş ya segman ya supap diyerek silindir kapağını bana tekrar açtırdı. Kapağı test ettiğimde o can sıkıcı durumla karşılaştım. Hemen hemen her silindirin supaplarından hava kaçırıyordu. Bende rektifiyeciye güvenerek kapağı test yapmadan montajlamıştım. Her neyse gittim aradım rektifiyeciyi yine aynı terane abi supap oturma yüzeyinden kaçırır o normal biz baktık bir şey yoktu orada conta yok heralde kaçıracak gibi söylemlerde bulundu. Lafı uzatmayım gittim alıştırma macunu alarak kendim supapları alıştırdım ve kaçaksız olacak şekilde tekrar kapağı taktım. Tabi zaman ve maliyet aşağı yukarı 1000tl olarak bize girdi. İşimi riske atmamak için tetik marka supap takımı alarak supaplarıda sıfırladım. Aslında eski supaplarda da hiçbir sorun yoktu. Her neyse tüm detaylar aşağıdaki videoda. Rektifiyeden Gelen Kapağı 2. Kez Söktük Çıkana Bakın Supap Kaçak Testi Supap Değişimi ve Alıştırması https://youtu.be/GjfPqrGiyyM Bu işlemden sonra performans arttı artmasına ama eskisine göre bir tık daha düşüktü. Tekrar bir kontrol ettik vs vs derken araca bağlayabileceğim bir diagnostik cihaz bulunca sorunumda çözüldü. Aslında bende arıza tespit cihazı var ama bu yumurta kasaların protokolleri eski olduğundan her cihaz bağlanmıyor. Cihazda vuruntu sensörü arızası verince ve sensörü söktüğümde parçalanmış olduğunu görünce arızayı kolay yoldan bulmama çok sevindim. Harcadığım parayı ve diğer detayları videoda anlattım. Komple Motor Yapımı Sonrası İlk Marş! Başımıza Gelenler ve Maliyet Ne Kadar Oldu? https://youtu.be/oxb1CK_Hu7E Tüm videolara alttaki tek linktende ulaşabilirsiniz. Sevgiler. https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    12 Puan
  2. Havuza mi yapiyon hayırdır
    5 Puan
  3. valla bu calismayi burda paylastigimi bile unutmusum, youtube linkini ekleyecektim link elimde kalmasin ekleyeyim bari
    3 Puan
  4. Benimde Ali abi gibi komşum olsa keşke 😂
    3 Puan
  5. Düm düz yolda düşük devir az yakıyor ama iniş çıkışlar olmaya başlayınca düşük devir çok yakmaya başlıyor. Deneme için 140 km yol (Sarız-Kayseri) 4. vites 90 km/s hızla geldim. 2400 d/dk civarı yapıyor. Hatta dayanamadım, dokuz dolambaç rampasını 130 ile çıktım. Buna rağmen 3,7 litre yaktı. Bence gaza basında nazlanmadan hızlanacak devirde olmalı araba.
    3 Puan
  6. Burada benim başıma gelen ve aynı zamanda @Metin Akbal başına gelen olaylar mevcut. Aracı öncelikle bilgisayara bağlatıp baktırmak lazım. Biliyorsunuzdur bu araçlarda genelde yaşanan problem var bu da subap eritme mevzusu km değişkenlik gösterebiliyor fakat olma olasılığı daha önce değişmediyse yüksek ihtimal subaplardan olabilir.
    3 Puan
  7. ben dediydim daha önce navara 80 90 la daha fazla yakıyor 120 ile daha az yakıyor diye kimse inanmadıydı
    3 Puan
  8. Aracım hala satılık ben yeni aracı aldım artık iki aracım va Fransız satılık Yeni Aracın konusunu yakında açarım önce güzel bir temizlik gerekli
    3 Puan
  9. 80’den yukarı çıkmazdın. Şimdi 130’dan aşağı inmiyorsun
    3 Puan
  10. Arkadaş hangi istikametten gelirsen gel artık zeytin ağacı görmemen gerek? Sen nerden geliyon bakem?
    2 Puan
  11. Zeytin odununda çay gibisi yok.
    2 Puan
  12. Rant o, kapitalizm değil.
    2 Puan
  13. arkadaki fanlar oldukça eğlenceli işler yapabiliyor
    2 Puan
  14. oda var tabide bize tam geliyor, kalktığımda üşümüyorum, önemli olan konfor, para nasılsa 22 dede 25 dede aynı aynı, önemli olan fark ilk ısıtmadan oluyor, yoksa ısıyı korumak aynı para sıcakta açıp soğukta kısmak nedir yahu
    2 Puan
  15. 2 Puan
  16. ceo nun manzarası o karşıdaki garabet binanın en üst katından aşağı bakarken olurdu
    2 Puan
  17. Gece terleyip üstlerini açınca çocuklar daha çok hasta oluyorlar uyku verimi ile sıcaklık arasında hız ve tork arasındaki ilişki gibi bir ilişki var. Belirli bir sıcaklıktan sonra verim düşüyor
    2 Puan
  18. Olay çoktwnıyaşanmış bitmiş miydi yazdığınızda
    2 Puan
  19. @Mehmet Göktürkhocam https://turkish.alibaba.com/product-detail/2022-New-Ora-Ballet-Cat-4-1600566439025.html Ora bildiğimiz beetle modelinin çakmasını yapmış elektrikli Bence çok güzel olmuş.
    2 Puan
  20. hocam şimdi şöyle yapalım. madem ankaradasınız, arabayı bana bırakın, 20 gün kadar bir dolanayım test edeyim. size bir tane dacia dokker ikame araç veririm. işinizden geri kalmazsınız. bende şöyle 2000 km kadar dolanıp arızayı testpit ederim. olmaz dersenizde ben olsam benzin pompasına bakardım önce. evap canister diye saçma sapan bir parça vardı onun valfi olmalı bu. nissan pathfinder de bozulmuştu.
    2 Puan
  21. Aaa.. Sahiplik önemli 😂
    2 Puan
  22. Çıkma olarak farklı illerde bütün eksiklerini buldum parça tedarikte sıkıntı yok. Tüm elektronik kablo şemalarını 15 dolara dün gece satın aldım. Motor bölümü kesilmiş kablolar hangi renk kablo nereye gidecekti hepsi mevcut. Zevkle toplayacam. Ama şu an fordla meşgulum.
    2 Puan
  23. Sende haşır neşir olursun barajların doluluk oranı yükseliyor dinamolar çalışacak elektrik üretimi falan 😁
    1 Puan
  24. sıfır gibi araba artık hayırlı olsun, ben duramaz pistonlara da girerdim
    1 Puan
  25. 2 ohm enjektör 4 lu kütük alacaksın. 4mm iç çapa sahip 3mm et kalınlığı olan silikon hortum alacaksın tüm dertlerin bitecek. Eski konularda detaylı vardı. Aratırsan işine yarar. Gerisi kendini yormak
    1 Puan
  26. Espresso karıştırılmaz, press adı üstüne
    1 Puan
  27. Üstündeki enjektörler 3 ohm, aynısını kullanacağım sadece kütüğü 4 lü olacak ustam
    1 Puan
  28. Ahmet bey, Benim araç ford focus. Muhtemelen ticariler hariç hepsi aynıdır diye düşünüyorum. Alttaki oturma yerini kurtarmak istiyorsanız, ayak koyduğunuz taraftaki menteşeleri söküp deneyebilirsiniz. Böylelikle oturma kısmını boşa çıkarıp alttan kaydırabilirsiniz. Kolay gelsin.
    1 Puan
  29. Bahsettiğiniz subap problemi tekrarlıyor mu yani? Ben o şekilde anladım ama, diyelim subaplar bozuldu, değiştirdiniz, belirli bir süre sonra tekrardan bozuyor mu? Geçmiş olsun, latife ediyor Tansu, hani konu açılmış, aynı gün bir kaç saat sonra sorun çözülmüş ya, genelde uzun süre arıza aranır
    1 Puan
  30. Siz işi zora sokmuşsunuz. Yük taşıma pozisyonu dediğim; arka koltuğun oturma kısmını kaldırıp, sırt kısmını yatırma işlemi. 1. Evet 2. Oturma kısmını önce kaldırıyorsunuz.
    1 Puan
  31. alakası bile yok kardeş, bende alayı arçelik, 15 senelik makinada olan özellikler daha yeni şimdikilerde var, zamzungta ses yalıtımı ısı yalıtımı varmı mesela, sürekli denge kontrolü varmı mesela.... arabada unutmuş öylemi, yersen zaten yenmemişte
    1 Puan
  32. Tebrikler. Bu tür içerikler İngilizce ses ve birazcık iyi çekim açıları ile milyon izlenmelere ulaşabiliyor. Özellikle araba da ilgi çekiciyse.
    1 Puan
  33. Abone oldum, ilk fırsatta dikkatle izleyeceğim
    1 Puan
  34. Enfluvir değil mi influenza’nın ilacı?
    1 Puan
  35. sizin totonuz harranlı mı
    1 Puan
  36. Maşallah, videolar çok güzel görünüyor, fırsat bulunca izlemeye çalışırım. Çok güzel iş çıkmış.
    1 Puan
  37. Ahmet bey, Benim koltuk yük taşıma pozisyonunda kalmıştı. Yani oturma yeri havada, yaslanma yeri yatık vaziyette. Bu durumda iken yaslanma yerini yukarı doğru biraz kaldırınca altında az bi boşluk kalıyor el girecek kadar. Oradan elimi uzatıp, yıldız alyan ile emniyet kemerinin takıldığı tokayı kökünden söküyorum. Koltuğu kaldırınca da emniyet kemerinde 20-30 santim çekip oturma yerinin altına geri sıkıştırıyorum ki bir daha başıma gelmesin.
    1 Puan
  38. Hocam influenza bir virüs, yani öyle diyorlar. Bana eşimden bulaştı. Aile hekimine farklı günlerde gittik. Ona antibiyotik yazmadı, influenza bu, viral enfeksiyon dedi. Ben gittim, influenzan hayırlı olsun dedi. Antibiyotik yazdı. Benim hastalığım geçti, eşim hala hasta. Mantığı anlamadım aslında. Hem coldaway, theraflu gibi semptomatik tedavi ilaçları veriyorlar. Öyle yaptım hocam, az önce onuda verdim.
    1 Puan
  39. Aracım hala satılık Ben yenisini aldım konusunu yakında açarım
    1 Puan
  40. Batarya bozulmasın da cakmakligi bende hallederim 😄
    1 Puan
  41. Güneşli günün keyfini çıkardık, lnce hızlı bi yıkama ardından kaynak suyu doldurma, sonra da biraz turlama
    1 Puan
  42. Peki Ford'un her motor için kullandığı powershiftler aynı mıdır? Elbet model farklılığı bulunur ama kuru-çift kavrama olarak mı çalışıyor? 1.6 fiesta ile satılan powershiftlerin arıza kaydı aynı yıl üretilen focusa göre daha az. Malzeme aynı ama yüksek tork mu etkiliyor?
    1 Puan
  43. Yeni değilki bu..Bizim üst katta hergün iki saat dolaşıyo zaten..
    1 Puan
  44. benzin istasyonlarında vakumlu pompa yokken bu evap sistemi kadar saçma ve sorunlu bir şey yok . her işimiz yarım duygulandım ağlıyorum, yardımcı olayım 1000 km sinde
    1 Puan
  45. Evet bugün hallettik. 1350 lira termostat, gövde ve hararet müşiri 200 kulbutor kapak contası 130 boğaz kelebegi termostat borusu (taş gibi olmuş) Termostattan yağ soğutucu ya giden boruların oringleri antfriz işçilik 500 lira toplamda 2180 e işlemler halloldu. Diğer ustanın çocuğu rahatsizlanmis tek başıma uzun sürer pazartesi gel dedi bende çıraklık yaparım karın tokluğuna çalışırım akşama kadar kal de kalırım dedim yarım ekmek sanayi koftesi sınırsız çay nescafeye çıraklık yaptım boğaz kelebeği eski contalari falan temizledim 😊
    1 Puan
  46. tork ta nöymüş üşümüz olmözzzz
    1 Puan
  47. kavşak denmiş bildirim geldi komple boyalı arabamla hazırım
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...