İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      7

    • Mesaj

      100.356


  2. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      5

    • Mesaj

      24.338


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      5

    • Mesaj

      77.886


  4. Selçuk Keleş

    Selçuk Keleş

    Altyapı Sorumlusu


    • Puan

      4

    • Mesaj

      4.639


Popüler İçerik

11-12-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Dün bir corsa gördüm. Bagaj tamamen egzoz kurumu idi. Biri de beni yıka yazar gibi şunu yazmıştı. Bir sellektör yeter, 300 hp
    4 Puan
  2. 2009 model bir arabaya 1979 model işlemi yapmak bence iyi bir fikir değil
    3 Puan
  3. 91359 km de ateşleme bobinini orjinalinde de Delphi marka kullanıldığından yine aynısını tercih ederek kendim Kapı önünde yeniledim.
    2 Puan
  4. Sonunda aracımın fabrikasyon değerlerini öğrenebildim. Öncelikle ilgili videoda tüm detay bilgiler verilmekle birlikte videoda örneği geçen 4ZZ kodlu 1.4 Toyota corollanın fabrikasyon değeri 189psi. Kompresyon oranı da benim aracımdaki gibi 10.5 Farklı bir kaynakta yer alan bilgiye göre: Benzinli motor kompresyon testi kaç olmalı ? Benzinli araçlarda istenen motor kompresyon testi 12 bar veya 175 psi’dir. Bu değerde veya bunun biraz üzerinde olursa motor sağlıklı ve sıkıştırma basıncı yeterli demektir. Eğer 10 ila 12 bar arasında yani 145 psi ile 175 psi arasında ise de normal sayılır. Eğer motor kompresyon testi 10 barın altında çıkarsa motor parçalarında aşınma var demektir. 100 bin kilometreyi devirmiş araçlarda 9-10 bar civarı çıkması normal kabul edilen bir durumdur. Eğer motor kompresyon testi 9 barın yani 130 psi’nin altında çıkıyor ise motor parçalarındaki aşınma fazla demektir. Bu sorunu gidermek için motordaki bazı parçaların yenilenmesi gerekebilir. Eğer motor kompresyon testi 8,5 barın altında ise yani 120 psi’nin altında ise ve motorda güç azalması, yağ yakma, egzozdan beyaz/mavi duman atma gibi sorunlar var ise motorun rektefiye edilmesi gerekebilir. -------------------------------------------------------------------- https://www.encycarpedia.com/hyundai/18-i20-1-2-mpi-84-hatch İlgili makalede aracımın tüm özellikleriyle birlikte fabrikasyon kompresyon değeri de verilmiş. Buna göre 178.2psi yani 12.3 bar bir değeri mevcut. @Ali Darbazhocam 14 - 14.5 civarı onun fabrikasyon değeri diyince üzülmüştüm biraz fazla kayıp var diye ancak fabrikasyon 178.2psi 12.3 barmış. 187bindeki bir araçta bu değerleri görmek benim için çok güzel oldu. Arabayı daha bir benimsedim Kendi aracımdaki değerler: 1. silindir: 172psi 11.85 bar %3.5 Kayıp 2. silindir: 167psi 11.51 bar %6 Kayıp 3. silindir: 165psi 11.37 bar %7 Kayıp 4. silindir: 170psi 11.72 bar %4.5 Kayıp Ortalama olarak sadece %5lik bir değer kaybı var. %95' lik performansını 7 sene sonrada verebiliyor oluşu muazzam.
    2 Puan
  5. Biraz dolaştık ama yağmur rahat vermedi, erken döndük. Yan ayak yine kırıldı geçenkinde kaynak yaptırmıştım 😊
    2 Puan
  6. Onun haklı olması için düşünmeye gerek yok. haklıdır. Bitti
    2 Puan
  7. Eve misafir gelecekmiş ben de kaçtım
    2 Puan
  8. bundan sonrası için zaten. Zaten çözümü de var. Kullanılmayan telefonun imei’si 1 sene dolmadan başka telefona çakılırsa sorun olmaz heralde. Ama sektörü biraz etkiler tabi
    1 Puan
  9. burası yolun 2 tarafındada dalma çıkma var,yani alt geçitten çıkan tam gaz çıkıyor,yol geniş,hız en 90 la gidiliyor,orada yayaların tuşa basması suretiyle yanan kırmızı ışık var,ve 90 la giderken birden hızını alıp gelen araç duramıyor,ya da hızı yüksekse kırmızıda yansa,yaya gelene kadar ben geçerim diyor,yol geniş olduğu için kırmızıda bir araç dursa yanından geçen araç durmuyor,yayada o duran araçtan dolayı gelen aracı görmüyor. Kendim doğma büyüme Ankaralıyım,tüm Türkiyeyi gezdim,Ankara kadar agresif ve kurallara uymayan bir trafik hiçbir şehirde yok,burada kimse sinyal vermez,kimse kırmızıda durmaz,emniyet şeridi falan kimsenin umrunda değil,ve trafikte herkes makas ata ata gider.Herkesin aracında çakar var,adam bembayaz bmw ye çakar takmış,yol istiyor Buraya üst geçit yada alt geçit şart,yol çok geniş ve virajlı,
    1 Puan
  10. doğru. Düzen de teknikle yürümüyor. Yoksa şiir gibi dünya olurduk
    1 Puan
  11. putinden icazet almadan kave bile yapamazlar...zamanında hitlerin kasası kimdi? tarih kitaplarına göre değil tabii gerçekte olan. sscb kontrolündeki reichsmarkını kullanamazken (yasaktı) zibilyon mermiyi üretirken ödemeyi hangi fabrikanın tahvili ile ödediler....
    1 Puan
  12. Aradaki 9 kuruş için o kadar batarya, düşününce sanki @Çağlar Bayur haklı gbi bu yarı ceryanlılar hakkında
    1 Puan
  13. Sağdaki ayar düğmesinden 22 derece veya üst değerde ayarlanır. Soldaki ayar düğmesinden fan hızı ayarlanır, Ortada yönlendirme tuşları vardır, kışın en ideal hava yönlendirme ayaklara ve ön cam tuşlarını aktif ederek yapılan ayardır, hem buğulanmayı önler hem de ısınan hava yükselir mantığıyla arabayı tepeden tırnağa ısıtmış olursunuz.Motor ısınmadan kalorifer sıcak hava vermez. Klima [Ac] tuşu kapalı olmalıdır.
    1 Puan
  14. Belki değişiği vardır ama araçlardaki mantık şudur. Auto ya basarsanız klima açılır. Ac off tuşuna basarak kapatmak gerekir. Yine başka bir mantık, yönlendirme cam yönünde ise klima kapanmayabilir. Başka önemli ve gerekli bilgi ise şudur. Camlar buğu yapıyorsa klimayı çalıştırın. Otomatik klimalar yazdığınız dereceye getirme hedefi ile çalışır. Aracın içi 15 derece ise siz 22 istiyorsanız, klima aktif olsa bile sıcaklık 22 yi geçmediği sürece soğutma yapmaz. Ben sürekli auto modda, duruma göre 20-23 derece aralığında kullanırım. Sıcak havalarda klima sürekli aktif, soğuk havalarda sürekli pasif tutarım. Araçta 4 kişi isek nemli havalarda cam buğu yapabilir, bu durumda klimayı aktif ederim. Her durumda hep auto moddayımdır.
    1 Puan
  15. Dereceyi yükselterek sıcağa geçebilirsiniz, high yazarsa en sıcak konumda demektir. Panelin resmi varsa daha net cevaplar gelir.
    1 Puan
  16. sıcakla birlikte a/c çalışmasına gerek yok. eğer çalışıyor ise a/c tuşuna basıp kapatabilirsiniz. araç ısınmadan ön camdaki buğuyu çözmek isterseniz a/c yi kısa süreli aktif edip sonrasında kapatırsınız.
    1 Puan
  17. Selam abi, eğer yurtdışı kayıtlı cihazsa üzerinden düşürebiliyorsun. Alan kişi tekrar kayıt parası ödeyerek üstüne geçiriyor.
    1 Puan
  18. Sağdaki düğmeyi saat yönünde çevirip istediğiniz sıcaklığa getirin. Soldaki düğme ile üfleme şiddetini ayarlayın. Ekranın sağındaki tuş ışığı yanarken yüze üfler. Ekranın üstündeki soldaki cama üfler. Üst sağ max en son ayarda ön cam buğu çözer. Ekranın sağındaki iç sirkülasyon tuşu Off kapatır. Sol alttaki tuş ayaklara üfler. Ekranın hemen altındaki dikdörtgen içinde altında çizgiler olan tuş arka cam rezistans tuşu Ekranın SOLUNDAKİ tuş yüze üfler
    1 Puan
  19. Araç kliması ısıtmaz, sadece soğutur. Dolayısıyla manuel de olsa otomatik de olsa AC düğmesini kapalı tutarsanız sadece kalorifer çalışır.
    1 Puan
  20. EDS olursa güzel gelir kaynağı
    1 Puan
  21. Bu kadar genis yolda yaya gecidi olmamali. Ust/alt gecit veya isik sart bence.
    1 Puan
  22. 7 - 8 bin km de yağ değiştiren (motorun sesi bilem değişti) herkes iş karbona gelince çevreci oluyor ya kendimi fosil yakıtla yakasım geliyor.
    1 Puan
  23. 1 Puan
  24. artık bi latteye bağlanır heralde. Bağlansın yani o kadar benzin yaktık ilim uğruna
    1 Puan
  25. d ye atıp gazlıoz ve araba yürümüyor ve parça listesindeki debriyaj balatası yok, ben ikna oldum
    1 Puan
  26. O kadar pilin içinde takviye yapmak
    1 Puan
  27. kulak dayanmaz o sese
    1 Puan
  28. Offff erkek yaa 😂
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...