İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Murat Sahın

    Murat Sahın

    Gold Üye


    • Puan

      5

    • Mesaj

      5.693


  2. Ali Gök

    Ali Gök

    Gold Üye


    • Puan

      5

    • Mesaj

      12.874


  3. Harun Kocaçalışkan

    Harun Kocaçalışkan

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      4

    • Mesaj

      3.125


  4. Erdem Hakkı Bağama

    Erdem Hakkı Bağama

    Üye


    • Puan

      3

    • Mesaj

      247


Popüler İçerik

03-12-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. 1999 ve 2015 yılları arasında ilk sahibi tarafından tek elden kullanılmış, 2015 yılında icradan sebep yediemine çekilmiş olan bir S70 aldım. Yedieminden çıkaran aracının anlattığına göre elektronik arızalı ve çalışmıyor. Yedieminde yattığı sürece ... israfı şahıslar tarafından yağmalanan ve şu an üzerinde olmayan parçaları. Su radyatör Turbo intercooler Klima radyatör Tavan döşemesi Dış görünüş olarak eksikler bunlar. Araç elime geldiğinde foto video vs paylaşacağım. Onarım ve toplama sürecini de bu kanaldan paylaşacağım.
    3 Puan
  2. Otoparkta unutmuş bi kışlık daha varmış
    3 Puan
  3. Triger set ve devirdaim değişti.v kayışta tabii.sol z rot hafif bi bozulmuş ,araba lifteyken değiştim.artı iki kutu dot 4 kullanarak fren hidroliğini yeniledim.
    3 Puan
  4. Arkadaşlar referans olsun diye başıma gelen enteresan bir tamir sürecini paylaşayım. Öncelikle olaylar zincirleme gelişiyor Yani hepsi 2 haftada olan şeyler. Öncelikle aracımın arka viraj demir lastikleri sürekli gacurtu yapıyordu. Yenisini takıyoruz 1 hafta sonra gene ses yapmaya başlıyor. Gres sürüyoruz gene ses yapıyor. Bu sesle bir taraftan uğraşırken artık arka taraftan çukurlara girdikçe tangurtular tungurtular garip garip sesler gelmeye başladı. Rotçuya gittim alttan baktılar ! Neyse rotçu dediki arka denge kolları değişmesi lazım. İyi dedik arka denge kollarını değiştirdik. Viraj lastiklerini gene değiştirdim ama bu sefer FEBI değil daha dandik olan ECEM taktım. Farkı şu FEBI daha sert ve içi daha az esnek, ECEM olan bildiğin lastik gibi bişey. Arkadan gelen tıngırtılar zıngırtılar kesildi. Ancak sol teker çukura girince arkadan top sekme sesi gibi ses gelmeye devam ediyordu. Ben de herhalde amortisör takozu da gitti diye düşünüyordum. Öyle gezerken bir gün şehiriçinde arabanın sesi birden değişti. Homurdamaya kükremeye başladı. Dizel değil sanki benzinli V6 gibi ses yapıyordu gaza aniden yüklenince. Ben de turbodan ve turbo hortumlarından şüphelendim. Turbocuya gittim baktı etti turbon çok mükemmel çalışıyor dedi. Araba 16 yaşında bu arada orjinal turbosu. E dedim bu homurtu ney, ona bir şey diyemiyorum baktırmak lazım dedi. İyi dedik, bakımlarını yaptırdığım ustama gittim. Sürdü etti, dediki klima kompresörü olabilir. Ya dedim bu kompresör birden mi kesti gitti bu ses biraz egzoz sesine benziyor desem de Connectlerin de benzer şikayetlerle geldiğini söyledi. Tabi ben hala arabanın altına eğilip bakmıyorum. Sonra başka bir ustaya daha gösterdim o da meşhur Fiesta'cılar iyi bilir. O da baktı etti zorladı arabayı. Dediki sol şanzıman üst takozu gidik. İyi dedim en azından mantıklı bir yaklaşım. Titreşim ondan geliyor dedi. E dedim bakalım, vakit yok sonra bakabilirim dedi. Ben ofisin önünde şanzıman takozunu kontrol ettim hakkaten de bazı lastiklari yırtılmış. Ancak sesin sebebinin o olduğuna hala ikna olmadı. Analiz Turbo diye bir yer var Kadosan'da tavsiye ederim işi olana, ordaki arkadaş baktı. Turbo valf hortumunu çekti araba homurdamaya başladı. Hah dedim bu ses. Ses turbonun alt kısımlarından geliyor dedi. Eyi dedim mantıklı oralara yoğunlaşalım. Velhasıl arabayı otoparka çektim dün akşam, motor kısmına sağına soluna baktım bir şey yok. Aşağı eğildim bi baktım, egzoz spirali kaynak yerinden kopmuş. Bugün gittim hem şanzıman takozunu değiştirdim çıkan takoz çok da kötü durumda değil ama değiştirdik yine de, hem de egzoz spiralini yaptırdım. Çıkan spiral darmaduman artık takılacak gibi değil. Yenisini taktık mecburen. Arabadaki tüm sesler gitti, titreşimler sona erdi, amortisör kule takozundan geliyor zannettiğim ses de kesildi. Meğersem egzoz vuruyormuş Özetle yani ilk gittiğim turbocu zahmet edip bi eğilip baksaydı bu kadar uğraşmayacaktık. He sen niye eğilmedin derseniz, aklıma gelmedi :S Toplam masraflar; Febi Takoz : 700 TL + 50 TL işçilik Egzoz Spirali ve Montajı : 500 TL 1250 tl ye seslerden kurtulduk. Egzoz spirali yenilenince araba eskisinden de güzel oldu. Mırıl mırıl çalışıyor motor ve titreşim sıfıra yakın.
    2 Puan
  5. Peugeot olanıyla aynı olması lazım. Ortak üretim diye hatırlıyorum psa türevi ile.
    2 Puan
  6. Orjinalinde vida yerleri alt dahil hazır olur bu eğreti olacaktır. Plastik tampon uçlarına vidalama + Dayson PU mastik ile takviye şeklinde yapıştırabilirsiniz.
    2 Puan
  7. Fren balata merkezleri değişecek. Arka limitör ayarı veya değişimi yapılacak
    2 Puan
  8. Hayırlı olsun Elektronik arıza yoktur bence direk beyin çalınmıştır tahminimce
    2 Puan
  9. Unoyu şimdi boşa mı gönderdik 😅
    2 Puan
  10. Kış lastiğinde benim için kar ve buz performansı önemli . Diğer türlü Don lastiği de iş yapıyor kışın İzmit'te
    2 Puan
  11. Aynı kablo da, siz sorun yaşadığınızda mesela X firmasına bildiriyorsunuz, o gidiyor ttnet'e bildiriyor vs. TTNET düzeltirse ne ala. Onunyerine direkt ttnet'le muhatap olmayı yeğlerim.
    1 Puan
  12. Toyota , pejo , citroen , opel ve yakinda fiat doblo. Hepsi ispanyadan pejo psa fabrikasından çıkıyor. Parça pejo için ne ise Toyota icinde o. Toyota avantaji ise 10 yıl garanti, hizli ve nispeten daha uygun servis maliyeti , daha yaygin ulaşılabilir servis hizmeti. Gerisi aynı. Proace giriş paketi dışında hepsi 130 bg ve 8 ileri denso uretimi tam otomatik sanziman. Giris pakette manuel olan 100 bg.
    1 Puan
  13. Telekom altyapısı ile hizmet veren Konya merkezli bir şirket olan Gıbır.net den internet alıyorum. 6-7 ay oldu, gayet stabil ve sorunsuz internet alıyorum. 100 mbps internete 110 tl ödüyorum. Çok memnunum. Birkaç arkadaşımı daha gıbırlı yaptım, onlar da memnun.
    1 Puan
  14. Evet , limitör aracın yüküne bağlı yağ gidiş miktarını ayarladığı gibi , sağ sol olarakta gidişi etkiler. Tıkanma sebepli Bir tarafa veremiyorsa , diger tarafa fazla verir.
    1 Puan
  15. Adsl ve vdsl için aynı kablo olur. Fiyat konusunda vodafone için de bakın derim.
    1 Puan
  16. Taktigim ebat yaklaşık % 2 daha küçük orijinaline göre, muhtemelen çekişteki değişimin sebebi bu diye düşünüyorum,ilahi bi güç arabaya müdahale etmediyse😃 Değişim derken böyle 15-20 beygir gelmiş gibi bişey değil bahsettiğim.Önceki lastiklerle de aynı viteste kalıyordum çoğu zaman ama biraz geç topluyordu araba kendini rampada devirli girilemeyen viraj çıkışlarında.Şimdi daha rahat devam ediyor aynı viteste.
    1 Puan
  17. 1 Puan
  18. Bence vida kullanmayın, silikon ve siyah perçinle daha iyi durur
    1 Puan
  19. Bugün benzin almaya gittim, depo kapağı bir türlü açılmadı.Benzinde nerede ise bitmişti.Son kalan benzinle kilitçiye gidip sorunu hallettik, kilit sizlere ömür yenisi takıldı. Depo kapağına 450 lira sıkışmış. Bozulan parçayıda ekliyorum, bagajdan ulaşım vs yok. Kendi malın değilmiş gibi çekince bütün sistem çıkıyor. Km 76666, herhalde 666 dan oldu 😅
    1 Puan
  20. 14-15 deeecede sorun olmaz bence. 20 civarı güneşli olursa tutuş bitiyor gerçekten.
    1 Puan
  21. Abi hesap ettimde senin arabaya yetişemedim bütçeden. Yoksa tavım arabana. Zaten o arabayı benden başkası alırsa "keşşşşşke benim olsa" dedim, satarsan alıcıya söyle
    1 Puan
  22. Çoğu kış lastiği dişleri sayesinde karda yeteri kadar çekiş sunuyor. Bence de önemli olan ıslak zemin ve soğuk asfalt performansıdır. Zaten ıslak ve soğuk asfalt performansı iyi olup da kar-buz performansı rezil durumda olan lastik de yoktur.
    1 Puan
  23. Eylülde yapılmıştı en son %25. O günden bugüne peynir fiyatı 2 katına çıktı. Bunun birde mazot arttı tarafı var. Taşınan ürünün kilosuna vurunca kum tanesi kalıyor. Yol ücretleri 1 yıldır sabit. Alt kesimle üst kesim gelir farkının bu kadar açılmasının sebebi bence bu. Zengin daha çok kazanıyor, fakir daha çok fakirleşiyor. Ülke verileri açıklanıyor. Şöyle uçuyoruz böyle kaçıyoruz. Ee maaşlı adamın cebi daha da boşalmış. Nasıl oluyor bu?
    1 Puan
  24. Yaptığım hesaplamada 2000 d/dk orjinal lastik 3. Viteste 53 km/h ile giderken yeni lastikte 52 km/h hızında gidiyor. Aradaki bu fark aracın daha geç vites küçülmesine neden olabilir. Böyle bir deneyimim olmadı tamamen tahmin.
    1 Puan
  25. Hadi ya, bugün soğuk gibi olunca daha soğur diye düşündüm. Aralık ortası olacak, bir şey olsa yola çıkmak gerekse filan diye düşünüp takacağım herhalde.
    1 Puan
  26. Cruze üzerinde ise 1989 Cadet şanzımanı var.
    1 Puan
  27. 6 ay oldu servise kayıt açtıralı,adaptör kıtlığı var,genel merkezi aradım hala net bilgi yok,mevcut kullandığım adaptöre elektronikçiye baktırdım içinde baya yanık parça vardı,sarj aletinin yanık olduğunu sonradan farkedinceye kadar süpürgeyi sarjı bitinceye kadar kullandık,aklıma geldi acaba adaptör bataryaya zarar vermişmidir diye? verse sarjı bitinceye kadar kullanamazdık sanırım?**sizin yöntemi denemem zor...
    1 Puan
  28. Satıldı mı? Dur o benim arabaydı
    1 Puan
  29. Şikayetvar sitesinde ne kadar çok şikayet mevcut adaptörle alakalı saçmalık tamamen. 30V adaptör alıp soket yapısı uymazsa eskisi elimdeyse keser ve lehimle ek yapar kullanmaya devam ederim. Elimde yoksa da şarj adaptörünü söküp soket yerine kabloları direkt lehimlerim. Eliniz yatkınsa kendiniz yapabilirsiniz diye düşünüyorum.
    1 Puan
  30. 230 teklif ettiler. 250 istedim. 240da direniyorum, pazarlık sürüyor. Yok arkadaş, bir arabayı alıp her şeyini yapıp binilecek kıvama getiriyorum, hemen biri yapışıyor...
    1 Puan
  31. bu bir arıza, yağ filtre vs. değişmekle düzelmez, motora göz ile bakmala da olmaz. önce güzel doğru gerçek bir ford arıza teşhis cihazına bağlanmalı, ben olsam ilk olarak dpf kurum ve kül birikimine baktırır, manuel rejnereasyon yaptırıdım , sonrası devam...
    1 Puan
  32. Hayırlı olsun. Tesisatını fare kemirmiştir muhtemelen. Kolay gelsin
    1 Puan
  33. kesene bereket 👍 Mis gibi olmus tadını cıkar 🧿
    1 Puan
  34. Araç Kurtköy'e kadar gelmiş bir kaç gündür görüyorum ara ara bu gün gene gördüm ama foto çekemedim. Tam emin olamadığım için. Plakaya baktım şimdi olan resimlere göre plaka aynı tekrar görürsem foto çekerim
    1 Puan
  35. Kışın eğlenmek denince bildirim geldi.
    1 Puan
  36. Valla hosuma da gitmedi degil baya guzel sesi vardi :F
    1 Puan
  37. Taksit arabada sanırım 2 yıl idi bence çok sayılmaz. Eşten dosttan para alınacaksa o başka, ben olsam eş dosttan araba için borç almazdım. Çok elzem değilse tabi.
    1 Puan
  38. mazot başkasından olunca haypırcılık kalmıyor yani? kömür yakan alman alman gibi
    1 Puan
  39. Navitech mis gibi alet yahu bütün travegolarda koltuk arkalarında olur her daim bozuktur
    1 Puan
  40. depriyajı pedalda arayan, vites çubuğundan neler çıkarmaz vesile ile passat da pedal yok, gizli mesela
    1 Puan
  41. motor kulağı önceden kaynaklıysa o kırılıp motoru düşürmüştür,aks şanzıman bağlantısı yerinden çıkmıştır
    1 Puan
  42. torpido dediğini yıkamacı pembe bir kimyasalla silmeli sürterek . bu eziyete dayanmıyorsa torpidonuz üzücü
    1 Puan
  43. Aks kırılınca motor düşmez de, motor düşüp de aks kırılmış olabilir. Motor düşmesi için çokça sebep aranabilir, düşerken nelere de zarar verdiğine bakmak gerekir. Araç servise çekilmeden ustanın yapacağı kontrol olmadan maaliyet vermek, suya yazı yazmaya benzeyecektir.
    1 Puan
  44. Vitara ve Corolla arasında kalır Corolla'yi seçer en son stokta ne varsa alır geçerdim 😁
    1 Puan
  45. Boğazında kalsın
    1 Puan
  46. ömrünü tamamlamış cam kriko halat setini degistirdim
    1 Puan
  47. Eskiden tabanca ile de sıkılsa 4 kollu ile sökerdim. Şimdi boru takmadan sökülmüyor. Tabancalar da gelişti. 4 kollu ile hem el hem de ayakla basmaya rağmen açılmadıklarını görünce tedbiren şunu aldım. Ucuna da boru takıp ancak açılıyor.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...