Skor Tablosu
Popüler İçerik
08-11-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Merhaba değerli dostlar. Yeni bir iş arkadaşı edindim. Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobillerinden biri olan Fiat Egea . Aracım 2016 model 150000 km'de 1,6 litre multijet motorlu. Fiat Powertrain Technologies TCT marka, 6 ileri çift kavramalı şanzımana sahip. Arabada dijital klima var, Otomatik moda alınca kliması A/C ışığıda yanıyor. Henuz ne kadar etki ettiğini bilmediğim için ben kapatıyor. Ama otomatik modu aktif kalmaya devam edebiliyor. Araba Eco modu var. Şanzıman aynı benim istediğim gibi vites değiştiriyor. Sanki birisi Hipermilci Ali Darbaz'ın simülasyonunu şanzımanın içine koymuş. Fakat vites 6 da ikengaz pedalını azcık basıldığında doğrudan 5 nci vitese düşüyor. Bu durumu sevmedim. Bununda bir çözümü olduğunu fark ettim. Hız sabitleyiciyi açıyorsun , o zaman araba %100 motor yüküne ulaşana kadar vites düşürmüyor. Motoru çok güzel 6 ncı vitesde kasabiliyorsunuz. Böylece BSFC yüksek düşük değerlere ulaşabiliyorsunuz. Hız sabitleyici sayesinde 4,2 olan ortalamayı 3,6 litre tüketime kadar düşürebildim. Hatta 90 km hızla bu değeri elde edebilidim. Kadranlardaki orta ekran benim aradığım tüm bilgileri veriyor. Akü durumu, yakıt tüketimleri, yağ sıcaklığı gibi kıymetli veriler ve yol istatistikleri verebiliyor. Motor 120 beygir , 320 newton tork. iş bu sebep ileki performans arayanlar sever. lakin beni hiç enterese etmedi. Çünkü ne zaman gaza bassam 1 veya 2 vites küçülterek hızlanıyor. Madem torkun var neden vites küçütesinki. O kadar vitesi ben Cruze üzerinde değiştirsem oda böyle performans sergiler. Maksimum tork devrinin nimetlerini kullanmaya mani oluyor desem yeridir. Ekonomik kullanmak istediğinde aynı benim gibi vitesleri değiştiriyor. Ama bira yük gördümü hemen vites küçültüyor. Gel gelelim ilk dijital klima deneyimi.. Bu dijital klimayı 22 derece ayarlıyorum bana soğuk hava üflüyor.. Donuyorum arabanın içinde. 25 derece ayarlıyorum, yine arabayı ısıtmıyor. 26 dereceyi aldığımda ancak eser miktarda sıcak havayı kafasına göre ayaktan, gövdeden yada ön cam buğu yerinden püskürtüyor. Sadece ayağa ver dediğimde otomatik iptal oluyor. Fan ve dereceyi elle ayarlamam gerekiyor. Arabamda Continental Wintercontach lastikler var. Kullanım esnasında pek kış lastiği olduğunu belirten bir şeye rastlamadım. Arabanın Stop Start kapalıydı, ilk onu açarak işe başladım. Çok güzel motor yağı sıcak iken kapanıyor ve uzun ışıklarda yakıtı tüketmiyor. Ayak frene basıldığında motor kapanıyor. Frenden kaldırınca motor tekrar çalışıyor. İkinci yaptığım iş ise "City" direksiyon modunu kapatmak. City modu kapalıyken daha güvenilir hissettiriyor. Direksiyonun yağ gibi akması bana güvensizlik veriyor. Park sensörü gayet iyi ve mesafeyi ölçen dilimler halinde gösteriyor. Geri giderken birşeye çarpar mıyım derdine son veriyor. İlk hipermilimde 3,6 litre yakıt tüketimi yakaladım. 105 km yolu Çekmeköy Gebze git gel yaparak tamamladım. Sonuç beni mutlu etti. İşte gerçek ortak budur dedim. Araba iyi hoş ve en az 8 hafta benimle beraber kalacak. Bol bol gezer yeni yeni şeyler öğrendikçe paylaşırım.8 Puan
-
Ventolin kullanan arkadaşlar mutlaka serum fizyolojik ile seyreltip kullanın ve nabızı kontrol edin kullanırken. Çarpıntı yapar genelde.6 Puan
-
5 Puan
-
30binTL mi o? Hakkıyla yapılmak istense orada en az 100bin görüyorum ben. Bu arada, geçmiş olsun Ramazan bey. Arkadan vurduğunuz için suçlu siz çıkacaksınız maalesef.3 Puan
-
3 Puan
-
Herkese iyi akşamlar aracımda yaşadığım bir sorun ve bulduğum çözüm hakkında bilgi vermek için konuyu açıyorum. Aracımı yakın zamanda aldım ve https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/311357-2008-focus-16-ti-vct-trend-aracım/ konusunu açtım. Araç hakkında kısa bilgi vermek gerekirse araç 2008 model ve şuan 312.000 km de 306.000 km de motor rektefiye gördü. Araç rektefiye sonrası benzin kokusu ve rolanti düzensizliği yaşamayı başladı sorun arızalı oksijen sensöründen kaynaklanıyormuş değiştirdik sorun çözüldü. Son 2 haftadır aracımda rolantide egzostan benzin kokusu artmaya başladı rölantide dikkat edilmese anlaşılmayacak derecede dalgalanma vardı bu dönemde aynı zamanda lpg montajı düşünüyordum ve konu bir türlü stft - ltft konusuna geldi araştırma yapmaya başladım aracımın rolantide 770-800 devir arasında ltft değeri +15/ +25 civarıydı araçla yola çıkıp kontrol ettğimde 2.000 devirden sonra +7/+10 civarına düşüyordu. LPG Montajıda düşündüğüm için aracın benzinde çalışmasında sorun olursa lpg de daha çok olur düşüncesiyle önce bu sorunu çözmeliydim yabancı forumlar dahil yaptığım araştırmalarda aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabileceğini öğrendim farklı bir forumdan kopyaladığım nedenler şunlardır. Pozitif yakıt trimi, ECM veya PCM'nin tahmin edilenden daha "zayıf" yanmadan kaynaklanır. + uzun vadeli yakıt triminin bazı yaygın nedenleri şunlardır: Emme manifoldunda, gaz kelebeği gövdesinde veya bir vakum hortumunda hava veya vakum sızıntıları. Arızalı yakıt pompası yeterli basınç veya hacim üretmiyor. Sıkışmış hortum veya tıkalı filtre nedeniyle kısıtlı yakıt akışı. Arızalı yakıt basıncı regülatörü, yeterli yakıt basıncını koruyamıyor. PCV sisteminde hava sızıntıları. Arızalı MAF (Kütle Hava Akışı) sensörü. Tıkalı veya tepki vermeyen yakıt enjektörleri. Kirlenmiş buji, zayıf ateşleme bobini veya bozuk buji kablolarından kaynaklanan ateşleme teklemeleri. Yanmamış oksijenin egzoza girmesine izin veren hasarlı egzoz valfi. Bir çatlak veya conta sızıntısı yoluyla egzoz manifolduna hava giriyor. Arızalı oksijen sensörü veya kablolaması. Yapılan İşlemler ve sonuç Nedenleri araştırdıktan sonra aracın hava filtresinden motora kadar olan bağlantıları kontrol ettim kaçak yoktu Bujilerin diplerinde sararma vardı ateşleme kötü olabilir diye bujiler değişti. Bujiler değiştikten yarım saat sonra lpg montajı hakkında bilgi almak için lpg montajı yapan bir firmaya gittim motor kısmını açtık ne şekilde montaj yaptıklarını sorarken usta araçta bir hava sesi duyduğunu söyledi manifolda giren vakum hortumunun gevşek olduğunu söyledi hortumu elimle çekip kaçağı çoğaltınca rölanti dalgalanıyordu hemen ustama gittim hortumu söküp sağlam bir şekilde montajını yaptı hemen obd cihazını takıp değerleri kontol ettğimde stft nin sıfıra yakın değer göstermeye başladığını gördüm öncesinde +10 civarıydı yarım saatlik kullanımın ardın stft ve ltft değeri rölantide +-1 lere kadar düştü 2000 devir üstü ltft şuan sıfır Sonuç olarak stft ve ltft değerleri düzeldi benzin kokusu bitti diyemem ama epey azaldı rölanti daha stabil hale geldi buji değişiminden yarım saat sonra diğer işlem yapıldığı ve o arada ölçüm yapmadığım için çözüö buji mi hava kaçağımı sizlerin yorumuna bırakıyorum.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Aynısını geçen ay yaşadım. Yatırım amaçlı aldığım bir yerdi. Cazip bir yer denk geldi satılığa çıkardım kiracı içindeyken kimse almak istemedi. Kiracı ben çıkmam dedi. 2000 tl ye oturuyordu şu an 7000 tl oldu kiralar. Sözleşmen bitene kadar olan farkı sana peşin vereyim çık dedim onada yanaşmadı. Bende alıcıya aynısını teklif ettim kabul etti. Ancak öyle çözüm buldum. Kiracı içindeyken satmış oldum.2 Puan
-
Çiğneme tableti ve granül formu mevcut. Tüm İlaçları Dr tavsiyesi ile kullanmayı unutmayalım.2 Puan
-
Bu arada biz de aşağıdaki tulumu kullanıyoruz. Bu tulumların TOG değerleri var. Kalınlık değerlerini gösteriyor. https://www.civilim.com/civil-baby-erkek-bebek-uyku-tulumu-12-18-ay-lacivert-c199-lcv2 Puan
-
Çocuk hasta olacak, normal, yeni virüslerle karşılaşıp bağışıklık kazanacak. Okuldan almak doğru değil. Dengeli beslensin yeter. Salgın dönemi öncesi (bu aralar) balık, meyve, yumurta yemek gerek bolca2 Puan
-
şu an bunu kullanıyoruz https://www.lcwaikiki.com/tr-TR/TR/urun/LC-WAIKIKI/erkek-bebek/Tulum/5894603/2537047 Odasını da 23 derece civarında tutuyorum. Geceleri havanın soğukluk durumuna göre içine uzun kollu/kısa kollu penye giydiriyoruz. Çocuktan çocuğa durum değişecektir muhakkak ama biz gece üşümesiyle alakalı bir problem yaşamadık Ali abi. Çocuk çok rahat eder inanki. Yaşı daha küçükken daha kalınları giydiriyordum. Yoğunluk değeri biraz daha düşük olandan alman veya içine bir şey giydiriyorsan onları çıkarman lazım o zaman abi.2 Puan
-
Geçmiş olsun abi. Bizim oğlan da üstünü hep açar. Uyku tulumu ile yatıyor hep. Çok faydasını görüyoruz bence 2 tane uyku tulumu alıp öyle deneyin.2 Puan
-
2 Puan
-
Klimanın çalışma mantığı doğru... Öyle çalışır. Isıtmama sebebi bence sorun. Araç içi 22 derecenin altında iken, motor sıcakken 22 dereceye alınca sıcak üflemiyorsa bir şeyler bozuktur. Gaz verince 5 e düşmesine izin vererek test et bir de.. Belki de o şekilde daha az yakacaktır.. Yüksek viteste gitmek her zaman az yaktırmıyor.2 Puan
-
Dpf dolmasında, bırak vites işini yapsın. Termostat değişecek büyük ihtimalle. Ha bu arada ptc var high yapınca motor soğukken 1 dk içinde ılık üfler.2 Puan
-
Başkent olunca insan bir medeniyet bekliyor ama kültürel fark çok fazla. Aynı anda aynı yerde akademisyen ile okuma yazma bilmeyeni görebilirsin trafikte. Bu da trafikte bir saygısızlık ve umursamazlık ile sonuçlanıyor. Zamanla tahmin edilebilir oluyor. Kırmızıda duruyorum, evet bence de gereksiz bir lamba ama sonuç olarak lamba orada ve kırmızı yanıyor. Duruyorum, arkamdan gelen selektör ve kornaya boğuyor. Yaya geçidinde yaya var, duruyorum, arkamdaki kornayi dayıyor. Lambada bekliyoruz, daha sarı yanamamis tam olarak, tak, korna. Böyle işte, birde trafik gün geçtikçe yoğunlaşıyor, trafik kurallarından bihaber insanlar bu yoğun trafikte daha çok sorun çıkartıyor. Çoğunluk sinyal kullanmıyor, kullanan da sinyali verdiği an çeviriyor direksiyonu. Sinyali yanıp sönüyor ya, herkesin o an ona yol vermesi gerek sağ aynaya bakan kimse yok zaten. Bak çevir geç direksiyona çoğunun sağ ayna sağ arka tekeri gösteriyor. Park aynası o. Trafikte lazım değil. Enteresan bir trafiğimiz var özetle...2 Puan
-
1 Puan
-
Kasım 2017 de aldığım 66 lık İnci akü ömrünü tamamlamış, geçen zayıfladı diye bir ümit evde şarj ettim ama sabah marş basan araç ikindin tık dedi kaldı. Varta e43 72 Ah siparişi verdim.1 Puan
-
@Sani Gerşon Valla bugün hep bunun üzerinde çalıştım. Gördümki 25 derecede ısıtmaya başlıyor. 32 derece üstünde max moda geçiyor.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
abi geri geri yokuş yukarı park ederken diyom. hatırlayamadım, şimdi bakarım. Birazdan sancaktepeye gideceğim.1 Puan
-
Hill Holder vardır. Geri geri düz yolda kendi gaz vererek gidiyor ama yol eğimli ve yokuş çıkılıyorsa gaza basmadan hareket etmiyor. Hill holder sen gaza basana kadar frenleri sıkıyor. Ayağımı her gazdan çektiğimde hil holder tekrar aktif oluyor ve arabayı rampaya yapıştırıyormuş gibi oluyor.1 Puan
-
bobinlere baktırmanızı tavsiye ederim. onun dışında 1.33 için gazlamada silkeleme bobin kaynaklı olur genelde. kavrama olsaydı genelde 1.viteste sallama yapar sonraki viteslerde hissettirmezdi. * silkeleme1 Puan
-
Daha küçükmüş, daha çabuk etkilenmesi normal Benim kızın da ciğerleri hassas. Geçmek bileyen bir öksürüğü oluyo. Antibiyotiğin son demlerinde öksürük biter gibi oluyo şişe bitince tekrar başlıyo. Koşturup hoplayıp zıpladığı zaman da artıyo öksürüğü. En son gittiğimiz doktor alerjik olabilir dedi. Alerji testleri falan yapıldı. Pandemi döneminde maske kullanımı etkilemiş olabilir diye düşünüyorum ben de Geçmiş olsun herkese Bize de 2 seferdir bunu veriyor doktor. Kullanınca rahatlatıyor. Gece öksürük krizleri oluyordu. Şuan çok şükür iyi1 Puan
-
Az önce bunu yapıp geldim abi Öyle gidince trafikte, herkes senden kaçıyor. Rahat rahat gidiyorsun. Efendi kullanınca herkes sıkıştırıyor. Az sakada diye başlayan sözü hatırlatıp kaçtım ben Yeşil iyi, sarıda kornaya basıyorlar. Ama öyle yapan varsa yürümüyorum.1 Puan
-
1 Puan
-
Abi niye boşa gitsin antifriz ve fren hidroliğiyle devam 😁1 Puan
-
Tansu hayırlı olsun, Sandisk Extreme 64 kullanıyorum ben. Amacım bu cihazı birçeşit geçiş için sonrasında yedek yada ikincil olarak kullanmak. (60 Parçalı ya ihtiyaç varmı bilemiyorum. Ben kask aparatı aldım. Birde UsbC -> 3.5mm jak mikrofon aparatı aldım. Son test videosu kendi dahili mikrofonu, kaskın içine bir mikrofon çektim. yarın bir video daha denemem olur. Kendi case inin yanıdan su altı case i var. Başka bir aparatım yok.)1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Kasko yoksa takip mesafesini 3, değil 5 kat uzatmalı. Adam broadway ile sıfır volvo xc90ı takip ediyor. Volvo nun fiyatı 4 milyon.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Bu kazada olduğu gibi 3. araç 2. araca arkadan çarpıyor ve arka hasarla sorumlu oluyor, ama çarpmanın şiddetiyle öndeki hasar da çoğalıyor bu durumda birşey yapılabilirmi ?1 Puan
-
herşey olabilir de bir şekilde yağ çekiyorsa kötü olur sonu1 Puan
-
turbo kendi kendine bir yerden yağ çekerse devir 15 binlere kadar yolu var1 Puan
-
geçmiş olsun, ben böyle bir kamyon vs. birbirine sakız gibi yapışık giden kitle görünce frenle sağa gidiyorum1 Puan
-
1- Arkadan çarpan suçlu 2- Trafik sigortanız çarptığınız kamyonun arkasında hasar varsa. o hasarı karşılar. 3- polisin tutanağını görsek iyi olur ancak, yukardaki anlatımlarınıza istinaden muhtemelen kusurlu siz olacaksınız. Ancak kazaya karışan tüm araçları bağlamayacak bu.. Sizin sorumluluğunuz kendi aracınız ve önünüzde olan çarptığınız araçla yeterli olacak. sizin aracın arkasında hasar varsa, onu da size size arkadan çarpan aracın trafik sigortasından yaptırabilirsiniz.. Polis tutanağına da itiraz edilir ancak bu mahkeme kanalıyla olur, bilrkişi atanır vs vs.. Ancak olay anlattığınız gibiyse boşa itiraz etmeyin. 4- Şehir içine giriş izni varsa sol şeritten de gidebilir kamyon. Bu suç eğil. 5- Her hangi bir aracın sigortası dosya açtırırsanız, eksper gelir hasar tespiti yaparsa, sonradan suç sizde olduğu için aracınız yapılmasa bile, eksper raporunda pert yazarsai yada hasar tutarını yazarsa bu tramere girer.. Bu sebeple, kusururn sizde olmadığı % 100 belli olmadan dosya açtırmayın. Hiç dosya açtırmadan aracınızı yaptırırsanız hasar yazmaz, pert yazmaz. 6- Hasar rakamı hakında fikrim yok. Özetle: Bu olayda 2. araç 1. araca çarpmış, 3. araç 2 ye.. 4. araç 3 e çarpmadığını iddia ediyor.. Etse bile : Zincirleme kazalarda, Kazaya karışan her araç, çarptığı aracın arkasından ve kendi hasarının önünden sorumlu olur. Kaza arkaya doğru devam eder ise, hasar gören aracın arkasından bir arakadaki çarpan araç sorumlu olur. Anlatılanlara göre itirazlık bir durum göremiyorum ben. Yine de kaza tutanağını görürsem net yorum yaparım. Geçmiş olsun.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Dediğiniz gibi o mukavemete vücut dayanamıyor. Benim bacağım fotoğraflardan belli ve içinde yarıya yakını kemiktir yani yağlı bir adam değilim. Benim gibi bir bacağı tuzla buz edecek kaza 50 km/h de nasıl vuku bulabiliyor ben bunu anlayamadım hala. Belki de benim hatırlayamadığım bir şekilde ters geldi bir yere ya da sıkıştı. sağol Selçuk abim 🙏🏻 Ben de saldım zaten olmazsa olmaz bir şey değil. Ölmek bayılmaya benzemiyormuş ucundan gösterdiler , can kıymetli. Bundan sonra Passat B8 Hiklan paket1 Puan
-
Trafik kazasına karışmak suç maddeyi hatırlayamadım ama. Ayrıca yaralanma olmayan veya resmi arsç yoksa polisin tutanak zorunluluğu yok.1 Puan
-
Fiyat ile ilgili yapılan eleştiriler çok yersiz, bu neticede bir ürün, maliyeti var, rekabetin belli kuralları var. Rakiplerden cüzi bir oranda ucuz olması yetecektir. Ayrıca banttan inen her otomobil çok öncesinden satılmış olacak, satılma gibi bir problem olmaz. O parayı verip alanlar da Türk vatandaşı. Bugün sokaklarda 3-5 milyonluk on binlerce araç dolaşıyor, onları alanlar başka ülkede mi yaşıyor? Yerliyse ben alabilmeliyim diye bir mantık yok yani.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00