Skor Tablosu
Popüler İçerik
25-09-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Herkese merhaba, yıllardır şirket araçları kullanmam sebebiyle eve düzgün bir araç almamıştım. en son eşim arabalara alışsın diye 2003 model 206 almıştık ve onu satarak bu aracı aldık. yüksek olsun jeep alalım, çok eski olmasın, çok yakmasın, otomatik olsun, Leon mu olsun auris mi derken, forum bornova otoparkında gözümüze ilişen bir araç sonrası en yakın ilana gidip bakarak aracı görmüş ve tanımış olduk. aslında ilk baktığımız aracı (2014 popstar)alalım diye düşünüyorduk. Sonra bir arkadaşımın cam tavanlı full olanlara yönel demesiyle rockstar modellerini araştırdım. izmir torbalıda 96k km de boya değişen olmayan tavanı beyaz değil de siyah olan bu aracı bulduk. Konu açmak için biraz kullanmayı bekledim açıkçası. izmit körfez pistine gittim geldim geçtiğimiz haftalarda. Uzun yolda yorucu bir araç değil. ama focus gibi de dümdüz değil. yüksekliği, oturma pozisyonu ve yetersiz koltuk yan destekleri (çok yetersiz) sebebiyle bu hissi alamadım. (evet focusla kıyaslayacağım, 10 yıldır en eskisi 3 yıllık olmak üzere focuslar kullandım hep) izmite giderken sıfırladığım yol bilgisayarı, hem izmitte şehir içi kullandım hem de döndükten sonra kullanıyorum hala. (fotoyu sabah çektim) (evet sensörde lekeler var ışık gelince belli olmuş) Çorluda oturuyorum bu arada yakıt şehir içinde kısa mesafeli sürüşlerde vs. hiç makul değil. araç ağır bir araç zaten vites malum dualogic şanzıman alışması zaman alıyor. aracın ilk sahibi değilim o sebeple eksikleri zamanla keşfedip gidereceğim. mesela sağ kapıda uzun yolda 90-100 gibi bir hızda tıkırtı geliyor. bazen de arka taraftan gıyc gıyc diye bir gıcırdama sesi. benden başkası farketmez bu arada bu sesleri Araç kesinlikle 6 vites olmalıymış. 5 vites hem ekonomi hem de performans için yetersiz. Negatiflikleri kenara bırakarak olumlu düşüncelerime geçmek istiyorum; Şimdiye kadar sahip olduğum ve kullandığım kullanırken en mutlu olduğum araç. Nedense acayip huzurluyum. bir Suv gibi yüksek olması, acayip bir ferahlık var araçta. kullanması yol yapması zevkli. göğüslük tamamı sert plastik olmasına rağmen renk ve formu sayesinde ucuz hissi yok. gayet iyi görünüyor. özellikle soğutuculu ayrı bir torpido çok güzel bir detay multimedya yeterli seviyede (beats olaydı iyidi) bluetooth bağlantısı yanında USB girişi ve aux girişi mevcut Koltukların şekli falan gayet güzel, arka koltuk kızaklı, öne arkaya gidiyor ve yatma üzelliği mevcut. Dış görünüm, Rockstar donanım ile normalden yüksek uzun ve geniş olmasını sağlayan detaylara sahip. , kısacası şimdilik acayip memnunum. zamanla umarım fikrim değişmez. zamanla tecrübe ve izlenimlerimi bu başlıkta aktarmaya devam ederim. okuduğunuz için teşekkürler. Cam tavan ve bagaj fotosu atmamışım 😁7 Puan
-
land series de hiç sensör yok yine anlayan yok. aslında hiçbişeyden anlayan yok bence.3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Yargıtay 4. Hukuk Dairesi emsal olabilecek karar verdi. Değer kaybı için kazadan önceki 2.el fiyatıyla kazadan sonraki fiyatın farkını değer kaybı olarak belirledi.2 Puan
-
aynen öyle olmakta, genele: marka model öenmsiz, atmosferik enejktörlüde mekanik unutuluyor, hemen beyin, sensörler vs insan oralara odaklanıyor, özelikle kontrolsüz hava emişi çok beter bir iş, saç baş yoldurur. mondeolarda hava yönlendirma klapeleri emme vakumu ile çalışr zamanla torpido içinde kavrulan borularda oluşan emiş kaçakalrı bulunamadan arabasını satan bile oluyor basınç sensörü değil de, hava fazla gelince enjektörler açıyor kendini bir güzel devir de çıkıyor, avans vurmasın diye artıyor devri2 Puan
-
gaz vermeyince devri yükselen , gaz verince devri düşüp sonra patırdayan bir motor vardı (ford zetec) yeni toplanmıştı, tesadüfen bulundu: emme manifold girişinden kontrolsüz hava alıyoruz 5 tl lik bir oring ten bulundu sorun, buna çok benzettim.2 Puan
-
2 Puan
-
Sana havalanan bize röveşata atar artık. Üzduler bagajında yag ile gelenleri hep ondan :P2 Puan
-
2 Puan
-
Bu hafta yaptırdım 2011 508 için 41 yaş trafik sigortası geçen yıl 600 tl idi şimdi 2144 tl ve tek çekim oluyormuş kasko umdugumdan düşük çıktı geçen yıl 1600 tl yaptırmıştım bu yıl 6000 tl çıktı bankanın verdiği ile 11 taksit yapıldı en iyisi boyalı araca binmek en azından kaskodan kurtuluruz diye düşünüyorum2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Yeni tarife hemde güncel fiyatlı. Virgülden sonraki sekiz basamağa da ayrı hastayım sanki altın alıyoruz2 Puan
-
2 Puan
-
tofaşta yaptılardı 5-6 sene önce ben bindim proje ziyaretinde. anlamlı olmazdı. netekim olmadı. elektrikli fiorino/nemo vs belki olabilir. Aslında yeni yapılacak aracın şasili olup üstünün vosvos gibi kompozit fiberglas malzemeden yapılması yeterli olurdu. Ve L7 sınıfı olmalı. Maks hız 80km. Alıştığımız araçlardaki beklentileri değiştirmek yeni kategori oluşturmak lazım. yumuşak göğüs, otomatik camlar, kararan aynalar, bunlar gereksiz ağırlık. Tok kapanan kapılar. ses düzeni, izolasyon. Keza klima, bi sürü ışık sensör.. sök at.2 Puan
-
Otomotiv sektöründe ciddi bir değişim yaşanıyor. Elektrikli araçlara hızlı geçiş sebebiyle bu yeni akımdan faydalanıp filizlenmek isteyen bir sürü yeni firma çıktı ortaya. Bu tip firmaların ülkemizde operasyonlarını yürüten distribütör firmayı incelemek gerek. Zira alıp uzun süre binecekseniz, bunun servis ağının yaygınlığı, kalitesi ve benzeri hususlar çok önemli. Skywell'in distribütör Ulu Motor gözüküyor. Firmanın sitesine girip baktığınızda da Skywell dışında Proton ve Avia diye iki adet marka daha var. Proton Malezyalı bir araç üreticisi. Bir ara araçları ülkemizde satılmışsa da uzun süredir esamesi okunmuyor. Yine Avia'da Anladığım kadarıyla Çekya merkezli bir firma ve onun ürünleri de ülkemizde var ile yok arasında. Yani Skywell'in distribütör olan firma ülke çapında yaygın servis ağı olan bir markaya sahip değil böyle bir tecrübesi de yok. Skywell markası ile böyle bir yola girerler mi ? Ne kadar başarılı olurlar açıkçası pek de ümit vermiyorlar bana. Bu kadar laf kalabalığının üzerine, alınır mı ? Neden olmasın. İstanbul, Ankara gibi servisin bulunduğu bir ilde ikamet ediyorsanız, şehir içinde A noktasında B noktasına gitmek için kullanılacaksa ve kısa bir süre sonra satılacaksa denmek için binilir. elektrikli araç furyası olduğu için bu tip araçların az kilometre yapmış örnekleri de rahat satılabilir. Ancak ne zaman ki bu elektrikli araç piyasası oturmaya başlar, özellikle yeni giren markalar içerisinde servis ağı, garanti süreci, bakım kalitesi gibi hususlarda ak koyun kara koyun belli olmaya başlar. O zaman bu aracın daha doğrusu distribütörün sağlayacağı alt yapı kalitesine göre piyasada konumlanacağı yer bambaşka olur.2 Puan
-
Enflasyonun etkilerinden kurtulmak basit. Hissetmemek yani. Proteini kesip karbonhidrat ve no name katı yağlara geçiyoruz. 4 5 ay sonra alamanya sürünüyor demeye başlıyoruz. En baba antidepresan.2 Puan
-
2 Puan
-
eskiler bilir, çanakkalede bir oteli kapatmıştık, ben en önce gittim lobideyim çay içiyoruz ailecek , 2 kadın geldi, otelde yer var mı diye sordular, yok efendim fordçular tüm odaları aldı dendi... lobiden dışarıya bir kaçtılar.... neden anlamadım ama2 Puan
-
2 Puan
-
Ağır olacak ama tarifi yok. Şu avrupalılar kadar hain yok. Kendilerine gelince onarımı destekliyor ama ülke dışında satılan ekipman tamirini tü kaka yassah diyor. Yüzyüze hans ile kavga etmişliğim var bu yüzden.1 Puan
-
toklar hocam zamanında iyi yerleşmişler arsaya yani , biraz da cmylmz yüzünden o yeşili aldı herşey bozuldu1 Puan
-
Kablo tesisatını komple onardım ekler lehimle yapılıp makaronla kapatıldı. Her bir sensörün, her bir ayağı ECU da hangi pine gitmesi gerekiyor ise iki kez sağlaması yapılarak tesisat sıfırlanıp araç üzerine takıldı. Araca uygun olan gaz kelebek sensörü, rolanti ayar motoru ve lambda sensörlerini sıfır orjinal alıp yerlerine taktım. Marşa bastım tek marş yaklaşık 2 bin devirde çalıştı bir kaç saniye içinde kendi kendine kademe kademe 4 bine kadar çıktı burda da bir kaç saniye takılıp 5 bin devir üstlerine çıkıp oralarda sabit kalıyor... pedala dokunduğumda saçmalıyor sirkeliyor patırdıyor pedalı bırakınca tekrar yüksek devirlere çıkıyor. gaz kelebek soketini söktüğümde bir değişiklik olmuyor ama rolanti motorun soketini çıkarınca stop ediyor ( çünkü pedala basılı olmadığında kelebek tamamen kapalı ve havayı o motor sayesinde alıyor soketi sökünce o hava da kesilip stop ediyor. Motor suyu ısı sensörünün açık devre olduğunu uclarını ohm metre ile ölçtüğümde hiç bir değer vermediğini gördüm. (motor enjeksiyon ve ateşlemeyi ısı sensöründen aldığı bilggiye göre yapıyor tamam ama sırf ısı sensöründen bilgi alamıyor diye bukadar saçmalar mı bilemedim sipariş verdim yenisi gelecek) Motor ısındıktan sonra tek marşla çalışma olayı sona eriyor uzun marşta ve dip gaz yapılı olduğunda ancak çalışıyor silkelemeli patırdamalı teklemelı çalışıyor yaklaşık 5 saniye içinde kendini toparlayarak yine yüksek devirlere 5 bin devirlere çıkıp orda sabit kalıyor... Yarın aracın sentede olup olmadığına baklıp krank ve egzantrik sensörlerinin sağlamlık testini yapacam. Beyine halen bakılmadı buralarda beyinci vs. olmadığı için beyini beyinciye kargolama olayını son çare olarak takip edecem. Bu aracın gaz kelebek sensörünü değişince adaptosyana gerek yok diye düşünüyorum.. şu an aklıma geldi yarın birde kelebek soketi sökük marş yapacağım. Şimdilik durum bu1 Puan
-
100 bine ikinci bi arac alip şehir içinde kullanma planim guncel piyasa şartlarında yalan oldu. Kaskosuz bile binsen sigorta 4 5 lira Bi terslik olmazsa kaza bela vs 250 binde motoru indirip genel bi bakimla davem ederim diyorum. Mazot benzin farkinin cok acilmamasi tek ümidim1 Puan
-
çadır yaşamı kafası, %15 gibi bir kitle hemen her apartmanda var sanırım1 Puan
-
Elektirikli aracın tesisatı çok daha az ve basit. Modüler yapı var. Kablo karmaşası yok. Motor ve batarya kontrol sistemi tümleşik. Harici sistem ışık ısıtma vs bodycontol denen bir veya iki modül ile çalışıyor. Korkulacak araçlar değiller. Ha tamiri riskli. 160-700v arası gerilimler geziyor sistemde. İşi bilenler tamir edecek. Sanayi vesilesi ile işi bilmeyen kasaplardan kurtulacak.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Michelin ucuz lastik sadede yol tutuş anlamında değil, balans, sağlamlık, balon yapma, erken sertleşme, yarılma, çatlama vb gibi bir sürü şeyde sorun çıkarıyor.1 Puan
-
inanmadım , gittim baktım, hakkat yoktu, neşfliks kumandan az çekiyor onun pilini bi zahmet değişelmi mağdur oldum1 Puan
-
türk işi firma kurup , çin malını dünya devleri parasına satan Ulubaşlar grup un otomotiv şirketi Ulu Motor nun fuarlarda tanıtımlarda anlaştığı beş para etmez firmaları tercih etmesi bile bu markayı tercih etmeme sebebi olmalıdır.1 Puan
-
Kızım bana Start Finish düzlüğündeki yeşiller içinde karahindiba topladı.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Eskiden otomobil de yoktu, ata binelim o zaman hocam. Ama otomobil pahalı, hele bizim gibi ülkelerde kimse 5 sene sona terk edilecek araca ara bağlamak istemeyecektir alım gücü düşüklüğü sebebiyle. 265 asgari ücret ediyor bahsedilen aracın fiyatı. 22 yıl eder. Akıbeti belirsiz bir tercih olurdu. Öte yandan tiguan alıp binmek de var Çok enteresan teknolojileri var aslında. Belgesel tadında izlemiştim bir markanın tanıtımını, ihtiyaç halinde araç üzerinden dron havalanıp kamera ile araç ekranına görüntü (üstten görünüyor araç) paylaşıyordu. Sonra tekrar araca bağlanıyordu falan. Tamam düşünce güzel de o dron park halineyken çalınınca yerine ne koyacağız?1 Puan
-
Belli standartlarda yapılırsa arabaya değer katar tabi ama bizdeki standartlar malum Bu arada burada da değer kaybı var ama eksper ile sigorta arasında çözülüyor. Mahkemeye gidecek kadar uzamıyor. 10-15gün içinde hem hasar masrafı hem de değer kaybı alınabiliyor. Bana sadece aracın daha önce kazası var mı diye sormuşlardı. Kaza yapmış araçlara değer kaybı verilmiyor olabilir. 2011 model araç için değer kaybı verilmedi, orası ayrı %1 kadar hesaplamıştı sistem.1 Puan
-
1 Puan
-
Değer kaybı diye bir şey olmamalı. Çamurluk boyanınca ne oluyor ki arabaya1 Puan
-
Hava biraz serince olacak ona göre bir seçim yapmalı bir de İstanbul Ankara Bursa İzmir’e çok uzak olmasa katılım daha yüksek olabilir. Ben muhtemelen Rize’de görevde olacağım😔1 Puan
-
sacdan su teması olmaz mı o şekilde? alfa 156 da çok çekmişti bi kardeşimiz, en son marine hoparlör takmıştı Mb Quart'ları yakınca1 Puan
-
Kapıda rezonans yapabilir. Sesi dinleyin dış saçta titreşim var mı1 Puan
-
Konyada tek bir usta var bu tavan çıta ve karşılıklarındaki plastik tutamaçları özel yaptırıyor… Komple gibi olmuş oldu aynen abi Aynı renk ama altı yalıtımlı halı yapcaz bu eski halı bildiğiniz camiilerdeki ince halıflex gibi kaportacı bir çok w115 ve w123 diriltmiş adam güveniyorum inşallah çok aşırı çürük yok ortalarda önde vs sıkıntısıniz sadece kenarlarda var kaportacı baktı bu kolay sorunsuz hallederiz dedi yoksa başka araçtan komple alt monte ediliyormuş üstad1 Puan
-
Sayın hocam bilene ve bilgiye sonsuz saygım elbette ki var lakin bir tarafta da yadsınamaz bir Türkiye gerçeği var.Anadolu üniversiteleri sadece ekonomik bir çark görevi icra ediyor akademik personel para kazanıyor , esnaf ve ev sahipleri öğrenci üzerinden para kazanıyor peki öğrenci ne kazanıyor ? Üniversitelere eğitim yönünden bakarsak Celal Şengör Hoca'nın da dediği gibi "Üniversite okumak 4 sene vakit kaybı" . Anadolu üniversitelerinin özeti maalesef budur. O yüzden tezli yapılmış tezsiz yapılmış bir önem arz etmiyor , nereden nasıl kolay alınıyorsa oraya yönelmeli gerekiyorsa parayı basıp hiç uğraşmadan özel üniversiteden diplomayı almalı.İş yerinde kullanılacaksa işe yarar yoksa duvarda güzel bir çerçeve olur bu nedenle emek vermeye , zaman harcamaya değmez.Ben bu işler için zaman ve emek harcamış biri olarak acıyorum kendime.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00