İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      12

    • Mesaj

      77.883


  2. Metin Akbal

    Metin Akbal

    Moderatör


    • Puan

      8

    • Mesaj

      15.347


  3. Koray Demir

    Koray Demir

    Üye


    • Puan

      8

    • Mesaj

      7.675


  4. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      7

    • Mesaj

      24.330


Popüler İçerik

07-08-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Nasıl başarıyorlarsa iskenderi zar gibi kesip tabağı kaplıyorlar ama toplamı 65-70 gram. Konu bu kadar.
    6 Puan
  2. Para hep bu Suvaslılarda sorsan hiç yok derler 😄
    5 Puan
  3. HD işte. Full HD değil. 2K 4K olsa daha iyi olur.
    4 Puan
  4. forumda her konu eninde sonunda mangala bağlanır denir, inanmayanlara işte ispatı 🙂
    4 Puan
  5. Kantincilerin eline su dökemez onlar... Kantinci bir kaşar keserdi, kaldirip baktinda karşindaki adamı görürdün...
    2 Puan
  6. İlla beni dışarı cıkarcaksınız… gitti 350 tl
    2 Puan
  7. Tövbe de 😅 Büyük konuşmuyorum abi dua ediyorum 😂
    2 Puan
  8. Allah ım bana beyaz ve siyah arabadan ancak mezar spec düşerse nasip et 🤭
    2 Puan
  9. Yakinlarda benzer problemle ugrastim. Bunun cok sebebi var. Ben problemi obd cihazina baglayarak cozdum. Hidrolik direksiyon pompa musur acik konumda kalmis. Ecu ya surekli high pressure ihtiyaci var sinyali gonderdigi icin arac da rolanti sensoru ile gaz veriyormus. Soketteki problemi cozunce problem gitti.
    2 Puan
  10. 2 Puan
  11. Sıralamam 1. Demetteki Tarihi Merkez Lokantası 2. Ulus’ta Hacıbayram dönercisi Nazım Usta 3. Peçenek Döner Bunların haricinde Özler Döneri’i de severim ama eski tadı yok gibi geliyor bana.
    1 Puan
  12. 1 Puan
  13. Hd iskenderi bir defa denedim bir daha jiç bir güç tattıramaz. Bildiğiniz kompozit hamburgerin kesilmiş hali et tadı yok. Ne işin var orada.....tövbe estağfurullah....
    1 Puan
  14. Döner kıyma olmayacak yaprak döner olacak, İskenderde yaprak dönerden yapılmalı, bu kadar 😁
    1 Puan
  15. Sıfır olacaksa 25. Az önce annemle babamı gördüm sahil turundalardı. 48 i geçmiyor bu diyor babam bozuk atıyor
    1 Puan
  16. Döner dediğin kıyma döner olmayacak. Zincir firmalardan Ekrem Coşkun'u beğeniyorum. Genellikle yerel dönercileri tercih ediyorum eğer bildiğim yer varsa. Diğerleri bana da gazete kağıdı gibi geliyor
    1 Puan
  17. Patron geçmiş olsun.
    1 Puan
  18. randevuyu aldım, sağlık ocağından raporu aldım, ücretleri mobil bankacılık ile yatırdım(vakıf) yarın değişime gideceğim.
    1 Puan
  19. Üstad geçmiş olsun. Bol meyve tüketin. Direncinizi yüksek tutun.
    1 Puan
  20. Kaçtık kaçtık 2.5 yılın sonunda bizde yakalandık bu illete. İki gündür imanımı gevretti. 38.5 civarlarında gezdi ateş. Bugün de inanılmaz bir burun akıntısı ve baş ağrısı var. Boğaz ağrısını söylemiyorum bile. Burun akıntısı resmen sular seller gibi akıyor. Bu normal mi ki ? Birde vitamin takviyeleri alıyorum Et kemik ilik çorbasına vuruyorum. Başka ne önerirsiniz arkadaşlar.
    1 Puan
  21. Aynı konu var bende fakat hava, arkaya koltuk altlarından değil direkt mazgallardan ulaşıyor. Yine arkadakilerin bunaldığı uzun yaz yollarında öne fazla gelen 2 mazgalı kapatıyorum. Kapalı mazgallardan çarpıp geri dönen hava arkaya hücum ediyor.
    1 Puan
  22. Artık ucuz kalan tek şey saf ve temiz duygularim emmi, geri kalan her şey zaten çok pahalı...
    1 Puan
  23. yukarıda yazılanlara ek olarak havalandırmayı sadece cama yönlendir soğuk hava arkaya daha hızlı ulaşır.
    1 Puan
  24. Büyük konuşmamak lazım, benimde siyah istediğim bir renk değildi 2-3 ay araba bulamayınca siyah mondeo gözüme nasıl bir güzel gözüktü anlatılmaz yaşanır.
    1 Puan
  25. 250 lira verilir mi bir çift lede. Deli para.
    1 Puan
  26. Oncelikle herkese merhaba, bu sitedeki ilk yorumum. Lpg konusu hakkında birkaç cümle de musadenizle ben etmek istiyorum. LPG aslında iğreti bırakilmış veya biraktırılmış bir yakıt türü.Bunun sebebi kuresel baronların dunyaya yön verme stratejileriyle önemli alakası var.Malum enerjiyi yöneten dünyayı yönetir.Buraya kisaca değindikten sonra gelelim LPG ile ilgili teknik konuya.LPG benzine göre çok avantajlı bir yakıt peki neden? İlk ve en önemlisi doğayı daha az kirletiyor.( dizel başta olmak üzere benzin ve diger yakıt türleri doğayı kirletmekle kalmayıp insanların kanser olmasina sebep olan zehirli partikülleri detaylı incelemek lazım) Tabi lpg çok masum değil ama digerlerinin yanında oldukça masum kalıyor.Doğa, cevre hassasiyetim biraz sıkıcı gelecek okanlar için üzgünüm ama keşke herkes bu duyarlılığa sahip olsa sahsen avrupada ortak birkaç ülkeyle bu konuda erasmus projesi yürütüyorum ve maalesef projedeki ortaklarimizla ve ögrencilerimizle bile bu konuda yeterli duyarlılik maalesef yok. Neyse teknik konuya goreceğiz derken yine konudan saptık.İcten yanmalı motor teknolojisi binlerce parametrenin birbiriyle ahenkli dansınin ortaya çıkardığı bir sonuç.En kaba tabirle emme sıkıştırma patlama egzost.Ama bu 4 aşama içinde hesaplanmiş binlerce verinin islenmesi sonucu uygulamaya geçirilmiş hali.Biraz önce konudan saparak cevreye biraktığı partiküllerden söz etmiştik ya işte lpg yakıtinın motorun birkaç parçasının erken deforme olmasına sebep olan bir durum lpgnin benzine göre çok çok temiz bir yakıt olmasından kaynaklanıyor.Dizel zaten kurum yakıtı, yani dizel motorların en büyük şikayeti aşırı kurum oluşması ve bir yerleri tıkaması.Benzin ise kurum konusunda çok sorun çıkartmaz dizele göre oldukça az kurum yapar tabi kimimizin aklına benzinde de gaz kelebeği kurum yapıyor ve arıza çikariyor diye aklına gelebilir evet gaz kelebeği kurum baglar ama bu sadece benzinde kaynaklanmıyor yağ buharının emme manifoltuna yakıt olarak gönderilmesi de etkili budu duruma.Lpgde ise nerdeyse sıfir diyebileceğimiz yani kurumsuzluk sebebiyle yani etrafını kaplayan kurumların oluşmayarak egzos subaplarinin ve turbo benzlinlilerde turbo salyangoz manifoltunun maruz kaldığı ısıl çarpımlar tampon görevi gören kurumun kalmasi sebebiyle normal afr degerlerinde ortalama 200 derce civarı kadar yuksek sıcaklıklara devamlı maruz kalmasına yol açiyor.Bu duruma bir de afrsi bozuk lpg durumu eklenince bu ortalama sicaklık daha da artıyor.Tabi motoru gelistiren muhendisler tum bu ayrıntiları hesaba katarak yani yakıttan dolayı olusan kurumun isil çarpimlarda göstereceği tampon görevini hesaba katarak üretilecek subapların hafifletilmesinde ve ömrünün belirlenmesi durumunu hesaba katarak en ideal ve eucuz en hafif subap tasarımı ve alaşıminı belirleyince kurumsuz yakit olan lpg ile çalışmaya başlayan motorda subaplar erken deforme olmaya başlıyor hatta bu subapların hepsi birden de aynı anda deforme olmayıp lpg enjektör kütüğünde hafif hafif duzensiz gaz püskurten veya kutüğün dibinde biriken daha yüksek basınçlı gazı püskürten veya da daha az basınçlı gazı püskurten lpg enjektörünün silindirindeki subaplar en erken deforme olabiliyor.İşte burada lpg konusunda kulkanıcılar ve lpg ustaları daha bilgili ve daha hassas olmaları gerirken ülkemizde maalesef durum tam tersi.Kullqnıcilar lpgyi tasarruf icin taktıriyor ama lpg taktirinca maliyetim düstü diye gaza daha rahat basıyor.Lpg ustaları ise maalesef ama maalesef %90ı (bu oran abartı gelebilir ama maalesef benim izlenimim böyle) lpg ayarindan ve motorların mühendislik tekniginden çok uzaklar. Bazı standartlaşmış kanılar var mesela; motor lpgde benzinden %20 daha fazla yakar aslında kimyasal değerler üzerinden hesaplandığında litre olarak lpg benzinden %30 daha fazla tüketilmeli çünkü 1litre benzin ile 1.3 lt lpg aynı ağırlıkta.Ama 1.2 lt lpg 1 lt benzinin verdiği enerjiyi veeebiliyor bunun sebebi ise lpg gaz olarak yanma odasına girip havayla çok daha iyi homojen karışabilmesi sonucu daha verimli bir patlama olabiliyor hatta lpgyi sıvı olarak yanma odasına gönderdiğimizde 1.2lt ye bile gerek kalmayacak daha az lpg ile 1lt benzinin verdiği enerji verilebilecek tabi burda yanma odası sicaklığı lpg sıcakliğı gibi ince hesaplara dahil edilmesi gereken durumlar var fazla tekniğe dalmayayim 😉 Birde lpgnin oktanın yüksek olnası sayesinde ateşleme geciktirilebiliyor bu da daha fazla sıkıştırılabilen yanma odası demek oluyor ki patlama sıddeti artırilabiliyor.Aslında lpg yakıtına gore sıfirdan tasarlanan bir motor olsa her yonüyle benzinden daha iyi olacak hatta benim iddiam o ki elektrikli arabalardan bile iyi olabilir çunkü projemiz icin arastirma yaparken gordum ki batarya uretimiyle ve elektrik uretimiyle dogaya birakilan karbon bir benzinli arabanin uretimi ve kullaniminda dogaya birakilan karbon miktari arasinda cok büyük farklar yok.Ever benzin yerine lpg kullaniyorsa bu araç elektrikliyle nerdeyse kafa kafaya gelecek cunkü elektrikli aracta en fazla carbon salinimi batarya uretimi ve elektrik uretiminde salinirken benzinli arabada ise bu kullanim esnasinda saliniyor.Tabi neden lpg yakitli motor uretilmiyor çünkü dünyaya yonetmek isteyen kendini gizli tutan ama bir yandan da varliklarıni hissettirerek korku salmaya calısan o gizlenmiş örgütler petrolden sonra elektrik enerjisiyle dunyayı yonetmek istiyor ve batarya uretiminde kullanılan önemli materyallerin bulunduğü ulkeleri buyuk oranda kendileri kontrol ediyor veya kontrollerine almaya calısiyorlar ve de batarya uretim teknolojisi de onlarin elinde diye tahmin ediyorum ve lpg yakan motor üretilmesi demek ayni zamanda LNG li araba demektir yanı sıvılaştırılmış doğalgaz.Aslında ulkemizde LNG li motor üretilmesi çalışmaları yapılmasıni develtin teşvik etmesini önemli göruyorum ama şuana kadar öyle bir bilgi haber görmedim.Belki bu konuda engelleniyor olabilir.Çünkü yapilabilecek olsa avrupa coktan üretirdi sadece petrole bağimlı kalmamak için gerci sanayi olarak zaten doğalgazla da elleri bağlı. Peki ben bu lpg konusuna neden bu kadar yoneldim.Bugüne kadar tum araçlarımi ya lpgli aldım ya da kendim taktirdım en son iki aracımı sifir almama ragmen garantisini bozup lpg taktirdim ve son aldığım aracım astra 1.4t olunca ve bu aracın motor ile ilgili çok arızalı lpgyi sevmiyor algısı yaygın olunca ve lpgsiz de arabama binmediğim için (benim için lpg vazgecilmez tasarruf edecek kadar binmiyor olsam bile o lpg aracimda olacak 😁) bu lpgnin aslı astarı neymiş neden opeller cok arıza çıkarıyormuş diye derin bir araştırma sürecine girdim ve bu araştirma sürecinde bir de pandemi olunca bol bol vaktim oldu ve gördüm ki lpg ve otomobiller konusunda çok hatali algılar oluşmuş ve bu algılar büyük bir kitleyi etkilemuş ve yeni yeni bu konulara girenlerin de ilk araştirmalari sonucunda bu yanliş algilarla karşılaşiyor ve bu algı git gide büyüyor.Sektörü incelediğimde cogü şey ezbere ve bu hatalı algı uzerine dönuyor.Işin aslını kavramış insanlar çok az ve karşilarındaki bu yanliş algılı büyuk kitleyle uğraşacak kadar yeterli sayıda değiller.Zaten sanayide de ne motor ustaları lpgden anliyor ne lpg ustaları lpgnin özünden teknik bilgisinde anliyor sadece montaj yap otomatik kalibrasyon yap sorun cikarsa ve çözemezsen arabanin motorunda sorun var de yolla motor ustasıda lpgden anlamadıgi için lpg ustasının dediği parcaları değiştiriyir hasbel kader ariza çözulurse çözüluyor çözülmezse iş motor açılmasına kadar gidiyor.LPG araştırmalarima devam ederken konuyu özüne inerek teknik detaylarına ve muhendislik kisimlarini anlamaya calısırken birgün kendimi bir proje geliştirme içinde buldum.Konunun başında demiştim ki sıvi halde gonderilse aslı da çok verimli bir yakıt ve sorunlar da merdeyse sıfırlaniyor ama maliyeti çok pahalı.Özellikle de turbolu ve direkt enjeksiyonlu motorlarda normal kitlerle karma sistem olarak takılıyor ama düzensiz yakita cok meyilli oluyor.Ben de kendimce üzerine düşunmeye başladım ve normal kitlerin hatta atikerin en basit en ucuz kitinin bile en karmaşik motorlarda bile yakit-hava ayarını en ideal ayarda tutabilmesini saglayacak bir inovasyon calişmasi ne olabilir diye düsunurken hava yakitta duzensizlik olusan ve nasil yapilirsa ne olursa bu ortadan kalkar diye dusunurken tum sorunlarin nerdey hepsini ortadan kaldiracak bir fikir buldum.Tabi bu fikri bulusumda meslegimin bilgisayar ogretmenligi olması ve ogrencilerime surekli projeler robotik calismalar yapmamizin onemli etkisi oldu.Tabi bu arada aracima lpg taktirdim hem de atiker grand.Lpg konusunda derin bilgilere ulasmadan once aracima prins veya brcnin en iyi kitlerini taktirmayi düşünurken tüm ayrintilara hakim olunca ve afr ayari diye bilinen yolda lpg ayarını ögrenince prins ve brcnin ecularina lisanla baglanildigini kendim ayar yapamayacagimi ogrenmem sonra mehur lpg montajcisi youtuberin soranlara astraya en uyumlu kitin israrla lovato oldugunu soylemesine ve benim de lovatoya baglanabilecegimi bilmeme ragmen lovatonun enjektorlerinin grand enjektorleri kadar efektif calismadigi ve kutuklu yapisindan dolayi manifokta uzak montajlanacak olmasi ve bu durumda minimum enjeksiyon suresinde istedigim degerleri yakalayamayacimi fark edince bulundugum sehre yakin bor ilde gizel montaj yaptigina ve yolda ayar yaptigini ogrendigim ve de fiyatini kendi sehrindeki tanidigim ustalardan ucuz tutmasi sonucu gidip aracina taktirdim.aslinda pandemi sebebiyle araca binemiyordum lpgye ihtiyacim yoktu ve aracim garantiliydi ama ogrendiklerimi pratige dokmem gerekiyordu.Montaj sonrasi sehrime geldim ve 1 hafta bekledim biliyorum ki regulator surekli isinip soguyan bir parca ve basinc degisebiliyor ve degisen basinc ltft duzeltme miktarlarinin artmasina sebep olabiliyor tabi bir de yerli marka kit taktirma sebebiyle basinc cok daha oynak olacak. 1 hafta sonra tum ogrendiklerimi, hunerlerini sergileme girisimlerine basladim 😁 tanidik kimi bulursam araci surduruyor ben de ayarlari degistiriyordum.Tabi pratige ilkdefa doktugum bilgilerim yetersiz kaldigi zamanlar oluyor ve yine arastirmalar yapip ogrenmelere devam ediyordum.Ayarla cok iyiydi ama ogrendiklerimle artik isi fanteziye dokmuş tum ayarlarin benzin gibi hatta daha iyisi olsun diye ugrasiyordum belki bu sebeple 1000km yol yaptim ayar yapacam diye 🤣 Ama bazi noktalarda ne yaparsam yapayim asamadıgim sorunlar tespit ettim.ayarlarin bir bolumunu cok iyi yapsam bile bir bolumu istedigim gibi olmuyordu bunun sebebinin de universal bir kitin cok da profesyonel bir dekilde tasarlanmamis olmamasi ve bazı parcalarin laraduzen gelsitirilip birakilmis olmasini fark ettim ve bu parcalarin gelsiitirlmesi gerektigini dusundum ve biraz once de belirttigim uzere o parcalari maliyetleri cok artirmadan gelistirdim prototipler hazirlayip evde denedim ve bekledigim sonuclari alabilecegimi farkettim ve bunu ureticilerle paylasayim hatta projeyi satayim dedim yurt ici ve yurt dışı birkac firmayla görüstüm projeyi kimisi begendi kimisinde de beni muhatap ettikleri kisi projeyi anlayamadi bile ve sonunda bir yetkili hocam projeniz cok guzel ama bu sektorde kimse bunlara kafa yormuyor tek dertleri maliyetleri düşürmek deyince bu sektorün gelisime kapali ya da oyle olmak zorunda oldugu kanisina vardim. Oldukca uzun bir yazi oldu bundan dolayi kusura bakmayin.Lpgden cekinenler hic cekinmesin isin özü duzgun montaj duzgün ayar ve bilincli kullanim.Sonra sirtiniza yaslanin tasarrufun keyfini cıkarın. 30 bin kmdir aracimda lpg var ne motor isigi ne bir tekleme ne bir ayar kqcikligi soz konusu masallah diyeyim.Tabi ki basinci degisken diyaframli bir parcanin basinci degistiginde tum ayarlarim allak bullak olabilir.OBD konusuna deginmeyi unuttum OBD ayar yapmayi iyi bilen biri icin faydali bir ozellik ama OBD israrinda bulunan musteriler bunu ayar yapmayi iyi bilmeyen ustalardan talep ettiklerinde OBD baglantisini aracinizda karburasyon hatalarini siz gormeden silmesi icin baglayabilir bu da aracinizda lpg ayarsizligi olmasina ragmen motor isiginiz yanmadigi icin sizin gorememeniz demektir sonra gelsin deforme subaplar teklemeler ziplamalar.
    1 Puan
  27. Haklısın metin hocam ama şeklen ve görev anlamında farklı olduğunu söylemek istedim👍🏼
    1 Puan
  28. Bugün bi deneyeyim. Tşkler 🥰
    1 Puan
  29. Bence bakmaya değer. Ortadan üflese de arkaya esas hava koltuk altlarından gidiyor.
    1 Puan
  30. Büyük konuş büyük. Balkon altına park et de boya kovası düşsün 😁
    1 Puan
  31. Yok yahu bizde yaka yaka öğrendik. Benimde gündüz far beyinleri yanmış sanırım eski farlar takılı şuan mesela 😅
    1 Puan
  32. Regülatöre dahili olanlar var. Kırmızı gaz kesicinin içinde altında kalıyor. İnternetten alıntı görsel. Sanırım kitten kite degisiyor. Bakır LPG borusunu takip edin. Görürsünüz.
    1 Puan
  33. Yahu ben uzun yola o kadar para harcamıyorum 🤭 720 km gelmişim yolun yarısı klima açık 540 lira yakmış 😎
    1 Puan
  34. Oldukça başarılı
    1 Puan
  35. Büyük düşünür filozof, @Çağlar Bayur derki "Çalışıyorsa elleme"
    1 Puan
  36. Araba çok yakıyor, mide de çok yakıyor sende
    1 Puan
  37. evoparatoru gogusun icinde saniyor ama cok heves ettiyse soksun bakalim belki bulur
    1 Puan
  38. Yenisinde bir madde var. 14b gibi. Onun açıklaması gözlük veya lens oluyor.
    1 Puan
  39. En son nisan’da dış yıkama yapmıştım. Kiri gözüme batmıyordu. Beyaz arabanın kullanışlığı. Bir de detay var. Reklamın iyisi kötüsü olmaz
    1 Puan
  40. Top Gun, Formula 1, Silverstone ve Porsche 911 GT3.. Daha ne olsun
    1 Puan
  41. w212'yi kastediyorsak sonraki hedeflerimden bir tanesi E350 CDI 4MATIC
    1 Puan
  42. TPS sağlammı? o çok kolay bozulan çok basit birşey.
    1 Puan
  43. Geçen sene 60₺ aldı Bu sene 50₺ aldı 😂
    1 Puan
  44. Seneler önce bilindik ve işini iyi yapan bir yerden henüz bu kadar yaygın değilken bir kılıf aldım babamın aracına. Kılıfta airbaglerin olduğu noktalarda dikiş farklı bir iple ve daha güçsüz şekilde dikilmişti. Kumaş olması tabi en büyük etken ama dikişin ve ipin uygun olması önemli.
    1 Puan
  45. Güle güle kullan Emmi. Bi yerden yırtar olayı pek iyi bi şey değil. Yırtılması gereken yerden yırtması lazım. Seninki torpido değil ama, mesela geriye doğru da açabilir acil durumda. https://www.youtube.com/watch?v=-kMZft89_QQ
    1 Puan
  46. Metin hocamın eline su dökemeyiz... Yardımları ve hakkını da ödeyemeyiz... Tamam bir Servet Aydın ( King) değiliz ama bizde duman çıkarttık kardeşim...
    1 Puan
  47. 1700 m'den 1000 m'ye inilmiş. Tersine de gidip ortalama almak lazım. Ama yine de benzinli için iyi değer.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...