İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      20

    • Mesaj

      77.791


  2. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      19

    • Mesaj

      10.572


  3. Sani Gerşon

    Sani Gerşon

    Gold Üye


    • Puan

      17

    • Mesaj

      42.464


  4. Önder Özcan

    Önder Özcan

    Moderatör


    • Puan

      12

    • Mesaj

      15.349


Popüler İçerik

05-08-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. 11 Puan
  2. Ben döverim yahu, adres ver, hedef göster hemen!
    6 Puan
  3. 1.6 rte megan 1 mis. Paket adı da manidar Tam ekonomist arabası
    4 Puan
  4. usta ezbere konuşmuş, göğüs tarafında klima ile ilgili bir kısım yok. klima peteği, genleşme valfi vs. hepsi sileceklerin altındaki kısımda. klima borularından genleşme valfıne oradan da klima peteğine giren kısımdaki oringlerden kaçırma yapabilir. bu kısımı da sökmek en az göğüsü sökmek kadar zor baştan söyleyeyim 2 sene önce o kısmı söküp videosunu yüklemiştim: https://youtu.be/dETdeV4M3Hw
    4 Puan
  5. İsteyip isteyip bir türlü alamadığım bir araba. Faz 1 lerde pas sorunu çoktu onu biliyorum. Farklı bir boya kullanılmış gibi bilgi vardı. Bence ayda 3000 km o yaşta arabaya girmemeli. Ne olursa olsun yorgundur. ŞAhin daha mı az yorgun değil tabi de yürütmesi daha ucuzdur.
    4 Puan
  6. Yeni evliyim ve 90'la seyahat edip yakıt falan düşüneceğim?
    4 Puan
  7. Muhtemelen yönlendirme tam çalışmıyor. Yönlendiğini sanıyor olabilirsiniz.
    3 Puan
  8. w210 gerçekten ölümsüz bir araba ama temizini bulmak da idame ettirmek de ucuz değil. Ancak alınıp traktör niyetine binilmeyecekse çok para yer. Bizdeki ilk sahibi tanıdıktan alınma '99 e200 kompressor elegance idi, ona rağmen bayağı para yedi, araba istediği kadar sağlam olsun mekanik parçaların ömrü var, 10-15 yaşı geçince araba bu parçaların sırayla ömrü doluyor. Benim A6'da da benzer durum var aslında. Biz Mercedes ile uğraşırken sene 2013-2015 filandı, o zaman 10.000 TL'ye yaptığmız iş şimdi 40.000 olmuştur. Ha alıp idame ettirdikten sonra keyfi de çok başka, yolda yaylanması, gidişi, duruşu, virajlarda yatması vs. Bizimki kırmızı motor kompressor olduğu için performansı da gayet iyiydi. LPG yoktu, İstanbul'da 12-13 yakıyordu, uzun yol sakin kullanım 8-9'a düşüyordu anca. Uzun lafın kısası w210'a evet ama ya elinin daha geniş olduğu bir zamanda para harcamayı göze alarak al derim ya da idare edecek kadar temizini alıp sadece yağ su değişip 1-2 sene binip satacaksın çok takılmadan, ortası yok.
    3 Puan
  9. 230 bak dememin sebebi bu kasa yeni çıktığında bile 2 litrelik 136 hp motor pek rahat taşıyamıyordu kasayı özellikle otm ler. 2,3 olanlar 150 hp gibi olması lazım. Belki uzun yolda daha az bile yakabilir. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-yahyaoglu-ndan-1996-e200-140.000km-de-ilk-gunku-gibi-hatasiz-975349855/detay Vay be. Doğru mudur acaba? Bu rakama hemde?
    3 Puan
  10. 2 seneye çok kolay ödenir hale gelir.
    3 Puan
  11. Konuşma benzer oldu ama kendi kendime dedim ben bu paraya iki far alamayız diye. Akıllı adamın hali başka oluyor. 😄
    3 Puan
  12. Nerede? İstanbul'da bu paraya adam dövmüyorlar mesela.
    3 Puan
  13. yok bee, ocak için alıyorum ya 😁
    2 Puan
  14. Mishimoto, performans ekipmanları üreten bir firmadır. Eski aracımda 10,5 Lt. Mishimoto Racing İntercooler vardı. Yağ soğutucusu birçok araçta vardır ancak, radyatör tipi yağ soğutucusu üretici tarafından belirlenir ve her araçta bulunmaz. Radyatör tipi yağ soğutucusunun, motorun turbo ya da, atmosfer basıncıyla çalışmasında bir rol oynamaz. Bu tip soğutucular, genelde 300 hp üzeri modifiye edilmiş, motor tipi sebebiyle yağını belirlenen güç karşılığı soğutamayan araçlara takılır. Tabi yağ soğutucu tek başına hiç bir işe yaramaz. Tüm ekipmanlarıyla modifiye edilmiş motora, hesaplanan ölçülerde radyatör tipi yağ soğutucusuyla birlikte yağ pompası, devirdaim, termostatlar vs vs değiştirilir. Tabi modifiye işi araca bir yazılım atıp ortalıkta kara tren gibi gezmek olmadığı için, Bu gibi işleri profesyonelce yapmak çok önemlidir. Turbo araçta tek başına İntercooler büyütmek başınç kaybına, hesaplanmadan uygun olmayan motora radyatör tipi yağ soğutucusu takmak çok büyük hasarlara yol açar.
    2 Puan
  15. Yönlendiremediği için kısmi kapalı klepeler vb nedeniyle basamıyordur havayı. Yapabiliyorsanız el ile göğüsteki mazgallara verin havayı. Tamiri çok gıcık bir arıza sizdeki kolay gelsin. Hemen göğüs sökülecek ağbi ye başlarlar.
    2 Puan
  16. 2,0 Ecoboost' un turbo ve manifoldunu ayrı bulsuysanız ve 5.500 TL ise alın. 3. kez kaynağı nerede nasıl yaptırır bilinmez. Araçta basınç kaçağı, hızdan ziyade motor devriyle ilgilidir. Bu arada metal parçacıklar araştırılmalı. İntercooler, yağ filtresi ve karterin kıyı köşesi kontrol edilmeli.
    2 Puan
  17. mercedes olsun bakımlıysa eski de olsun. kızılderili atasözü der ki alabileceğin en temiz mercedesi al. hiçbir mercedes, parçasız kalmaz arkadaşlar. bundan emin olabileceğimiz başka bir marka yok bence.
    2 Puan
  18. Binip satarım kafasında degilsen w202 bak derim 98 99 . İşletme maliyeti daha düşük. Ama 6 ay binip satarım kafasinda isen 210 kasa daha hızlıdır. Mercedesin manuelini bi ben alırım o kasa da 😛
    2 Puan
  19. Durmaya az kala, hız olarakta 5km demek istemis.
    2 Puan
  20. Güle güle kullan Emmi. Bi yerden yırtar olayı pek iyi bi şey değil. Yırtılması gereken yerden yırtması lazım. Seninki torpido değil ama, mesela geriye doğru da açabilir acil durumda. https://www.youtube.com/watch?v=-kMZft89_QQ
    2 Puan
  21. Sanki alırsak evlatlık almamız gerekir gibi, ben biliyorum aracı ama ülkemizde tutulmadı, hatta alfalar bile daha çok tutuldu. Satamayız bunu diye düşünüyorum. Hacim olarak 2000 CC üzeri pek düşünmüyorum abi. 1.79 🙂 Üstadım kompresör aklıma geliyor da 97 arabanın aşırı beslemelisi tercih edilmeli mi ona karar veremiyorum.
    2 Puan
  22. Benzin: -2,23 Mazot: -1,15 Bu fırsat bir daha gelmeyebilir.
    2 Puan
  23. Bi ara insigniayi verip almayi çok düşündüm ama nasib olmadi... Koleosla aynı şase kupayı çıkar, Koleosu koy, kupayı çıkar Xtrail'i koy... Alınır mı bence alınır ama aynı fiyatlara daha teknolojik olan Koleosu tercih ederim... Hakkınızda hayırlısı...
    2 Puan
  24. Abi en son böyle haber çıktığında neler olduğunu biliyoruz, deme sen deme
    2 Puan
  25. Tahminim şöyle bir konuşma geçti; Emmi: Kaskon 16000 tl Ysb: Bayaa yüksekmiş Emmi: 2 far alsan daha yüksek tutar Ysb:Yapalım Emmi
    2 Puan
  26. Ooh depo doluydu 10 tl kazanmışım. Harbi para parayı çekiyor
    2 Puan
  27. Oncelikle herkese merhaba, bu sitedeki ilk yorumum. Lpg konusu hakkında birkaç cümle de musadenizle ben etmek istiyorum. LPG aslında iğreti bırakilmış veya biraktırılmış bir yakıt türü.Bunun sebebi kuresel baronların dunyaya yön verme stratejileriyle önemli alakası var.Malum enerjiyi yöneten dünyayı yönetir.Buraya kisaca değindikten sonra gelelim LPG ile ilgili teknik konuya.LPG benzine göre çok avantajlı bir yakıt peki neden? İlk ve en önemlisi doğayı daha az kirletiyor.( dizel başta olmak üzere benzin ve diger yakıt türleri doğayı kirletmekle kalmayıp insanların kanser olmasina sebep olan zehirli partikülleri detaylı incelemek lazım) Tabi lpg çok masum değil ama digerlerinin yanında oldukça masum kalıyor.Doğa, cevre hassasiyetim biraz sıkıcı gelecek okanlar için üzgünüm ama keşke herkes bu duyarlılığa sahip olsa sahsen avrupada ortak birkaç ülkeyle bu konuda erasmus projesi yürütüyorum ve maalesef projedeki ortaklarimizla ve ögrencilerimizle bile bu konuda yeterli duyarlılik maalesef yok. Neyse teknik konuya goreceğiz derken yine konudan saptık.İcten yanmalı motor teknolojisi binlerce parametrenin birbiriyle ahenkli dansınin ortaya çıkardığı bir sonuç.En kaba tabirle emme sıkıştırma patlama egzost.Ama bu 4 aşama içinde hesaplanmiş binlerce verinin islenmesi sonucu uygulamaya geçirilmiş hali.Biraz önce konudan saparak cevreye biraktığı partiküllerden söz etmiştik ya işte lpg yakıtinın motorun birkaç parçasının erken deforme olmasına sebep olan bir durum lpgnin benzine göre çok çok temiz bir yakıt olmasından kaynaklanıyor.Dizel zaten kurum yakıtı, yani dizel motorların en büyük şikayeti aşırı kurum oluşması ve bir yerleri tıkaması.Benzin ise kurum konusunda çok sorun çıkartmaz dizele göre oldukça az kurum yapar tabi kimimizin aklına benzinde de gaz kelebeği kurum yapıyor ve arıza çikariyor diye aklına gelebilir evet gaz kelebeği kurum baglar ama bu sadece benzinde kaynaklanmıyor yağ buharının emme manifoltuna yakıt olarak gönderilmesi de etkili budu duruma.Lpgde ise nerdeyse sıfir diyebileceğimiz yani kurumsuzluk sebebiyle yani etrafını kaplayan kurumların oluşmayarak egzos subaplarinin ve turbo benzlinlilerde turbo salyangoz manifoltunun maruz kaldığı ısıl çarpımlar tampon görevi gören kurumun kalmasi sebebiyle normal afr degerlerinde ortalama 200 derce civarı kadar yuksek sıcaklıklara devamlı maruz kalmasına yol açiyor.Bu duruma bir de afrsi bozuk lpg durumu eklenince bu ortalama sicaklık daha da artıyor.Tabi motoru gelistiren muhendisler tum bu ayrıntiları hesaba katarak yani yakıttan dolayı olusan kurumun isil çarpimlarda göstereceği tampon görevini hesaba katarak üretilecek subapların hafifletilmesinde ve ömrünün belirlenmesi durumunu hesaba katarak en ideal ve eucuz en hafif subap tasarımı ve alaşıminı belirleyince kurumsuz yakit olan lpg ile çalışmaya başlayan motorda subaplar erken deforme olmaya başlıyor hatta bu subapların hepsi birden de aynı anda deforme olmayıp lpg enjektör kütüğünde hafif hafif duzensiz gaz püskurten veya kutüğün dibinde biriken daha yüksek basınçlı gazı püskürten veya da daha az basınçlı gazı püskurten lpg enjektörünün silindirindeki subaplar en erken deforme olabiliyor.İşte burada lpg konusunda kulkanıcılar ve lpg ustaları daha bilgili ve daha hassas olmaları gerirken ülkemizde maalesef durum tam tersi.Kullqnıcilar lpgyi tasarruf icin taktıriyor ama lpg taktirinca maliyetim düstü diye gaza daha rahat basıyor.Lpg ustaları ise maalesef ama maalesef %90ı (bu oran abartı gelebilir ama maalesef benim izlenimim böyle) lpg ayarindan ve motorların mühendislik tekniginden çok uzaklar. Bazı standartlaşmış kanılar var mesela; motor lpgde benzinden %20 daha fazla yakar aslında kimyasal değerler üzerinden hesaplandığında litre olarak lpg benzinden %30 daha fazla tüketilmeli çünkü 1litre benzin ile 1.3 lt lpg aynı ağırlıkta.Ama 1.2 lt lpg 1 lt benzinin verdiği enerjiyi veeebiliyor bunun sebebi ise lpg gaz olarak yanma odasına girip havayla çok daha iyi homojen karışabilmesi sonucu daha verimli bir patlama olabiliyor hatta lpgyi sıvı olarak yanma odasına gönderdiğimizde 1.2lt ye bile gerek kalmayacak daha az lpg ile 1lt benzinin verdiği enerji verilebilecek tabi burda yanma odası sicaklığı lpg sıcakliğı gibi ince hesaplara dahil edilmesi gereken durumlar var fazla tekniğe dalmayayim 😉 Birde lpgnin oktanın yüksek olnası sayesinde ateşleme geciktirilebiliyor bu da daha fazla sıkıştırılabilen yanma odası demek oluyor ki patlama sıddeti artırilabiliyor.Aslında lpg yakıtına gore sıfirdan tasarlanan bir motor olsa her yonüyle benzinden daha iyi olacak hatta benim iddiam o ki elektrikli arabalardan bile iyi olabilir çunkü projemiz icin arastirma yaparken gordum ki batarya uretimiyle ve elektrik uretimiyle dogaya birakilan karbon bir benzinli arabanin uretimi ve kullaniminda dogaya birakilan karbon miktari arasinda cok büyük farklar yok.Ever benzin yerine lpg kullaniyorsa bu araç elektrikliyle nerdeyse kafa kafaya gelecek cunkü elektrikli aracta en fazla carbon salinimi batarya uretimi ve elektrik uretiminde salinirken benzinli arabada ise bu kullanim esnasinda saliniyor.Tabi neden lpg yakitli motor uretilmiyor çünkü dünyaya yonetmek isteyen kendini gizli tutan ama bir yandan da varliklarıni hissettirerek korku salmaya calısan o gizlenmiş örgütler petrolden sonra elektrik enerjisiyle dunyayı yonetmek istiyor ve batarya uretiminde kullanılan önemli materyallerin bulunduğü ulkeleri buyuk oranda kendileri kontrol ediyor veya kontrollerine almaya calısiyorlar ve de batarya uretim teknolojisi de onlarin elinde diye tahmin ediyorum ve lpg yakan motor üretilmesi demek ayni zamanda LNG li araba demektir yanı sıvılaştırılmış doğalgaz.Aslında ulkemizde LNG li motor üretilmesi çalışmaları yapılmasıni develtin teşvik etmesini önemli göruyorum ama şuana kadar öyle bir bilgi haber görmedim.Belki bu konuda engelleniyor olabilir.Çünkü yapilabilecek olsa avrupa coktan üretirdi sadece petrole bağimlı kalmamak için gerci sanayi olarak zaten doğalgazla da elleri bağlı. Peki ben bu lpg konusuna neden bu kadar yoneldim.Bugüne kadar tum araçlarımi ya lpgli aldım ya da kendim taktirdım en son iki aracımı sifir almama ragmen garantisini bozup lpg taktirdim ve son aldığım aracım astra 1.4t olunca ve bu aracın motor ile ilgili çok arızalı lpgyi sevmiyor algısı yaygın olunca ve lpgsiz de arabama binmediğim için (benim için lpg vazgecilmez tasarruf edecek kadar binmiyor olsam bile o lpg aracimda olacak 😁) bu lpgnin aslı astarı neymiş neden opeller cok arıza çıkarıyormuş diye derin bir araştırma sürecine girdim ve bu araştirma sürecinde bir de pandemi olunca bol bol vaktim oldu ve gördüm ki lpg ve otomobiller konusunda çok hatali algılar oluşmuş ve bu algılar büyük bir kitleyi etkilemuş ve yeni yeni bu konulara girenlerin de ilk araştirmalari sonucunda bu yanliş algilarla karşılaşiyor ve bu algı git gide büyüyor.Sektörü incelediğimde cogü şey ezbere ve bu hatalı algı uzerine dönuyor.Işin aslını kavramış insanlar çok az ve karşilarındaki bu yanliş algılı büyuk kitleyle uğraşacak kadar yeterli sayıda değiller.Zaten sanayide de ne motor ustaları lpgden anliyor ne lpg ustaları lpgnin özünden teknik bilgisinde anliyor sadece montaj yap otomatik kalibrasyon yap sorun cikarsa ve çözemezsen arabanin motorunda sorun var de yolla motor ustasıda lpgden anlamadıgi için lpg ustasının dediği parcaları değiştiriyir hasbel kader ariza çözulurse çözüluyor çözülmezse iş motor açılmasına kadar gidiyor.LPG araştırmalarima devam ederken konuyu özüne inerek teknik detaylarına ve muhendislik kisimlarini anlamaya calısırken birgün kendimi bir proje geliştirme içinde buldum.Konunun başında demiştim ki sıvi halde gonderilse aslı da çok verimli bir yakıt ve sorunlar da merdeyse sıfırlaniyor ama maliyeti çok pahalı.Özellikle de turbolu ve direkt enjeksiyonlu motorlarda normal kitlerle karma sistem olarak takılıyor ama düzensiz yakita cok meyilli oluyor.Ben de kendimce üzerine düşunmeye başladım ve normal kitlerin hatta atikerin en basit en ucuz kitinin bile en karmaşik motorlarda bile yakit-hava ayarını en ideal ayarda tutabilmesini saglayacak bir inovasyon calişmasi ne olabilir diye düsunurken hava yakitta duzensizlik olusan ve nasil yapilirsa ne olursa bu ortadan kalkar diye dusunurken tum sorunlarin nerdey hepsini ortadan kaldiracak bir fikir buldum.Tabi bu fikri bulusumda meslegimin bilgisayar ogretmenligi olması ve ogrencilerime surekli projeler robotik calismalar yapmamizin onemli etkisi oldu.Tabi bu arada aracima lpg taktirdim hem de atiker grand.Lpg konusunda derin bilgilere ulasmadan once aracima prins veya brcnin en iyi kitlerini taktirmayi düşünurken tüm ayrintilara hakim olunca ve afr ayari diye bilinen yolda lpg ayarını ögrenince prins ve brcnin ecularina lisanla baglanildigini kendim ayar yapamayacagimi ogrenmem sonra mehur lpg montajcisi youtuberin soranlara astraya en uyumlu kitin israrla lovato oldugunu soylemesine ve benim de lovatoya baglanabilecegimi bilmeme ragmen lovatonun enjektorlerinin grand enjektorleri kadar efektif calismadigi ve kutuklu yapisindan dolayi manifokta uzak montajlanacak olmasi ve bu durumda minimum enjeksiyon suresinde istedigim degerleri yakalayamayacimi fark edince bulundugum sehre yakin bor ilde gizel montaj yaptigina ve yolda ayar yaptigini ogrendigim ve de fiyatini kendi sehrindeki tanidigim ustalardan ucuz tutmasi sonucu gidip aracina taktirdim.aslinda pandemi sebebiyle araca binemiyordum lpgye ihtiyacim yoktu ve aracim garantiliydi ama ogrendiklerimi pratige dokmem gerekiyordu.Montaj sonrasi sehrime geldim ve 1 hafta bekledim biliyorum ki regulator surekli isinip soguyan bir parca ve basinc degisebiliyor ve degisen basinc ltft duzeltme miktarlarinin artmasina sebep olabiliyor tabi bir de yerli marka kit taktirma sebebiyle basinc cok daha oynak olacak. 1 hafta sonra tum ogrendiklerimi, hunerlerini sergileme girisimlerine basladim 😁 tanidik kimi bulursam araci surduruyor ben de ayarlari degistiriyordum.Tabi pratige ilkdefa doktugum bilgilerim yetersiz kaldigi zamanlar oluyor ve yine arastirmalar yapip ogrenmelere devam ediyordum.Ayarla cok iyiydi ama ogrendiklerimle artik isi fanteziye dokmuş tum ayarlarin benzin gibi hatta daha iyisi olsun diye ugrasiyordum belki bu sebeple 1000km yol yaptim ayar yapacam diye 🤣 Ama bazi noktalarda ne yaparsam yapayim asamadıgim sorunlar tespit ettim.ayarlarin bir bolumunu cok iyi yapsam bile bir bolumu istedigim gibi olmuyordu bunun sebebinin de universal bir kitin cok da profesyonel bir dekilde tasarlanmamis olmamasi ve bazı parcalarin laraduzen gelsitirilip birakilmis olmasini fark ettim ve bu parcalarin gelsiitirlmesi gerektigini dusundum ve biraz once de belirttigim uzere o parcalari maliyetleri cok artirmadan gelistirdim prototipler hazirlayip evde denedim ve bekledigim sonuclari alabilecegimi farkettim ve bunu ureticilerle paylasayim hatta projeyi satayim dedim yurt ici ve yurt dışı birkac firmayla görüstüm projeyi kimisi begendi kimisinde de beni muhatap ettikleri kisi projeyi anlayamadi bile ve sonunda bir yetkili hocam projeniz cok guzel ama bu sektorde kimse bunlara kafa yormuyor tek dertleri maliyetleri düşürmek deyince bu sektorün gelisime kapali ya da oyle olmak zorunda oldugu kanisina vardim. Oldukca uzun bir yazi oldu bundan dolayi kusura bakmayin.Lpgden cekinenler hic cekinmesin isin özü duzgun montaj duzgün ayar ve bilincli kullanim.Sonra sirtiniza yaslanin tasarrufun keyfini cıkarın. 30 bin kmdir aracimda lpg var ne motor isigi ne bir tekleme ne bir ayar kqcikligi soz konusu masallah diyeyim.Tabi ki basinci degisken diyaframli bir parcanin basinci degistiginde tum ayarlarim allak bullak olabilir.OBD konusuna deginmeyi unuttum OBD ayar yapmayi iyi bilen biri icin faydali bir ozellik ama OBD israrinda bulunan musteriler bunu ayar yapmayi iyi bilmeyen ustalardan talep ettiklerinde OBD baglantisini aracinizda karburasyon hatalarini siz gormeden silmesi icin baglayabilir bu da aracinizda lpg ayarsizligi olmasina ragmen motor isiginiz yanmadigi icin sizin gorememeniz demektir sonra gelsin deforme subaplar teklemeler ziplamalar.
    1 Puan
  28. Megan 2 den daha iyi birşey varsa o da 2 megan 2 dir
    1 Puan
  29. elinize sağlık çok güzel bir konu olmuş. bende z rot ve tabla değişimi için araştırıyordum hangi lokmalara ihtiyaç var bulamıyordum.
    1 Puan
  30. pozantıdamı 240 mı yaptınız ?
    1 Puan
  31. yav belki ara düzlüklerde olmuştur. Çok karıştırma 😁 sene 98, merso 96 model kedigöz daha yeni. Ne günlerdi bee
    1 Puan
  32. şöyle ifade edeyim durmaya 10 metre kala 5 km hızla
    1 Puan
  33. Atmosferik turbo motor nedir? Atmosferik motorda turbo yoktur. Turbo harici bir ihtimal bazı motorlarda charger denilen basınç artırmaya dönük üniteler var ama turbosuz yine uygulanmaz. Soruya gelirsek, motor ile yağ soğutucunun ilgisi yok. Petekten yağ geçecek, bir taraftan su geçecek ve soğuma olacak. Tek problem sıvıların kapasitesi artacak ve ayrıca yağ pompasını büyütmek gerekecek. Hatta belki suyu da basınçlandırmak için araya elektrikli devirdaim.
    1 Puan
  34. E sorun en başından belliymiş
    1 Puan
  35. Fanın üstünde toz birikmiş olabilir..
    1 Puan
  36. Bana da 250 bine kadar bı B6, bı bardak su daha kolay gerçi 😅
    1 Puan
  37. Santa' yı almadan önce bunlara da bakmıştım. 3. sıra koltuklar çok küçük ve 4x4 olmadığından vazgeçmiştim. Anladığım kadarıyla piyasada çok tutulsa da, kalitesiz malzeme, sorunlu şanzıman, düşük yalıtım, hissiz kullanım, yetersiz yol tutuş. O zaman biraz kafa karıştırayım
    1 Puan
  38. O kadar arayacağına bana sorsaydın leşke. Söylerdim yerini. 🤪
    1 Puan
  39. 1 Puan
  40. Benim arabada 4km. Diagbox programi ile istenilen fark ayarlanabiliyor. Yüzde yok. Sadece km/h
    1 Puan
  41. Ben bunu direksiyon airbag’ini deri kaplayan (Mercedeslerdeki gibi) TR’de önde gelen firmalardan birine sordum. Adamlar kemküm etti, biz müşteriye belirtiyoruz, sorumluluk almıyoruz dedi. Araştırdım. Yurtdışında bu işi yapanlar derinin yırtılması istenilen kısmını arkasından bir miktar iz yaparak aşındırıyor ki airbag oradan deriyi rahatça yırtabilsin.
    1 Puan
  42. Ysb ye demedim ama Çok pahalanmış yapmayalım diyene Sen cam ve far fiyatlarını bir sor da gel diyorum. Çekici lazım olsa 500 liradan aşağı kontak açmıyor ya. Çekicisi var, camı var, daha önemli ihtiyari mali mesuliyeti var. Sadece imm poliçesi yapsak bugün için 470 lira.
    1 Puan
  43. Motor sorunsuz Renault motoru. Talisman, Koleos gibi araçlarda kullanıldı. Şanzıman ise Megane'dan başlayıp bir çok modelinde kullanılan şanzıman. Yürür sanırım yine Koleos ile ortaktı. Bence tercih edilebilir.
    1 Puan
  44. Bu nasıl kaza ya.. Başınız sağ olsun. Ağır vasıtada kural şudur.. Bir rampayı kaç km hızla çıkabilirsen o hızla da inmelisin.. Ama baksana arabaya, arabada koltuk bile yok. Dökülüyor. Bir de 10 ton yük var. Vinç zaten ağır yeerince 10 ton da yük atmış. Hem sürücü hem araç sahibi cinayet ile yargılanmalı.
    1 Puan
  45. Ford mondeo aracımda net olarak %4.5 fark var. Bu hızı yanlış ölçüyor anlamında değil ölçtüğü hızı bir yerde doğru gösteriyor ekranda yanlış gösteriyor. Fiestada durum %5 yaklaşık olarak. Bu durumun bilinçli yapıldığı kanaatindeyim.
    1 Puan
  46. Tarih saat sıfırlanması ve direksiyondan gelen yay gerilmesine benzeyen ses için servisteyiz. Garanti bitmeden halletmek gerek.
    1 Puan
  47. Allah pillerine zeval vermesin.. Diyotlarını esirgesin.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...