İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

03-08-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Bir ürolog tatile gitmiş. E, tatilde hoş beşten yerel halktan arkadaşlıklar ediniliyor, birinin kolu ağrıyormuş, ne yapacağını dr. sormuş dr " sen git bir idrar tahlili yap getir" bakayım demiş . Adam "ne idrarı benim dirseğim ağrıyor" diye sert çıkmış. Doktor "Ukalalık yapma ne deniyorsa onu yap, idrar tahlili getir" demiş. Adam sinirlenmiş eve gitmiş karısının, kızının, kaynanasının ve kedinin idrarını almış, üstüne kaloriferden şu çekmiş, en son biraz da antifriz ekleyip götürüp vermiş. 2 gün sonra çıkan sonuçları Dr. göstermiş . Doktor; "kedinin bir şeyi yok ,sağlıklı. Kalorifer uzun zaman bakım istemez, kaynanan da kötü derece hastalık başlangıcı var, kızın iyi ama bu genç yaşta ikizlere hamile, karın ise bel soğukluğuna yakalanmış 6 ay önce, o yüzden sana yaklaşmıyor, sen de tuvalette rahatlıyorsun, yer dar dirseğini çarpıyorsun o yüzden ağrıyor demiş. Adam şokta, dönüp giderken, doktor bağırmış "ha bi de, antifrizin değişmesine zaman var ama radyatörün kapağını değiştir!"
    37 Puan
  2. Eyvallah abim. Abi ne olursa. Artık ELİMİZDE NEVARSA İlkay Bey makro mikro artık ne varsa. Eyvallah abim.
    6 Puan
  3. -Öncelikle işe randevu almakla başlıyoruz. 1. dereceden yakınlarımıza da bu ekrandan randevu alabiliyoruz. https://randevu.nvi.gov.tr/ -Sonrasında e devlet üzerinden kişisel sağlık bilgi formunu doldurup, bağlı bulunduğumuz sağlık ocağına ehliyet yenilemek için rapor alacağımızı söylüyoruz, oradan ehliyet ile birlikte online bir form doldurulup nüfus idaresine gidiyor, size evrak verilmiyor. Bu formun randevu tarihi ile arasında ki sürenin 1 haftayı geçmemesi gerekiyor. https://www.turkiye.gov.tr/saglik-surucu-raporu-beyan-basvurusu -Bu sayfada yenileme ücretleri ayrıntılı şekilde belirtiliyor, ben nüfus dairesi içerisinde işlemlere başlamadan postaneden ehliyetim 2016 öncesine ait olduğu için 13+2 TL yenileme ücreti ödedim ve sıramı alıp bekledim. Aynı link üzerinde anlaşmalı bankalarda mevcut https://randevu.nvi.gov.tr/pages/applicationprices -Yanınızda kimliğiniz, eski ehliyetiniz ve 1 adet biyometrik fotoğraf olması lazım. Kimliğim yeni olduğu için sadece baş parmakların parmak izini aldılar. Eski ehliyetinizi delip birde geçici ehliyet belgesi veriyorlar, işlem bu kadar.
    6 Puan
  4. Oncelikle herkese merhaba, bu sitedeki ilk yorumum. Lpg konusu hakkında birkaç cümle de musadenizle ben etmek istiyorum. LPG aslında iğreti bırakilmış veya biraktırılmış bir yakıt türü.Bunun sebebi kuresel baronların dunyaya yön verme stratejileriyle önemli alakası var.Malum enerjiyi yöneten dünyayı yönetir.Buraya kisaca değindikten sonra gelelim LPG ile ilgili teknik konuya.LPG benzine göre çok avantajlı bir yakıt peki neden? İlk ve en önemlisi doğayı daha az kirletiyor.( dizel başta olmak üzere benzin ve diger yakıt türleri doğayı kirletmekle kalmayıp insanların kanser olmasina sebep olan zehirli partikülleri detaylı incelemek lazım) Tabi lpg çok masum değil ama digerlerinin yanında oldukça masum kalıyor.Doğa, cevre hassasiyetim biraz sıkıcı gelecek okanlar için üzgünüm ama keşke herkes bu duyarlılığa sahip olsa sahsen avrupada ortak birkaç ülkeyle bu konuda erasmus projesi yürütüyorum ve maalesef projedeki ortaklarimizla ve ögrencilerimizle bile bu konuda yeterli duyarlılik maalesef yok. Neyse teknik konuya goreceğiz derken yine konudan saptık.İcten yanmalı motor teknolojisi binlerce parametrenin birbiriyle ahenkli dansınin ortaya çıkardığı bir sonuç.En kaba tabirle emme sıkıştırma patlama egzost.Ama bu 4 aşama içinde hesaplanmiş binlerce verinin islenmesi sonucu uygulamaya geçirilmiş hali.Biraz önce konudan saparak cevreye biraktığı partiküllerden söz etmiştik ya işte lpg yakıtinın motorun birkaç parçasının erken deforme olmasına sebep olan bir durum lpgnin benzine göre çok çok temiz bir yakıt olmasından kaynaklanıyor.Dizel zaten kurum yakıtı, yani dizel motorların en büyük şikayeti aşırı kurum oluşması ve bir yerleri tıkaması.Benzin ise kurum konusunda çok sorun çıkartmaz dizele göre oldukça az kurum yapar tabi kimimizin aklına benzinde de gaz kelebeği kurum yapıyor ve arıza çikariyor diye aklına gelebilir evet gaz kelebeği kurum baglar ama bu sadece benzinde kaynaklanmıyor yağ buharının emme manifoltuna yakıt olarak gönderilmesi de etkili budu duruma.Lpgde ise nerdeyse sıfir diyebileceğimiz yani kurumsuzluk sebebiyle yani etrafını kaplayan kurumların oluşmayarak egzos subaplarinin ve turbo benzlinlilerde turbo salyangoz manifoltunun maruz kaldığı ısıl çarpımlar tampon görevi gören kurumun kalmasi sebebiyle normal afr degerlerinde ortalama 200 derce civarı kadar yuksek sıcaklıklara devamlı maruz kalmasına yol açiyor.Bu duruma bir de afrsi bozuk lpg durumu eklenince bu ortalama sicaklık daha da artıyor.Tabi motoru gelistiren muhendisler tum bu ayrıntiları hesaba katarak yani yakıttan dolayı olusan kurumun isil çarpimlarda göstereceği tampon görevini hesaba katarak üretilecek subapların hafifletilmesinde ve ömrünün belirlenmesi durumunu hesaba katarak en ideal ve eucuz en hafif subap tasarımı ve alaşıminı belirleyince kurumsuz yakit olan lpg ile çalışmaya başlayan motorda subaplar erken deforme olmaya başlıyor hatta bu subapların hepsi birden de aynı anda deforme olmayıp lpg enjektör kütüğünde hafif hafif duzensiz gaz püskurten veya kutüğün dibinde biriken daha yüksek basınçlı gazı püskürten veya da daha az basınçlı gazı püskurten lpg enjektörünün silindirindeki subaplar en erken deforme olabiliyor.İşte burada lpg konusunda kulkanıcılar ve lpg ustaları daha bilgili ve daha hassas olmaları gerirken ülkemizde maalesef durum tam tersi.Kullqnıcilar lpgyi tasarruf icin taktıriyor ama lpg taktirinca maliyetim düstü diye gaza daha rahat basıyor.Lpg ustaları ise maalesef ama maalesef %90ı (bu oran abartı gelebilir ama maalesef benim izlenimim böyle) lpg ayarindan ve motorların mühendislik tekniginden çok uzaklar. Bazı standartlaşmış kanılar var mesela; motor lpgde benzinden %20 daha fazla yakar aslında kimyasal değerler üzerinden hesaplandığında litre olarak lpg benzinden %30 daha fazla tüketilmeli çünkü 1litre benzin ile 1.3 lt lpg aynı ağırlıkta.Ama 1.2 lt lpg 1 lt benzinin verdiği enerjiyi veeebiliyor bunun sebebi ise lpg gaz olarak yanma odasına girip havayla çok daha iyi homojen karışabilmesi sonucu daha verimli bir patlama olabiliyor hatta lpgyi sıvı olarak yanma odasına gönderdiğimizde 1.2lt ye bile gerek kalmayacak daha az lpg ile 1lt benzinin verdiği enerji verilebilecek tabi burda yanma odası sicaklığı lpg sıcakliğı gibi ince hesaplara dahil edilmesi gereken durumlar var fazla tekniğe dalmayayim 😉 Birde lpgnin oktanın yüksek olnası sayesinde ateşleme geciktirilebiliyor bu da daha fazla sıkıştırılabilen yanma odası demek oluyor ki patlama sıddeti artırilabiliyor.Aslında lpg yakıtına gore sıfirdan tasarlanan bir motor olsa her yonüyle benzinden daha iyi olacak hatta benim iddiam o ki elektrikli arabalardan bile iyi olabilir çunkü projemiz icin arastirma yaparken gordum ki batarya uretimiyle ve elektrik uretimiyle dogaya birakilan karbon bir benzinli arabanin uretimi ve kullaniminda dogaya birakilan karbon miktari arasinda cok büyük farklar yok.Ever benzin yerine lpg kullaniyorsa bu araç elektrikliyle nerdeyse kafa kafaya gelecek cunkü elektrikli aracta en fazla carbon salinimi batarya uretimi ve elektrik uretiminde salinirken benzinli arabada ise bu kullanim esnasinda saliniyor.Tabi neden lpg yakitli motor uretilmiyor çünkü dünyaya yonetmek isteyen kendini gizli tutan ama bir yandan da varliklarıni hissettirerek korku salmaya calısan o gizlenmiş örgütler petrolden sonra elektrik enerjisiyle dunyayı yonetmek istiyor ve batarya uretiminde kullanılan önemli materyallerin bulunduğü ulkeleri buyuk oranda kendileri kontrol ediyor veya kontrollerine almaya calısiyorlar ve de batarya uretim teknolojisi de onlarin elinde diye tahmin ediyorum ve lpg yakan motor üretilmesi demek ayni zamanda LNG li araba demektir yanı sıvılaştırılmış doğalgaz.Aslında ulkemizde LNG li motor üretilmesi çalışmaları yapılmasıni develtin teşvik etmesini önemli göruyorum ama şuana kadar öyle bir bilgi haber görmedim.Belki bu konuda engelleniyor olabilir.Çünkü yapilabilecek olsa avrupa coktan üretirdi sadece petrole bağimlı kalmamak için gerci sanayi olarak zaten doğalgazla da elleri bağlı. Peki ben bu lpg konusuna neden bu kadar yoneldim.Bugüne kadar tum araçlarımi ya lpgli aldım ya da kendim taktirdım en son iki aracımı sifir almama ragmen garantisini bozup lpg taktirdim ve son aldığım aracım astra 1.4t olunca ve bu aracın motor ile ilgili çok arızalı lpgyi sevmiyor algısı yaygın olunca ve lpgsiz de arabama binmediğim için (benim için lpg vazgecilmez tasarruf edecek kadar binmiyor olsam bile o lpg aracimda olacak 😁) bu lpgnin aslı astarı neymiş neden opeller cok arıza çıkarıyormuş diye derin bir araştırma sürecine girdim ve bu araştirma sürecinde bir de pandemi olunca bol bol vaktim oldu ve gördüm ki lpg ve otomobiller konusunda çok hatali algılar oluşmuş ve bu algılar büyük bir kitleyi etkilemuş ve yeni yeni bu konulara girenlerin de ilk araştirmalari sonucunda bu yanliş algilarla karşılaşiyor ve bu algı git gide büyüyor.Sektörü incelediğimde cogü şey ezbere ve bu hatalı algı uzerine dönuyor.Işin aslını kavramış insanlar çok az ve karşilarındaki bu yanliş algılı büyuk kitleyle uğraşacak kadar yeterli sayıda değiller.Zaten sanayide de ne motor ustaları lpgden anliyor ne lpg ustaları lpgnin özünden teknik bilgisinde anliyor sadece montaj yap otomatik kalibrasyon yap sorun cikarsa ve çözemezsen arabanin motorunda sorun var de yolla motor ustasıda lpgden anlamadıgi için lpg ustasının dediği parcaları değiştiriyir hasbel kader ariza çözulurse çözüluyor çözülmezse iş motor açılmasına kadar gidiyor.LPG araştırmalarima devam ederken konuyu özüne inerek teknik detaylarına ve muhendislik kisimlarini anlamaya calısırken birgün kendimi bir proje geliştirme içinde buldum.Konunun başında demiştim ki sıvi halde gonderilse aslı da çok verimli bir yakıt ve sorunlar da merdeyse sıfırlaniyor ama maliyeti çok pahalı.Özellikle de turbolu ve direkt enjeksiyonlu motorlarda normal kitlerle karma sistem olarak takılıyor ama düzensiz yakita cok meyilli oluyor.Ben de kendimce üzerine düşunmeye başladım ve normal kitlerin hatta atikerin en basit en ucuz kitinin bile en karmaşik motorlarda bile yakit-hava ayarını en ideal ayarda tutabilmesini saglayacak bir inovasyon calişmasi ne olabilir diye düsunurken hava yakitta duzensizlik olusan ve nasil yapilirsa ne olursa bu ortadan kalkar diye dusunurken tum sorunlarin nerdey hepsini ortadan kaldiracak bir fikir buldum.Tabi bu fikri bulusumda meslegimin bilgisayar ogretmenligi olması ve ogrencilerime surekli projeler robotik calismalar yapmamizin onemli etkisi oldu.Tabi bu arada aracima lpg taktirdim hem de atiker grand.Lpg konusunda derin bilgilere ulasmadan once aracima prins veya brcnin en iyi kitlerini taktirmayi düşünurken tüm ayrintilara hakim olunca ve afr ayari diye bilinen yolda lpg ayarını ögrenince prins ve brcnin ecularina lisanla baglanildigini kendim ayar yapamayacagimi ogrenmem sonra mehur lpg montajcisi youtuberin soranlara astraya en uyumlu kitin israrla lovato oldugunu soylemesine ve benim de lovatoya baglanabilecegimi bilmeme ragmen lovatonun enjektorlerinin grand enjektorleri kadar efektif calismadigi ve kutuklu yapisindan dolayi manifokta uzak montajlanacak olmasi ve bu durumda minimum enjeksiyon suresinde istedigim degerleri yakalayamayacimi fark edince bulundugum sehre yakin bor ilde gizel montaj yaptigina ve yolda ayar yaptigini ogrendigim ve de fiyatini kendi sehrindeki tanidigim ustalardan ucuz tutmasi sonucu gidip aracina taktirdim.aslinda pandemi sebebiyle araca binemiyordum lpgye ihtiyacim yoktu ve aracim garantiliydi ama ogrendiklerimi pratige dokmem gerekiyordu.Montaj sonrasi sehrime geldim ve 1 hafta bekledim biliyorum ki regulator surekli isinip soguyan bir parca ve basinc degisebiliyor ve degisen basinc ltft duzeltme miktarlarinin artmasina sebep olabiliyor tabi bir de yerli marka kit taktirma sebebiyle basinc cok daha oynak olacak. 1 hafta sonra tum ogrendiklerimi, hunerlerini sergileme girisimlerine basladim 😁 tanidik kimi bulursam araci surduruyor ben de ayarlari degistiriyordum.Tabi pratige ilkdefa doktugum bilgilerim yetersiz kaldigi zamanlar oluyor ve yine arastirmalar yapip ogrenmelere devam ediyordum.Ayarla cok iyiydi ama ogrendiklerimle artik isi fanteziye dokmuş tum ayarlarin benzin gibi hatta daha iyisi olsun diye ugrasiyordum belki bu sebeple 1000km yol yaptim ayar yapacam diye 🤣 Ama bazi noktalarda ne yaparsam yapayim asamadıgim sorunlar tespit ettim.ayarlarin bir bolumunu cok iyi yapsam bile bir bolumu istedigim gibi olmuyordu bunun sebebinin de universal bir kitin cok da profesyonel bir dekilde tasarlanmamis olmamasi ve bazı parcalarin laraduzen gelsitirilip birakilmis olmasini fark ettim ve bu parcalarin gelsiitirlmesi gerektigini dusundum ve biraz once de belirttigim uzere o parcalari maliyetleri cok artirmadan gelistirdim prototipler hazirlayip evde denedim ve bekledigim sonuclari alabilecegimi farkettim ve bunu ureticilerle paylasayim hatta projeyi satayim dedim yurt ici ve yurt dışı birkac firmayla görüstüm projeyi kimisi begendi kimisinde de beni muhatap ettikleri kisi projeyi anlayamadi bile ve sonunda bir yetkili hocam projeniz cok guzel ama bu sektorde kimse bunlara kafa yormuyor tek dertleri maliyetleri düşürmek deyince bu sektorün gelisime kapali ya da oyle olmak zorunda oldugu kanisina vardim. Oldukca uzun bir yazi oldu bundan dolayi kusura bakmayin.Lpgden cekinenler hic cekinmesin isin özü duzgun montaj duzgün ayar ve bilincli kullanim.Sonra sirtiniza yaslanin tasarrufun keyfini cıkarın. 30 bin kmdir aracimda lpg var ne motor isigi ne bir tekleme ne bir ayar kqcikligi soz konusu masallah diyeyim.Tabi ki basinci degisken diyaframli bir parcanin basinci degistiginde tum ayarlarim allak bullak olabilir.OBD konusuna deginmeyi unuttum OBD ayar yapmayi iyi bilen biri icin faydali bir ozellik ama OBD israrinda bulunan musteriler bunu ayar yapmayi iyi bilmeyen ustalardan talep ettiklerinde OBD baglantisini aracinizda karburasyon hatalarini siz gormeden silmesi icin baglayabilir bu da aracinizda lpg ayarsizligi olmasina ragmen motor isiginiz yanmadigi icin sizin gorememeniz demektir sonra gelsin deforme subaplar teklemeler ziplamalar.
    5 Puan
  5. E abi ürolog neticede. Ne güzel özetlemişsiniz
    5 Puan
  6. Sabah sabah iyi güldüm, başlığı okuyunca Dr @Cem Dilmenin yaş günü diye yada @Cem Dilmenizinde @Servet Aydına uğramıştır dedim ama komple ters köşe.
    4 Puan
  7. 2 sene önce bu işlem için aile hekimine gittim, oturttu karşısına, arkasında diploması asılı. Bak bakalım hangi okuldan mezun olmuşum? Dedi. Diplomadan okudum hacettepe diye. Tamamdır dedi onaylayıp yolladı beni:)
    3 Puan
  8. İşte, umduğun kadar çok paralar kazanılmıyor bu işten. İşin içindeyim, işin totaline bakınca şirkete para kazandıramadım yıllar oluyor. Bin liraya bir kasko yapıyorum. bir kazada 1 milyon hasar çıkıveriyor. Bir cam olmuş 15-20 bin lira. Ayrıca her kaza, her zaman indirimi bozmaz. Kusurun yoksa zaten bozulmaz, kusurun varsa, indirim seviyene göre kademeli bozulur. Bozulması da normaldir. Demek istediğim şu. Geçen yıl 1000 lira olan kaskoda indirimin % 65 te ise, 500 liralık hasarı kaskondan yaptır primin en fazla 500 lira artar derdik. Bu yıl o 1000 liralık kasko 5000 lira oldu. hasar alırsan yeni kaskon 7500-8000 e çıkar. ikinci bir haar almak zorunda kalırsan primin olur 12000 lira.. Ne yapacaksın. yaptırmıyorum mu diyeceksin ? 120 bin liraya aldığın araba olmuş 600 bin lira. pert edersen yenisini alabilecek misin. Hadi yenisini aldın, karşıya büyük hasar verdiysen onu ödemeye bütçen yetecek mi. Hadi yetti diyelim. Tekrar o kadar para kazanmaya ömrün yetecek mi ? Belki sen alırsın bilemem.. Seni alıntı yaptım ama sorun genel.. Geçen yıl eşi çalışan bir memur 600 bin liraya iyi bir ev alabiliyordu. Bu yıl o ev 2.5 milyon lira.. Hadi alsın da göreyim. En ufak su hasarı olsa 10 bin liradan geliyor sesi. Ufak bir deprem olsa, oturulamaz raoru alsa. o evi tekrar almaya ömrü yetecek mi, bankası kredi verecek mi, verse taksitini ödeyebilecek mi ? Varlıklarınızı koruyun, indirimlerinizi koruyun. poliçelerinizi koruyun. tablo öyle bir kaç haber kanalında bahsedildiği kadar pembe değil.
    3 Puan
  9. Bugün çeki demiri şase koluna kaynaklandı. Akabinde ön tamponu yerine taktım. Tamponu taktıktan sonra birde yakıştığını düşündüğüm bir lip taktım Farları da ayarladım
    3 Puan
  10. Merhabalar, Size 2 gündür uğraştığım ve sonu servis ile biten bir süreçten bahsetmek istedim. Dün sabah eşimle kahvaltımızı dışarıda yapalım da modumuz değişsin dedik. Arabanın altında 1 tane kedi gördük. Sonra kaputu açınca 4 tane de yavruyu motorun içinde gördük. Yarım saat kadar uğraşıp çıkartamayınca arabayı bırakıp kahvaltıya yürüyerek gittik... Akşama doğru araba çok sıcak olur zaten çıkarlar dedim. Ama mahallenin çocukları zilimi tacize başlayınca anladım ki misafirler hala içeride... Neyse indim aşağı, başladım mücadeleye. Yavruları bir yerden çıkartıyorum diğer yerden giriyorlar. Sonra 1 saatlik mücadele sonucunda bir şekilde 4 kediyi de çıkartıp tekrar girmesinler diye arabayı 2 sokak yukarı aldım. Tüm bina kedi çıkartma operasyonu düzenledik. Hep o yavruların anası suçlu, bir de o kedileri oraya getiren çocuklar... Sabah işe çok erken gelmem gerekiyordu. Eşimden önce arabayı almaya gittim ve 2 dk kadar eşimi evin önünde bekledim. Arabaya bindikten 1 dakika sonra yine kedi sesi duymaya başladım. Namussuz tekrar girmiş o 2 dakikalık bekleme süresinde. Arabayı benzinliğe çekip çıkartma çalışmalarına başladım ama başarısız oldum. O sırada kediyi sopayla dürtmeye çalışan eşim de 30 cm'lik sopayı motora düşürünce günüm cümbüşe döndü. Honda yol yardımı aradım. Çekici gerekebilir, marşa basmayın önce eleman gönderiyoruz dediler. 40 dakikada teknik eleman geldi. Sağ olsun çamurluk altını sökerek sopayı çıkartı. Ancak kediyi bulamadık. Çıkmıştır herhalde dedi. Eğer hala şüphe ediyorsanız aracı servise çektirelim, orada parça parça motoru açmaya başlarız dedi. 10 dakika kadar kontrolden sonra kedinin çıktığını zannedip tekrar bastım gaza. 50 metre sonra yine bir ses duydum.. miyavvvv. Ufak sinir krizlerim eşliğinde bir taksi durağına çektim. Allah yardım etti de yoldan ince kollu bir hanımefendi geldi. Kediyi bulduk, etraftakilerinde yardımıyla 45 dakikada çıkarttık. Tam gaza bastım ki hop sol böbreğimin ağrısı. 2 gündür o kadar akrobatik hareketten ötürü böbrek taşım oynamış olmalı ki şu anda taş düşürme belirtilerinin hepsini gösteriyorum.. Birkaç kedi sağ olsun 2 gündür canıma okudu. Kaputlara dikkat, etraf bebelerine sahip çıkmayan anne kedilerle dolu..
    2 Puan
  11. Daha var nasıl olsa diye önemsemedim, bugün aklıma geldi sigorta mevzusu... Bi baktım cumartesi doluyor... Hemen bir araştırma ... son basamak sıfır hasar kaydı 30 yaş'a rağmen 1975.00 TL hesap çıktı. Maaşa gelen asgari ücret oranında zam daha hesaba geçmeden uçtu gitti.
    2 Puan
  12. Hoşgeldiniz öncelikle. Aynı aracın 1.6 atmosferik olanına sahibim. LPG de 100k km yi henuz devirdim. Cumartesi günü tatile çıkacağım. Döndüğümde ise buna dair bir konu açacağım yola çıkmadan önce açmak istemedim ne olur ne olmaz diye 😊
    2 Puan
  13. Ben de sağlık ocağından hallettim rapor işini. E devletteki belgeyi doldurmuştum. Gözlük için ne muayene etti ne de hastaneye git dedi. Raporu onayladı geçti. Yalnız benim gözlük camları yeni değişmişti. 6 ay olmamıştır, o muayeneyi gördüğü için belki tekrar göndermemiş olabilir. Diğer işlemler zaten anlatıldığı gibi. Yalnız ben kendimi uyanık sanarak 4 yıl önce çektirdiğim fotoyla gittim. Resmi kontrol edelim dedi memur. Açtı bilgisayardan, yeni kimlikteki resimle aynı, bu 4 yıllık foto dedi. Ben de ne bileyim, anlamaz heralde demiştim [emoji28]. Bi 50 tl de ona bayıldık mecburen..
    2 Puan
  14. Şurada ben de tecrübelerimi aktarmıştım: https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/163408-ehliyetler-değişiyor/page/3/?tab=comments#comment-3750435 Abi x bir hastane bile iş görür. Annem göz hastanesinden aldı mesela.
    2 Puan
  15. Vermezlerse, münasip bir çekmeceye koysunlar. Allahtan forumda çok şoförüm var.
    2 Puan
  16. Hasarsızlık indirimi çok özen kazandı bu günlerde. bunu da yeri gelmişken belireyim. Zira aynı şartlarla poliçe yenilemeleri bile en az 3-4x Bir de indirimin bozulduğunu düşününce kasko primleri 6-8-10x olur..
    2 Puan
  17. 2 Puan
  18. Benim tecrübem şu oldu, kadranlı göstergelerde %5 hatalı gösteriliyor. Digitalde 2-3km hatalı gösteriyor. Bunun bilinçli olduğunu biliyorum çünkü kadranlılarda obd bağlayarak sürüşte obd 121 yazarken kadran 110’da oluyor. edit: obd 110, kadran 121 olacaktı. Logar uyardı
    2 Puan
  19. Bi bunu bir de toe out u kastettim. Sedat peker koruması yürüyüşü
    2 Puan
  20. 2 Puan
  21. Ford mondeo aracımda net olarak %4.5 fark var. Bu hızı yanlış ölçüyor anlamında değil ölçtüğü hızı bir yerde doğru gösteriyor ekranda yanlış gösteriyor. Fiestada durum %5 yaklaşık olarak. Bu durumun bilinçli yapıldığı kanaatindeyim.
    2 Puan
  22. Camber Arka süspansiyon torsiyon olan araçlar genelde sağ iki lastik(ön arka) ya da sol iki lastik tümsek ya da çukurla karşılaşınca aracın denge bağımsız süspansiyona göre daha çok bozulur. Aşınan parçalar da varsa ki illa vardır daha da artar.
    2 Puan
  23. Sen şimdi amerikayı alır rusyaya ajan atar peşinden karargahı ele geçirip clonlama ile birlikte uçan onbaşılarda üretirsin
    2 Puan
  24. Arabalarınıza iyi bakın. Filtresini yağını KASKO’sunu ihmal etmeyin. Bu günlerde sık sık “Kaza yaptım, çarpanın trafik sigortası yok, ne yapmalıyım” sorusuyla karşılaşıyorum.
    2 Puan
  25. kuvvet macunu olmuş bu. 20 kilo filan vardır.
    1 Puan
  26. Bana onu bile sormadı 😁
    1 Puan
  27. Ben artık o kavşağı kullanmamaya başladım. Sürekli kaza olan bir kavşak. Bir kere gözümün önünde aynı şekilde koca TIR korna selektör aynı şekilde aynı yerden kaldırıma çıktı neyse ki TV lere haber olan bir durum oluşmamıştı. Gariptir ki durduktan sonra TIR ın frenleri çalışmaya başladı. Muhtemel senaryo budur muhtemelen Furkan. Kazada ölen için takdir-i ilahi ama bu araç için aynı şeyi söylemek, tevekkül bu olmamalı. Allah razı olsun abi evet tv ye de çıkmış ben görmemiştim. Allah razı olsun abi. Aynen abi otobüs çekici kamyon araba farketmez çıktığın vitesle inmelisin.
    1 Puan
  28. Bende ilk sağlık ocağına gittim aile hekimi gözlük kullanıyorsun ben veremem dedi hastaneye gittim. Hastane ehliyet raporu için ücret talep etti. İmkanı olan hiç bulaşmasın aile hekimi hastane işlerine özel hastane fiyatını geçti benim işlemler git gel hastaneye öde falan bilseydim özelden alır giderdim. Birde hem kimlik hem ehliyet yenileyecek olanlar mutlaka ikisi için ayrı randevu alsın tek randevu ile işlem yapmıyorlar. Ben çok uğraştım. Birde birleştirme işlemi iki kart elinde olmadan yapmıyorlar önce ikiside eline gelecek sonra tekrar randevu alıp gitmek gerekiyor. Anlamadım hazır gitmişken tek seferde neden yapılmıyor anlamak mümkün
    1 Puan
  29. Antifirizi organik kullanmanın faydaları. Kimyasal olsaydı, tüm tahlilli bozmuş olacaktı.
    1 Puan
  30. Bu arada d ve üzeri sınıfsa sağlık ocağından alınan belge ile ehliyeti alamazsınız. Daha doğrusu belgeyi vermez. Hastane şartı arıyor o zaman. Ben sağlık ocağından alamadım raporu. Hastaneye yönlendirdi. Eski e sınıfı ehliyet.
    1 Puan
  31. Sisteme işliyorlar, herhangi bir belge vermiyorlar.
    1 Puan
  32. 1 Puan
  33. Göstergelerin benim bugüne kadar duyduğum, tamamı fazla gösterir, bilinçli olarak yapılan işlem. Buna da şey denmez mesela, 3 km 5 km fazla gösteriyor denmez. Yüzde olarak konuşulur bu sapma. O yüzden 100 km ile giderken 4-5 km fazla gösterirken 140 la giderken fark daha fazla açılacaktır.
    1 Puan
  34. Merhaba İsa bey. Saati kızım için nisan ayında almıştım. Şu an hala aktif olarak kullanıyoruz. Saati alma amacımı yukarıda yazmıştım ama gene yazayım. Kızım 1. sınıfa okula başlamıştı. Hem öğlen arası yemek yedirmek için okula gitmemek, hem de okuldan alırken geç kalırsak iletişimde kalmak amaçlı almıştık. Kullanım konusuna gelince saatten şu anda genel olarak memnunum. Kızımla iletişimde olmak çok iyi. Daha ucuz telefonlar var tuşlu ama küçük çocuk telefonu kullanamayacağı için bu saati almakta çok iyi bir karar vermişiz. Saati banyo yaparken ya da denize girerken çıkartıyoruz. Ama elini yüzünü yıkarken su filan temas ediyor hiç bir şekilde su ile ilgili bir problem yaşamadık. Şarjı iki gün gidiyor. Biz akşam 21:00'de kapanmasını ve sabah 07:00'de açılmasını ayarladık o yüzden böyle yoksa daha erken bitebilir. Saatin şarjı %10 kaldığı zaman ve %5 filan uyarı veriyor telefona bu çok iyi. GPS ve konum bilgisi 15 dk gecikmeli olarak geliyor. Haritaya baktığınız zaman çocuğun nerede olduğunu anlayabiliyorsunuz. Genel olarak memnum tavsiye ederim. Orta seviye saat verdiğimiz paranın karşılığını aldığımızı hissediyoruz. Ben 1450 TL'ye almıştım nisan ayında.
    1 Puan
  35. Neyi abi? İdrarı di mi, idrarı.
    1 Puan
  36. Haşmet abi ömrün uzun olsun emi, sabah sabah beni ve kurumdaki 6 arkadaşa kahkaha attırdın.
    1 Puan
  37. köpeklerden fırsat bulursam yaparım tabi
    1 Puan
  38. Hava yeterli ölçülmez ise Turbo basınç üretemez ve basınç sensörü hata verir.
    1 Puan
  39. Jetta ile tarla sürmedi hiç ama [emoji91]
    1 Puan
  40. şu siteden osramın ürünlerine bakabilirsiniz. https://www.osram.de/apps/gvlrg/en_COM
    1 Puan
  41. Murat Bey merhaba, üründen ne derece memnun kaldınız? Su geçirmezlik özelliği yok diyor açıklamalarda, yüzme anlamında yoktur sanırım değil mi? Günlük kullanımda sıkıntı olmaması lazım Bi de kaç liraya almıştınız acaba? Fiyat 2 bin TL şu an
    1 Puan
  42. Geçmiş Olsun , çok zahmet vermişler sizin sabrınızda çabanızda ayrıca takdir edilmeli keşke herkes sizin gibi olsa. Bende bu konuda çok uğraşmış biriyim hatta bir yöntem bile geliştirdim 🙂.Yavru kedilere telefondan miyavlama sesi dinlettiğimde motordan çıkıyorlar.
    1 Puan
  43. Sigorta şirketleri çıkan parçaları tamircilerden toplar. Her yıl çıkma parçalar ihale edilir. İhaleyi alan firma periyodik olarak tamirhanelere liste ile gelir çıkan parçaları alır. Yani parayı ödeyenindir çıkan parçalar.
    1 Puan
  44. Geçmiş olsun, benzer durumu bende yaşadım.Kırmızı ışıkta beklerken kedi giriverdi motora.Tam 3 saat yol kenarında cebelleştim çıkaramadım.Baktım çıkacağı yok bir kahve almaya gideyimde o ara çıkar belki dedim.Geri döndüğümde yerinde değildi bende çıktı sandım. Bastım eve geldim, oda ne miyavda miyav.Tam 1 gün yaşadı arabada, zorla süt yemek falan pusu kurup çıkardım. Çok bitkindi çıkardığımda aldım eve götürdüm besleyeyim diye bir hafta sonra öldü yavrucak. Velhasıl başına gelene Allah sabır versin, zor oluyor.Sizin taşı oynatmış yani o derece işte
    1 Puan
  45. su girebilecek her yeri dysonla kapattım.
    1 Puan
  46. 45 yaşındayım. Çocukluğum atari salonlarında geçti 😊 Arcade oyunlarından street fighter II , king of fighters 95, samurai shadow, mortal kombat ultimate 3, tekken 2 , final fight , sunset riders ve bir suru arcade oyunu. Bilgisayar oyunlarindan cod serisinden modern warfare oyunlari, mortal kombat XL, f1 2021 , dirt rally 2.0, MS flight simulator. Şu an bunlar yüklü ve ara ara oynuyorum. Ancak F1 i surekli oynuyorum. Yarış haftalarinda yarış yapılacak pistte antrenman yapiyorum.
    1 Puan
  47. Enişteyle dolaşıyoruz Ön çeki demiri yoktu yazdım mı bilmiyorum. Kazada gitmiş sanırım. Onu koltukla birlikte temin ettim. Tamponu söküp kaportacıya bırakacağım arabayı yakın zamanda 200 tlye kaynaklayacak orjinal yerine. Daha sonrasında aracı aldığım kişi trigeri değiştirdiğini ama devirdaimi değiştirmediğini söylemişti. Onuda aklımda kalmasın diye değiştirteceğim.
    1 Puan
  48. İlla bişi yazacaklar
    1 Puan
  49. Bugün Karstan Kayseriye geldik. 815 km nin ortalaması 4.7 litre. Slowly slowly
    1 Puan
  50. Orjinal tizleri çıkardım yerine 10 cm hoparlör montajladım
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...