Skor Tablosu
Popüler İçerik
19-07-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Bu kyk borcu konusunda çok doluyum. Vakti zamanında çok çok ihtiyacım olduğu için almak durumunda kalmıştım. Sonra çok şükür işe girince tıkır tıkır ödedim. Aynı zamanlarda üniversiteye giden akrabam ise babası esnaf olduğu ve zarar gösterdiği için (aslında karun kadar zengin ve devlet bunu fark edemiyor bravo) geri ödemesiz başbakanlık bursu aldı ve hiç harcamadı. Biriken parayla mezuniyette araba aldı. Eşitlik, adalet her ne ise bu ülkede yok. Hoş ben yine de hak yiyen tarafta olmak istemiyorum. Allah beni de neslimi de hak yemekten korusun, tabi kimse de hakkımızı yemesin, amin.13 Puan
-
KYK borçlarının faizleri silindi. Kılıçdaroğlu gündeme getirmişti. Erdoğan bugün sadece anaparanın ödeneceğini açıkladı. peki ya dürüstçe, borcunun o günkü para değerinde ödemesini yapanlar? Ya faiziyle beraber ödemesi yapanlar? bunu seçim yatırımı olarak kullanan bir siyasi parti ve kendine muhalefet deyip yine dürüst vatandaşını kazıklanmasını talep eden muhalif siyasi bir parti. ben bu saatten sonra devlete olan borcumu asla zamanında ödemeyeceğim. 5-10 yıl sonra barış, indirim, af, faiz nasılsa bir şeyler oluyor. Tek enayi biz miyiz? öğrencinin yanındayım. Ama bu şekilde haksızlık üstüne değil.11 Puan
-
Hocam ben ilaçların klinik araştırma sektöründe çalışıyorum. Şu ana kadar data uyduruldugunu bizim ülkemizde görmedim. Çünkü bir kişi bile oynandığını ispat etsin o ilaç firması artık biter. Ağzıyla kuş tutsa faydasi olmaz. Ha klinik araştırma zamanında sütten çıkma ak kaşık elbeltte değildi. Talidomid ten tutunda bir çok vaka ve olay var. Ancak zamanla çok şey değişti. Biz bir tek veriyi bile degistirsek globalden teyit alınıyor. Mesela az önce mail geldi. Siz hastayi çalışmaya aldı iseniz şu yere girdiğiniz veri hatalı oluyor. Ya da almadı iseniz burada ki şu kısmı siliniz gibi. Hastanın hastanede yaptırdığı her şeyi yakinen takip edip datasini topluyoruz. Örneğin çalışma gereği son ilaç alımından sonra diyelim ki 30 gün takip etmemiz gerekiyor yan etkileri. Biz merkez ekibi 90. Günde bir data topladı ise hemen uyarı geliyor. Bu bizim verimiz değil artık diye. Ve bu veriler için zaten standartlar var. Zaten diyelim ki ilaç işe yaramıyor o zaman neden onerilsin ki. Kaldı ki madem işe yaramıyor madem sadece yalan dolan o zaman kimse doktora hastaneye gidip ilaç kullanmasın. Kötü niyet her yerde yok mu? Siz lütfen yazdıklarıma şahsi olarak almayın. Ben sadece artık bu kadar kurgu olmadığını söylüyorum. Örneğin bir akciğer kanseri hastamız 8 yıldır hayatta. İlk tani da evre 4 yani son evre tanı li ve daha önce hiç tedavi almamış. Eğer bu hasta sadece kemoterapi alsa idi muhtelen 6 ay bile dolmadan ölecekti. Klinik çalışmada kemo artı calisma ilacı ile şu an 8. Yılında. Daha çok örnek var tabi. Gelelim ilaç firmalarının hastalığı değil semptomları tedavi ediyor olması konusuna. Burada şöyle bir durumu söylemek isterim. Sağlıklı çalışan bir vücut için ilaç hazırlamak mantıklı değil değil mi? Hani ne derler çalışıyorsa elleme. Aynen o şekil. Zaten bizim birşey uretebilmemiz için bir şeyin bozulması lazım. Diyelim ki adı hacisenyurt olsun. Bir ilaç bulsun ve bir hastaligi oluşmadan önlesin. Hacisenyurt bu ilacı hemen üretmez mi? İnsan ırkı var oldukça herkeste veya büyük çoğunlukta bu hastalık olma ihtimali olacak. Hacisenyurt abat olur abat. Konu uzadı. Okuyanlara teşekkürlerimi sunarım.8 Puan
-
1500 tane Sma hastası çocğun tedavisini yapmayanlardan, çokta dürüstlük ve adalet beklememek lazım aslında...7 Puan
-
Bu benim, sizin, onun desteği ile hallolucak bir durum değil ki... Hasta sayısı milyonları bulsa onada eyvallah denir, devlet çabalıyor ama yetişemiyor denir, elini taşın altına o zaman herkes koyar gücü ve durumu yettiği kadarı ile... Eğer yöneticiler, milyonluk iş adamlarının, milyonluk borçlarını tek kalemde silebiliyor ise o zaman olmaz işte... Eğer bazı imtiyazlı kişiler geri ödememek üzere bankları boşaltabiliyor ve buna kimse dur demiyorsa oda olmaz... Doğrusu bende artık kendimi çok yormak istemiyorum bazı kişilere bir şeyler anlatmak için... Samanı, buğdayı, nohutu, mercimeği, arpayı hatta çöpü bile dışardan alıyoruz ama yerli uçak, yerli araba, yerli elektrikli traktör ürettiğine inanan bir kitleye ben ne anlatsamda boş...6 Puan
-
Geçen yıl sahilde bir tanesi patinaja düşürdü sonra biraz çırpındı çıkamadı, biz o esnada bacanakla çay içiyoz. Çayımız bitsin de çıkartırız dedik, adam da Allah’tan daha fazla uğraşıp da arabayı batırmamış. Dedim sadece hafif gaz ver çok basarsan kuma gömersin. Biz de sağ sol çamurluklara geçtik arabayı kaldırarak itiyoruz. Bir baktım iki çamurluk da yerinden çıktı:) Şaka şaka çok şükür başımıza iş almadan kurtardık. 😬6 Puan
-
İçi öyle kirlenmişti ki süpürgeyi alıp aşağı indim. Sonrası malum. Verso oldu Merso. Maaşallah demeyi ihmal etmeyin. Daha önce dip bucak temizlediğim halde bugün daha derinlerden bunlar bir de çubuk kraker çıktı5 Puan
-
Şaseye göre parça inceleyen parçacı bulduysanız direk verin hiç düşünmeyin. Genelde yaaow bunlar ortak zaten olur bu parça mantığıyla gidiyorlar4 Puan
-
Siz 70'le gidiyorsunuz, kamyonlar sizi sollamak için ortaya sola atlayıp bizim önümüzü kesiyor, sonra biz fren yaptığımız için hem balatamız bitiyor hem de çok yakıyoruz. Haksızlık değil mi bu?4 Puan
-
Arkadas grubumuz ile kesin mangal ile anason kokulu urün kullaniyoruz 1 gun diger gun degisiyor4 Puan
-
Balıkesirde yurtla okul arası 30 km. İkisi de bambaşka istikametteler. Yol parasından iyi kdv topluyor dövlet Ne giderdik körüklü otobüslerle pug j9 larla J9 da vites kolu yolcu kısmına daha yakın. 4 te giderken ayakla basıp boşa alırdım punduna getirip.4 Puan
-
gagıldan gelenlere not, ölçmlere yapılan yorumlar teknik değil, tesadüfi ve /veya 2010 olan da soğutma sisteminde veya contasında sorun mevcut donanım farkından başka birşey olamaz mı ? mesela her donanım her saniye elektrik mi tüketiyor? aküsü boştur belki?4 Puan
-
Araçlar : 2012 Astra - H 1.3 cdti Essentia Konfor Paket Manuel ----- 2015 Peugeot 308 T9 kasa 1.6 BlueHDİ EAT6 şanzıman Active Paket ( Her ikisi de yetkili servis bakımlı ) Arkadaşlar merhabalar. 2 ay önce aldığım 308 ile 10 sene boyunca kullandığım Astra-h aracımla ilgili bir sürücü karşılaştırması yapacağım. Siteden de bazı arkadaşlar beklediklerini belirtmişti. Hemen yapmadım çünkü arabayı biraz izlemek istedim. Hem uzun yol hem şehir içi , hem dağ yolunda hem düz yolda dinamiklerini test ederek doğru bilgi vermek istedim. Pek tabi Astra-H 2004 teknolojisi ve anlayışı ile oluşturulmuş bir araç iken 308 2014 teknolojisi ile oluşturulmuş bir araç. Bu durumu karşılaştırmalarımda göz önünde bulunduracağım. Dış görünüş: Astra-H gerçekten zamanına göre mükemmel çizgilerle oluşturulmuş, dış görünüş olarak bir çok kişiye güzel gelen bir araç. Ben de alırken bu durumu göz önünde bulundurmuştum. Hala daha günümüzde dış görünüşünün geçerli olduğunu düşünüyorum. Şu anda günümüz dünyasında yeni çıkan bir araç olsaydı bile çok taliplisi olurdu. 308 de ilk çıktığı günden beri şahsen gözetlediğim bir araçtı. Aracın özellikle arka ve önden görünümü her zaman beni cezbetmiştir. Stoplarının aslan pençesini andırması logoya atıfta bulunurken önden görünümü de sinirliliği andırmakta. Arabanın arkada tamponun geniş olması doluluk katmış. Ön taraftaki gündüz farının sürekli çalışması da ayrı güzellik katıyor. 308 in tavanında çıta vs. gibi plastik aksamların olmaması çok iyi olmuş çünkü Astra da çıtalarda sürekli soyulma problemi oluyor. 308 de yan direklerde bulunan plastik aksamı blackpiano kaplama yapmışlar ki yine soyulma sorunu açısından çok mantıklı. Astra da buralar yine mat siyahtı ve soyulma sorunu başıma gelmişti. 308'lerde silecek değişiminin servis modu gibi olaylara bağlı olması can sıkıcı bir durum. Astra H da böyle bir sorun yoktu. Sonuç olarak ufak tefek şeyler dışında bence iki aracın da dış görünüşü güzel ve çekici. Aralarında 11 yıl gibi bir fark olmasına rağmen Opel o zamanlar özgün tasarımlarıyla ( PSA dan önce ) bence çok iyi iş çıkarmış. İç mekan: İç mekana gelince yine aralarındaki yıl farkını göz önüne almak lazım. Astra-h da özellikle eleştireceğim konu kesinlikle telefon yada cüzdan gibi bir eşya koyacak gözün göğüslükte olmaması. Her yer dolu ve hiçbir yere koyamıyorsunuz. Ben kapı ceplerine ya da kapı tutma yerine koyuyordum telefonumu. Bu durum büyük sorun. Astra H'larda özellikle 3 satırlı yol bilgisayarı olanlarda klima gibi bir çok ayar göğüsteki ana ekrandan yapılıyor. Bu çok teknolojik dursa da bazen yol dikkatini kaçırtıyor. Özellikle klima olayı bence tuşla yapılmalı. Aynı durum 308 de daha fazla mevcut. Ana ekran çok büyük ve gerçekten her şey bu ana ekrana bağlı. Araçta 4-5 tane tuş var o kadar. Bu ekrana bir sıkıntı olursa resmen kilitlenmiş gibi olur. İki aracın da bu durum dışarıdan bakınca güzel gibi gelse de kullanım kolaylığı açısından zorluk çıkarıyor. Astra H da tabi ekran renksiz ve tek düze. 308 de ekran canlı, hareketli ve insana daha tablet görünümü veriyor. Daha güzel. Bütün araç ayarlarını bu ekrandan yapıyorsunuz. Araçtaki arızalar, genel bilgiler gb. Lastik basınç sensörü de yine buradan. Benim aldığım 308 orta paket olduğu için klima manuel ve far-yağmur sensörleri yok. Astra-h da bu donanımlar Essentia konfor paketlerde standart geliyor. Dijital klima bence çok kullanışlı ve kesinlikle artık şu zamanda standart olmalı. Yağmur ve far sensörünü çok aramasam da yine konfor açısından standart olmalı diye düşünüyorum. Donanım olarak evet bazı eksikler var 308 de ancak artılar da var. Lastik basınç sensörü, otomatik katlanan aynalar, tablet bilgi ekranı, kadranlar ve kadran bilgi ekranı genişliği-kullanımı gb. Konfor ve diz mesafesine gelirsek 308 Astra ya göre bir tık daha geniş. Hem diz mesafesi daha geniş hem de şoför bölmesi daha geniş. Koltukları 308 in daha konforlu. Astra da orta konsol çok standart ve sadece kalkıp inen bir kolçak var. 308 de orta bölme D segment araçlar gibi düşünülmüş ve oldukça geniş. Ayrıca Astra-h'larda olmayan telefon yada cüzdan koyma bölmesi ile bardak koyma bölmesi 308'lerde var ve kolaylık sağlıyor. 308 de torpido daha geniş. Torpido küçük bir yönlendirme bölmesi ile tek hamleyle soğutma özeliğine kavuşuyor ve klima soğuğu oraya da işliyor. 308 de direksiyon Astra-h a göre çok küçük ve F1 araçlarına atıfta bulunuyor ancak bu yanında bazı dezavantajları getiriyor. Uzun yolda elinizi koyacak daha az yer ve bu araçlarla ilgili yorumlarda okuduğuma göre rot-balans ayarlarında her hangi bir bozuklukta daha çok titreme getiriyor. Klima performansı fena değil ancak genel olarak 308'lerin klima performansından kullanıcılar pek memnun değil. Ben uzun yolda kullandım ve şahsen yeterli buldum.. Bagaj da yine Astra-h a göre daha geniş. Bunu özellikle bebek arabası koyarken anlıyorsunuz. Bu sefer tatile çıkarken küçük de olsa bagaj genişliğini hissettim desem yalan olmaz. Köpük bagaj havuzu arabada standart olarak geliyor. Bu arada küçük ama önemli bir konu da göstergelerde Astra da motor sıcaklığı kadranı yok. Bilmem ne kadar önemli ancak şahsen her zaman bir gözü oraya bakan, sürekli anlık takip edilmesi gereken bir durum olduğunu düşünen bir şoför olarak beni her zaman üzen bir konuydu. Motor, şanzıman, yol tutuş, süspansiyon ve yalıtım: Motor hepimizin bildiği Euro 6, PSA gurubunun Volvo-Ford-Peugeot markaların da kullandığı, 120 beygir güce ve 300nM torka sahip. Astra 1.3 90 beygirden sonra benim için tabii ki çok güçlü 1.3 motor 1. ve 2. viteslerde hantal olsa da 3-4-5 de aslında fena değil. Daha önce bir çok 1.6 dizel motor kullanmış biri olarak bence gerçekten torklu. 1.6 dizellerde Honda'nın i-dtec motorunu her zaman 1 numaraya yazsam da bence PSA çok iyi bir iş çıkarmış. Sessiz, torklu ve güçlü bir motor olmasının yanında yakıt da çok düşük. Bazı sıkıştığım durumlarda gaz pedalına ufak bir dokunma içindeki canavarı çıkarmak için yeterli oluyor. Gaz tepkimeleri ve hassasiyeti gayet yeterli. EAT6 şanzıman da buna olanak sağlıyor. Bazı markalarda yer alan otomatik şanzımanın gücü törpülemesi bu araçta minimize edilmiş. Motorun Euro 6 normları sebepli AdBlue kullanması gibi durumları var ancak şimdilik sorun yok. Motorun bakım parçaları da yetkili servislerde diğer markalar ile aynı. Peugeot da Opel gibi 3 -5-7 yaşı geçmiş araçları servise çekmek için çeşitli kampanyalar yapıyor ve bu durum gerçekten sanayi fiyatına bakım yapmamızı sağlıyor. Haziran ayında yaptığım bakım paketi filtreler ve yağ değişiminde 899 liraya mal oldu ki bence süper fiyat. Yakıt konusundan da daha önce paylaşmıştım gerçekten araç 100-110-120 aralığında uzun yolda 4 litreyi geçmiyor. Tabi ki yola göre değişse de ben Ankara-İstanbul ve İstanbul-Aydın aralığında kullandım. Bu aralıkta ortalamam 3.3 ile 3,8 arasında değişti. Şehir içi ve dışı karışık ortalamam şu anda 4.9 olarak duruyor. Şahsen 7'lere kara şehir içinde razıyım. Astra H aracım evet az yakıyordu ancak gerçekten özellikle rampalarda yada gaz tepkimelerinde beni çok yoruyordu. Ben yakıt düşüklüğü sebepli motorun dezavantajlarını pek görmüyordum ancak gördüm ki şu anda daha güçlü ve hemen hemen aynı yakan başka araçlar da mevcut. Astra'nın motorundaki bu dezavantaj trafikte bazen sıkıntılı duruma da sokuyordu. Hem tehlike açısından hem de küfür yeme açısından Sağlamlık olarak GM ile FİAT ortaklığından doğan bu motora diyecek yok. 10 sene boyunca sadece turbo valfi değişti bunun dışında gerçekten çok sağlam bir motor. Bakımını zamanında yaptığınız sürece size yapacağının en iyisini yapan bir motor. Taksicilerdeki kardeşi multijetlerin sadece standart bakımlarla milyon km gördüğüne şahsen şahit oldum. PSA motorunun da sağlamlığı göz doldursa da ufak tefek çevre aksamlarından bazı kullanıcılar rahatsız. En basitinden yağ filtre oringi plastik ve patlama yapabiliyor. Peugeot bakımını gerçekten işin ehli usta yapmalı. Tabi her marka için geçerli olsa da Fransız araçlarında bence bu durum bir tık daha gerekli. Bakım maliyeti Opel ile aynı. Zaten aynı guruba girdikleri için her ikisi de Eurorepar parçaları kullanmaya başlamış. GM parçaları bir çok yetkili serviste yavaş yavaş bitiyor ki Astra'yı satmadan önce bu durumu yaşamıştım. Şanzımana gelirsek Astra manueldi 308 otomatik bu sebepten karşılaştırma yapamıyorum ancak EAT6 şanzımanı gerçekten beğendim. Sadece 2. vitesten 3'e geçerken kısmen hissettiriyor ancak bu durum genel. Şehir içi kullanımına uygunluk açısından 2 den 3 e geçerken devri biraz yüksek tutulmuş bu sebepten ister istemez yüksek devirden alt devre geçince hafif bir hissetme oluyor. Bunun dışında hissettirme yok ve geçişler seri. Şimdilerde Peugeot bir üst versiyonu olan eat8 e geçse de bence eat6 da gayet yeterli bir şanzıman. Opel gibi diğer markalarında bu şanzımanda sorunsuz ilerlemesi güven veriyor. Aracı alırken Astra-K da seçeneklerde mevcuttu ancak yetkili servis elemanı bir kaç arkadaşım özellikle şanzıman konusunda 308 i tercih etmem gerektiğini söylemişti. Astra-K ların eski modelleri tabi farklı şanzımana sahipti. Otomatik şanzımana sahip bir aracın da yakıtının bu kadar düşük olması şahsen beni çok etkiledi. Yol tutuş konusunda eski Peugeotların pek iyi bir unvanı olmasa da Astra'dan sonra bana yeni 308 de güzel geldi. Kesinlikle Astra'yı bu konuda aramadım. Astra da bana her zaman güven verdi 308 de. Hatta yol tutuşlarda konfor açısından Astraların sert süspansiyonları konforu bazen törpülerken 308 bana bu konuda hem yumuşak hem güvenli geldi. Yani bu dengeyi çok güzel sağlamışlar. Hem dağ yollarının virajlarında hem uzun yolda yüksek hızda bana güvensizlik vermediği gibi konforu da törpülemedi. Bu konuda Astra'yı da yabana atmamak lazım zira bence o da gayet iyiydi. Süspansiyon konusunda yukarıda belirttiğim gibi Astra biraz sert ancak 308 ona göre yumuşak. Tümseklerde, çukurlarda bunu gösteriyor zaten. Şu var ki ikisini de süspansiyon olarak beğensem de 308 in konforu törpülemeden bunu yapması bir adım daha öne çıkarıyor. Yalıtım konusunda da 308 daha önce. Astra da özellikle motor sesi uzun yol olsun şehir içi olsun daha yüksek. Tabi euro-4 normlarında olan bir motorun bu şekilde çalışması bence çok normal. Hatta ilk aldığım 2012 de bir çok kişi ne kadar sessiz motor diyordu ancak günümüz dünyası için biraz sesli kalıyor. İç kabine 308 de motor sesi neredeyse hiç gelmiyor. Hem yolda hem rölantide çalışırken sarsıntısız , sessiz bir sürüş imkanı sağlıyor. 308 i ilk aldığımda özellikle sarsıntısız olması beni etkilemişti. Motor kendi bölmesinde kendi kendine çalışıyor da biz başka yerde onu kontrol ediyoruz gibi bir hissiyat. Farklı sesler de pek duyulmuyor. Klasik PSA motor sesi. Tok. Ancak Astra'nın 1.3 motoru özellikle ilk çalıştığında gerçekten saçma sesler çıkarabiliyor. Yalıtım ve yol sesi konusunda yine 308 çok daha iyi. Uzun yolda da 120 ye kadar pek yol sesi ve rüzgar sesi almıyor. Ancak klasik bir C segment olarak 120 den sonra tabi ki bunları hissediyorsunuz. 308 in kullanımı daha rahat. Hız sabitlemesi daha kolay. Bilgi ekranı daha sade. Direksiyon tuşları ve kolları oldukça sade. Astra bunlara bakınca daha karışık. Hız sabitlemesi daha ilkel. Limitleme zaten yok. Kullanış dinamikleri 308'in daha iyi, kolay ve sade. Çok teknolojik ve çıktığı zamana göre bence segmentinde bu konuda çok iyi konumda. 308 de her şey elinin altında ve sürücü konforu daha ön planda tutulmuş. Astra da bu durum biraz daha düşük. Kronik arızalardan Astra da dış plastik soyulması, Soğutma sıvı düşük uyarı arızası, Ön göğüs trim sesleri, kapı direklerindeki plastiklerin yırtılması, turbo selenoid valf arızası gibi durumları yaşadım ancak servis yardımı ile bir kaç tanesini ücretsiz diğerlerini de ücretli yaptırdım yada yaptırmadan sattığım kişiye bilgi vererek hallettim. Yağ soğutucusu patlama sorunu bende olmadı. 308 de de şu anda arka kapılarda kapı gergi sesini şu anda yaşıyorum. Diğer kronik sorunlar ya halledilmiş ya da şu anda şimdilik yok. Sonuç olarak Astra bana Alman kalitesini her zaman göstermiş ama motoruyla kısmen üzen bir araçtı. Kapı sesinden, yol tutuşuna , iç mekan kalitesinden bir kaç olayda gördüğüm sağlamlığına, dış görünüşünden parça fiyatına kadar gerçekten beğeniyordum. Belki de sıfır aldığım için pek sorun yaşamadım ve duygusal da bir bağımız olmuştu. Alman tankı derler ya şahsen bunu bana her zaman hissettirdi. Dışarıda duyduğum elektronik arızalarını, saçma saç baş yolduran arızalarını ben yaşamadım. Tabi ki ben her zaman tam bakımlı ve sakin kullanandım. Hızı sevsem de bu araçlar bunun için değil. Sıkıştırma ve chiptuning gibi olaylar özellikle bu tip küçük hacimli motorlu araçlarda şahsen doğru bulmadığım şeyler. Beni klasik bakım dışında hiç üzmedi. Tabi ki masraf yapsam yapardım çünkü iç döşemelerde gevşeklikler, dış bölümde soyulmalar, boyada matlaşma vardı. Bunlar da siyah araba olmasının yanında yaşından kaynaklıydı. Sonuçta kul yapımı. Marka olarak da Opel garanti dışında bir kaç konuda bana hayli yardımcı oldu. Masraftan kurtardı. Peugeot 308'e gelirsek her zaman beğendiğim ve dışarıdan güvendiğim insanların bu 308 çok farklı olmuş duyumları aldığım bir araçtı. Sürekli radarımdaydı. Krediye bulaşmak istemediğim için başlarda elemiştim ancak sonraları enflasyon ile TL borçlanmak mantıklı gelince tekrar bakmaya başladım. Fiyat olarak da Ankara'dan uygun bir 308 bulunca Astra'yı satmamdan 2 gün sonra hemen adım. Otomatik araba almam lazımdı eşim için. Bu ihtiyacı giderdik. Tabi gönlüm hala manuel araçta olsa da otomatik büyük rahatlık. Otomatik olmasaydı 308 ile Astra-h arasında o farkı verip alınır mıydı? Bende bu sorunun cevabı hayır zira manuel de çok farklı seçenekler de mevcut bu paralara. Ancak araç piyasası gerçekten otomatiğe doğru bizi itiyor. Şimdilik durumlar böyle. Karşılaştırmam bu şekilde. Çok uzun oldu ama ben de Didim sıcağında yazarken biraz zorlandım Siz dostların farklı yorumları yada bu iki aracı da kullananlar varsa zevkle dinlerim. Eksiklerim varsa affola. Sorularınız varsa en objektif şekilde yanıtlamaya çalışırım. Son olarak iki aracın da fotoğrafları aşağıda. Her ikisi de aynı serviste aynı yerde( Odak Opel - Peugeot ) Teşekkürler, iyi forumlar3 Puan
-
3 Puan
-
2 yıl önce eşim tek başına kullandığı aracın içinde maskesiz diye 904 tl ceza yedi. Gittik ödedik. Tr de tek olabilirim belki ödeyen3 Puan
-
Dur daha yakıt haritasının xyz ekseninde 3 ile çarpamından çıkartılan sonucun hidroksin karbon gazı ile bölünmesinden...3 Puan
-
3 Puan
-
Megane'larda farklı. Blok aynı olsa da beygirler daha fazla. Applications (K4M 16v)[edit] Engine code Power Year(s) Car(s) K4M 490 (E4) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2012– Lada Largus K4M 69x 66 to 77 kW (90 to 105 PS; 89 to 103 hp) @ 5750 rpm 2006– Renault Kangoo II Dacia Logan K4M 606 (4x4) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2010–2013 Dacia Duster K4M 616 (LPG E5) 2011–2013 K4M 642 (LPG E5b) 2014– K4M 646 (4x4) K4M 696 (Hi-flex) 2010–2012 Dacia Duster Dacia Logan Dacia Sandero K4M 70x 71 to 81 kW (97 to 110 PS; 95 to 109 hp) @ 5750 rpm 1999– Renault Mégane Renault Scénic Renault Clio II Renault Kangoo Renault Kangoo II Renault Laguna I K4M 710 81 kW (110 PS; 109 hp) 5750 rpm 2001–2005 Renault Laguna (II) K4M 716 86 kW (117 PS; 115 hp) 5750 rpm 2006–2007 Renault Laguna (II) K4M 72x 81 kW (110 PS; 109 hp) 5750 rpm 1998–2001 Renault Laguna K4M 782 90 kW (122 PS; 121 hp) 5500 rpm 2003–2009 Renault Scénic (II)[6] K4M 788 79 kW (107 PS; 106 hp) 5750 rpm 2002–2008 Renault Mégane (II)[7] K4M 812/813/858 86 kW (117 PS; 115 hp) 6000 rpm 2001– Renault Mégane (II) (III)[8] K4M 856 (flexfuel) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2001–2009 Renault Mégane Eco 2 (flexfuel) (II) K4M 824 81 kW (110 PS; 109 hp) 6000 rpm 2007–2010 Renault Laguna (III) K4M 838 82 kW (111 PS; 110 hp) 6000 rpm 2010–2016 Renault Fluence K4M 848 74 kW (101 PS; 99 hp) 5500 rpm 2008– Renault Mégane (III) K4M RS (or 854) 99 kW (135 PS; 133 hp) 6750 rpm Renault Twingo RS Renault Wind K4M 862 94 kW (128 PS; 126 hp) 6750 rpm 2009–2011 Renault Clio GT (III)3 Puan
-
3 motorda da herhangi bi çekiş sorunu yaşamazsanız ancak tabii ki daha büyük motor, daha iyi performans da demektir. 3 motor içinden 1.3'e bakardım ilk olarak. Ayrıca imkan varsa ikinci el düşük km dci da göz önünde bulundururdum.3 Puan
-
Burada karşılıklı iyi niyet temel esas. Eski kiracının emsalleriyle aynı kirayı vermesi beklenemez. Ama 1/3 oranında oturmasıda yanlış. Maaşına gelen zam kadar kiraya zam yaparsa kimse mağdur olmaz.3 Puan
-
Hafta içi sonu farketmiyor, motosiklet, araba farketmiyor, yayla, köy, ev, kamp, deniz beşgeninde mutlaka vakit geçirecek bişey buluyorum.3 Puan
-
Yapılacak her camiye kapasitenin %10 u kadar öğrenciye yurt şartı koysalar bu sorun kökten çözülür. Bazı üniversitelerde yeterli yurt olmamasına rağmen devasa camiler var. İbadet önemli tabi de sadece cumaları ve bayramları dolabilen camileri daha efektif kullanmak lazım.3 Puan
-
3 Puan
-
Haftasonları bahçedeyim. Evi büyüttüm, 1 yıldır, haftasonları uğraşması ile geçen hafta sonu neyseki bitti. Hala ince işleri var. Bu inşaat işinin bana bıraktığı hatıralar , iki noktalı bel fıtığı ve parkeden alçıya, boyadan , sıvaya, parkeden , çatıya , elektriğe kadar birçok alanda tecrübe oldu. bu üst kat.3 Puan
-
Aracın eskiyen paspaslarini değiştirdim. Bej renk kolay bulunmadığı için şans eseri yol üstünde aksesuarci da görünce durup aldım. Eve geçip 2 saat sonra tekrar bindiğimde aracın içi tiner-boya-aseton bilumum en yaygın kimyasalların kullanıldığı laboratuvar gibi kokuyordu. Çektim petrole iç dış yıkadım, paspaslari da kopurttum iyice. Şimdi koku yarı yarıya azaldı. En etkili çözüm nedir? Balkona atıp 1 ay havalandirsam tamamen çözülür mü? Diğer sorum kirli ve lekeli koltuklar. Detaylı temizlik için 500tl dediler ama aracın trimleri ve tavanı tertemiz. Sadece koltuklar kirli. O yüzden kendim yapmak istiyorum. Aynı aksesuarcida ki reis Bi köpük tavsiye etti 70TL. Malın hası bu abi ama evli misin dedi. Ne alaka dedim, hanımın eli değsin senin eller ile biraz zor olur dedi elimi beğenmedi dayı. Daha önce deneyip çok memnun kaldığınız köpük sprey ve hanım eli varsa tavsiyeleri bekliyorum.(yabancı malı tercihimdir) Iyi forumlar.2 Puan
-
bence fazla kurcalama, zaten narin malzeme. yenisini bulabilirsen su an 2000 lira civari fiyat cekiyorlar2 Puan
-
Geçen yıl pandemi var diye zam yapmayan mal sahibine, bu yıl yasa % 25, % 25'ten fazla artış yapmam denmez.. Ayıp. Mal sahibini de düşünmek gerek.2 Puan
-
Rüzgarda uçar da Arabayı güneşten koruyalım derken, garaj uçmasından çıtır hasarlı olmasın demi ?2 Puan
-
MT lastik ile 140 da iyi riskmiş.. bunların yol tutuşu olmaz aman dikkat.2 Puan
-
Bir evimiz var onun cevre vergisi yuzunden hesabima haciz konmus rakamda ciddi bir sey degil inat ettim yapilandirma cikana kadar odemeyecegim . Ayni duzenin müteahhitlerin borclarinin faizini silerken medya patronuna yaptigi kolayliklarin son bulmasini istiyorum . Inanin zamaninda greenkart basvurusu olumlu sonuclanmisti ama gitmemistim simdi olsa 1 dk bile durmam acikcasi Ben de ilan ve reklam vergisini aftan afa ödüyorum.. Çevre temizliği de buna entegre kitliyorlar.2 Puan
-
Rayban camları haricen satılıyor ve gavurdan getirtebiliyorsunuz. Gözlük model numaranızla nette arama yaptınız mı? Biz camlarını çatlatan bir hocama ecnebiden getirtmiştik öyle. Diğer opsiyon, numaralı güneş gözlüğü yapan ve cam kesen (özellikle odak ayarı yapabilen, Atasun ya da merkez optik gibi) firmalar istediğiniz camı dilediğiniz renk ve filtrelerle üretebiliyor. Ben tüm güneş gözlüklerimin orjinal camlarını kullanamadığım ve numaralı cam kestirdiğim için dışarıdan böyle hizmetler alıyorum.2 Puan
-
Şimdi benim kiracım 1600 TL ödüyor. Aynı binada 4.500 aşağı kira yok. 10. Ayda zam var. Şimdi devlet babaya uysam 2.000 TL olması lazım. Sizce bu hakkaniyet mi. Ben kendisine 3.000 TL teklif edecem baktım olmadı daireyi satıp parayı kur korumalı olarak bankaya koyacam . Şimdi kim zararlı çıktı hem kiracı hem ben. Kiracı hem taşınma masrafı hem 4.500 aşağı ev bulamayacak. Ben ise faiz sarmalına girecem. Hemde malımdan olacam. Kısaca hem kiracım hem ben zarar edecem. Devlet baba enflasyonu düşürmeye çalışacağına ev sahipleri ile kiracıları karşı karşıya getirdi. Bu arada ben kirayı 3.000 TL yapmakta haklımıyım haksızmı2 Puan
-
Bu paraya trafik çıkarsa öpüp başa koyup fakir sevindirmek lazım.2 Puan
-
2 Puan
-
aracın ağırlığı ve hız bu tip lastikleri kısa sürede bitrir2 Puan
-
2 Puan
-
Mikrofondan görülür belki Zeki Müren? İşte benim Zeki Müren 😅2 Puan
-
90 km klube derken , yakıt ekonomisi maksatlı sanmıştım. Meğersen aslında çıkabilecek son yasal hız sınırı olması neticesinde yazılan bir başlıkmış. . bizde limit 140 km kadar ulaştı ama 70 km hızla araba sürüyoz. Hayırlı olsun.2 Puan
-
Ülkenin bozuk sistemi dürüst vatandaşı yolundan çıkarır. Allah korkusu olmasa kimse borcunu ödemeyecek.2 Puan
-
2 Puan
-
Hemen her haftasonu bahçeye gidiyorum, ot biçiyorum ilaç atiyorum kazıyorum, eşeliyorum eve bi geliyorum hafta içinden daha yorgunum... Akıl kârı değil aslında ama yapıyoruz işte...2 Puan
-
O gün çekilen krediler ve taksitler şu an bedava. 2 sene dişini sıktın ve bitti2 Puan
-
2 Puan
-
turbo mekanik bir pervane, çoğu turbo arızası denen şey de aslında bambaşka yerden çıkar, arıza kodu alınmadan bilmeden sıfır turboya suç atılmaz1 Puan
-
Seninki yine iyiymiş. Ben Passat’ı aldığımda arka koltuk alt minderini söktüm, altında iki avuç dolusu pomza taşı çıktı1 Puan
-
Zaten adı üstünde "çamur veya arazi lastiği" asfaltta kullanmak sıkıntı yaratacaktır. Hız, tutunma, fren, ıslak zemin, viraj kısımlarında limitleri çok düşük olur. Ayrıca fayda maliyet hesabı bozulur.1 Puan
-
Niye üvey evlat mıyım ben emekli sandığı mecburi toplam %12 6 sı benden 6 sı şirketten.1 Puan
-
Anason çok faydalı bir bitkiymiş. Pandemide öğrendim maharetlerini. Bizim evde gerçeği var. Hanım yedirmeye çalışıyor, bende kaçmaya1 Puan
-
Ne etti bilmiyorum ama genel olarak sevilmedi kendisi. Bizim piyasa enteresandır bu konuda. 95 corolla servet değerindeyken mazda mitsubishi falan tutunamaz piyasada. Halbuki 92 lancer'da yükseklik ayarlı koltuk, hidrolik derinlik ayarlı direksiyon, 4 cam otomatik ve elektrikli ayna falan vardı. Kliması da buz gibi yapardı. Çok güzel arabaydı. Kimse mitsubishi sevmez mesela Cruze için sorunca lpgye uyum, performans falan derler hep, ama hep kulaktan dolma, kaç tane cruze kullandın denilince sessizlik hakim olur genelde.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00