Skor Tablosu
Popüler İçerik
17-07-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Merhaba arkadaşlar, İstanbul'dan çıkıp eşimin ailesini ziyaret ve tatil için gittiğimiz Arsuz'da (Kıyıkent) gidiş ve dönüş yolculuk deneyimlerimi ve Honda City ile ilk uzun yol paylaşımımı yapmak istedim. 5 Temmuz'da arabamızın yağını suyunu kontrol edip depoyu doldurduk. 40 litre depo ile en az 3 benzinlik ziyareti yapmamız gerektiğini, yaklaşık 60 litre benzin tüketeceğimizi (4- 5 litre) hesaplamış ve ona göre mola güzergahlarını belirlemiştik. Gidiş dönüş yol hedefimiz eski yol olsa da giderken yine sapağı kaçırıp premium gittim. Bolu girişine kadar yakıt ekonomisi düşünürken, Hilltown'dan sonra sıkılıp klima açık şekilde Ankara'ya kadar 140/h ortalama, sonrası ise Allah ne verdiyse yapıştırma şeklinde gitti. Bu arada araba 170'e kadar zorlanmadan hızlanıyor ama hafif olması nedeniyle 140km/h hızdan sonra ürkütmeye başlıyor. Toplamda 90-100 dk mola ile ilk gece ki durağımız Antakya'ya 13 saatte vardık. Pompadan pompaya ekonomi gözetmeksizin, klima açık 1095 km yolu 66 litre benzinle geçmişiz. Gerçi son 1 saati trafik ışıklarının azizliğinde geçirdik, yeşil dalga falan hikaye, hepsine yakalandım Giderken hava nispeten daha serindi. 22 dereceye ayarladığımız klima, orta ayarda bize fazlasıyla yetti. Belen'in saçma kavislerinde kamyoncularla kavga ederek taçlandırdığım yorgunluk ve stresimi, evde bekleyen yemeklerle ödüllendirip akşam 20.30'da arabayı park ettim. Ağaçlı'da çorba içme hayallerim suya düştü Yolda Gerede'de bir defa radara yakalanmış olsam da ( tam virajda köşeye saklanıyor) henüz bir kayıt düşmedi. Gidiş yolunda tam dolu bagaj, 2 yolcu ile turbosuzluğu birkaç nokta hariç çok hissetmedim. Çok dik rampalar hariç çekiş ve hız kaybı olmadan gittik. Bu arada Niğde otobanındaki Opet'ten aldığım 23 litre benzin, 300 kilometrede bitti (!) . Benzin yerine ne basıyorlar anlamıyorum bu Opetlerde. Ertesi gün 80 km olan Antakya - Arsuz arası yolda 3 yolcu ve aracın her yerini tam doldurduğumuz (tahminimce 150 kilo bagaj) yolculuğumuzda Belen'e çıkan rampalarda klima açıkken araba artık inlemeye başladı. Yer yer yan şeride geçerek arkadan gelenlere yol vermem gerekti. Geçen sene o yolları 110'luk dizel Megane ile zorlanmadan çıkmıştım. Atmosferik benzinliye bir eksi puan... Arsuz içinde toplam kullanımım 8 günde 100 km civarı. Zaten hava o kadar sıcak oluyor ki koyu renk araba, düdüklüye konmuş tavuk hissi uyandırıyor insanda. Dönüş yolunda tam yol tarifi aldım. Pozantı'dan sonra Demirelleri geçip ilk sağdan girip, Ankara'ya kadar hiçbir otoban tabelasını takip etmemem gerektiğini öğrendim Hedefim yine Ağaçlı'da o çorbayı içmek!!! Yakıtı Shell'den aklı kelden aldıktan sonra dönüş trafiğinden de kaçmak için 15 Temmuz Cuma sabah 7.30'da yola çıktık. İlk molamızı Pozantı Shell'de verdik. O sırada ufak bir kahvaltı ile kendimizi ödüllendirip depomuzu fulledik. Adana'yı sabah geçmek sinirlerime çok yardımcı oldu. Sabahın köründe 30 derece ile güne merhaba diyorlar, sabırlar diliyorum.. Pozantı'da Demireller'i geçtikten sonra eski yola girdik. Sanki yolu kendime rezerve etmişim gibi Ankara'dan çıkana kadar hiç trafikle karşılaşmadan geldim. Eski yolda öğlene kadar klima açmaya ihtiyaç duymadım. Dış ortam sıcaklığı yer yer 21 derecelere kadar düştü (gözünü seveyim karasal iklimin). Ve mutlu son, ikinci yakıtımızı almak ve domates çorbası içmek için gittiğimiz Ağaçlı!!! Çorba çok bozulmuş, eski tadı yok. Üzdü. Yine yakıtı Shell'de aldık, e ben de kel olduğum için yolda bol bol yüksekten atarak Şereflikoçhisar'a doğru ilerledim. Not, Şereflikoçhisar çıkışına kadar ne kadar çok trafik lambası var öyle! Tuz Gölü'nü de görüp, ayaklarımı içine sokamadan (ortada nur topu gibi bariyer) yola revan olduk. 5 sene yaşadığımız Ankara'nın içinden geçelip deyip Aşti Opet ziyaretimizle son yakıtımızı aldık. O sırada ön camla bütünleşmiş böcek cesetlerini kazıyan pompacıya da çok teşekkür ederim Bolu Cankurtaran'da bir BP börek molası verdikten sonra ilk hedef Hendek Parkshop outlettir diyerek yola düştük. Ancak İzmit körfezinde kamyon trafiği karşıladı bizi. Defalarca hızımızı düşürdük, 20 dakika dur kalk gittikten sonra Hendek hedefimize vardık. Ama yorgunluk vurmaya başladı. Bir kahve içelim derken bir baktık ki mola yerini sökmüşler İstanbul yönünde Parkshop outlet tamamen yok. İnşaata girmiş. İç yolları da çökmüş, girmeyin. 5 km önce başka yerler var, orayı kullanın. Kurtköy'de bedava otoban trafiğine maruz kaldıktan sonra toplam 12 buçuk saatte evimize vardık. Bu sefer yakıt tüketimimiz 64 litre çıktı. Yine tasarruf gözetmedik. Tatil boyunca yaklaşık 2400 km araç kullandım. Pompa hesabına göre 5.6 litre, araba hesabına göre 5.8 ortalama ile gittim. Ön camda 3 tane nur topu gibi taş izimiz oldu, kasko yenilenmesine doğru cam değişimi şart sanırım. 2021 Honda City bizi hiç üzmedi. Yolda telaş yaptırmadı. Seneye arabayla gider miyim? Eğer tek sürücü olacaksam gitmem herhalde. Sürüşten keyif aldım mı? Evet. Ama geçen sene aynı yol 2011 Megane 3 110Luk dizel otomatik ile daha keyifliydi. 300 kilo daha ağır olmasının verdiği güven çok kıymetliymiş. Geçmiş bayramınızı kutlarım21 Puan
-
son durum bilgisi vermek istedim , bilgi ihtiyacı olana belki faydası olur, arabaya yeni motor yapılmış gibi olmuş resmen, kaçan beygirleri bulmuşlar geri getirmişler 😁 yahu 100 hp lik motor nolacak demeyin supap bu kadar önemli miymiş dedim kendime .. 150 km yaptım, yokuşlu inişli, tamamı klimalı neredeyse dur kalktaki dalgalanma, klima açınca sapıtan rölanti ve titreşim, hepsi gitmiş.. arabamı tekrar sevdim.. focus mk1❤️6 Puan
-
Yağ Filtre Bakımı (290.000km) Liqui Moly Top Tec 4200 ve Bosch filtre seti kullandım. Yağ filtresi kapağını sökmek için aparat alıp bakımı kendim yaptım. 300.000km’de görüşmek üzere4 Puan
-
3 Puan
-
1.5tdci larda parçacılarda parça yok sandıkta motorlar var sadece muz? pataes?3 Puan
-
yaz gelince buzların erimiştir, biz karda kışta da basıoz, malum kalorifer sıcak3 Puan
-
Ne hikmet ise aynı motor kalahari çölünde 25 30.k bakıma giriyor bizde 15. Hâlâ buna karşı haksız kazanç davası açılmadı otomotiv çakallarına3 Puan
-
3 Puan
-
2 Puan
-
ECU ile ne alaka yahu. Alet koca koca silindirlerde koca koca pistonları daha ekonomik koşuyor. ECU falan hikaye. Hipermil isteniliyorsa araç değişilmeli ya da varolan araçla ekonomik sürülmeli. Canı çıkarılmadan sürülen audi ne güzel yakmış işte2 Puan
-
https://letgo.onelink.me/O2PG/ipafkhki Veda vakti, sıkılmaktan satılık, karavan projesi için2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
atalar sormuş bir adaet deveye, o da nerem düzgün ki diye cevap verince atasözü olmuş2 Puan
-
2 Puan
-
Çok güzel yazınız. Bende Metin üstad gibi güldüm tavuk benzetmenize. Bir Mersinli olarak Biz alıştık artık sıcaklara.2 Puan
-
Önceden devlet güçsüzü güçlüye karşı korumak için vardı. Vergini verir hukuk karşısında korunacağını bilirdin yada ütopya öyleydi. Onun için icad edilmişti hatta. Artık bireyler kendini devlete karşı koruma yöntemleri aramaya başladı. Vergiden kaçınmalar, cezalardan kaçmalar, mümkün olduğunca sistem dışına çıkmalar, mahkemeyle mi uğraşacağım lar vb. Şimdi gelelim eyt konusuna. Kişi işe girdiğinde yapılan akid, bireyin zararı olduğu halde geriye doğru işletildi. Bireye "tamam ozaman akdi biz fes ettik, istersen bırakabilirsin" denmedi. Bıraksa "tazminat ödemek" zorunda kalıyordu. Güzel bir örnek "uzun yıllar tek yön olan bir yolun, kanun çıkartarak yönü ters çevrilse, geçmiş olan zamanlarda oradan geçenlere ceza yazılır mı ? " Çalışmayla alakalı olarak. Evet ülkenin daha fazla çalışması lazım. Bu bir gereklilik. Bunun için yapılması gereken 1. Adalet sağlanmalı- (Bireyin devlete karşı korunması) 2. Vergi mevzuatı basitleştirilmeli. 2. yi neden kalın yaptım ? Bir birey düşünün, bir cihaz yapmış olsun. Bu cihazın dünyada örneği yok, satmak istiyor, satsın da görüyüm (Şili den Çin e, Güney afrikadan, tüm EU bölgesine satışını yaptı. Sonra haksız vergi cezalarıyla boğuştu. Paypal kapatılınca satış yapamaz oldu.) Evet çalışmamız lazım ama Devlet denilen heyula, çalışma için gerekli şartları sağlamalı. Ha birde neden çalışsın yahu. Yatmak ve rant sağlamak dururken.2 Puan
-
2 Puan
-
Sanmam. Kafana göre çay sigara yok. Bi ev için 30yıl çalışmak gerek. Tatile gelenler 70 yaşında2 Puan
-
2 Puan
-
Biraz beklerlerse sorun kendi çözülecek zaten 45 yaşında emeklilik hangi ülkelerde var2 Puan
-
2 Puan
-
İşçilik var ama bizim bir farkımız olmasın mı ? Kore malı bir balata takıldı. Garantili en ufak seste değişim garantili. Torna 300 TL Balata 500 TL Fiş 200 TL olması lazım 100 TL işçilik almış arkadaşım.2 Puan
-
Cuma günü 1500 km yolu bitirip evime geldim. Araç ortalama 5.8 lt ile yolu bitirdi. 2200 TL mazot aldı. Geçen sene Sivas’a gidip gelmiştim 1250 km yol yapmıştım. Ozaman 500 TL mazot yakmıştı şimdi 2200 TL. Allah yardımcımız olsun. Yolda Balata uyarısı verdi sabah ilk işim Balatları değiştirmek oldu. Zaten 3-4 ay önce arka balataları değiştirmiştim. Şimdide ön balatalar değişti. Ön disklere torna yapıldı. Balata sensör kablosu değişti. 1.100 TL ile günü kapattık.2 Puan
-
Öncelikle tüm forumun geçmiş bayramını kutlarım. Yaklaşık 2 senedir heves ettiğim ve takibe aldığım hilux kamyonete nihayet kavuştum. 2021 model 2500 km'de 2.el olarak aldım. Hybrid corollamı da haziran da satmıştım. yaklaşık 20 gün boşluktan sonra bayram öncesi çarşamba günü il dışından aldık aracı. araçtan bahsedecek olursak ; 2.4 motor 150 bg 400 nm tork var.tam otomatik 6 ileri. 4x4 modeli olan invincible paket. bir kamyonete göre oldukça donanımlı bir araç. şehir içi yakıt ortalaması 9.3 ltr veriyor. pompa ile bilgisayar ortalaması tutarlı. hybrid araçtan gelince yakıt biraz dokundu tabi hız sınırına alışmak pahallıya geldi. aracı aldıktan sonra dönüşte ankara da 18 dakikada 2 radar cezası yemişim. 1.cezada esenboğa bağlum arası çevre yolu yazıyor. 2. cezada elmadağ istikametinden lalahan istikametine yazıyor. artıları: Jbl müzik sistemi , şerit takip çarpışma engelleme , adaptif hız sabitleme , koltuk direksiyon ısıtma , 5 bölge kamera , park sensörleri , led far , led sis , led stop lambaları, far sensörü, 3.5 ton çekme ( frenli ) 750 kg yükleme kapasitesi gibi tatmin edici özellikleri var. eksileri : arka makaslı olduğu nispeten sallıyor. yakıt normal kullanımda 10-11 ltr olabiliyor. şehir içinde sürekli partikül filtresi doluyor ve jenerasyona başlıyor(adblue mevcut). park sorunu var ( 5,35 mtr) . bir kaç resim yükledim.1 Puan
-
1 Puan
-
kırmızı yakışır buna modena, tavanı da kesip sunroof takıldı mı tamamdır1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Valla ben yazacaktım. Hatta 2.5 v6 vectra b kasa iyi giderdi 3.0 laguna ya da1 Puan
-
hafta sonu arabası olacak ise tempra sw 2.0 alırdım , hızlı piknikler1 Puan
-
1 Puan
-
Gece benim gibi fotoğraf çekebilirmisiniz farkı gmrmek istiyorum, şimdiden teşekkür ederim İlk fırsatta 🙂 Fiestanın cam tanımında kızılötesi yansıtmalı yeşil renk cam diye geçiyor. Atermik olabilir mi 🙂1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Şu cümle gelecek. Biz onlar gibi rahat değiliz çalışırken. Erken çöküyoruz1 Puan
-
1 Puan
-
Sani üstad Şunu da belirteyim sonra kastı filan demesinler [emoji41]. Mersinden Kayseri Yahyalı’ya kadar rampa ve 140 km hızın altına inmedim sayılır. Yahyalı’dan kapuzbaşı şelalesi ne kadar gidişli gelişli TTK şerit ve inişli çıkışlı yolda 70-90 km hızda gittim( yeri geldi virajlardan dolayı 30-40 km hızlara düştüm.) Dönüşte ise yahyalı Tufanbeyli ve göksun arası rampa ve tek şeritli yolda geldim. Göksun Elbistan Nurhak arası 120 km hızla geldim. Nurhaktan Mersin’e dönüşte ise otobana kadar 120 km hız, otobana girince 140 km hızın altına inmedim. Klima sürekli açık ve bagaj full dolu. Kassam 4.5 lt - 5 lt arası bitirirdim yolu. Bitirirdim yolu ama arabada bende bu işten pek keyif almazdık heralde. [emoji4]1 Puan
-
Merhaba değerli dostlar, Sivas tatilim bitti ve eve döndüm. Köyde ne var ne yok toplayıp getirdim. Tüketim 7 litre olarak çıktı. Ailecek yaptığımız bu yolculukta inanılmaz sıcak ve güneş nedeniyle gaza abandım. Hanım ile bir daha gündüz yolculuk yapmama konusunda anlaştık. Şimdilik yorgun ve bitap şekilde eve vardığım için erkenden yatacam. Ankara İstanbul arası 445 km mesafeyi, trafiğe ve rampalara rağmen 4 saat 40 dakikada bitirebildim. Çok uzun süre 130 - 140 km sürat ile ilerledim ve bu kısımda sadece 7,3 litre ortalama benzim tüketimi yakalayarak çok güzel bir deneyim elde etmiş oldum. 4 yetişkin bir çoçuk full bagaj ile 114 beygir motorun hakkını verdim. Can kurtaran rampası ve devamındaki tırmanışlarda 4000 devir 4 ncü vitesde 100 km üzeri hızlarda tırmandım. Geçmişteki tecrubelerimi birleştirerek sıkıntılı rampalara hazırlıklı girdim. Haydi iyi geceler.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Karakola gidip tutanak tutturun. Yeni bir anahtar yaptırıp kayıp anahtarı araç beyninden sildirin. Benim 2 farklı arbanın anahtarları aynı anda çalınmıştı, baya sıkıntılı olmuştu.1 Puan
-
Menü sorarım yoksa kalkarım. Fiyat pahalı gelirse kalkarım. Servis ücreti yazarsa kalkarım. (Bahşiş e karar verme özgürlüğümü kimse elimden alamaz.) Ortaya "salata vs vs getireyim mi" dediklerinde istemem. Kalkmaktan utanmamalıyız.1 Puan
-
1 Puan
-
50 yaşında yüksek lisans bitirmiş, 2 yabancı dili olan eleman alır mısınız hocam? Hemen yarın geleyim evrakları hazırlayıp1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00