İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      34

    • Mesaj

      10.730


  2. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      34

    • Mesaj

      77.918


  3. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      29

    • Mesaj

      100.455


  4. Hasan Karabekiroglu

    Hasan Karabekiroglu

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      28

    • Mesaj

      6.217


Popüler İçerik

17-03-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. "Her canlı ölümü, her dpf tıkanmayı tadacaktır" (Zincirlikuyu Egzoscusu)
    12 Puan
  2. Arkadaşlar herkese selamlar, Arada sorunlarımla ilgili buraya yazarım ve çok da yardımlarınızı gördüm. Şimdi konuya geçip İstanbul'da nasıl bir usta sıkıntısı yaşadığımı ve aracımı faciadan kurtardığımı anlatacağım. 1 ay kadar önce aracımın sağ ön tarafından araç ısındığı zaman ses gelmeye başladı. İstanbul'da 1 er yıl arayla 2 defa krank kasnağı değiştirmiş biri olarak (sonradan öğrendim ki krankı değiştiren kişi en dandik parçaları kullanan bir servismiş) sesin yine krank kasnağından geldiğini düşünüyordum. İstanbul'da burada daha önce tavisye edilen ve ismini vermek istemediğim bir usta ile telefon görüşmesi yaptım ve durumu anlattım. Akabinde video yolladım, Video sesi ile anlamanın zor olduğunu bilmeme rağmen sormak istedim ve kendisi bana "yatak sesi gibi geliyor" dedi. Aynı sesi Ankara'dan Tuncay usta ile de paylaştım ve Tuncay usta da bana "yatak gibi gelmiyor, kranka benziyor ama görmeden bir şey diyemeyiz" dedi haklı olarak. Tabi ben yatak kelimesini duyunca buz gibi olmuştum, müsait olduğum ilk cumartesi günü "yatak olma ihtimalini göz önünde bulundurarak ve durum oysa daha fazla zarar vermemek için" aracımı çekiciye yükleyip maslak oto sanayiye götürdüm. Oradaki "yatak olabilir" diyen usta arabayı çalıştırdı, bekledi bekledi, ses gelince dedi ki "üst egzantriğe benziyor, ancak motorun açılması lazım, motor açmadan belli olmaz, motoru açınca da 6000 den başlar 10000 e kadar gider, artabilir de, ayrıca şöyle bir sorun var, bunların parçaları da bulunmuyor, kaynak yapmak gerekebilir, sağlam olur ama garanti verilmez, bir de benim bakmaya zamanım yok, benim kadar anlayan Kağıthane'de bir arkadaşım var sen arabayı ona götür" dedi... Çıktım Kağıthane'deki ustaya gittim, bana aynı şeyleri söyledi, açmadan bilemeyiz, tek tek söküp takacağız vb vb. Bir de ekledi "yoğunum salı akşamı arabayı buraya iş çıkışı bırak ben çarşamba sabahı bakmaya başlarım." Bende tabii ki moraller bozuldu, nerden çıktı şimdi 6-10k arası masraf falan diye düşünürken Ankara Tuncay Ustayı aradım, daha önce de kendisine defalarca gittiğim için beni tanır. Bana telefonda dedi ki "abi sen nasıl istiyorsan öyle yapalım, öyle kafadan 6k ile fiyat verilerek masraf söylenmez, parça bulunmuyor diye bir şey de yok, sen oraya vereceksen ve parça bulamazlarsa bana söyle gerekirse sana parça da yollarız" dedi, ben de kendisine "abi ben arabayı sana yollayamaz mıyım?" diye sordum, o da "yollarsın araba oradan 1000 tl'ye gelir" dedi. Tamam diyip kapattık. Ben zaten pimpirikli adamım, arabayı bilmediğim yere bırakacam, motoru açacaklar içinden ne çıkacak diye kafayı takarken arabayı Tuncay ustaya yollamaya karar verdim. Sonuç ne çıktı biliyor musunuz? Krank Kasnağı... ve hafif de ses yapıyordu şanzıman alt kelebeğini değiştirdim arabada hiç bir sorun yok dedi. Hatta üzerine ben şanzıman yağını da değiştirttim, bana servis maliyeti sadece 1670 TL tuttu (içinde de Tuncay usta arabayla gezerken attığı 100tl lik yakıt var, ben kendisine 1 hafta boyunca bin de abi neyi var neyi yok yapıver demiştim). Resmen bedavadan biraz pahalı. Yani aracım tamamen ipten döndü, bu usta konularında kime güveneceğiz ne yapacağız bilmiyorum. Çekici ücreti, dönüş yakıtım, yediğim içtiğim bana yine belki 5000 e mal oldu ama kafam rahat aracıma biniyorum, saat gibi çalışıyor. ve içimi rahatlatan cümle Tuncay Usta'dan şu oldu "abi araban o kadar temiz ki, satacak olursan bana söyle"... Herkese iyi günler.
    11 Puan
  3. Takımlar ve pilotlar belli olmuş
    9 Puan
  4. En iyisi kuş serisi. Kaza esnasında otomatik fırlatma sistemi ile yolcuları araçtan fırlatıp yaralanmalarını önlüyor.
    7 Puan
  5. Bu Vatanı bizlere Emanet edenler rahat uyuyun emanetiniz emanetimizdir. Söz konusu Vatan ise gerisi Teferruattır... Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm Şehit ve Gazilerimizi Saygı Rahmet ve Şükran ile anıyoruz.
    6 Puan
  6. Eskiden dpf yoktu kat yoktu. Koyardık mazuta biraz benzin bitti. Pırıl pırıl emisyon
    6 Puan
  7. çocuklara borçluyuz, geçmişten geleceğe, ruhları şad olsun Allah razı olsun
    5 Puan
  8. Bu ve buna benzer konular oldu forumda. Hepsinde benzer durumlar, benzer yorumlar. Usta bakmak istememiş, net fiyat için açmak lazim tutar şu civarlar vs. Sonuç olarak sanayi dili müşteriyi rahatsız ediyor veya kazıklanmak olarak algılanıyor demek ki. Müşterinin sanayi dilini anlamasını beklemek yerine ustaların dillerini değiştirmesi daha doğru olacak bence. Hele ki fiyatların arşa vardığı, insanların dar bütçelerle birseyler yaptırmaya çalıştığı, sürekli bir kazıklanma hikayesi duyduğumuz şu dönemde.
    5 Puan
  9. Olabilir bize bozuk da göndermiş olabilirler. Yazılanların çoğunu yapmaya çalıştım ama ısrarla hiçbir şekilde görmedi. Herkesin değerli fikirleri için teşekkür ederim. En son lenovo servisini aradık buradaki tahminlerden birisi olan epromla ilgili işlem yapacağız dedi. Bakalım kasanın birini gönderdik epromu programlar mı yoksa entegreyi değiştirirler mi ben yapamadım onlar yapsınlar artık ben pes ettim😊
    5 Puan
  10. çarpışma testlerini çoğumuz izlemiştir, yıldızlar puanlar verirler sıralama yaparalr vs., gerçek yaşamda ise sanayide sökülmüş halde görebildiğimiz için, o testlerin tek belirleyici kriter olmaması gerektiğini söyleyince garip karışlanabiliyor, hele ki puan sistemi bedeni korumada hiçbir şey ifade etmiyor (sağ airbag iptal düğmesi var ise puan kazanan, kaputu çarpışmada yukarı kalkan bir araba pratikte beni ektra korumaz gibi) kaza sonrası görünmeyen yerlerdeki burulmalar deformasyonlar daha çok şey ifade etmekte. Bunları biraz anlatabilen bir video buldum, çarpışma sonrası araç komple söklüyor ve tabandaki/ içerdeki metal yüzeydeki deformasyon farkı dikkat çekici marka model önemsiz
    4 Puan
  11. Saygı ve minnetle anıyoruz. Başta Baş komutan Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm gazi ve şehitlerimizden Allah razı olsun. Allah tekrar o günleri göstermesin, Ülkeyi bölmek isteyenler nefeslerinde boğulsun.
    4 Puan
  12. PL 200 z ve DC 100 z ile giriş yaptık biz de. Başta ürün seçiminde olmak üzere beni cesaretlendiren @Mehmet Ozyurek abime teşekkür ederim.
    4 Puan
  13. Doktora gittiğimizde size bir test yapalım bir bakalım neyiniz var deyince itiraz etmiyoruz. Testleri yaptırıyoruz. Hatta doktor direkt teşhis koyarsa, bu doktor anlamadı beni deyip başka doktora gidiyoruz emin olmak için. Ama iş araba olunca telefonla ses gönderip ustalardan nokta atışı teşhis koymasını bekliyoruz. O zaman doktorları da görüntülü arayalım bize teşhis koysunlar. Bu noktada ustalar şu konuda kendilerince haklı. Şimdi bir araba geliyor ne olduğu belli değil, söküldüğünde neler çıkacak belli değil. Ben olsam ben de söküp uğraşmak istemem. Giderim 2 arabanın yağını değiştiririm aynı parayı alırım zaten. Ya da öyle bir afaki rakamlar söylerim ki kafamdan adam düşünmek için gider sonra da geri gelmez zaten. Sanayi de şu an öyle bir yığılma var ki zaten mhrs'yi geçmiş durumda. İyi ustalardan randevu almak bazen mümkün olmuyor. Ustalar gelen müşteriye direkt olarak ben buna bakamam diyemiyor. Başından savma yollu çeşitli laflar ediyorlar. Benim de başıma Fan konusunda geldi aynısı. Adam bana bekle 3-4 saat sonra bakarız dedi. Tabi ben anladım mesajı ve ayrıldım Şu an benim gibi eski araç sahiplerinin yapması gereken en önemli şey bu gibi sorunlarda yerli yabancı tüm forum ve sosyal medya hesaplarını tarayarak benzer sorunla karşılaşmış kişilerden görüş almak, ya da onların bulduğu çözümlerle hedefi daraltmaktır. Bizim arabalar özelinde zaten sorunların hemen hepsi belli ve daha önce başkası da yaşamıştır. Hatta ustaların bazıları bile bu bilgilerden öğrendiler. Daha önce ne şarj dinamosu kasnağı değiştiren vardı, ne şanzıman yağı değiştiren vardı. Şu an benim arabanın motorundan mesela cırcır böceği gibi bir ses geliyor çalışırken bazen. Şimdi ustaya bundan bir ses geliyor desem adam bir şey diyemez. Ben 10 defa baktım anlamadım nereden geldiğini. Kendim şimdi sırayla deneyeceğim. İlk önce direksiyon kayış gergisinden başlayacağım. Osman Usta özelinde konuşacak olursak madem isim verilmiş kendisi bu arabalar hakkında oldukça bilgili ve usta birisidir. Benim de birçok defa enteresan sorunlarımı çözmüştür. Çözemediği sorunlarım da olmuştur. Mesela enjektörlerimde sorun olduğunu söylemişti ancak bunu diyen kendisi değildi sadece. İstanbul'daki en iyi 3 Ford ustasına da sordum. Hatta Intercity'nin eski baş ustalarından birine bile sordum. Hepsi de enjektör dedi. Sonuç olarak sorunu 50 liralık bir enjektör temizleyicisiyle hallettik. Şimdi bu 3 usta da beni kandırmaya mı çalıştı? Zannetmiyorum.
    4 Puan
  14. Güncelleme: Gittim ve aracı test ettik. Koltuktaki sensör arızalı gibi görünüyordu. Ancak Clip cihazında hata kodu vermiyordu. Değişimi için tüm koltuk döşemesinin sökülüp yeniden yapılması lazımmış. Hadi bu tamam. Sensörün fiyatına listeden baktık(MAİS), 6bin TL, çıkmalarda da 3-4 fiyatlar havada uçuşuyor. Tam yutkunmalar, krizler vs geliyordu. Aman abim, canım abim dedim, şu cihazı bir daha söküp tak, hafızayı sıfırla, kemer yuvasını temizle falan derken ikaz düzeldi. Emniyet kemeri tokasında kalan pislik (! pislik) bana 6bin + döşeme gibi bir krize neden oluyordu. Yuvada kalan bir pislik (!) kemer takılı gibi görünmesine neden oluyormuş...
    4 Puan
  15. kulak memesi kıvamında
    4 Puan
  16. Herşey iyi tamam da aracın tavaninda ki viski ve bardaklar? Nasıl bir elitlik bu. Adana yine mantık sınırlarını zorluyor....[emoji16]
    4 Puan
  17. bacaksa iyi yine... direksiyon yerine papağan pense sıkmışlar. o da çalıntıdır kesin. arabada çalıntıdır direksiyon kilidini sökemeyince direksiyonu sökmüşlerdir.
    4 Puan
  18. "sök kurtul" mottomuz. DPF kadar gereksiz birşey yok.
    4 Puan
  19. Bugün tam pasif dpf rejenerasyonunu yakaladım park ederken. Tabii ki durup rejenerasyonun bitmesini bekledim ama boş da oturmadım hani yani. Görüntülerde görebileceğiniz gibi dpf giriş ve çıkış ısıları arasında oluşan ısı farkı ile devrin nasıl yükseldiği ve yakıt yaktığı ortada. Şimdi partikül yaymadık havaya ama, oluşan ısının karbon ayak izi? @Çağlar Bayur mikrofon sizde 🎤
    4 Puan
  20. O konuda Osman beceriksiz. Lr2 haldex için 5bini gözden çıkardım ki bugün 25bin, beceriksiz bu günün parası ile 200e yaptı. Adam olmaz ondan
    3 Puan
  21. Migrosta yağ fiyatları korkunçtu.. Hani nerde yağ aldığımıza kızanlar. Göreyim onları bi. 1 ay önce 80 liraya aldığım yağ 160 lira şimdi. 5 litre fiyatına 3 litre alamıyorum şimdi.
    3 Puan
  22. 3 Puan
  23. Aman sakın unutma [emoji533]
    3 Puan
  24. O üçü işten atılmıştır bence Bir de golfün kapı ayarını test eden manyak Hans var Pardon amerikalıymış bu.. Bunu Qashqaiye yapsa kapı yere inerdi. Qashqainin sürücü kapısı arada bi sarkar ben yukarı asılır kaldırırdım
    3 Puan
  25. Hayırlı olsun, resimsiz aldım gitti 155 pin TL ye
    3 Puan
  26. çok da güzel. en az 30 bin tl dir bu. hahaha çok pardon 77 bin tl miş. kalsın yerinde.
    3 Puan
  27. Saksıyı ben düşürdüysem tabiki
    3 Puan
  28. Beni korusun gerisi benim için önemli değil insanların çoğu hayatı boyunca böyle bi kaza ile karşılaşmıyor.
    3 Puan
  29. video çin videosu sanırım. Çekemiyorlar japonları şimdi bu videoda mankenlerin aldığı hasarlardan bahsedilmemiş. Araçların şasesinde oluşan durumlar söylenmiş. benim fikrim ise, mankenler sağlam. Detay yok. Corolla darbeyi şaseye daha çok yaymış. Jetta kaza sonrası daha az hasarlı gözüküyor ama önemli olan bu değil. @Metin Uzunoğlu hocam o sıralamanın dayanağı bilimsel mi yoksa duygular mı
    3 Puan
  30. Yakıtını koy gez sorun olmaz. Hepsi için tek cevap 😊 Parçalarda eksilme vs olmuyor.
    3 Puan
  31. Sen ww3 savaşı çıkacak mağarada yaşayacaz dedin hayatta kalırsak. Sonra gittin kefen paranla kıliyo aldın hemde fosil yakıtlı.
    3 Puan
  32. Toprağa düşemedi ki heryeri beton yaptınız.
    2 Puan
  33. Bu takımın mali işler sorumluluğunu almış bulunuyorum lütfen bağışlarınızı bol bol gönderin [emoji964][emoji964][emoji1250][emoji1250]
    2 Puan
  34. gerçek ses için kağıt geniş frekanslı hoparlör lazım, müzeyyen ablamızın bardak kırdığı
    2 Puan
  35. Allah hepsinden razi olsun... 18 Mart Çanakkale Zaferi kutlu olsun...
    2 Puan
  36. Başta Ulu önder Atatürk olmak üzere bu destanı yazan tüm kahramanlara rahmet diliyorum.
    2 Puan
  37. Durur durur, alaman malı değil mi nihayetinde canım ( Bence arkasına bakan 3 kişi polonya asıllı has alaman değil )
    2 Puan
  38. Denen her şey çok değerli ve hepsini denedim ama epromla ilgili bir şey yapamadım. Bios yazılımlarını indirdim ama kuramadım. Teşekkürler tekrardan Teşekkürler. Denedim onu da ventoyla da denedim 👍 Huni takmaya ramak kala pes ettim lenovo servise gönderdik yapabileceklerini söylediler.
    2 Puan
  39. Nerden biliyorsun 😒
    2 Puan
  40. Videoda yaşam alanına etki yorumu yok sanırım. Sürücü ne kadar etkilenmiş belirtmiyor. Kapı konusunda jetta iyi. Corolla kapısı belki sıkıştı. Ama önemli olan sürücünün ne kadar etkilendiği. Bu yorum da videoda yok. IIHS’de var. iihs’de jetta ve corolla karşılaştırmasında sürücü kabinine ne kadar darbe girdiği yazar. Bu videoda görüntü yanıltıyor. Fakat test sonuçlarında jetta’da kaza sonucu aksamlar sürücüye daha fazla yaklaşıyor. ayrıca sürücünün boyun gövde üstündeki kuvvetler jetta’da daha fazla. Bu değerleri linklerdeki testlerin sayısal sonuçlarından baktım iki test burada. Bakabilirsiniz. iihs bu konuda en iyisidir. Ha bu arada iki araba da aynı güvenlikte sayılır. Test sonucunda değerlendirmelerde ikisi de aynı geçer notları almış. Sadece ufak nüans farkları var https://www.iihs.org/ratings/vehicle/volkswagen/jetta-4-door-sedan/2022 https://www.iihs.org/ratings/vehicle/toyota/corolla-4-door-sedan/2022
    2 Puan
  41. 75 li yıllardan itibaren araçları ve kazaları görür ve incelerim. Chevrolet betonarme aydınlatma direğine çarptığında direk yıkılırken ön cam sağlam, Mercedes çarptığında direk ve araç pert olurdu içindekiler sağlam, reno veya tofaş çarptığında direk sağlam araç ve içindekiler pert olurdu. Ülkelerin vatandaşını korumak için kaza durumlarında araç üreticisine verdikleri cezalar biraz araç sağlamlığını belirliyor. Toyota Sakarya da corollanın travers ölçüleri aracın ihraç edildiği ülkeye göre değişiyormuş yani ülkedeki mevzuata göre farklı parça kullanıyorlar. Mesela Toyota Türkiyede halen daha Ereğli sacı kullanmıyor belçikadan getiriyor. Biraz araştırmalarım ve incelemenin sonucu bu kanaate vardım.
    2 Puan
  42. Araba kaza anında içerdekileri koruyacak, tek kıstas budur benim için, gerisi masal, yayaymış bilmem neymiş, otoyoda 30 lamı gidiyoruz, şehir içindede adam gibi gitsinler yayalarda aynı şekilde....
    2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...