Skor Tablosu
Popüler İçerik
13-02-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
17 Puan
-
Geçen TRT belgeselde ‘şehirden uzakta’ diye bir program seyrettim. Mardin’de bir köyde idiller. Orada bir ailede misafir oldular. Ev halkından biri ziraat mühendisi olmuş ve memleketine gelerek yaşadığı taşlı yeri nasıl bir verimli araziye getirmiş bir görün. Herşeyini kendi üretiyor tüketiyor ve satıyor. Yanında hayvancılıkta yapıyor. Okuyupta böbürlenmemiş masa başını ısrar etmemiş hırs bürümemiş. Yada kendini bunlar uğruna heba etmemiş. Herkes okumalı üniversiteli olmalı bu doğru bir adım. Ama bir sonraki aşaması olan masa başı sevdası önünde düğme iliklenen adam olma ısrarından ve anlayışından vaz geçilmeli. Bunun en büyük sebebi toplumsal baskı ve insanlara bakış açısı.6 Puan
-
5 Puan
-
Bilgi olsun . Önceki gün 2006 307 1.6 hdi 90 bg triger seti degistirdim. Triger seti, devirdaim ,v kayışı ,1litre antifiriz , balata spreyi, yağ çubuğu , direksiyon hidroliği 1380 TL . Ustalık 500 TL.4 Puan
-
4 Puan
-
Jübilesini yapmış eski bir öğretmen olarak, sistem böyle yaptı Z kuşağını. Çocuk üniversite eğitiminin ne kişisel gelişimine, ne gelecek kaygısına fayda sağlamayacağını biliyor. YouTubeR olunca akademisyenden daha çok para kazanıyor. Sanayideki lastikçim Mercedes aldı 700 bin liraya. İlkokul mezunu. Geçen sene de sıfır ev almıştı. Eşi ev hanımı. Doktor arkadaşım eşi doğumdan sonra ücretsiz izin kullanınca evini zor geçindirdi. Gelecek kaygısı çok büyük. Baskı çok fazla. Z kuşağı dediğin ömrünü bir ev bir araba sahibi olmak için vakfetmek istemiyor. Almanya'da çöpe atılan 10 yaşındaki arabayı burda 300 bin liraya satıyorlar abi, insan başkasının çöpe attığı şeyi almak için 80 asgari ücret ödemek zorunda kalmamalı diyor bir çoğu. Bindiğin Linea az daha beklerse 200 bin liraya ulaşacak değeri. 48 aylık asgari ücretin karşılığı o işte. 48 aylık emek hiç harcama yapmazsan en fazla Linea ediyor. Sonuç olarak kafası çalışan Z kuşağı ülkeden nasıl giderim konusunu araştırıyor ona yoğunlaşıyor. Bize de tavuğun ya derisi ya gerisi kalıyor.4 Puan
-
3 Puan
-
5000 TL düşmüş içine. Onu çıkardılar. Canavar oldu makine abi. Şaka bi yana abi. Üst kapak yapıldı. Hararet kesildi. Şimdilik sıkıntı görünmüyor.Yakıt da aman aman fazla değil sanki. 21 litre ile 288 km gitti.3 Puan
-
İş dönüşü biraz turladım. Hava 12 derece. Sabah 2 dereceydi üşüdüm baya. .3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Akü plastik kutudan ibaret değil. Ciddi işler dönüyor kutu içinde. Her hücre 2.4volt olana kadar akü kapasitesinin %20'si ile şarj olur. Sonra 4 saatlik %5 şarj ile final yapılır. Akünün dolduğu asit yoğunluğu ile anlaşılır. 1.29 asit değerini gören akü doludur. Veya hücre başı 2.13 2.15 volt iyi sayılır. Sülfatlaşma varsa akü kapasitesine göre %3 max akım ile akü şarj edilir. Bu süreç 3 günü bulur. Sonrasında akü yine %10-15 kapasitesi ile deşarj edilir. Hücre başı 1.6volt olana kadar. Tekrar %3 veya 5 kapasite ile şarj yapılır. Burada şarjı takip etme mutlaka asit yoğunluğu ölçülerek yapılır. Kapalı tip akülerin kapakları açılır ve su ilavesi yapılabilir.3 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Ben uyarayım da Bütçe hesabına dahil etmek gerekiyor. Basit gibi gördüğümüz common rail basınç pompası da bir o kadar tutuyor. Şu an acil olarak enjektör ve common rail pompasını değiştirmek istesek 25 bin isterler. Bence halen göz önünde bulundurulması gereken bir rakam, daha doğrusu 1.3 multijetin en pahalı onarımı bu ikisi. Geriye kalanların bir esprisi yok. Aklıma gelmişken, yarıdan fazlasında ön far ayakları tamirlidir linealarda, tasarımsal olarak en ufak tıklamada bile darbe görüyor ve darbe gördüğü anda ayaklar kırılıyor. Sonra sallanıp duruyor, buna da bakmak gerek. Ya da bütçeye eklemek gerekebilir.2 Puan
-
İlk arızamız vatana millete hayırlı olsun. Sanırım alternatör kasnağı gitti. Bir kaç gündür garip sesler geliyor ama araç kasis veya engebeli yolda iken artan ses. Önemedim ki bakımı yaklaştı. Cuma akşamı yola çıktım. Sakarya'dayı geçtim. Pamukova civarında şarj lambası yandı ve aydınlatma uyarıları verdi araç. Çektim petrole. Akü 9volta inmiş. Aküyü söküp lastik tamircisinde ufak bir şarj aleti bulup bağladım. Sabaha kadar kaldı akü. Tesiste konaklama yok ama çalışanlar kıyıda köşede yatmama müsade etti. Ctesi sabah aküyü takıp geri geldim. Yolda şarjı çalıştı aracın ve hâlâ çalışıyor ancak ses geliyor. Salı sabah bırakacağım bakalım ne çıkacak2 Puan
-
Çok yazmak istemedim. Denemem lazım. Hıyar da çıkabilir aslında markalı giriş seviyesi makinelere 3-5 bin vermek istemiyordum. Gerek yok. Alt tarafı basınçlı su yani. Birkaç özellikle fiyat abartılmamalı. şunu ucuz gördüm. 10 tane yorum iyi. Aldım gitti https://www.hepsiburada.com/robo-espresso-ve-cappuccino-makinesi-p-HBCV000011FR2Y?magaza=PRATİKKO&utm_campaign=c&utm_content=c&utm_medium=akakce&utm_source=pc&utm_term=k&v=1.86.8&wt_pc=akakce.c.k.pc Burada da yorum bol https://www.trendyol.com/robo/kahve-makinesi-p-193812188/yorumlar?boutiqueId=61&merchantId=219923&utm_source=aff_t&utm_medium=cpc&utm_campaign=akakce_urun_listeleme&adjust_tracker=ejav2ha_253g15b&adjust_campaign=akakce_urun_listeleme üstünde bardak ısıtma, su damlalığında taşma uyarısı, paslanmaz ekipman, pişirme öncesi buharlama falan. Güzel özellikler bence2 Puan
-
Devlette işler çok yavaş ilerliyor. Mesela bu bi sorun. Bu sorunu ben biliyorum da bakanlık çalışanları bilmiyor mu? Biliyor. Neden düzenlemeler yapılmıyor? Çünkü konuyu gündeme getiren yok. Yani bakanlıkta çalışanlar arasında da çalışma yapan yok. Sıra gelecek de biri söyleyecek de çalışma yapışacak. Herkes boşvermiş. Ancak bakanın haberi olacak, emir verecek de o düzenleme yapılacak. Hatta yukarıdan icazet de alınacak falan. Bizde çalışma disiplini de yok. Yok oğlu yok yani2 Puan
-
2 Puan
-
Kesilsin.. Arkadaşım siz yine 1.3 egea alın. Söz meclisten dışarı. İhtiyacınız olduğuna eminim. Bu devlet hangi hak ile kimin parasını kime veriyor? Bunlar doğru şeyler değil.2 Puan
-
Troc forumlarında çoğunluk ötv muafiyetli alınan araçlar. Geçen biri yazmış "Troc alınca sosyal yardımlarım kesildi sizde durum ne"diye. Akrabalarım arasında da var alan. Araç ile hasta kişinin arasında 800 km var. "Nerem doğruki boynum doğru olsun"2 Puan
-
Multijet net şekilde. Yakıt avantajı büyük. Şehir içinde 2 litreden fazla fark edecektir 1.3 ile 1.0 arasında. O fark gerekli bakım vb. İçin amortisman olarak kabul görse bile kenarda muhakkak kâr bırakır. 5 yılda 100 bin km eder ki bu aralıkta 1.3 multijetlerin trigeri bile değişmiyor. Herhangi bir sorun yaşamadan 5 yılı tamamlar. Minimum 2 litre fark etse 100 km'de, yıllık 400 litre avantajınız olur ki bu da yaklaşık 6 bin TL eder günümüz fiyatı ile, bunun yarısı ekstra bakım vb. İçin harcansa yine cepte 3 bin kalır. Satarken de muhtemelen eşdeğer 1.0 a göre daha çok para eder. Oradan da avantajınız olur.2 Puan
-
Yoğun bakımdaki annesi üstüne sıfır araç alıyorlar. Bu şimdi kime neyin desteği bana biri açıklayabilir mi? Engelli indirimli araç aynen yabancı plaka gibi engelli içindeyse kullanılmalı ve çok kısıtlı olmalı. Bayilerin web sayfasında engelli fiyatları olduğuna göre bu iş kontrolden çıkmış. Adına alınan arabayı hayatı boyunca göremeyecek birçok engelli...2 Puan
-
Bu hamur çok su götürür hocam. Araç işi bence yanlış değil de, eksik ve denetlenmeye muhtaç. Megane Joy Comfort benim de radarımdaydı ama çoğu firma indirim yaparken Renault zam yaptı, muafiyet sınırının üstüne çıkardı aracı. Böyle olunca da bayiilerin insafına kalıyorsunuz. Onlar da aksesuarlı satmaya çalışıyorlar, açıktan para istiyorlar vs. Biraz da şeffaf ve net politikası dolayısı ile Egea'dan yana kaydım aslında. ÖTV'siz fiyat sitelerinde yazıyor. İnternetten kaparo gönderip aracın siparişini bile verebiliyorsunuz.2 Puan
-
1.6 vision manuel ve cvt versiyonlarını kullanmıştım kısa süreliğine de olsa. Bu aracın beğendiğim yanları arkaların bağımsız olmasından dolayı konforu ve en alt donanımda bile nispeten özellikli olmasıydı.(Sac janta takılan jant kapağını saymazsak) Beğenmediğim tarafları, ne zaman güç istesem motor yorma beni ağam diyor. Turbo bir araçtan geçince insan biraz daha iyi yürüsün istiyor. Diğer eksi yanı aracın sürüş açısının bana çok dar gelmesi. Gösterge yüksekte, multimedya yüksekte ve ön camın tavan bitiş noktası çok alçakta. İki karış dahi olmayan dar bir açıdan aracı kullanmanız gerekiyor. Yol ve rüzgar sesi konusunda yakıt tüketim şefi tansu bey'e katılıyorum. Avrupalı rakipleri bir tık daha iyi.2 Puan
-
hibrid ler ayrıca muaf olmalı idi, lakin satma yaşı 10 olacaksa, 5 sene çok erken, zarurete avantaj sağlandı ise ...2 Puan
-
1.3 tce-1.5-1.6 dci vb bi kıyaslama olsa kesinlikle daha küçük hacimli benzinli derdim ama bi tarafta 1.3 multijet gibi bir motor varken, 250 cc avantajı da üstüne koyunca seçimim 1.3 mjet olur. küçük hacme önyargılı değilim ama 1.3 mjet gibi alternatif varken 3 silindir 1 lt ünite ile egea cross pek yan yana gelmemeli bence agresif süren biri için, 5 yıl sonra satılacak olsa bile. bu arada 1.3 tce megane niye düşünmüyorsunuz? düz köle vatandaşa vergilisi 400 bin, o da manuel. joy comfort donanımı zayıftır gerçi lounge egea varken.2 Puan
-
çok iyi yapmışlar. sınırı..muafiyet yanlış aslında. yardım yapılacaksa engelliye doğrudan yardım olmalı. bu araç işi yanlış. zaten doğru birşey de kalmadı.2 Puan
-
2 Puan
-
Vergi maufiyeti varsa neden kocaman passat veya subaru forrester tarzı bişeye odaklanmıyorsunuz2 Puan
-
Kaza var mı? Sel hasarı? Beyinde de problem olabilir. Çok şey bakılmış diyorsunuz2 Puan
-
2016'da konusu avrupa birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini incelemek olan bir proje ile Çekya'nın başkenti Prag'a gitmiştik. Her ülkenin kendi toplum yapısına ve ihtiyacına uygun özgün bir eğitim sistemi olduğunu gördük. Türkiye'de olan eğitim probleminin yetersizlik olduğunu o zaman anladım. İhtiyaçlarını çok iyi analiz etmişler ve hiç bir siyasi, dini ya da ideolojik fikrin etkisinde kalmadan planlamışlar eğitim sistemlerini. Ve belki en son 50 yıl önce değişiklik olmuş. Üniversite sınavı Çekya'da da yoktu. Mesela tıp okumak doktor olmak istiyorsun. Önceki okulları belli bir puan ortalaması ile bitirmek kaydı ile gidip kayıt oluyorsun. Orada rehberlik yapan ve lise eğitimini ve sonrasını orada bitiren arkadaş anlatmıştı. Mesela ilk yıl 1. Sınıfa 900 kişi kayıt olur. 2. Sınıfa 500 kişi geçer. 3 sınıfa 300 kişi ve en son 150 tane gerçek doktor mezun olur. Belki de 1. Sınıfta bu işin kendisine uygun olmadığını anlayan öğrenciler tüm hayatları boyunca istemediği bir mesleği yapmak zorunda olmaktan da bu şekilde kuruldular. Acaba bizde böyle bir sistem olsa ne olur diye düşündüm. İşkur müdürü gibi çalışan il başkanları geldi aklıma. İlk sene 1000 kişi kayıt olur. 2000 kişi mezun olur dedim. Ne kalite kalır ne liyakat. Bizim toplum için acaba uygun mu böyle şeyler. Biz bu sistemi bir anda düzeltemeyiz. Şimdi doğru şeyleri yapmaya başlasak 20 yıl sürer. Mehmet hocam üniversitede çalıştığı için onun öngörüsüne güveniyorum. İnşallah ülkeye faydası olur.2 Puan
-
Vergi yoksa bu kadar uzun yol düşünülüyorsa hiç düşünmez 1.6 dizel alırdım. Egea şart mı sedan istemiyorsanız başka araçlar olmuyor mu ya da ötvsizden ötvsize 2.el araç olmuyor mu?2 Puan
-
Monster zaten servis memnuniyetinden dolayı yürüyor. Yoksa bilgisayarların hepsi toplama. Dell gibi tamir masrafını kredi borcu gibi koymuyor önüne2 Puan
-
2 Puan
-
Getirsene test edelim bakalım nasıl bişi Sende getir bakalım. Tamda bu sıralar bana lazım2 Puan
-
Şehir içinde benzinli motorla tasarruf olmaz. 6,7’nin üstüne 1-2 daha koyun motorun bolluğu, ustalar tarafından bilinmesi, kendini fersah fersah kanıtlamış olması ve ekonomisinden ötürü bu ikisi arasından ben olsam multijet’i seçerdim. alış fiyatı nedir bilmiyorum tabi2 Puan
-
Ahmet hocam, Fiat'ın ürün gamında sıkıntı var biraz. Bir araçta motor çeşidi var ama donanım yok. Diğerinin donanım çeşitleri var ama her donanımda her motor yok vs. Cross Urban 1.3 Multijet 231.700 (ÖTV Muafiyetli) Cross Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli) Cross Wagon Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli) Fiyat farkı yok görüldüğü gibi. Ama mesela Cross Lounge 1.3 Multijet alayım desen yok. Ya da Urban 1.0 Firefly yok.2 Puan
-
2 Puan
-
Geçenlerde bi ürün baktık. Alayım mı almayayım mı derken 3 saat içinde önce stok yok yazdı, sonra hemen fiyatını 2 kata yakın artırdı. Mesajlaştık. Satıcının bana son cümlesi şu oldu ekran görüntüleri vardı. Hepsini toplayıp ticaret bakanlığına e devlet üstünden şikayet ettim. Ne kur arttı ne de başka bir şey oldu. Fiyatlarla böyle oynamak kanunen suç bu arada elinize sağlık, işlemler çok güzel2 Puan
-
Mehmet hocam keşke sizin dediğiniz gibi düşünülmüş olsa ama değil. Ben bir yıl müdür yardımcılığı yaptım. Bizden sadece sayı isterlerdi. Çoğu zaman kafadan sallamak zorunda kalırdık. Bizim eğitim anlayışımızda sadece sayılara bakılıyor. Bilmem kaç tane öğretmen eğitim almış ama iyi mi almış kötü mü almış diye soran yok. Bilmem kaç tane öğrenci mezun olmuş ama bunların niteliği nedir diye bakan yok. Baraj kaldırma hamlesinin de boş yere oraya buraya açılmış, boş kalan bölümleri doldurmak olduğunu düşünüyorum. Her sene duyuyoruz bilmem ne kadar üniversite kontenjanı boş kaldı diye. Bazı bölümleri 2 kişi filan tercih ediyor. Bunlar boş kalmasın diye. Yoksa kimse halkın niteliği artsın diye düşünmüyor. Halkımızın şu kadarı üniversite mezunu diye istatistik okuyacaklar. Her ilde üniversitemiz var ama ilk 500'de kaç üniversitemiz var. Bu kadar üniversite açılacağına toplam bütçeyi kaliteli üniversitelere verseler, daha başarılı olmaz mıyız? Milyonlarca üniversite öğrencisine harcanan para daha az ama nitelikli öğrencilere harcansa daha iyi olmaz mı?2 Puan
-
Arkadaşlar bu karar doğru bir karar. Bölümler eğer kaliteli öğrenci yetiştirmek istiyorsa kontenjanı azaltır. İnsanları sınava mahkum etmek doğru değil. Bu bir sıralama sınavıdır. Baraj da sanaldır. Asıl olan lise sene içi notlarının yavaş yavaş değerinin artmasıdır. saygılar sevgiler. Ben bu sene birinci sınıflara giriyorum 170 öğrencim var. Hadi bakalım. Doğru hareket tüm halkın üniversite (2 yıl ya da 4 yıl ama) mezunu olmasıdır. Kalıpçı dedikleriniz iki yıl okumalıdır. "cahil mavi yakalı" dönemi bitmiştir bitecektir. İnsanlar insanca eğitim alacaklar sonra insanca ücret alacaklardır. Taksi şöförlüğü de yapabilir adam arkeoloji okuyup. Önemli olan hahat standardını sağlamasıdır. Adam akşam duşunu alıp sinemaya gidebiliyorsa işte o zaman eğitim sistemi başarılıdır. İdealde özürlü ve sorunlu olanlar hariç halkın "tamamı" üniversite (2 ya da 4 yıllık) mezunu olmalıdır. herkesi inşaat mühendisi yapacağız diğe bir kural da yoktur. Olabilen olur. Olamayan resim elişi kaynakçılık okur.2 Puan
-
siyah fcs u sattım öylesine bir plaka idi, ben eve gidene kadar birisi almış arabasına takıp hgs den de geçmiş, plaka bana bağlı, ödedik geçişini2 Puan
-
Almazlar heralde. Sistem eski plakayı sıradan vermez. Ancak birisi özellikle isterse alabilir.2 Puan
-
araca taktım ve sonuc tam istediğim gibi yağ kaçağı yok, direksiyon ilk manevralarda pamuk gibi [emoji106]2 Puan
-
Bir devletin temel taşı nedir?Eğitim.Her alanda olduğu gibi eğitimde de dünya ülkeleri arasında sonu çekiyoruz . Berbat bir eğitim sistemimiz var.Tamamen ezber üzerine dayalı bir eğitim düşünme yok , sorgulama yok tamamen ezber. Benim gibi üniversite mezunu eğitimsiz bir nesil yetişiyor.Üniversite eğitimi de berbat ben Cumhuriyet Üniversitesinden mezun oldum sözde mühendislik eğitimi gördüm oysa ki fotokopiden formül ezberledim, kitaptan anlayarak öğrenerek çalışınca geçemezdim. Hiç birşey bilmiyorum[emoji1]. Kendi kendime öğrenmeye çalışıyorum şuan.Bana eğitim verdiğini iddia edenler de sadece fotokopiden okuyordu.Farklı birşey sorunca affallar kalırlardı.Hocalara da birşey diyemiyorum zor sorunca kimse geçemezdi çünkü kapasite yok öğrencilerde de . Şimdi sektördeyiz iş yok niye çok fazla mezun var çünkü.Kalıpçı yok , demirci yok , sıvacı yok aranan elemanlar bu şekilde.Üniversitelerin kapatılması gerekirken şu hâle bakın.Açık liseden öğrenci mezun edebilmek için habire kredi veriyorlar barajı kaldırıyorlar resmen eğitimsiz bir nesil yetiştirmek için uğraşıyorlar.Okuma yazma bilmeyen üniversite mezunu insan mı yetiştirmek amaçlanıyor nedir ? Eğitiminde içine ettiler , teşekkürler.2 Puan
-
2 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00