İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      26

    • Mesaj

      100.151


  2. Selçuk Bakış

    Selçuk Bakış

    Moderatör


    • Puan

      23

    • Mesaj

      11.242


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      16

    • Mesaj

      77.855


  4. Alpay Sumer

    Alpay Sumer

    Moderatör


    • Puan

      9

    • Mesaj

      11.680


Popüler İçerik

30-10-2021 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Gümüşaslan'dan ayrılalı nerdeyse 1 yıl olmuştu. Bu süre içinde B/C veya Suv/Crossover'lar arasında içime sinen, "hah işte budur" diyebileceğim bir araç olmadı. Hatta araba konusunu bile unutmuştum Atılgan sağolsun Bir sabah uyandığımda artık bir karar vermem gerektiği aklıma geldi. Ne olabilir derken yeni clio'unun çıktığını gördüm. Bayilerde renklerine, içine dışına baktım, inceleme videolarını da görünce "neden olmasın" dedim Yaptığım ankette de birinci olan düz vites boğaz mavisi rengine niyetlenmiştim ama üretime ara verilip yeniden başlanmış olması nedeniyle istenen özellikleri denk getirmek mümkün olmadı. Ta ki, sis farlı alev kırmızısı "Ateşli" ile karşılaşana kadar. İsmini de gören arkadaşlar "aabi bu yanıyor" dedikleri için Ateşli koydum 1 haziran itibariyle bende. Icon donanıma ek olarak led sis farları + tam boy yedek lastik bulunmakta. Motor : 1 lt. 100 hp 142 nm Euro 6 benzinli turbo motorun (TCe) hızlanması 11.5 sn, en yüksek hızı 182. Motorun sesini pek beğenmedim. Torku geniş bir devir aralığına (142/1.750-4.500) dağıtılmış. Fransa kataloğunda 142/2.750 yazılmış hangisinde yazım hatası var bilemedim. Düz viteslisi ise 160 tork verebiliyor. Şanzıman : Şimdiye kadar hep düz vites araç kullandım, otomatik vites tecrübem az. X-Tronic (Nissan tarafından geliştirilmiş CVT) konfor + ömür odaklı bir şanzıman. Yapısını bilerek kullandığınızda motorla uyumu gayet iyi. Yapısı itibariyle vites geçişi olmadığından sarsıntı da yok. Normal modda kullanımda konforlu ama malesef pek spor ve atak bir tepkisi yok (100 hp'lik motorda ne kadar olabilir ki zaten) L (Low) modunu da kullandım dik yokuş inişlerinde biraz kompresyon yapması gayet kullanışlı, karlı buzlu yolda da işe yarayacaktır. Performans : Genel olarak 2 kişi + bagajı ile kullanımında performansı, ara hızlanmaları gayet iyi. Uzun yolda rampalarda, yokuşlarda bayılmıyor. Sadece ilk kalkışlarda (normal modda) azıcık sabırlı olmak gerekiyor 2.200 devir sonrasında turbo devreye giriyor araç coşuyor. Icon donanımla gelen Multisense içinden spor modu seçtiğinizde ise araç bambaşka bir havaya bürünüyor ve ekstra yakıt tüketmeden kalkışta ve ara hızlanmalarda inanılmaz atak hale geliyor. Bu nedenle sürekli spor modda kullanıyorum. Sürüş ve Konfor : Aracın iç yalıtımı iyi, genelde tok bi havası var ve bozuk yolları pek hissettirmiyor. Sağdan soldan tıkırtı gelmiyor. İçeri biraz motor sesi alıyor ama rahatsız edecek seviyede değil. 100 km/s hıza kadar pek rüzgar sesi almıyor ve genelde kabin içi gayet sessiz. Aynaların ve arka camın görüş alanı yeterli. Yol tutuşu iyi, bir kaç yerde zorladım ESP kurtardı. Sol A sütunu keskin virajlarda görüşü biraz kısıtlıyor. Lastik ve jant : Üzerinde standart 16" alaşım jantlar ve Michelin Pilot Primacy 195-55-16 lastikler var. Bayilere ilk gelen partilerde bolca 17" jantlı Icon vardı ama konforu azaltacağından tercih etmedim. 17" jantları çok şıktı aklımda kaldı Yedek lastiği saç jantlı 185 65 15 Continental Premium Contact 6 çıktı. Aydınlatma : Önde full led AL-Mako üretimi farlar muhteşem. Merceksiz tasarım olması aydınlatma verimini baya artırıyor. Kısa far çok iyi, uzun farlar flaş etkisi olsa da menzil olarak o kadar performanslı değil. Baz donanımda da full led farlar var ancak Icon donanımı C tipi gündüz farıyla diğerlerinden ayrılıyor. Sis farları da led ve direksiyon açısına göre virajları da aydınlatıyor. Uzunlara geçtiğinizde farlar yukarı kalkıyor, kısaya döndüğünüzde aşağıya eski durumuna iniyor. Icon donanımıyla gelen 3 boyutlu arka stoplar (sinyal hariç) ledli, geri vites ledi müthiş güçlü. 3. stop lambası ise geniş tutularak aracın arkadan geniş görünmesi sağlanmış. İç mekan : Icon donanımla gelen yarı deri koltuk döşemeleri kaliteli ve rahat, yan destekleri güzel. Ön konsol ve ön kapı plastikleri yumuşak ve kaliteli. 4 cam tek dokunuşlu ve elektrikli. Kapı içlerine 1.5 lt. şişe bile konabiliyor, çift bardaklık, kol dayama, telefon gözü, çakmak çıkışı + 2 usb şarj yuvası güzel konumlandırılmış. Arka tarafta tavan lambası yok, ön tarafın led tavan lambaları çok güçlü. Arka koltuklarda 1.80 boya kadar baş/diz mesafesi yeterli. Multisense ile rengi değiştirilebilen ambiyans aydınlatma sade ve şık. Malesef kapıları çok tok kapanmıyor. Göstergeler : Icon donanımla gelen yarı hayalet ekranın rengi ve teması multisense ile özelleştirilebiliyor. Bilgiler kullanışlı, okunaklı, konumları güzel, HP-NM göstergesini ayrıca sevdim. Donanım : Anahtarsız sistem çok kullanışlı, sırf bunun için bile Icon alınır. Icon donanımında aynalar otomatik kapanabiliyor. Arka park sensörü hassasiyeti ve uyarı ekranı yeterli. Klima, yuvarlak düğmeleriyle çok rahat kullanılıyor, gücü, dengelemesi gayet iyi, motoru boğmuyor. Hız sabitleme ve limitleme güzel çalışıyor, kullanımı kolay. Stop/Start, Autohold düzgün çalışıyor ben sevmediğim için kapatıyorum. Lastik basınç kontrolü düzgün çalışıyor genelde 27 PSI'a düşünce uyarı veriyor. Multimedya : Standart 7" ekranın dokunmatiği fena değil, dizaynı ve fontları güzel. Opsiyonel alınabilen 9" ekranı aratmıyor. Widget'ları biraz yetersiz ve özelleştirilemiyor gördüğüm kadarıyla. USB çıkışına kabloyla bağlayarak Android Auto ya da Apple Carplay entegrasyonu yapılabiliyor. Telefon + navigasyon vb. kullanımı sorunsuz. Müzik sistemi fena değil. Direksiyon yanındaki kumanda kolu çok kullanışlı, çok beğendim. 32 GB USB 3.1 flash bellek ile sorunsuz kullanıyorum. Multi Sense : Icon donanımla geliyor. 3 sürüş modu var, Eco, Sport veya My Sense. Motor karakteristiği ve direksiyon esnekliği seçtiğiniz moda göre geliyor ve değiştirilemiyor ancak moda göre ortam aydınlatması, gösterge rengi ve temasını değiştirebiliyorsunuz. Aracı stop ettiğinizde -çoğu araçta olduğu gibi- yeniden My Sense moduna dönüyor. Bagaj : 390 litre, aynı sınıf diğer araçlardan daha fazla. Derin olduğundan yükleme eşiği biraz yüksekte kalmış. Ağırlık : 1187 kg., 550 kg. frensiz römork çekme kapasitesi var. Tüketim : Depo 42 lt. Uyarı ışığı 4 lt. (yaklaşık 70 km) kalınca yanıyor. Fabrika tüketim verisi şehir içi 6.3, uzun yol 4.1 lt. Benim kullanımım ise : Şehir içi dur-kalk trafiğe pek girmeden kullanımda 6.2 lt. Dur-kalk trafikte 6.9 lt. Uzun yolda 110 km/s hızı aşmadan kullanımda 5.5 lt., 120 km/s hızı aşmadan kullanımda 5.9 lt. Vergi : Yıllık MTV'si 1.060 lira. Bakım : 20.000 km.'de bir. Fiyat : Bir miktar indirimle 1 Haziran 2020 itibariyle 154 lira. Perşembe aracı gördüm, Cuma parasını gönderdim, faturası kesildi, "Salı teslim edicez" dediler, Pazartesi günü 8 lira zam geldi Son Düzenleme : 11.02.2021 Km : 12.800 Yaşanan Arıza : Yok Ne olsa daha iyi olurdu : Tek dokunuşlu sinyaller bastığınızda 3 kere değil de, 4-5 defa yansa daha iyi olurdu. Aynalar belli bir hızdan sonra içeriden kapatılamamalı. Arka silecek çalıştığında sigorta panelinden çıt çıt röle sesi gelmesi hoş değil. Ön silecekler daha kaliteli olabilirdi, yolcu tarafı şimdiden iz bırakmaya başladı. Radyoyu ilk açtığınızda ya da örneğin usb'den radyoya geçiş yaptığınızda bıraktığınız moda dönerek açılmıyor hep "frekans" modunda açılıyor. Arka cam / ayna ısıtması yaklaşık 4 dk. çalışıp otomatik kapanıyor, aynalarda yeterli olmuyor, daha uzun süreli olmalı. Silecek suyu haznesi daha büyük olmalı. Benim genel izlenimlerim olumlu. Umarım uzun süre sorunsuz kullanırım. İlerde çeki demiri+motosiklet römorku ekleme planım da var. Zamanla burayı güncellerim artık Allah hepinize daha iyisini nasip etsin. Atılgan yeni kardeşini karşılıyor Yağmurlu ve bozuk orman yolarında testler başlamıştır. Az paraya kıy yıkamacıya götür hala cimrilik peşindesin
    1 Puan
  2. 1.6 Atmosferik 16v Motor 105 hp 6 İleri Kısa Şanzıman. 4x4 lü ve tüplü 87 binde. 2011 model Tüp dolum ağzı depo kapağının yanında. Dolu olan paketmiş ama CC yok.
    1 Puan
  3. Merhaba. Piyasada sayısı giderek artan corolla 1.8 hybrid araçla ilgili merak edilen bilgileri topluca yazalım dedik. Öncelikle klasik merak edilenler. Sonra biraz teknik bilgi. Öncelikle parasal konulardan bahsedeyim. Aracın mtv’si iki türlü oluyor. Şu an 1800cc motor için geçerli mtv matrahı ilk tescil ham fiyatı 141bin tl üstü ve altı olmak üzere ikiye ayrılıyor. Yani ilk tescil fiyatı 141 bin tl altında olanlar yıllık 3556 tl mtv öderken, ilk tescil fiyatı 141 bin tl üstü olanlar 3881 tl mtv ödüyor. Bu bilgilere göre ağustos-eylül 2020 aylarından önce alınmış sıfır hybrid corolla hybrid 3556 tl ödüyor. Sonrakiler 3881 tl ödüyor. Matrah değerleri hükümetin güncellemesine daha sonradan değişebilir. Muayene konusunda periyot diğer araçlarla aynı. Fark olarak hybrid corolla’da egzoz muayenesine girmiyorsunuz. Egzoz puluna gerek yok yani. Trafik ve kasko ücretleri diğer araçlardan farklı değil. Bakım konusu; Normal benzinli toyotalar 10 bin km’de bakıma giriyor. Hybrid corolla 15 bin km periyotlarla bakıma giriyor. Bakımı klasik arabalar gibi yağ-yağ filtresi-hava filtresi ve polen filtresinden ibaret. Farklı olarak 30-40 bin km’de bir pil fanı filtresinin değiştirilmesi öneriliyor. Fiyatı polen filtresi kadar. Diğer konularda bakım anlamında hybrid üstün. Bunları madde madde sıralarsak; frenlemenin bir kısmı elektrik motorlarıyla yapıldığı için disk ve balatalar az kullanılıyor. 100 bin km disk balatalarına dokunulmamış araçlar mevcut. Bunu sürücü de etkiliyor. Yumuşak frenelemede balata az veya hiç kullanılmazken sert frenlemede disk balata fazla kullanılır. Yukarıda bakım periyodu 15 bin km belirttim ama aslında aracın benzinli motoru gidilen yolun yarısı kadarında çalıştığı için bakım periyodunu 20bin km olarak da yapmak kişinin elinde. Fakat servis 15 bin km’de çağırıyor. Hava ve polen filtre değişim periyodu zaten 20 bin km üstünde. Tercihe kalmış artık. Yetkili servislerde yağ + 3 filtre değişimi 1250 tl civarı tutuyor. Aracın kullanımına değinirsek, bu araba şehir içi için tasarlanmış bir araba. Yeni nesil benzinli araçlarla şehir içinde yakılan yakıtın yarısını yakıyor. Kendimden örnek verecek olursam eski araçlarımla çok yoğun istanbul trafiğinde 10 lt/100km yakıyorken hybrid corolla ile sürüşe dikkat ederek 4,2 lt/100km yakıyorum. Senelik ortalamam bu. Fakat bindiğim diğer hybrid corollalarda farklı tüketimler gördüm. Bu arkadaşlar hybrid sürüşe hiç uymadan normal vatandaş gibi kullanıyorlar. Bunların içinde en çok gördüğüm tüketim 6,5 lt/100 km idi. Konuştuğumuzda eski aracıyla 12-13 lt/100km yakıt yaktığını belirtiyordu. Yani sert kullanan kişiydi. Ortalama bir sürücü ise bu arabayla istanbul içinde 4,5 ilâ 5,5 lt/100km arasında bir tüketimi geçmez. Peki uzun yolda ne oluyor? Uzun yolda sakin sürüşle 110 km hızla sürüp rampa çıkışlarda biraz yavaşlarsanız 4,5 lt/100km yakarsınız. Fakat sert kullanımda ve hız azaltmadan rampa çıkma, sollama gibi durumlarda bu rakam 6-7-8 olabilir. Burada konforsuz bir sürüş ortaya çıkar. Araç bağırır, rahatsız eder. Sürekli bağırtarak sürülecek araba değil. Eğimsiz yolda 130-140km sürat konforlu sürüş için maksimum hız. 110km hızla eğimsiz yolda 1600 motor devri ile sürebilirsiniz. Eğime göre devir değişiyor. Yüksek hızlarda rampa çıkmak kulakları ve hissiyatı zedeler. Ha atmosferik motordur, devir çevirip dursun derseniz, hiç sorun yok. Belirtmeden geçmeyeyim. Sürekli sakin sürdüğüm aracı uzun yolda 10-15dk tam gaz sürdüğümde değişik yağ kokuları almadığım değil Totalde senede 15 bin km yapan biri için yakıtı yarıya düşürmek 600-700 lt benzin tasarrufu yaptırıyor. Mtv farkını buradan kapatıyoruz. Üstüne kâra geçiyoruz. Motor esasen sesli çalışan bir motor. Benzinli ile dizel motor arasında gürültüsü var. Yüksek devirlerde rahatsız edici. Motor soğukken de rahatsız edici. Fakat düşük devirlerde sesini çok az duyarsınız. Şehir içinde yarı zamanlı motor çalışmaz zaten. Yüksek motor sesinin sebebi supap zamanlaması. 1800cc hacminde olan motorun silindir içinde yanma zamanı hacmi ile egzoz zamanlaması hacmi farklıdır. Yanma hacmi küçükken egzoz zamanı hacmi büyüktür. Yani 1400cc motor kadar sıkıştırma yaparak yanma olur. 1800cc hacmi kadar egzoz zamanı olur. Aracın performansı günümüz aile arabaları kadar. 0-100 hızı 12sn. Fakat elektrik motorların torku yüksek olduğu için ilk kalkışları, aniden gaza basınca ivmelenmesi iyi. Asla bir performans aracı değil. Ama üzmezde. Sollamada falan geri kalmaz Ses yalıtımı kötü. Camları ince. Yol sesi ve rüzgar sesi japon arabaları gibi işte. İç trim malzemesi c segment için orta kalitede. Trim sesi yok gibi bir şey. Bazen birkaç trim sesi de gelmiyor değil. Ama çok çok az. Süspansiyon çok konforlu. D segment araçlar gibi. Arka süspansiyon yumuşak. Yol yamalarından geçerken tak tuk sesler duymuyorsunuz. Gelelim teknik avantaj ve dezavantajlara. Öncelikle araçta bazı parçalar eksik bazıları fazla. Klima, direksiyon, su pompası ve fren elektrikli. V kayış yok. Volan yok. Alternatör yok. Marş motoru yok. Fren servosu yok. AC-DC için inverter var ve bunun soğutması ayrıca yapılıyor. Antifrizli su ile oluyor. Fren konusu biraz değişik. Sistem karmaşık. Yazılan tecrübelere göre 200-250 bin milde arıza verebiliyor. Pahalı bir sistem. Bunların haricinde kavramalı bir şanzıman yok. Aktarma organı dediğimiz elektrik motorları ve son dişlinin bulunduğu, motorun da bağlı olduğu bir kutu var. Tüm hızlanma ve vites olayı bunun içinde. 90 bin km’de yağı değişiyor. Kolay bozulacak bir sistem değil. Dişlilerin birbirine bağlı olduğu stabil bir sistem. Kavrama, plaka gibi şeyler yok. Sürekli birbirine bağlı dişliler takımı. Şanzıman anlamında güven veriyor yani. Klasik otomatik şanzımandan farklı bir kullanıma sahip değil. Handikap olarak motor çoğunlukla düşük devirlerde çalıştığı için motor ve ekipmanlarında kurum olayları soru işareti. Ama kısa vadede sorun yaşayan yok. Klima elektrikli olduğu için benzinli motordan bağımsız çalışıyor. Hem daha tasarruflu hem motora yük vermiyor. Gelelim pillere. Piller 5 sene toyota garantili. Bunu parasını vererek 10 seneye çıkarabiliyoruz. O yüzden rahatız. Pillerin ömrü 10-15 sene görülüyor. Değişimi şu an 2000 dolar. Bu dezavantaj gibi görülebilir ama motorun gidilen km’nin yarısı kadar çalışması, turbo, kavramalı şanzıman, v kayış aksamları ve diğerlerinin olmaması sebebiyle olası çıkacak bakım arıza giderleri ile karşılaştırınca hâlâ kârda olduğu aşikar. Piller çok sıcağı ve soğuğu sevmiyor. O durumlarda farklı kendini koruma yolları var. Bunlar da tüketimi etkiliyor. Soğukta kalorifer açınca eğer motor soğuksa sırf sıcak hava üfletmek için motor çalışıyor. Çok sıcakta (adana-urfa) piller ısınınca motor çoğunlukla çalışıyor. Bunun gibi handikaplar tüketimi pik zamanlarda 1-2lt etkileyebilir. Çok soğuk iklimler için en üst donanımda koltuk ısıtma var. Yoksa da koltuk ısıtma pedleri çok iyi iş çıkarıyor. Kalorifere gerek duymuyorsunuz. Kalorifer hiç mi çalışmıyor? Hayır çalışıyor motorun ısınması lazım. Güzergaha göre erken ısınır veya geç ısınabilir. Motor ısındıktan sonra diğer arabalar gibi sistem çalışıyor Bu araç alınır mı? Büyük şehirlerde şehir içinde trafikte gezenler ve kısa mesafe kullanıcıları için kesinlikle alınır. Çoğunlukla uzun yol yapanlar için almaya gerek yok Spor seri sürüşü sevenler için uygun değil Yoğun trafikte süre geçirmeyenler, daha çok çevre yollarını kullananlar ve benim benzinli aracımın yakıt tüketimi 5-6 lt/100km diyenler için gerek yok. Aynı kişiler hybrid araba ile yine 4-4,5 lt/100km bandında gezecekler. Mtv yüksek. Ama şehir içinde yakıt ortalaması 10lt/100km olan vatandaş bu arabayla 100km’de 4,5 lt tasarruf yapacak. Yıllık 15 bin km kullanan biri için bu tasarruf günün benzin fiyatıyla (8,5₺) 5700₺ demek. Farklı soruları da cevaplayabilirim.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...