İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      28

    • Mesaj

      24.388


  2. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      25

    • Mesaj

      100.449


  3. Metin Uzunoğlu

    Metin Uzunoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      24

    • Mesaj

      5.743


  4. Hasan Karabekiroglu

    Hasan Karabekiroglu

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      12

    • Mesaj

      6.217


Popüler İçerik

29-10-2021 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Toyota 90’lı yıllardan beri hybrid araçlar üretse de tam elektrikli araçlar çıkarmadı. Hâlâ daha tam elektrikli araçların yaygınlaşması ve sorunlarının çözülmesi için çok zaman olduğunu söylüyor. Ama dünyadaki gelişmelere de uzak kalmamak adına tam elektrikli bir model çıkaracağını duyurdu. TNGA platformunun geliştirilmişi e-TNGA platformuna yerleştirilmiş bir araç - 71,4 kwh batarya. 450km menzil. - 150kw dc ile 30dk’a %80 şarj - 150kw motor ile 204hp 256nm - 0-100km 8,4sn ve maks hız 160km/s - Dört çeker olanı 217hp 336nm - 0-100km 7,7sn Opsiyonlu güneş panelli sistem yıllık 1800km kadar enerji depolayabiliyor. Pil yazılımı 10 sene (240bin km) kullanım sonumda bataryanın %90 kapasiteye düşmesine göre tasarlanmış. 2WD 4WD
    9 Puan
  2. Merhaba arkadaşlar, 2012 model Mondeo 1,6 tdci titanium aracımı 30 nisanda forumdan @Emrah Korkmazz'a satmıştım. O tarihten beri 2016-17 model Mondeo 1,6 tdci araç arayışındaydım. Araçta aradığım temiz ve bakımlı olması dışında ilk özellik led farlı olmasıydı. Bu süreçte iki araca müşteri oldum biri çok iyi ve temizdi fiyatta anlaşamadık olmadı. Diğeri ise galerici daha olmayan ayak üstü alım satım yapan birilerinden araba bakmak için Ankaraya gittim. Hayatımda gördüğüm en pis araçtı. Gittiğime de gideceğime de bin pişman olmuştum tam bir hayal kırıklığıydı. Bu süreç inanılmaz şekilde sıkıcı olmaya başlamıştı. Bu süreçte ÖTV indirimi de yürürlükten kaldırıldı. 4 Temmuzda Uşak Ford bayi Sadık firmasında bir siyah renkli mondeo buldum. Firma temsilcisi Ahmet beyi aradım ötv den dolayı aracın 131 bin olan fiyatının 133 bine çıktığını öğrendim. Bayağı görüşmelerden sonra aracın benim istediğim niteliklerde olduğuna kanaat getirdim. Araç bayinin kendi kullandığı araçtı bu nedenle servis bakımlıydı ve hasarsızdı. Araç 2016 model mayıs 2017 trafiğe çıkışlı ve 23800 km idi. Ahmet bey çok ilgiliydi araca pasta cila yaptırdı. Araç içi havuzlu paspas ve bagaj havuzu koydu. Bu görüşmeler sırasında araç kafamda netleştiğinden dolayı aracı ilan fotoğrafları haricinde görmeme rağmen görmüş gibi olduğum için firmalarında seramik kaplama yaptırdım. Düzceden Uşağa direk otobüs olmadığı için Adapazarından aktarmalı olarak 26 temmuz sabahı erken saatlerde Uşağa vardım. Satış işlemleri için bayiye açılmadan önce gittiğim için bekçi ile karşılaştım. Ahmet bey iş seyahati için il dışında olduğundan kendisiyle tanışamadım. Mesai başladıktan sonra Taner bey ile tanıştık araç ile kısa bir tur attıktan sonra önceden randevu aldığım Dynobil bayisinde araca ekspertiz yaptırdım. Her şey Ahmet beyin söylediği gibiydi çok mutlu olmuştum. Ekspertizin faydasını hemen oracıkta gördüm sağ ön lastiğe akıllı bir vida girmişti. Hemen yaptırdık. Satış işlemleri öncesi firmanın genel müdürü Serkan bey ile tanıştım oda en az Ahmet ve Taner beyler kadar sıcak ve ilgiliydi. Noter satış işlerinden sonra plaka basımı için cemiyete uğradık ve şirkete döndük. Saat 12:15 yeni plakamızı taktıktan sonra vedalaşıp ayrıldım. Yakındaki Opet istasyonundan depoyu 356 tl ye doldurduktan sonra yola çıktım. Mondeo Mk4 ten sonra araç çok yabancı gelmed, yalnızca direksiyondaki tuşlar ve işlevleri biraz değişmişti. Araç 2016 model olmasına rağmen sync 3 sürüm vardı. Ekran çok iyi ve fonksiyonel, dokunma hassaslığı test videolarında anlatıldığından daha hassas geldi bana. Dumlupınar yol ayrımına kadar hız limitlerine azami dikkat ederek geldim. Dumlupınar yol ayrımından sonra yol bom boştu arada bir 150-160 km hızları denedim mk4 ten daha sessiz idi. Kütahya yoluna geldikten sonra tekrar limitlerde kullandım. Adapazarı otoyol gişelerine kadar yol bilgisayarı 5,1 lt/100 km gösteriyordu. Otoyolda biraz daha aracı tanımak ve motor hakkında bilgi sahibi olmak için farklı vites ve hız denemeleri yaptım bunun sonucunda yaklaşık 70 km lik bir kullanım sonucunda yol bilgisayarı 5,6 lt/100 km değerine ulaştı. Şu ana kadar edindiğim intiba @Emrah Korkmazz ve yıkamacım Ünsalın dualarının kabul olmuş olmasıydı. @Emrah Korkmazz'a aracımı sattığımda abi Allah sana senin gibi bir satıcı ve böyle bir araç nasip etsin demişti. Yıkamacım Ünsalda abi inşallah siyah bir araç alırsın her hafta görüşürüz demesiydi. İkisinin de dilekleri kabul olmuştu.
    2 Puan
  3. Merhaba. Piyasada sayısı giderek artan corolla 1.8 hybrid araçla ilgili merak edilen bilgileri topluca yazalım dedik. Öncelikle klasik merak edilenler. Sonra biraz teknik bilgi. Öncelikle parasal konulardan bahsedeyim. Aracın mtv’si iki türlü oluyor. Şu an 1800cc motor için geçerli mtv matrahı ilk tescil ham fiyatı 141bin tl üstü ve altı olmak üzere ikiye ayrılıyor. Yani ilk tescil fiyatı 141 bin tl altında olanlar yıllık 3556 tl mtv öderken, ilk tescil fiyatı 141 bin tl üstü olanlar 3881 tl mtv ödüyor. Bu bilgilere göre ağustos-eylül 2020 aylarından önce alınmış sıfır hybrid corolla hybrid 3556 tl ödüyor. Sonrakiler 3881 tl ödüyor. Matrah değerleri hükümetin güncellemesine daha sonradan değişebilir. Muayene konusunda periyot diğer araçlarla aynı. Fark olarak hybrid corolla’da egzoz muayenesine girmiyorsunuz. Egzoz puluna gerek yok yani. Trafik ve kasko ücretleri diğer araçlardan farklı değil. Bakım konusu; Normal benzinli toyotalar 10 bin km’de bakıma giriyor. Hybrid corolla 15 bin km periyotlarla bakıma giriyor. Bakımı klasik arabalar gibi yağ-yağ filtresi-hava filtresi ve polen filtresinden ibaret. Farklı olarak 30-40 bin km’de bir pil fanı filtresinin değiştirilmesi öneriliyor. Fiyatı polen filtresi kadar. Diğer konularda bakım anlamında hybrid üstün. Bunları madde madde sıralarsak; frenlemenin bir kısmı elektrik motorlarıyla yapıldığı için disk ve balatalar az kullanılıyor. 100 bin km disk balatalarına dokunulmamış araçlar mevcut. Bunu sürücü de etkiliyor. Yumuşak frenelemede balata az veya hiç kullanılmazken sert frenlemede disk balata fazla kullanılır. Yukarıda bakım periyodu 15 bin km belirttim ama aslında aracın benzinli motoru gidilen yolun yarısı kadarında çalıştığı için bakım periyodunu 20bin km olarak da yapmak kişinin elinde. Fakat servis 15 bin km’de çağırıyor. Hava ve polen filtre değişim periyodu zaten 20 bin km üstünde. Tercihe kalmış artık. Yetkili servislerde yağ + 3 filtre değişimi 1250 tl civarı tutuyor. Aracın kullanımına değinirsek, bu araba şehir içi için tasarlanmış bir araba. Yeni nesil benzinli araçlarla şehir içinde yakılan yakıtın yarısını yakıyor. Kendimden örnek verecek olursam eski araçlarımla çok yoğun istanbul trafiğinde 10 lt/100km yakıyorken hybrid corolla ile sürüşe dikkat ederek 4,2 lt/100km yakıyorum. Senelik ortalamam bu. Fakat bindiğim diğer hybrid corollalarda farklı tüketimler gördüm. Bu arkadaşlar hybrid sürüşe hiç uymadan normal vatandaş gibi kullanıyorlar. Bunların içinde en çok gördüğüm tüketim 6,5 lt/100 km idi. Konuştuğumuzda eski aracıyla 12-13 lt/100km yakıt yaktığını belirtiyordu. Yani sert kullanan kişiydi. Ortalama bir sürücü ise bu arabayla istanbul içinde 4,5 ilâ 5,5 lt/100km arasında bir tüketimi geçmez. Peki uzun yolda ne oluyor? Uzun yolda sakin sürüşle 110 km hızla sürüp rampa çıkışlarda biraz yavaşlarsanız 4,5 lt/100km yakarsınız. Fakat sert kullanımda ve hız azaltmadan rampa çıkma, sollama gibi durumlarda bu rakam 6-7-8 olabilir. Burada konforsuz bir sürüş ortaya çıkar. Araç bağırır, rahatsız eder. Sürekli bağırtarak sürülecek araba değil. Eğimsiz yolda 130-140km sürat konforlu sürüş için maksimum hız. 110km hızla eğimsiz yolda 1600 motor devri ile sürebilirsiniz. Eğime göre devir değişiyor. Yüksek hızlarda rampa çıkmak kulakları ve hissiyatı zedeler. Ha atmosferik motordur, devir çevirip dursun derseniz, hiç sorun yok. Belirtmeden geçmeyeyim. Sürekli sakin sürdüğüm aracı uzun yolda 10-15dk tam gaz sürdüğümde değişik yağ kokuları almadığım değil Totalde senede 15 bin km yapan biri için yakıtı yarıya düşürmek 600-700 lt benzin tasarrufu yaptırıyor. Mtv farkını buradan kapatıyoruz. Üstüne kâra geçiyoruz. Motor esasen sesli çalışan bir motor. Benzinli ile dizel motor arasında gürültüsü var. Yüksek devirlerde rahatsız edici. Motor soğukken de rahatsız edici. Fakat düşük devirlerde sesini çok az duyarsınız. Şehir içinde yarı zamanlı motor çalışmaz zaten. Yüksek motor sesinin sebebi supap zamanlaması. 1800cc hacminde olan motorun silindir içinde yanma zamanı hacmi ile egzoz zamanlaması hacmi farklıdır. Yanma hacmi küçükken egzoz zamanı hacmi büyüktür. Yani 1400cc motor kadar sıkıştırma yaparak yanma olur. 1800cc hacmi kadar egzoz zamanı olur. Aracın performansı günümüz aile arabaları kadar. 0-100 hızı 12sn. Fakat elektrik motorların torku yüksek olduğu için ilk kalkışları, aniden gaza basınca ivmelenmesi iyi. Asla bir performans aracı değil. Ama üzmezde. Sollamada falan geri kalmaz Ses yalıtımı kötü. Camları ince. Yol sesi ve rüzgar sesi japon arabaları gibi işte. İç trim malzemesi c segment için orta kalitede. Trim sesi yok gibi bir şey. Bazen birkaç trim sesi de gelmiyor değil. Ama çok çok az. Süspansiyon çok konforlu. D segment araçlar gibi. Arka süspansiyon yumuşak. Yol yamalarından geçerken tak tuk sesler duymuyorsunuz. Gelelim teknik avantaj ve dezavantajlara. Öncelikle araçta bazı parçalar eksik bazıları fazla. Klima, direksiyon, su pompası ve fren elektrikli. V kayış yok. Volan yok. Alternatör yok. Marş motoru yok. Fren servosu yok. AC-DC için inverter var ve bunun soğutması ayrıca yapılıyor. Antifrizli su ile oluyor. Fren konusu biraz değişik. Sistem karmaşık. Yazılan tecrübelere göre 200-250 bin milde arıza verebiliyor. Pahalı bir sistem. Bunların haricinde kavramalı bir şanzıman yok. Aktarma organı dediğimiz elektrik motorları ve son dişlinin bulunduğu, motorun da bağlı olduğu bir kutu var. Tüm hızlanma ve vites olayı bunun içinde. 90 bin km’de yağı değişiyor. Kolay bozulacak bir sistem değil. Dişlilerin birbirine bağlı olduğu stabil bir sistem. Kavrama, plaka gibi şeyler yok. Sürekli birbirine bağlı dişliler takımı. Şanzıman anlamında güven veriyor yani. Klasik otomatik şanzımandan farklı bir kullanıma sahip değil. Handikap olarak motor çoğunlukla düşük devirlerde çalıştığı için motor ve ekipmanlarında kurum olayları soru işareti. Ama kısa vadede sorun yaşayan yok. Klima elektrikli olduğu için benzinli motordan bağımsız çalışıyor. Hem daha tasarruflu hem motora yük vermiyor. Gelelim pillere. Piller 5 sene toyota garantili. Bunu parasını vererek 10 seneye çıkarabiliyoruz. O yüzden rahatız. Pillerin ömrü 10-15 sene görülüyor. Değişimi şu an 2000 dolar. Bu dezavantaj gibi görülebilir ama motorun gidilen km’nin yarısı kadar çalışması, turbo, kavramalı şanzıman, v kayış aksamları ve diğerlerinin olmaması sebebiyle olası çıkacak bakım arıza giderleri ile karşılaştırınca hâlâ kârda olduğu aşikar. Piller çok sıcağı ve soğuğu sevmiyor. O durumlarda farklı kendini koruma yolları var. Bunlar da tüketimi etkiliyor. Soğukta kalorifer açınca eğer motor soğuksa sırf sıcak hava üfletmek için motor çalışıyor. Çok sıcakta (adana-urfa) piller ısınınca motor çoğunlukla çalışıyor. Bunun gibi handikaplar tüketimi pik zamanlarda 1-2lt etkileyebilir. Çok soğuk iklimler için en üst donanımda koltuk ısıtma var. Yoksa da koltuk ısıtma pedleri çok iyi iş çıkarıyor. Kalorifere gerek duymuyorsunuz. Kalorifer hiç mi çalışmıyor? Hayır çalışıyor motorun ısınması lazım. Güzergaha göre erken ısınır veya geç ısınabilir. Motor ısındıktan sonra diğer arabalar gibi sistem çalışıyor Bu araç alınır mı? Büyük şehirlerde şehir içinde trafikte gezenler ve kısa mesafe kullanıcıları için kesinlikle alınır. Çoğunlukla uzun yol yapanlar için almaya gerek yok Spor seri sürüşü sevenler için uygun değil Yoğun trafikte süre geçirmeyenler, daha çok çevre yollarını kullananlar ve benim benzinli aracımın yakıt tüketimi 5-6 lt/100km diyenler için gerek yok. Aynı kişiler hybrid araba ile yine 4-4,5 lt/100km bandında gezecekler. Mtv yüksek. Ama şehir içinde yakıt ortalaması 10lt/100km olan vatandaş bu arabayla 100km’de 4,5 lt tasarruf yapacak. Yıllık 15 bin km kullanan biri için bu tasarruf günün benzin fiyatıyla (8,5₺) 5700₺ demek. Farklı soruları da cevaplayabilirim.
    2 Puan
  4. Ford fiesta 1.25 trend x Ford tourneo alacaktım ama son anda fikir değiştirdim.Sonra kiaya baktım i 20 lere baktım ama iç mekanları hoşuma gitmedi.Akabinde ve detayında fiesta diye bir arabanın varlığını öğrendim Araştırdım ve bana göre biçilmiş kaftan.Küçük motoru ve ekonomik oluşu, küçük kasası beni etkiledi.Eleye eleye elimde bu kırmızı olan kaldı.Kilometresi 54 binde hasarı boyası değişeni trameri yok ve 2015 model.2016 Yılı içerisindede trafiğe çıkmış.Youtubedan incelemelere baktım.Yol tutuşu şöföre verdiği hissiyat beni cezbetti.Bana göre muhteşem bir araç.Nesini beğenmedim derseniz.Arka cam açma düğmeleri manuel.Oldumu şimdi bu?Bunuda bile bile aldım.Arkada oturan ben olmadığım için o konudada sorun yok.Arabada kalite gerçekten var. Senetleri sattım satıcının kaporasını gönderdim ve paranın yatırım hesabından vadesiz hesabına düşmesini bekliyorum.Sabah bankaya gittim parayı ayırttık.Perşembe günüde İNŞALLAH sabahdan gidip arabayı alacağız.Şimdilik malum siteden resimler var.Uygun olmassa resimler silinebilir.Aracı teslim aldığımda kendi çektiğim resimleri ayrı yeten ilave edeceğim.Bu araç için çok başka planlarım var.Titanyum yapmaya niyetlendim.Trenden çakma titanyum Vermek isteyen olursa gönlündende koparsa bir nazar boncuğu alırız arkadaşlar. ALLAH sizlere elinizdekilerden daha iyilerini versin İNŞALLAH.
    1 Puan
  5. 2 aylık araç arayışımız bugün itibarı ile sonlandı.Öyle bir hale geldik ki Kriter falan kalmadı.Tek dikkat ettiğimiz bu işin sonunda tanıdıktan olsun ne olursa olsun oldu , öylede yaptık.2 ay önce burun kıvırdığımız aracı tanıdık indirimi ile bile daha pahallıya aldık.Bekledik hata yaptık , bu aralar herhangi bir şey satacaksınız 40 kere düşünün gidenin yeri dolmuyor.Eğerki alınacaksa hemen almalısınız tutturabildiğine gidiyor... 1,5 Dci 90 Hp İcon paket Renault Captur. Allah sizlere daha iyisini versin Cümleten kazasız Belasız...
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...