İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      20

    • Mesaj

      100.141


  2. Selim Bilgin

    Selim Bilgin

    Gold Üye


    • Puan

      11

    • Mesaj

      7.423


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      10

    • Mesaj

      77.844


  4. Mustafa Tüfekçi

    Mustafa Tüfekçi

    Gold Üye


    • Puan

      8

    • Mesaj

      21.659


Popüler İçerik

21-06-2021 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Herkese Selamlar, Forumda eski konuları takibime istinaden eski ve güncel bir çok 4x4 araç kullanıcısı olmuş. Bugün yaşadığım ufak bir kaza riskine istinaden artık Navara'nın lastiklerinin kısa süre içerisinde değişmesi gerektiğine kanaat getirdim. Kullandığın lastiklerim 2017 Tarihli Araç üstünde ne kadar kullanıldığını bilmediğim fakat diş derinlikleri güzel görünen 275/65/r17 BF Goodrich KO2 Bu sabah işe gelirken hafif bir yağmur atıştırıyordu ve dağ yolundan aşağıya doğru yolun kayabileceğini göz önünde bulundurarak temkinli şekilde inmeye başladım. Düşük hız da ve hafif fren destekli inmeme rağmen araç düz şekilde kızaklayarak kaymaya başladı. Kendimi ve Trafikte ki diğer unsurları tehlikeye atmamak adına 1 takım lastik almanın uygun olacağını düşünüyorum. Sanırım mevcut ebat ile seçim yapacağım 275/65/r17 ebatlarında %60 Arazi % 40 Asfalt kullanımıma uygun olabilecek. Aracın görsel bütünlüğünü bozmayacak lastik önerilerinizi bekliyorum. Islak zemin performansının BF ten iyi olması tercih sebebi olacaktır.
    3 Puan
  2. On ay önce aracımı sattım 2 3 aya yenisi alırım diye düşünüyordum. Araya herkesin bildiği ötv zammı kur farkı gibi etkenler girince yeni aracımı almam 10 ayı buldu. Sırasıyla octavia, jetta ve golf araçlarım oldu ve yine vw grubundaki araçlara yöneldim. Golf 8 1.0 e tsi, A3 8v 1.5 tfsi ve T-ROC arasında gelip gittim sürekli. Golf 8'in dış görüntüsü ve renkleri 6 yıl golf 7'ye bindikten sonra çok çekici gelmedi. A3 performans yönünden beni çok etkiledi ama yeni kasasının çıkması ile eski kasaya o kadar para vermek pek içimden gelmedi. Sonuç olarak 2020 model 2021 Ocak ayında trafiğe çıkmış 3000 km de olan T-ROC u aldım. Araçta standart donanımlara ek olarak; Adaptif hız sabitleyici Anahtarsız çalıştırma ve giriş Geri görüş kamerası Kör nokta uyarıcı sistemi Cam tavan Arka tarafta iki adet şarj çıkışı Uzun far asistanı mecvut. 1.5 tsi 150 beygir ve 250 Nm tork alan motor var. Başka da motor şeçenegi yok şuan için Türkiye için. İlk defa otomatik bir aracım oldu ama manueli özlüyorum. 0-100 hızlanması 8.4 sn. gayet yeterli. Yol tutuş konusunda da memnun kaldım. Önceki aracım golfle karşılaştırınca sert bir süspansiyona sahip biraz. Bagaj 445 litre oldukça iyi sonuçta 3 kişilik bir aileyiz. Golf ile gidemediğim yaylalara artık sorunsuzca gidebiliriz. Tek sevmedigim tarafı ön torpido ve kapılardaki malzemelerin taş kıvamında olması. Diğer fotoğraflar https://resimyukle.io/g/Lat6EBLU7T
    2 Puan
  3. Foruma katılalı neredeyse 1 sene oldu. Aracımın konusunu açmak bugüne kısmetmiş. Hem sizinle daha çok vakit geçireyim hemde aracımla daha çok vakit geçirip onu daha iyi tanıyayım diye konuyu biraz beklettim. Aracımla Yaklaşık 1 sene ve 11.900 Kilometredir beraberim. Benim için özel bir yeri var çünkü direksiyonuna adam akıllı geçtiğim, uzun yola çıktığım, sanayiye götürdüğüm ilk araba. 4-5 sene önce başlayan motosiklet sevdam yerini 4 tekere bırakmış halde. Elbette iyi yönleri ve kötü yönleri var. İyi yönlerinden en güzeli sevdiklerim ile seyehat edebilmek. İnsanlar toplu halde de seyehat edebilirlermiş ben unutmuşum motor üzerindeyken. Ama bazende bunalınca insan arıyor tabelalardan rota çizerek batıya doğru gitmeyi Velhasıl geçen sene bir ilham ile bu arabayı alma yoluna iliştim. Önce başka markalara göz gezdirdim ancak içime sinmedi sonrasında Direkt bu arabayı istedim zira, D segment olması benim en büyük ihtiyacımdı, başka arabaların tavanına kafam sürtüyor tepemde ne kadar saç varsa tavan döşemesinde kalıyor, direksiyon diz kapaklarımın arasına sıkışıyordu. Sıkışmış halima buradan ulaşabilirsiniz. Sarı siteye marka modelini girdim yükleneli 1 gün olmuş aracımın ilanını gördüm. Hiç bir zaman alacağım bir şey konusunda kararsız kalan birisi olmadım her şey hemen olsun isterim. Hemen telefonlar açıldı araç görmeye gidildi. Aracıma 1.5 - 2 seneye yakın süredir binen olmamış. Garajdan araç çıkarıldığında lastiklerinde havası inen bile vardı. Üzerinde toz pislik araç görünmüyordu desem yeridir. Normalde pimpirikli birisiyimdir ancak nasıl olduysa arabaya canım kaynadı. Araca bindim çalıştırdım motor sesi çok hoşuma gitti var ile yok arası ince bir ıslık ile enjektör sesi veriyor EcoTEK'in en saf hali ne eksiği var ne fazlası Saat gibi işliyordu. 96 Model Vectra GT'nin içinde büyüdüğüm için EcoTEK'in sesini nerede duysam tanırım. Şu an bile gözüm kapalı Marş sesini duymam yeter. Hemen bir seyyar lastikçi bulundu araç lastikleri şişirildi yanımda otomotiv mühendisi arkadaşlarım vardı biraz kurcaladılar çaktırmadan dürttüler düşün diye. Direksiyona arkadaşımı geçirdim ustana sür dedim zira benim o güne kadar hiç ustam olmamıştı. Motor sürerken servise gider çay içerdim o ara bakımlarım halledilirdi. Araba kültürü hele ki ikinci el kültürü çok uzaktı bana. Mekanikçi - LPGci - Elektronikçiler aracıma baktılar makinalara bağladılar onlarda adet üzeri pazarlık kızışmasın diye çaktırmadan alınır diye mesaj verdiler Expere gidildi. Exper Kazası Belası yok Boyası değişeni de yok dedi ama bu araba beyaz diye tutturdu. Abi şaka mı yapıyorsun araç gördüğün gibi Gri diyorum yok araban beyaz kardeş diyor yeminler ediyor herhalde benim gözlerde sıkıntı var acaba açıdan mı yanlış görüyorum diye arabaya bakıyorum halbu ki araç Ruhsatta Beyaz geçiyormuş. Orada biraz gerildim ben acaba pert araba mı alıyoruz diye, İspatları sunuldu Noterde hata yapıldığına dair Experde aracın fabrika çıkış boyalı olduğuna dair güvence verdi. Devir sırasında düzeltilir dendi pazarlık yapıldı karşılıklı sözler verildi ilanı kaldırmasını söyledim 2 gün sonra da aracı eve getirdim. Böylelikle bir çok ilki bana yaşatan tek başıma, çok severek aldığım ve severek bindiğim Halk arasında "Uzun Yol Aracı, Güzel araba da Hantal, Ya Kasaya motor küçük geliyor çok yakar" olarak bilinen aracım elime böyle geçmiş oldu. Aldıktan ve Pasta Cilasını yaptırdıktan 1 gün sonra aracımı komple çizdiler ama travmasını atlattım yerin altında tek kişilik garajda duruyor artık sıkıyorsa çizsinler 1.6 Motor 100 Beygir 150 Tork Atmosferik motora sahip. 200.XXX Kilometrede. Şehirlerarası 90-110 arası ile giderek 0.22₺ yakıyorum. Şehir içi ölçüm yapamadım ama 9 litre kadar yakıyordur sanırım. 5 İleri Şanzımanının 1. Vites aktarma oranı hayli fazla. 5 sene önce LPG uygulaması yapılmış. Normalde bizim millet bu arabaların kitapçığını okumadan içerisinde 5 Litre yağı doldurur sonra da aracım yağ yakıyor diye ağlar. Benim aracın eski sahipleri ya kitapçığı okudu ya da motor yaptırdı aracımda gram yağ eksiltme yok. Bende Maksimum 3.5 Litre yağ koyuyorum. Başta dediğim gibi aracım çok bakımsız kalmıştı ama hurda değildi. İçerisinde cevher var diye aldım ki öyle de çıktı. Kazası Boyası Değişeni yok diye aldım ama illa tamponlar bir yerlerin tozunu almıştır 17 yaşında araba. Halen Allah bozmasın arıza diye sanayiye gitmedim. Sadece Bakım diye gittim zira benim için arıza beklenmedik zaman beklenmedik yerden gelendir. Ben her şeyini bilerek aldım sadece gecikmiş bakımları yapıldı. 1 sene boyunca yaptığım işlemler : Ön General Motors, Arka Bosch Fren Balata değişimi Tabla - Boynuz - Salıncak olarak bilinen parçaları 4 tekerde değişti Önler GM, arkalar Türk Malı OEM olarak. Sağ Aks Kafası orjinali ile değişti Sağ Sol Aks Körükleri orjinali ile değişti Amortisör Kule Bilyaları orjinali ile değişti Direksiyon Pompasında bir gram yağ kalmamıştı bakımları yapıldı parça yanmaktan kurtarıldı. EGR - MAP - MAF Temizlikleri V Kayışı Bosch ile değişti Bujiler Tek Tırnak Bosch ile değişti 6 Bin Kilometrede bir yağ değişimi Shell HX6-HX7 10W40 olarak iki sefer değişti sıradaki değişim Helix Ultra 5W40 ile değişecek. Hava - Yağ - Polen Filtreleri Klima Rezistansı çıkma orjinali ile değişti Silecek mekanizmasının çalışmasından memnun değildim mekanizmayı demir doğramacı bir arkadaşa düzelttirdim Şanzıman Yağı değişti Şanzıman Kovanında demir tozu temizliği yapıldı. Fren Hidrolikleri Bosch marka ile merkezlerden değiştirildi. Falken Ziex Z310 97W Yazlık Takım Rot - Balans LPG Bağlantıları kontrol edildi Benzin Hortumları değiştirildi. Koltuklarına desenini kendim çizdiğim kılıfları döşemeciye diktirdim. Geri Görüş Kamerası taktırdım Eski Double Ekranı atıp yenisini aldım. Direksiyona döşeme diktim koltuk kılıfları ile uyumlu döşeme diktim Ayakaltı aydınlatma bağlantılarını çektim Şoför kısmı beyaz diğer kısımlar Amber renk olarak ayarladım IP-Neon ile Ambiyans aydınlatması yaptım ayak aydınlatması ile aynı yanmaktalar. Ayna Altı Kartal Gözü Ledi Göğüs aydınlatması ile senkron yanacak şekilde bağlantısını yaptım. Gri Renk Havuz Paspaslar Pasta Cila Rüzgarlıklar Okuduğunuz için Teşekkür ediyorum. Umarım aracım sizlerle ilk canlı toplantıya gelmeme vesile olur Herkese güvenli ve mutlu sürüşler 👋
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...