İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      36

    • Mesaj

      100.141


  2. Mustafa Çayır

    Mustafa Çayır

    Gold Üye


    • Puan

      18

    • Mesaj

      1.507


  3. Metin Akbal

    Metin Akbal

    Moderatör


    • Puan

      14

    • Mesaj

      15.326


  4. Furkan Avcı

    Furkan Avcı

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      13

    • Mesaj

      7.152


Popüler İçerik

11-06-2021 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Birinci yılı dolan Ateşli'nin ilk bakımını yetkili serviste yaptırdık. 15.000 km'ye ulaştı bu arada. Ciddi bir sıkıntı yaşamadığım için standart bakım prosedürü uygulandı. Motor yağı RN710 5W40 - 4.1 lt Karter tapası, hava, polen ve yağ filtresi değiştirildi. Fren takviye borusu gibi bir şey garantiden değiştirildi. Yazılım güncellemesi yapıldı. İndirimler düşüldükten sonra parçalar 665, işçilik 317 TL tuttu, kdv vs. derken toplam 1.150 TL ödedim.
    1 Puan
  2. Merhabalar Araç üzerinde yaptığım ve ilerleyen zamanlarda yapacağım yenilemeler ve değişiklikleri bu başlık altında sürdüreceğim. Dün sanayide bakımları yaptırırken sarkık olan tavan döşemesini söktürüp yeni kumaşla buluşturduk. Öylesine kötüydü ki o bozuk halinin fotoğrafını çekmek istemedim. Kenarlar sallanıyor ortalar toplu iğne ile tutturulmuş. 60 70 tane iğne vardır belki. Gerçekten yapılınca arabanın içi açıldı nerdeyse Döşemeci kendi çekip göndermiş fotoğrafları ben orada değildim işlem yapılırken. Düzgünde çekememiş ancak hiç yoktan iyidir. Bugün de aracın soyulan plastik trimlerini boyadım. Biraz eli yüzü açıldı arabanın 😀 Radyoyu yerinden çıkaracak aparat bulamadığım için orta kalorifer ızgarasını sökemedim, altta ayakları mevcut. Göğüsde bulunan 2 parçayı Ön kapı açma kolu çerçevelerini Ön kapı kolu Ön arka cam düğmelerini sabunlu suda bekletip sonra keçe ile zımpara yaptım. Ama göğüste bulunan parçalar haddinden fazla uğraştırdı. Bilenler vardır yumuşak bir boya var. Ve çıkarması çok zor oldu. Altta görünenlere ilk kat boyayı attıktan sonra fotoğraf çekmeyi hatırladım. Değişik bir boya bastırdım spreye. Tampon boyası gibi dokulu bir boya. Parlaklığı yok boyanın. İçinde değişik bir kimyasal varmış astara hiç gerek olmadığını söyledi boyacı. Umarım uzun süre gider. Camlara film çekildi. Motor kısmı leş gibiydi. Kabasını aldım detaya giremedim. Ayırdığınız vakit için teşekkürler. Dediğim gibi gün geçtikçe yapılan işlemleri aktaracağım konuya.
    1 Puan
  3. Evet, 370.000 de C de başıma gelmeyen bir durum yine 200.000 km deki S de başıma geldi Geçen kasım ayında memlekete gittim geldim yazmıştım, giderken artık varmama yakın bir uğultu sesi duymaya başladım. Bu durumu 2019 Ekim ayında yaşamıştım ve sorun ön teker porya bilyalarından çıkmıştı, her ikisini değiştik düzelmişti. Acaba yine bilyalara mı bir haltlar oldu dedim ama sesi iyice dinleyince önden gelmediğine kanaat getirdim. Elazığ'dan dönüşte direk ustama uğradım kısa bir test yaptık arkadan geldiğine emin olduk, geniş bir yerde sert sağ sol yaptık ses azalır gibi olmasına rağmen kesilmedi. Lifte kaldırıp arabayı dyno modunda yürüttük, steteskop ile dinledik arka teker porya bilyalarında evet ses vardı ama belli belirsizdi. Yinede sipariş verdik arka teker poryalarını değiştik. Ama sesde değişen bir şey olmadı. Asıl ses arka diferansiyelden geliyordu bu sefer. %90 ihtimalle bilyalardan geldiği teşhisini koyduk çünkü dif ötme sesi değil, hemen mercedes parça programından baktık, o da ne bilyalar için herhangi bir parça kodu vermiyor (C için meslea direk parça koduyla sipariş geçebiliyorsun) )hal böyle olunca ustam bunların bilya tamir kiti yok ya da yapan yer varsa benim bilgim yok dedi. Ne yapacağız, ya çıkma bulacağız ya da sıfır alınacak (bu sadece sözde, neden mi 4.840 € evet evet eyroooo, C nin de 2 bin küsür €). Araştırmalara başladım başta Gürcistan'dan aradık, pandemi vs yüzünden geçte olsa bir yerden haber geldi 55.800 km de bir 4matic den çıkmış var bir tane, 3.750 TL dif + 750 kar ve getirme parası dediler, sonra bir öğrendik ki dişli oranı 2.65 imiş, benim aracın 3.27 Ertesi gün bir tane daha buldular oran tamam. Dedim az bekleyin. Aklıma mercedes'in mudavimi @Mustafa Tüfekçi geldi, kendisini aradım sordum bir iki saat sonra bir numara ile döndü. Aradım ustayı, usta elimde tamir kiti var, gelirsin dinleriz eğer bilyalardan ise herşey dahil 3.000 olur, baktık ayna-mahruti problemli ise elimde senin difin aynısı revizyonlusu var onuda 4.500 e (gurcistan fiyatı) veririm işimi de garantili yaparım diyince, sözleştik. Firma ismini burda paylaşacağım çünkü bu konuda pek bilgi yok hep çıkma arayışına giriyor sorun yaşayanlar (w212 E de bir kaç diğer modelde bu diferansiyel var) İki Tellide Diferansiyel Garage Hakan ustaya dün gittim. Lifte kaldırdık, evet bilyalardan geliyor dedi ses ama açıp bakacağız ayna-mahrutiye ona göre son kararı verelim. Sonra bayağı zorlu bir süreçten sonra dif yerinden söküldü. Karpuz ve ayna-mahruti meydanda, usta; ayna-mahruti güzel sıkıntı yok dedi ama bilyalar Tamir takımı ile tüm bilyalar, ve ayar borusu sıfır olarak değişti Sonrasında aracı teslim aldım ve yolların çok kalabalık olması sebebiyle birde görelim diyerekten 3. köprüden otobandan Darıca'ya dönerken dinlediğim kadarıyla ses tamamen gitti (gerçi psikolojikmidir nedir yine inceden bir ses duyuyorum gibi geliyor ama anlayamadım ) ama 120 km/s den sonra araba zangır zangır titriyor, ama direksiyonda hissediyorum. Dedim arka tekerin orayı dağıttılar salıncak falan acaba mı? şaft mı yamuldu vs derken @Servet Aydın King'i aradım, rot-balans nerede yapılabilir diye; Gebze'de Aydemir oto lastik diye bir yeri söyledi geç kalınca dün gidemedim. Bugün öğlen fırsat bulunca uğradım Servet abinin selamı ile. mesele şuymuş : Geçen hafta hanımın doktor kontrol vs durumları için 3 kez Ankara'ya gidip geldim, gidişte de dönüşte de karlı/yağışlıydı ve yollar tuzlanmıştı. Bizim araba yoldaki tozları/tuzları muntazam bir şekilde jantların iç yüzeyine toplamış yine muntazam bir şekilde homojen sıvamış. Darıca ya gelene kadar bir türlü vakit kalmadığı için yıkatamamıştım arabayı, diferansiyelin işi bitince toz tuz çamur gitsin diye İkitelli de yıkattım arabayı ama bu seferde jantın dışa yakın yerlerindeki tuz uçmuş ama iç taraflar kalmış. Ve bazı kurşunlar bildiğin yıpranmış, sanırım tuzdan. neyse 4 lastiğin hepsine (yaklaşık 40 gr çıktı her birinde 20-25 gr ikilisi şeklinde, abartmıyorum her janttan en az 10-15 gr tuz/kir kazıdık) yeniden balans yapıldı. Bu arada ilk defa bu şekilde bir rot-balans makinesi gördüm, fotoğrafını çekmeyi unuttum ama dynodaki gibi bir silindirde vardı alette, lastik havalarınıda ekrandan ölçüyorlardı, balans yapılacak noktaya kendisi döndürüyordu lastiği falan.. Arkadaşa dedim benim yolda çekme yok ama direksiyon çok az sağa dönük düz giderken ona da bakalım mı, rot ayarına geçtik, arka tarafında TOE si kaymış onuda düzelttiler. Söylemeden geçemeyeceğim. Rot ayarına geçmeden önce usta arabayı yükseltti, sonra tekrar indirip 5 dakika bekledi sonra rot ayarına geçti, bu ince detayı yakalayan usta Eskişehir'de görmedim ben. Söyledim usta detayı ince gördün diye, Abi lifte aldık amörtisörlerin dengesi kaymış olabilir tekrar sıfırlamak lazım ayardan önce. Vesileyle yakın olsa bütün işimi burda yaptırırdım. İşlem bittikten sonra denedim, direksiyon düz, balans gitti. Ama ince bir ses kulaklarımda var hala konudan haberi olmayan birine kullandırıp sormam lazım 😛 Buraya kadar okuduysanız, keyifli yazabilmişim demek, teşekkürler.... Allah başka dert/kaza/arıza/ceza/bela vermesin diyerek duam ile bitireyim.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...