İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      26

    • Mesaj

      100.129


  2. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      13

    • Mesaj

      77.834


  3. Erhan Doruk

    Erhan Doruk

    Gold Üye


    • Puan

      12

    • Mesaj

      5.675


  4. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      10

    • Mesaj

      24.193


Popüler İçerik

19-04-2021 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Aracımda uzun zamandır (özellikle kış mevsimi başladığından beri) motor soğukken zor çalışıyor ve ısınana kadar (30-40 derece) rölanti tutmuyor ve stop ediyordu. Bu sorunun subaplarla alakalı olduğu için sorunu geçiştirmek için aracın ısı sensörü (termostat yuvası üzerindeki) kablosunun arasına 50K NTC direnç bağladım. Bunu da röle ile ayarladım. Yani araç 30-40 derece sıcaklığa ulaşana kadar yani LPG ye geçene kadar NTC direnci aracın beynine motor soğuk rölantiyi yüksek tut diye bilgi gönderiyordu. Rölanti bu süreçte 1200 lerde seyrediyordu. LPG ye geçince aracın kendi ısı sensörü devreye giriyor ve rölanti normal seyrinde dönüyordu. NTC sensör takmamın sebebi eğer normal direnç bağlarsam araç soğukken çok rahat çalışıyor ama motor 40 derecenin üzerine çıktığı zaman stop edilirse tekrar kesinlikle çalışmıyordu. Aracı bu şekilde yaklaşık 2-3 ay kullandım. En son araç tekleme yapmaya başlayana kadar. Bobin yada buji arızası diye tamirciye götürdüm. Sonuç hüsran oldu. ☹️ Araç subabın bir tanesini eritmiş bu nedenle kompresyon kaçağı nedeniyle tekleme yapıyormuş. Araca komple motor yapıldı 8500 TL + 500 TL (Baskı balata ve bir kaç değişen malzeme) Toplam 9000 TL ye motor yapıldı. Soğuk motor zor çalışma ve stop etme sorunu düzelir diye düşünmüştüm ama motor sıcakken tek marşta çalışan araç motor soğukken 6-7 marşta anca çalışır oldu. İlk olarak ısı sensörünü orijinal aradım bulamayınca Delphi marka ısı sensörü aldım. Şimdi motor soğukken 1-2 marşta çalışıyor. Ama gaz pedalına hızlı basılınca stop edecek gibi oluyor. bu süreçte gaz pedalına hafif dokunarak motorun ısınmasını bekliyorum. Motor sıcaklığı yaklaşık 30-35 dereceye gelince her şey normale dönüyor. Bu bahsettiğim sorunu sadece Benzinde yapıyor. LPG ile direk çalıştırınca sorunsuz çalışıyor. Aracın normal kullanımında herhangi bir rölanti dalgalanması yok bu nedenle rölanti sensörünü sağlam olarak kabul edilorum. Sorun sadece benzinde olduğu için sensörler ile alakalı olduğunu düşünerek IAT sensörünü kontrol ettim. Kablo bağlantısı sağlam, sensörü ölçtüm ısındıkça direnç değeri düşüyor. Yani sensör sağlam. Isı sensörünü değiştirdiğim için ölçmedim. Biraz uzun oldu ama sorunu ve yapılanları anlatmaya çalıştım. Bu konuda sizlerin görüşünü almak istedim.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...