İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

29-03-2021 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Geçen hafta perşembe günü bir arkadaşımın ev sattığı haberini aldım. Arkadaşlarım da kaçırma dediler. Apar topar evi görüp pazarlık yaptık. Egeamı yıkatıp fotoğraflarını çektim ve cuma günü ilana koydum. Pazar günü bi arkadaş aracılığıyla takas yapmak üzere araçlarımıza baktık. Her iki taraf da mutlu olunca anlaştık ve ertesi gün araçlarımızın satışlarını alıp verdik. İlginç olan egeaya tam olarak 3 tıl binmiş oldum. 22 mart 2018 de almıştım. Aynı gün 2021 de sattım. Hatta 4 dk erken satış olsaydı trafik sigortasını yenilemeye de gerek kalmayacaktı. Sağolsun mehmet abi halletti. Takas yaptığım kişi emekli bir meslektaşım. Alsatçı diye de tabir edilebilir. Benim açımdan çok karlı bir alışveriş olmasa da arabasız kalmamış, egeaya benzer temizlikte ve km de bir araç bulmuş ve ev içinde vakit kaybetmeden nakit bulmuş olmam sebebiyle fazla önemsemedim ve takası gerçekleştirdik. Gelelim yeni lineamıza. Araç 2015 model. 52 bin kmde. Pop donanım (en boştan hallice) hatasız boyasız bir araç. Ekstra olarak orjinal çelik jant, sis farı ve navigasyonlu ellemeli ekran takılmış serviste. İlk defa 1.3 multijet kullandım sayılır. Gidişini bilmiyor sadece tahmin ediyordum ve tam tahmin ettiğim gibi olduğunu gördüm. Şöyle özet geçersek; uçmaz kaçmaz ama yüz üstü de bırakmaz. Kalkışları hantal, özellikle 1.viteste turbo girdi girmedi derken devir bitiyor. 2.vitesten itibaren hızlanabiliyorsunuz. Birden patlama yapıp yapıştırmıyor ama lineer şekilde tatmin edici bir hızlanma sunuyor. 1500 devirlerde tork geliyor. Alt devirleri fena değil yani. İlk kullandığımda araç gitmiyormuş gibi geliyordu meğerse ben gazın sonunu bulamamışım. Gaz pedalı çok uzun. Normal araçlarda 5 kademe ise bunda 8-9 kademe gibi. Bastıkça daha da dibe gidiyor ve güç daha da artıyor. Netice olarak işimizi görür lakin 1.6 multijet egeadan sonra pek de yüz güldürdü diyemem. Aracın süspansiyonları egeadan sonra oldukça sert geldi. Hatta neredeyse focus 3 ten bile sert olabilir. Konfor anlamında biraz rahatsız. Şu an üzerinde 185 65 15 lastikler var. Bunlar orjinal ölçüler. Bu lastiğin alternatifi ise 195 60 15 ancak maddi imkanlar elverirse ben 195 65 15 lastiklerle değişim yapmayı düşünüyorum. Yüzde 2 çap büyüyor ama konfor biraz olsun artar muhtemelen. Hepsi bir yana 195 65 15 ler daha ucuz [emoji3]. Araçla daha 200 km bile yapmadım. Peşin peşin anlatmak istemem. Linea konusunda benden tecrübeliler de forumda mevcut. Yine de kullandıkça tecrübelerimi ve hissettiklerimi yazarım. Aslında focus bakarken böyle bir araca denk geldim, normalde hiç aklımda olan bir araç değildi. Beni heyecanladırmıyor. Daha doğrusu şöyle anlatayım; ilk 3 kasa focusa da sahip oldum. Focuslarım varken işe servisle gitme imkanım olmasına rağmen arabamla da giderdim. Aracımı kullanmak için fırsat kollardım. Son yıllarda o şevki bulamıyorum. Ya arabalarım zevk vermiyor ya da artık arabalardan zevk almıyorum. Askerde bile zpt, taktik man, land vs ne bulsam sürerdim. Şimdi 2 hafta araba kullanmasam dönüp bakmıyorum. Belki de bu yüzden linea almayı hiç yadırgamadım. Bana masraf çıkarmasın, a noktasında öteki noktalara götürsün, vergisi yakıtı düşük olsun yeter diye düşündüm. Belki sizlerde de oluyordur bu durum. Özellikle araç fiyatlarının çok yükselmesi de arabalara olan ilgimi azalttı sanki. Eskiden sıfır c segmenti yeni bir model çıkınca test videolarını sabırsızlıkla beklerdim. Çünkü alma ümidim vardı. Şimdi ferrari test videosu nasıl anlamsız geliyorsa golf 8 videosu da aynı anlamsızlıkta. Neyse içim şişmiş yazdıkça yazasım geliyor. Fotolar gelsin. Sağlıkla kalın.
    8 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...