İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

04-02-2021 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Herkese Merhaba, Bir kendin yap projesi oluşturdum ve sizlerle paylaşmak istedim. Aslında daha kaliteli ve detaylı görsellerde çıkardı ama bir işi yapmaya başladığım zaman gözüm daha sonra ki aşamasını görüyor. Haliyle fotoğraf video çekmek gibi adımları da unutuyorum. Burada konusunu açmadığım bir aracımız var 1973 Model Volkswagen 1303 S 1.6 AS Motor versiyonu. 1 senedir bizde son 4 aydır muayenesi bitik şekilde garajda duruyordu. Havaların ısınacağı dönem gelene kadar eksiklerini tamamlamak ve yasakları değerlendirmek üzere garajda ön sıralarda yerini aldı. Muayene öncesi gördüğüm basit eksiklerini tamamlamaya başladım. Aracın İçine geçmeden önce dıştan bir görselini paylaşıyorum Küçük Adımlar ile sökülmeye başlandı rahat çalışma ve onarım amaçlı sağ ön koltuğu yerinden aldım. Biz aldığımızda aracın direksiyonu cırt kelepçe ile bağlanmış ve kornası aktif çalışmıyordu. Bir süre bu şekilde kullandık fakat artık gözümüzü rahatsız etmeye başlamıştı. Cırt kelepçeyi keserek söküme başladım. Zaten kestiğim anda her şey kucağıma geldi Direksiyonun sabit durmasını engelleyen arkadaşlar bunlarmış. 4 Adet tırnak ve bulması da oldukça zor. Daha sonra araştırdım ve parçayı buldum. Tanesi 73 TL Takımı değiştirmek istediğim zaman 292 TL bir fiyat ödemem gerekecekti. Daha sonra parçanın işlevsel özelliklerini göz önünde bulundurarak 3 boyutlu olarak solidworks ile çizdim. STL formatında kayıt ederek. 3D printer ile 4 adet bastım. Tahmini olarak 10-15 TL gibi 4 adet paçanın maliyeti oldu. Parçaların montajını yaptım gayet sorunsuz birebir olarak yerine oturdu. Son olarak kapağı da yerine yerleştirdim ve sonuç. Direksiyon göbeğini cırt kelepçe ile bağlama sorunu tamamen çözülmüş oldu. ve gayet kusursuz şekilde de çalışıyor. İlerleyen etapta vosvos toplarken bu parçaya ihtiyacı olanlara parçanın STL uzantısını gönderebilirim
    18 Puan
  2. Araç 2010 senesinde 0 km olarak alınmış. Şimdi boşta kalınca çöktüm, bir süre bineceğim gibi görünüyor. 80 bin km de. Benzinli. Tüm bakımlarını ben yaptırıyordum zaten. Bu araç alınırken siparişi özel olarak oluşturulmuştu, cam tavan yok sunroof var mesela. Kalsit beyazı denen bej gibi bir beyaz. Koltukları yarı kumaş, ne yazıkki ısıtmasız. 17 jantları var 225 45 17 lastikleri var, far ve yağmur sensörleri var. Motor 1.6 litre supercharger beslemesli 156 hp oldukça sessiz çalışan bir motor. 10 sn nin altında 0-100 değer var ama asıl üst devirlerde çok canlı çalışıyor ve 210 200 km ye kadar hızlanabiliyor. Araç çok alçak yerde sürünür gibi hissediyorum uzun süredir yüksek arabalar kullandığımdan ötürü Müthiş iyi yol tutuyor ancak ıslanan zeminde arka taraf feci şekilde kayma eğilimi gösteriyor. Lastik fark etmeksizin oluşan bu durum kilitli defransiyel varmışçasına saçma derecede gereçkeleşiyor. ESP yi kapatsamda kapatmasamda hep aynı sadece tepki süresi değişiyor. Çok iyi bir fren sistemi var, dönemi araçlarına kıyasla oldukça sessiz bir kabini var. Tükeitm değeri Tiguan 150 hp ile 6.2 yaktığım yolda yğne 6.2 yakabiliyorum. Otomatik olmasına rağmen bu değer bence çok iyi. Bu motor kombinasyonuna çok yakıyro diyenler gaza abanan kişiler olmalı çünkü alt devirdeki tepkileri şanzıman nedeniyle çok hantal gibi hissediliyor ve gaz pedalı kesinlikle berbat derecede hissiz. Olumlu özellikler: Çok iyi ayarlı bir üspansiyonu var. ince yanaklı lasitklere rağmen kabin konforu olması gerektiği kadar iyi. Kıyas için 16" lasitkli en yeni model bir passat gibi bir çalışma karakteri var. ancak virajlarda ve yanal esnemeler varken müthiş iyi çalışıyor. Zaten ön takımda ve arkada bir sürü fazladan kol ve askı aparatı var. Farkı yaratan bunlar sanırım. Çok dar bir dönüş çapı var. Dönüş ışıkları var. Çok doğrudan çalışan harika bir direksiyonu var. Görüş açıları problemsiz ölü nokta yok gibi. İvmelenme yeterli ve canlı. Frenler müthiş. Yol tutuş ve sürüş dinamikleri kuru zeminde süper. Son hız ve tüm seyahat hızları sessiz ve sakin. Bağırıp çağırmıyor. Motorun seside gayet güzel. Tüketim bence makul. Marka imajı eski model ve küçük olsa da hala var. Koltukları yeterli konforda Arka koltuk yeteri kadar geniş. Bagaj epey büyük. Çok iyi çalışan bir çift bölgeli tam otomatik kliması var. Müthiş iyi aydınlatan halojen destekli bixenon farları var. Olmusuz noktalar: Çok alçak ( 2015 corolladan alçak değil) Araç 2 cm kadar daha yüksek olmalıydı. AMG versiyonunu tahmin bile edemiyorum. Bence lastikler 16" olmalıydı. Düşük hız konforu artacaktı. Şanzıman alt devirde çok hantal. Şanzımanın S modu etkili ancak sadece şanzımanın karakterini değiştiriyor ne direksiyon ne de gaz pedalı değişmiyor. Keşke direkisyondan vites değişebilseydi, böyle bir opsiyon var bu şanzımanda. Gaz pedalı sünger gibi. Berbat. İç arka görüş aynası sürücüye aşırı yakın, cam çok eğik. (hava direnci ve ses açısından avantaj) Ses sistemi yeterli güçte ama ses kalitesi berbat. Çok küçük bir ekranı var ve bir kapak ardında, kapak kapalıyken müzik çalıyor ama şarkıları vitesin arkasındaki düğmeden çevirip değiştiremiyorken konsoldan değiştirebiliyorsunuz. O hald eo kapak neden var... Korna bozuk yenisi lazım. Sis farlarının ışığı H11 ampulden geliyor ve gücü yetersiz, H9 modifiyasyonu lazım. Stop lambaları çok ampullü ve tam elektornik kontrollü bir ampul bozulunca alakasız ampuller yanıyor yerine ve arıza veriyor. Led takamıyorum. Bazı siyah iç trimler soyuluyor. Temizleyip foto çekip sonrasında paylaşırım. Şu ana kadar silecek, plastik havuz paspas ve kol desteğinin önündeki soyulan trip yerine boyalı bir parça alıp taktım. Yapılacaklar, rot ayarı, fren diskleri, belki 4 adet 16" jant ses ve 4 mevsim lastik seti, yol kayıt kamerası (aldım), yeni korna, arka stop farlarının temizliğinden ibaret gibi görünüyor. buna benziyor ama krom şeritli, sunrooflu. jantlar bunlardan https://www.carpixel.net/w/365d0b10d8ac4c93b8ff9bc4fad7b460/mercedes-benz-c-class-wallpaper-hd-53451.jpg
    3 Puan
  3. Evet, 370.000 de C de başıma gelmeyen bir durum yine 200.000 km deki S de başıma geldi Geçen kasım ayında memlekete gittim geldim yazmıştım, giderken artık varmama yakın bir uğultu sesi duymaya başladım. Bu durumu 2019 Ekim ayında yaşamıştım ve sorun ön teker porya bilyalarından çıkmıştı, her ikisini değiştik düzelmişti. Acaba yine bilyalara mı bir haltlar oldu dedim ama sesi iyice dinleyince önden gelmediğine kanaat getirdim. Elazığ'dan dönüşte direk ustama uğradım kısa bir test yaptık arkadan geldiğine emin olduk, geniş bir yerde sert sağ sol yaptık ses azalır gibi olmasına rağmen kesilmedi. Lifte kaldırıp arabayı dyno modunda yürüttük, steteskop ile dinledik arka teker porya bilyalarında evet ses vardı ama belli belirsizdi. Yinede sipariş verdik arka teker poryalarını değiştik. Ama sesde değişen bir şey olmadı. Asıl ses arka diferansiyelden geliyordu bu sefer. %90 ihtimalle bilyalardan geldiği teşhisini koyduk çünkü dif ötme sesi değil, hemen mercedes parça programından baktık, o da ne bilyalar için herhangi bir parça kodu vermiyor (C için meslea direk parça koduyla sipariş geçebiliyorsun) )hal böyle olunca ustam bunların bilya tamir kiti yok ya da yapan yer varsa benim bilgim yok dedi. Ne yapacağız, ya çıkma bulacağız ya da sıfır alınacak (bu sadece sözde, neden mi 4.840 € evet evet eyroooo, C nin de 2 bin küsür €). Araştırmalara başladım başta Gürcistan'dan aradık, pandemi vs yüzünden geçte olsa bir yerden haber geldi 55.800 km de bir 4matic den çıkmış var bir tane, 3.750 TL dif + 750 kar ve getirme parası dediler, sonra bir öğrendik ki dişli oranı 2.65 imiş, benim aracın 3.27 Ertesi gün bir tane daha buldular oran tamam. Dedim az bekleyin. Aklıma mercedes'in mudavimi @Mustafa Tüfekçi geldi, kendisini aradım sordum bir iki saat sonra bir numara ile döndü. Aradım ustayı, usta elimde tamir kiti var, gelirsin dinleriz eğer bilyalardan ise herşey dahil 3.000 olur, baktık ayna-mahruti problemli ise elimde senin difin aynısı revizyonlusu var onuda 4.500 e (gurcistan fiyatı) veririm işimi de garantili yaparım diyince, sözleştik. Firma ismini burda paylaşacağım çünkü bu konuda pek bilgi yok hep çıkma arayışına giriyor sorun yaşayanlar (w212 E de bir kaç diğer modelde bu diferansiyel var) İki Tellide Diferansiyel Garage Hakan ustaya dün gittim. Lifte kaldırdık, evet bilyalardan geliyor dedi ses ama açıp bakacağız ayna-mahrutiye ona göre son kararı verelim. Sonra bayağı zorlu bir süreçten sonra dif yerinden söküldü. Karpuz ve ayna-mahruti meydanda, usta; ayna-mahruti güzel sıkıntı yok dedi ama bilyalar Tamir takımı ile tüm bilyalar, ve ayar borusu sıfır olarak değişti Sonrasında aracı teslim aldım ve yolların çok kalabalık olması sebebiyle birde görelim diyerekten 3. köprüden otobandan Darıca'ya dönerken dinlediğim kadarıyla ses tamamen gitti (gerçi psikolojikmidir nedir yine inceden bir ses duyuyorum gibi geliyor ama anlayamadım ) ama 120 km/s den sonra araba zangır zangır titriyor, ama direksiyonda hissediyorum. Dedim arka tekerin orayı dağıttılar salıncak falan acaba mı? şaft mı yamuldu vs derken @Servet Aydın King'i aradım, rot-balans nerede yapılabilir diye; Gebze'de Aydemir oto lastik diye bir yeri söyledi geç kalınca dün gidemedim. Bugün öğlen fırsat bulunca uğradım Servet abinin selamı ile. mesele şuymuş : Geçen hafta hanımın doktor kontrol vs durumları için 3 kez Ankara'ya gidip geldim, gidişte de dönüşte de karlı/yağışlıydı ve yollar tuzlanmıştı. Bizim araba yoldaki tozları/tuzları muntazam bir şekilde jantların iç yüzeyine toplamış yine muntazam bir şekilde homojen sıvamış. Darıca ya gelene kadar bir türlü vakit kalmadığı için yıkatamamıştım arabayı, diferansiyelin işi bitince toz tuz çamur gitsin diye İkitelli de yıkattım arabayı ama bu seferde jantın dışa yakın yerlerindeki tuz uçmuş ama iç taraflar kalmış. Ve bazı kurşunlar bildiğin yıpranmış, sanırım tuzdan. neyse 4 lastiğin hepsine (yaklaşık 40 gr çıktı her birinde 20-25 gr ikilisi şeklinde, abartmıyorum her janttan en az 10-15 gr tuz/kir kazıdık) yeniden balans yapıldı. Bu arada ilk defa bu şekilde bir rot-balans makinesi gördüm, fotoğrafını çekmeyi unuttum ama dynodaki gibi bir silindirde vardı alette, lastik havalarınıda ekrandan ölçüyorlardı, balans yapılacak noktaya kendisi döndürüyordu lastiği falan.. Arkadaşa dedim benim yolda çekme yok ama direksiyon çok az sağa dönük düz giderken ona da bakalım mı, rot ayarına geçtik, arka tarafında TOE si kaymış onuda düzelttiler. Söylemeden geçemeyeceğim. Rot ayarına geçmeden önce usta arabayı yükseltti, sonra tekrar indirip 5 dakika bekledi sonra rot ayarına geçti, bu ince detayı yakalayan usta Eskişehir'de görmedim ben. Söyledim usta detayı ince gördün diye, Abi lifte aldık amörtisörlerin dengesi kaymış olabilir tekrar sıfırlamak lazım ayardan önce. Vesileyle yakın olsa bütün işimi burda yaptırırdım. İşlem bittikten sonra denedim, direksiyon düz, balans gitti. Ama ince bir ses kulaklarımda var hala konudan haberi olmayan birine kullandırıp sormam lazım 😛 Buraya kadar okuduysanız, keyifli yazabilmişim demek, teşekkürler.... Allah başka dert/kaza/arıza/ceza/bela vermesin diyerek duam ile bitireyim.
    2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...