Evet,
370.000 de C de başıma gelmeyen bir durum yine 200.000 km deki S de başıma geldi
Geçen kasım ayında memlekete gittim geldim yazmıştım, giderken artık varmama yakın bir uğultu sesi duymaya başladım. Bu durumu 2019 Ekim ayında yaşamıştım ve sorun ön teker porya bilyalarından çıkmıştı, her ikisini değiştik düzelmişti.
Acaba yine bilyalara mı bir haltlar oldu dedim ama sesi iyice dinleyince önden gelmediğine kanaat getirdim.
Elazığ'dan dönüşte direk ustama uğradım kısa bir test yaptık arkadan geldiğine emin olduk, geniş bir yerde sert sağ sol yaptık ses azalır gibi olmasına rağmen kesilmedi.
Lifte kaldırıp arabayı dyno modunda yürüttük, steteskop ile dinledik arka teker porya bilyalarında evet ses vardı ama belli belirsizdi. Yinede sipariş verdik arka teker poryalarını değiştik. Ama sesde değişen bir şey olmadı. Asıl ses arka diferansiyelden geliyordu bu sefer. %90 ihtimalle bilyalardan geldiği teşhisini koyduk çünkü dif ötme sesi değil, hemen mercedes parça programından baktık, o da ne bilyalar için herhangi bir parça kodu vermiyor (C için meslea direk parça koduyla sipariş geçebiliyorsun) )hal böyle olunca ustam bunların bilya tamir kiti yok ya da yapan yer varsa benim bilgim yok dedi.
Ne yapacağız, ya çıkma bulacağız ya da sıfır alınacak (bu sadece sözde, neden mi 4.840 € evet evet eyroooo, C nin de 2 bin küsür €).
Araştırmalara başladım başta Gürcistan'dan aradık, pandemi vs yüzünden geçte olsa bir yerden haber geldi 55.800 km de bir 4matic den çıkmış var bir tane, 3.750 TL dif + 750 kar ve getirme parası dediler, sonra bir öğrendik ki dişli oranı 2.65 imiş, benim aracın 3.27
Ertesi gün bir tane daha buldular oran tamam. Dedim az bekleyin.
Aklıma mercedes'in mudavimi @Mustafa Tüfekçi geldi, kendisini aradım sordum bir iki saat sonra bir numara ile döndü.
Aradım ustayı, usta elimde tamir kiti var, gelirsin dinleriz eğer bilyalardan ise herşey dahil 3.000 olur, baktık ayna-mahruti problemli ise elimde senin difin aynısı revizyonlusu var onuda 4.500 e (gurcistan fiyatı) veririm işimi de garantili yaparım diyince, sözleştik.
Firma ismini burda paylaşacağım çünkü bu konuda pek bilgi yok hep çıkma arayışına giriyor sorun yaşayanlar (w212 E de bir kaç diğer modelde bu diferansiyel var) İki Tellide Diferansiyel Garage Hakan ustaya dün gittim.
Lifte kaldırdık, evet bilyalardan geliyor dedi ses ama açıp bakacağız ayna-mahrutiye ona göre son kararı verelim.
Sonra bayağı zorlu bir süreçten sonra dif yerinden söküldü.
Karpuz ve ayna-mahruti meydanda,
usta; ayna-mahruti güzel sıkıntı yok dedi ama bilyalar
Tamir takımı ile tüm bilyalar, ve ayar borusu sıfır olarak değişti
Sonrasında aracı teslim aldım ve yolların çok kalabalık olması sebebiyle birde görelim diyerekten 3. köprüden otobandan Darıca'ya dönerken dinlediğim kadarıyla ses tamamen gitti (gerçi psikolojikmidir nedir yine inceden bir ses duyuyorum gibi geliyor ama anlayamadım ) ama 120 km/s den sonra araba zangır zangır titriyor, ama direksiyonda hissediyorum. Dedim arka tekerin orayı dağıttılar salıncak falan acaba mı? şaft mı yamuldu vs derken @Servet Aydın King'i aradım, rot-balans nerede yapılabilir diye; Gebze'de Aydemir oto lastik diye bir yeri söyledi geç kalınca dün gidemedim.
Bugün öğlen fırsat bulunca uğradım Servet abinin selamı ile. mesele şuymuş :
Geçen hafta hanımın doktor kontrol vs durumları için 3 kez Ankara'ya gidip geldim, gidişte de dönüşte de karlı/yağışlıydı ve yollar tuzlanmıştı.
Bizim araba yoldaki tozları/tuzları muntazam bir şekilde jantların iç yüzeyine toplamış yine muntazam bir şekilde homojen sıvamış.
Darıca ya gelene kadar bir türlü vakit kalmadığı için yıkatamamıştım arabayı, diferansiyelin işi bitince toz tuz çamur gitsin diye İkitelli de yıkattım arabayı ama bu seferde jantın dışa yakın yerlerindeki tuz uçmuş ama iç taraflar kalmış. Ve bazı kurşunlar bildiğin yıpranmış, sanırım tuzdan.
neyse 4 lastiğin hepsine (yaklaşık 40 gr çıktı her birinde 20-25 gr ikilisi şeklinde, abartmıyorum her janttan en az 10-15 gr tuz/kir kazıdık) yeniden balans yapıldı. Bu arada ilk defa bu şekilde bir rot-balans makinesi gördüm, fotoğrafını çekmeyi unuttum ama dynodaki gibi bir silindirde vardı alette, lastik havalarınıda ekrandan ölçüyorlardı, balans yapılacak noktaya kendisi döndürüyordu lastiği falan..
Arkadaşa dedim benim yolda çekme yok ama direksiyon çok az sağa dönük düz giderken ona da bakalım mı, rot ayarına geçtik, arka tarafında TOE si kaymış onuda düzelttiler. Söylemeden geçemeyeceğim.
Rot ayarına geçmeden önce usta arabayı yükseltti, sonra tekrar indirip 5 dakika bekledi sonra rot ayarına geçti, bu ince detayı yakalayan usta Eskişehir'de görmedim ben. Söyledim usta detayı ince gördün diye, Abi lifte aldık amörtisörlerin dengesi kaymış olabilir tekrar sıfırlamak lazım ayardan önce.
Vesileyle yakın olsa bütün işimi burda yaptırırdım.
İşlem bittikten sonra denedim, direksiyon düz, balans gitti. Ama ince bir ses kulaklarımda var hala konudan haberi olmayan birine kullandırıp sormam lazım 😛
Buraya kadar okuduysanız, keyifli yazabilmişim demek, teşekkürler....
Allah başka dert/kaza/arıza/ceza/bela vermesin diyerek duam ile bitireyim.