İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      69

    • Mesaj

      100.111


  2. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      42

    • Mesaj

      30.079


  3. Tahir İlter

    Tahir İlter

    Gold Üye


    • Puan

      32

    • Mesaj

      10.154


  4. Furkan Avcı

    Furkan Avcı

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      26

    • Mesaj

      7.150


Popüler İçerik

17-12-2020 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Merhaba Bjorn Nyland Phev araba ile 1000 km test sürüşü yaptı. Arabayı ortalama 106 km hızla kullanıp 09:25 ile bitiridi. Araba neredeyse hiç kendi şarj edecek imkan bulamadı. Çünkü zamana karşı sürdüğü için hep limitlerde kullandı. En dik rampa inişinde dahi araba 135 km sürate sabit olmasından dolayı regeneration yapamadı. Bunun sebebi araba kendi ağırlığı ile rampa aşaği inebileceği süratten çok daha fazla hızlı inmiş olmasıydı. Sonuc olarak 6,2 litre gibi Phev arabaya yakışmayacak bir değerle bitiriyor. Arabanın üzerinde 8 kw batarya olmasına rağmen verim alamıyor Phev bir araba kullanıyorsanız , kendi kendinide şarj edebileceği uygun bir süratte kullanmanız gerekir. Aşağidaki yapılan grafik çalışması Prius'a ait. Hız artıkca arabanın yakıt tüketimi nasıl artığı görülüyor. Belli bir süratten sonra phev ünite verim elde edilemiyor. Grafiği incelerseniz, prius 75mil yani 130 km hızdan sonra verimsiz hale geliyor. Hiz sabitleyici ile en verimli olduğu saate 24mph yani 40 km hızla 2,5 litre benzin tüketimi 80 km hızla sürüldüğünde 4.7 litre 105 km hızla sürersenizde 5.8 litre benzin yakıyor. Bahse konu araba 3,5 kw bataryalı prius.
    1 Puan
  2. Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım aracım ford değil (yakında kısmet ise alacağım) ama başımdan geçen olayı (ford marka bir araçla yaşadığım için) sizlerle paylaşmak istedim, Bu hız konusunda kesinlikle artık herşeyden vazgeçtim, çok değil geçen hafta kendi arabam ile ilgili chip tuning konusuna bir araştırma yapmıştım motor gücünü yükseltme konusunda. 21 mayıs ta kız kardeşimin düğününe babamın arabasıyla giderken viraj da önümdeki tırı geçerken tır beni sıkıştırınca hızlanıp (95 Km/h) geçtim, bir anda gıcırtı bile çıkarmadan (bana göre lastiklerin x bir firma olmasının etkisiyle) arabanın arkası kayınca (ESP yok) tam ters istikamete direksiyonu kırıp gaza basmama rağmen hiçbir etkisi olmadı ve bankete çarpıp, takla atıp ters haldeyken de istinat duvarına çarpıp yolun diğer tarafına kadar sürüklendik. Allah'a hamdolsun arabada üç kişiydik (herkesin emniyet kemerleri takılı) burnumuz bile kanamadan çıktık. Bu arada arac 2005 Mondeo tdci ghia otomatik. Araç pert oldu, sol taraf, tavan, motor, kaput, sağ arka hasarlı sadece sağ iki kapıda birşey yok, halini düşünün. Bir musibet bin nasihattan hayırlıdır sözü gerçekten doğru bir söz. Bu kaza ile edindiğim (Çok şükür bedeli ağır olmadı) tecrübeleri sizinle paylaşmak istiyorum: - Lastikler aracın en önemli parçasıdır, motorun gücünden, ekonomisinden, aracın lüks donanımlarından daha önemlidir. S 600 bile olsa kötü bir lastikle yoldan çıkabilirsiniz. Ucuz lastik alıp hayatınıza yapacağınız yatırımlardan kaçmayın. Kendini dünyada kanıtlamış Markaların lastiklerini kullanın. (Eminim lastiklerimiz iyi olsaydı Mondeo asla orda o hızda kaymazdı. Kayma sırasında lastiklerden gıcırtı sesi bile çıkmadı bilmem anlatabildim mi?) - Trafikte asla acele etmeyin. Acele giden ecele gider sözünü aklınızdan asla çıkarmayın. Başkalarının hatalarınıda tolere edebilecek şekilde dikkatli sürün. - Hızlı araç kullanmayın 80 yerine 100 ile gitme arasındaki farkın ne olduğunu düşünüyorsanız yukarıdakileri bir daha okuyun. - Her zaman emniyet kemerinizi takın, arkada oturuyor olmanız kazada size birşey olmayacağı anlamına gelmiyor. - Sevdiklerinizin ve hayatınızın kıymetini bilin. Başkalarınında bir hayatı ve sevdiklerinin olduğunu asla unutmayın. - Eğer maddi gücünüz ve imkanınız var ise ESP li (ESP nin nasıl hayat kurtardığını ve ne işe yaradığını internetten arayınca bulabilirsiniz) bir araç alın. Normalde hızlı araç kullanan biri değilim. O günde hızlı değildim ama normalden 10-15 km/h hızlı girdiğim bir virajın nelere sebep olabileceğini bizzat yaşadım. Araçta kardeşim ve amcamın oğlu vardı eğer onlara birşey olsa vicdanımdan nasıl kurtulacağımı düşünmek bile istemiyorum. Bu yazdıklarımı sizinle paylaşmamın sebebi benim başıma geldi sizin başınıza gelmesin diyedir. Bu yazıyı vicdanım rahat bir şekilde size yazmama izin veren Allah'a şükürler olsun. Ayrıca bizi o durumda bile burnumuz kanamadan o kazadan çıkaran Ford mondeo'ya teşekkür ederim. Aynı durumda kendi aracımın içinden o şekilde çıkacağımızı hiç zannetmiyorum. Kısmet ise kendi aracımı satıp, ESP ve diğer güvenlik önlemlerine sahip bir araç alacağım. Hepinize kazasız, belasız günler dilerim. Saygı ve sevgilerimle... Furkan AVCI
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...