İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

02-12-2020 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Merhaba Cruze ile 10000 km devirdik. Cruze km si 1 liraya maliyet çıkardı. Buna yakıtı, bakımı , kaskosu, muayenesi ve lastiği dahil. 10 bin km için 10 bin harcamışım. Dacia spring aracını düşünüyorum. Bu aracın maliyetini kağıt üzerine hesaplıyalım. Batarayası 26,8 kwh görünüyor. Ama mühtemelen bunun 25 kwh olarak kullanıcağız . Ev prizinden şarj süresi 14 saat . Aracın çevreyolu menzili 225 km , Şehir içi menzili 295 km . Benim günlük yaptığım yol 50 km. Tek sefer şarj ile 5 gün yeter bana. 1 kw elektrik bedeli vergiler dahil 0.7 kuruş. 25 kwh = 17 türk lirası dolum demek. 100 km maliyeti 7,7 türk lirasına geliyor. 10000 km maliyeti 770 lira. Elektrikli araç mtv 215 tl. 3 yıl muayene yok. Egzos mueyenesi yok Kaskosuna 1700 tl , Trafik sigortasına 1154 tl ödenir. Elektrikli arabanın 10000 km maliyeti 3624 tl gibi komik bir rakam çıkıyor. Cruze 10000 tl masraf çıkardığını düşündüğümüzde 6376 tl tasarruf söz konusu. El adamın 20 yaşındaki garantisi bitmiş arabasına 60000 tl ödemek yerine , 5 yıl garanti ile satılacak sıfır km Dacia Spring için 120000 tl ödemek beni feci şekilde kışkırtıyor. Hesap ortada , düşen ulaşım masrafları ile arabanın kendi kendini amorti etmesi mümkün. Oluşacak arızalar ise garanti koruması altında. Sizler ne düşünüyorsunuz.
    4 Puan
  2. Kısaca (çokta kısa olmadıya) Clio 5 İcon donanım 1.33 tce 130 hp. 240 nm. torka sahip 7 ileri yağlı tip EDC yarı oto şanzımanlı bir araç benim araç, şimdilik memnunum, aslında suv du niyetim ama malum piyasanın hali ortada, hanımın baskısıda olunca 2. elde adam gibi arabada bulamayıp idare edenlerede sıfır parası yada yakını istenince artık dedim tren kaçmadan bir vagona atlıyım ve bayilerde araç bulma zorluğuda varken baktımki bu araç var, incelediğimde eskisiyle alakası olmayan sadece benzeyen, Renoya göre çağ atlamış gördüğüm (gerçi bu segmentte her markada neredeyese bu değişim var) Clio yu aldım, bunu almadan önce Corsa baktım, araç yoktu ve sevmedim hanımda sevmedi, İbiza baktım Fiesta baktım ama en son Clio ya bakınca hemen vazgeçtim, İbza iyide eski artık, kasa değişimi geldi ve yine araba yoktu, Fiesta keza yoktu, bir ara Corollaya niyetlendim sadece Balıkesirde 400 kişi sırada 401 olurmusun teklifine nayır dedim ve o defterde kapandı [emoji4] Araca gelince, arkadaşım Selçuk ta benzer araca sahip oda detaylı anlattığından ben farklarını anlatayım dedim, aslında çokta fark yok, motor ve şanzıman farklı, gerisi aynı, sürüş deneyimi olarak çok kullanamadığımdan fazla detay veremeyeceğim, yalnız araç baya seri, bu açıdan tatmin etti beni, şanzıman çift kavrama ama dsg gibi dertli değil diyorlar, zaman içinde göreceğiz artık, çalışması güzel şimdilik memnumum, saçma hareketleri yok, tepkileri güzel, seri, motor zaten merso [emoji4] motoru anlatmaya gerek yok, birçok modelde ve merso larda kullanılan kendini kanıtlamış bir motor... Sürüş olarak bir Ford değil ama fenada değil, bana biraz frenleri zayıf geldi, farları full led ve uzunları az zayıf gibi, onun dışında henüz beni rahatsız eden birşey çıkmadı, motor sessiz, gaza abanınca homurtusu duyuluyor tabi ama rahatsız etmiyor, yalnızca bu ses bana pek sportif gelmedi, daha bir agresif ses olsaydı keşke, ses sistemi fena değil Ford dan geride ama, bunların dışında malzemeler detaylar saklama alanları güzel, bagaj hacmi 391 lt. galiba sınıf lideri, fakat bu hacim daha çok bagajın önceki nesil clioya göre daha derin olmasından geliyor, kullanış açısından pek bir fayda göremedim, yani ezilecek şeyler koyacaksanız bu ek hacmi kullanmak için üstüste koymak gerekirki buda iyi olmaz, en boy olarak hacim artsa süper olurmuş, yinede güzel tabii, bavul falan yada ezilmeyecek şeyler koyduğunuzda üstüste koyacak yer avantajı var... Araç ses yalıtımı olarak başarılı, yüksek hızlara çıkmaya başlayınca hafiften rüzgar sesi başlıyor tabii ama sınıfına göre beklenmeyecek kadar iyi geldi bana, normal sürüşte motor sesi falan yok hatta çıt yok, dış ses ve lastik yuvarlanma ses dahi çok az, bu konuda renoyu takdir ettim açıkcası, trim seside sıfır buda + bir puan, aracın altıda neredeyse komple plastik kaplamalarla kapalı, arka aks bile koruma altında, bunlar güzel şeyler... 4 camın tek dokunuşla açılıp kapanması güzel olmuş, yarı hayalet ekranı güzel ve detaylı, hele ddt4all ile özellik açma çıksın, yapacak çok şeyi var.... Eleştiri olarak şuan gözüme çarpan şimdilik sadece bagaj kapağının açma düğmesi, plaka lambalarının arasında ama oraya basıp sonra üstten kapağı açmak bana saçma geldi, birde içeriden bagajı açma tuşu yok, bu konuda fiestayı aradım, anahtarla mekanik olarakta açılmıyor ve kapılar çokta tok kapanmıyor ama tırt değil belli [emoji4] Motor kısmına gelirsek, açıkcası motor fazla karışık, tonla sensör kablo hortum vs. var, çözmek zaman alacak anlaşılan, fakat yağmurda sürüşte motor kısmına neredeyse hiç su toz vs. almaması güzel olmuş, kaputu açıyorum motor tertemiz karşımda, keza davlumbazlarda tam kapalı buda güzel, bu arada korumada yapıldı tabii atlamadım, seramik korumada yapıldı, eee bakım şart [emoji4] Arabada opsiyon olarak mecburi aldıklarımda kablosuz şarj ve balık sırtı anten, aslında her ikisinide istiyordum, mecbur olmam beni kızdırmadı, güzel şeyler ve güzelde görünüyorlar... Araca şimdilik sadece bagaj için halı kaplamalı bagaj havuzu aldım, kendi kaucuk paspaları var ama 3d denen paspas takından alacağım bir ara... aracı aldım sağnak yağmura yakalandım hatta 1saat bayide çay içtik en son yettigari diyip atladım arabaya yağmur testi yaptım, neyse eve dönünce cillop yaparım artık... Araç mişlen pilot primacy 4 lerle geldi, iyi sanırım, bakalım göreceğiz, ilk intiba evet diyorsun bu araba premium gibi ne olmuş buna şeklinde oldu, alakası yok eskisi ile, bu sınıfta her marka aynı şekilde iç hacim malzeme kalitesi donanım vs. olarak değişmiş bunuda belirteyim, hepsi güzel, sanırım birtek ibiza eski kaldı... EDC yi sevdim, geçişler hızlı, sıkışık trafikte bas bırak hızlan yavaşlan gibi dur kalklar yapıyorsan 1 e geçtiğinde çok hafiften hissediyorsun vites geçişini ama yığılma gibi değil, sakin kullanımda sıfır geçiş hissi var, cvt gibi geldi bana diyim düşünün. Hız hissi pek belli olmuyor bir bakmışsın 100 ü geçmişsin haberin yok, spor moda alınca evet spor oldu diyorsun çünki karakter anında değişiyor ve fırlıyor araç, bu kısmıda güzel, yol sesi yok gibi fiestadan sonra mondi gibi geldi diyim, koltuklar falan çok rahat alcantra, direksiyon hissi fena değil eskilerden iyi bariz şekilde, turunu azaltmışlar azıcık, kamyon gibi çevirmeye gerek yok, tepkisi güzel olmuş, iç hacmi güzel, rahat ettim içinde, arka kısım diz mesafesi güzel, tavan az basık ama rahatsız etmedi, genel olarak rahat ettim, bindiğimde beni mutlu ediyor ve sürekli gezmek istiyorum oynayacak çok şeyi var, hareket halinde oynamamak lazım... ambiyans aydınlatmalar güzel olmuş hoş duruyor, 8 renkte cabası, torpido frenli ve aydınlatma var, soğutmada koysalarmış tam olucakmış, oto klima neredeyse sessiz, duymuyorsun bile ve gayet etkili çalışıyor, kabin soğutması ve dengede tutması güzel, bu açıdanda geçer not aldı benden... Aracın altına şöyle kabaca bir baktım, motorun altı dahil nerdeyse tamamı komple kapalı, plastik kaplama var, bunuda sevdim, sanırım sürtünme katsayısı ve yalıtımla alakası var, kaputta amortsör yok ama önünde fitil var, fiestadaki gibi uğraşmama gerek kalmadı... Aracı aldım 5 km de idi, hemen depoyu fulledim ve 2 günde yavaştan gezerek 300 km yapmıştık bile, bagaj yeterli 391 lt ile galiba sınıfındaki en büyük hacim. oynayacak yeri yok bu kısmı sevmedim neyle oynayacağım ben, herşeyi koymuşlar hemen hemen... Andro auto gayet güzel işliyor, gıcık yanı sadece usb kabloyla bağlanırsa çalışması ama rus kardeşler çalışıyor, pek yakında ddt4all ile wifi üzerinden bağlanma olayı çözülecek, beklemedeyim... Motor fena sevdim direk tüm torku nerdeyse rolantide vermesi iyi olmuş sonrası hp ler devreye giriyor malum merso motoru ve sessiz, araç yalıtımı çağ atlamış darbe emişi güzel, kasis geçişlerinde sönümleme güzel, bu sefer reno yapmış diyebiliriz, bakalım uzun vadede ne yapacak, edc yi sordum, yağlı tipmiş ve bakımı yok diyorlar, yağ değişmezmiş ömürlükmüş, kafama pek yatmadı enazından 50 binde bir değişmek iyi olur sanırım, araştıracağız bakalım... Şimdilik ilk intibalar böyle, ha birde Selçuk ta demiş, led farların uzunları güzel ama d1s xenon dan az geride halojenden iyi, ama selektör şimşek, bu konuda d1s i aratmaz fena çakıyor direct kör mode on , sis farları led ve dönüşe duyarlı, aydınlatması güzel, gece aracın duruşu falan hoş agresif, genelde agresif gibi zaten buda hoşuma gitti, güzel vallahi, detaylı inceleme ve konu açımı sonra, banyosu kuaförü seramik kontrolü vs derken işi var daha, gerçi iç dış koruma falan yapıldı ama birde ben yapmazsam olmaz, gyeon takılayım birazda bendeki osram fog ledleri elden çıkarma vakti geldi gibi, ihtiyaç kalmadı... Daha fazla detayı kullandıkça yazarım, daha tam mıncıklayamadım bu arada Allah hepinize daha iyilerini nasip etsin, bu devirde araba almak artık hayal olmaya başladı, sonumuz hayır olur inşallah... triger kayışından kurtuldum, bunda zincir var, yalnız karışık bir motor bu, öğrenmem zaman alacak...
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...