İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Koray Demir

    Koray Demir

    Üye


    • Puan

      12

    • Mesaj

      7.667


  2. Ahmet Kiriş

    Ahmet Kiriş

    Gold Üye


    • Puan

      12

    • Mesaj

      2.305


  3. Ali Cihangiroğlu

    Ali Cihangiroğlu

    Gold Üye


    • Puan

      12

    • Mesaj

      30.149


  4. Metin Akbal

    Metin Akbal

    Moderatör


    • Puan

      10

    • Mesaj

      15.321


Popüler İçerik

11-10-2020 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. İsim japoncada dayanıklı anlamında. Bakalım dedikleri kadar dayanıklı mı Merhabalar. Lafı uzatmadan hemen süreci anlatmak istiyorum. Çünkü hikaye zaten uzun Malum aracım 2010 model mazda 3. Zamanına göre donanımı çok çok iyi olmasına rağmen, sürerken çok zevk almama rağmen, km’si düşük de olsa değiştirme vakti gelmişti. Sebeplerim vardı. 1- aracım artık 10 yaşındaydı ve bakımlı olsa da ekonomik ömrünü doldurmuş sayılır. 2- Araç piyasası hızla yükselirken son vagonu kaçırmamak istiyordum 3- büyük araç alıp daha ferah iç ortam ve bagaj kapasite isteği vardı 4- mazda’nın türk milletinin isteklerine cevap verememesi ve ben böyleyim mantığından ötürü servislerinin bir kısmının kapanması. Satış azaldıkça yan sanayi parçalarının azalması, çıkma parça bulma zorluğu. İçeride parça satanların eline düşmemiz sonucu dubai’lerden orijinal parça bakar oluşumuz. Parça servislerde her zaman var ama daha ucuza mal etmek varken servisten almamayı tercih eder olduk. Bu da yorucu oldu. En basitinden blue print hava filtresi civic için 15tl, mazda için 45 lira. Aslında daha önceden aracı yenileyecektim ama hanım boşver dedi, fiyatlar düşer dedi ve beni durdurdu. Ama işler öyle gitmedi. Otomobilde fiyatlar uçunca kamyonet caddy bakalım dedik. O da şekli şemalinden dolayı elendi neden ikinci el bakmıyorsun diye soranlar olacaktır. Piyasadaki üçkağıtçılıktan artık iğreniyorum. Çoğu sorunlu arabayı kakalamaya çalışıyor. Büyük araba hayali suya düşmüştü. Döndük yine c segmente. Artık karar vermiştim. Ben de piyasa arabası alacaktım. Boyası beyaz olacaktı ve çizilirse rütuşü kolay olacaktı. Parçası bol olacaktı ve markası asla sorun çıkarmayacak, hep satacak marka olacaktı. Biraz da donanımı olsun dedik. Tüm markalara baktım. 2 hafta önce piyasa öyle bir duruma gelmişki, alabileceğim tek arabanın corolla olabileceğini gördüm. Diğer tüm arabaların fiyatları uçmuş gitmiş ya da en baz donanımdalar. Bunu sadece ben düşünmemişim. Meğer corolla piyasada tek zamlanmayan ve donanım açısından idare eder seviyede kalan arabaymış. Eylül ayında bayilere talep girimi 3 kat artmış. Ağustos ayında aldığı siparişleri eylül’de teslim eden bayi, Eylül ayında aldığı siparişleri ancak aralık ocak’ta verebilirim der olmuş. Hatta bazıları mart diyordu. Erzurum diyarbakır elazığ bile ilkbahar’a diyordu. Fabrika araç gönderimini 1/5 azaltmış. Tam bir kaos ortamı hakim. Hiçbir yerde araba yok. Tarih yok. Dedim ki yazılayım sıraya. İstoç gürses en makulünü yaptı. Aralık gibi teslim edebiliriz dediler ama kesinlik yok. Kasım da olabilir ocak da olabilir. Fabrika hiçbir bilgi vermiyor dedi. Başka birkaç bayiye de adımı yazdırdım. Çok sevdiğim buz gri yerine istanbul’da yaşadığım için kolay boya rütuşu olsun diye dışı kar beyaz, içi siyah, dream 1.6 cvt modele yazıldım. Özellikleri yeterliydi. Otomatik far apple car play 16inc jant led gündüz ve sis farı elektrikli katlanır aynalar elektrikli el freni deri direksiyon vites arka koltuk kol dayama geri görüş kamerası çift bölge digital klima usb çıkışı bluetooth bağlantı hız sabitleme 7 hava yastığı lastik basınç sensörü Tek dokunuşla tam açılan tüm camlar ve tuşların ışıklı olması gibi ayırt edici özellikleri vardı. Bir üst paket flame idi fakat fabrikadan x-pack ek paketi ile çıkıyordu. Onda fark olarak kablosuz şarj, elektronik yol yardım destekleri (şerit takip, adaptif hız sabitleme, oto. uzun farlar, yaya bisiklet algılama), anahtarsız giriş ve çalıştırma, ışıklı makyaj aynası, yağmur sensörü, kararan iç ayna, karartılmış camlar vardı. Ve ilave olarak sunroof. Fakat ben sunroof istemediğim için bu paketi direkt eledim. Çünkü aracın içini ciddi anlamda basıklaştırıyordu. 5-6 cm kadar tavan daha alçaktı. Fiyatlara gelince. Liste fiyatları Dream 1.6 cvt 185.000tl Flame xpack cvt 212.000 idi. Fakat bayiler kafalarına göre bu araçlara aksesuar ekleyip öyle veriyordu. Bazısı 6 bin bazısı 10 bin ekliyoruz diyordu. Ama arabayı alanlara sorunca 13 bin 15 bin rakamları konuşuluyordu. Bu beni iyice korkutmuştu. 185 bin tl olan araba satış olsa 195-200 bin liraya geliyordu. Bayiler tok. Almazsan alma diyordu. Ve araç seçme yok. Fabrika bayiye karışık araba gönderiyor ve bayi de topladığı isteklere göre sıradan müşteri çağırıyordu. Vazgeçen olursa diğerini arıyordu. Her şey ortadaydı. İçimdeki his çok yakında corolla’ya zam geleceğini söylüyordu. Geç kalmıştım. Aracı aralıkta alana kadar belki 15-20 bin tl zam gelecekti. Bir de bayinin ne kadar ekleyeceği meçhuldü. Bu araba bana aralıkta 215 bine bile mal olabilirdi. Fakat fabrika araç göndermezse, pandemi artar fabrika durursa, üretimi kesip direkt 2021’e geçerlerse ve en erken ocakta araç gönderirlerse fiyat daha da artacaktı. Ben o yüzden başladım sarı siteye bakmaya. Sarı site sıfır corolla ile dolu. Galeriler bir şekilde araba alıyor. Bu konuya hiç girmeyeceğim. Çünkü bambaşka sinir bozan bir dünya. Benim aradığım aracın fiyatları 212’den başlıyor 230’a kadar gidiyordu. Kimisi aksesuarsız, kimisi az, kimisi çok aksesuarlı. Ama hepsi sıfır ya da 5-10km’de. 210’a düşürdüğüm gibi aracı alacaktım. Fakat galeriler de uyanmış. 215’ten aşağı veren yok. Bir iki kişi ile irtibat kurduk. Güven vermediler ve kapora göndermeyince araba alamadım. Liste fiyatı 185 olan arabaya 210 vermeye razıydım. Ama olmadı. O sırada ilanlara bakarken bi de hibrit bakayım dedim. Şans bu ya, gürses 2.el’de (toyota exchange değil) dream hibrit 2020 model 12 bin km’de boyasız hatasız ilan vardı. Fiyat 228.500. Atladım gittim. Baktım ettim. Aracın tek sorunu kronik göğüs çizilmesi. Muhtemelen yanlış bezle silinmesi sonucu belli belirsiz yolcu tarafı göğüs üstünde birkaç silik beyaz iz var. Ama dikkatli bakınca görülüyor sadece. Başka her şeyi sıfır gibi. Arkadaşla baktık ettik. Araç toyota flo’da yönetici tarafında kullanılmış. Arkadaş direkt al kaçırma dedi. Benim hala kafam karışıktı. 224.000tl liste fiyatı olan araca 228.500 yazmışlar. Hem de 12 binde. Özelliklerine gelince; üstte yazdığım benzinli dream özelliklerine ek olarak Anahtarsız çalıştırma Kablosuz şarj Elektronik yol destek sistemleri (x-pack pakette belirttiklerim) Sunroof olmaması ise çok hoş. Özellikleri vardı. Ve araç hibrit. 1.8 motor Mtv 3500 civarı. Ama yakıtı yarı yarıya azdı. Biz bi düşünelim dedim ve yürümeye başladık. O an aklıma bu aracın ham fiyatı ne diye soru geldi. Bayide öğrendim ve aracın ham fiyatının 124 bin olduğunu öğrendim. Yani beklenen zam geldiğinde, bu araç zamlanıp 135 bin değerini gördüğünde liste fiyatı 224 binde tl’den 286 bin tl olacaktı. Ve bu kısa zamanda olacaktı. En kötü bunu satar gider sırası gelince sıfır dream benzinli alırım dedim anında bir u dönüşü yapıp direkt kaporayı verdim. Dışarıda ekspere götürüdüm. Onlar da sorunsuz dedi. Bayinin bankasından kredi başvurusu yaptım. Mazda’yı satmadan alacaktım çünkü satmaya vakit kalmamıştı. Heyecan bitmedi. Salı günü kaporasını verdiğim aracı bugün almak için sözleştik. Para işlerini dün hallettim. Ve bomba, Merkez faiz artırımı yayınlanır yayınlanmaz corolla’lar 12 bin tl zam yedi. Benim alacağım arabanın fiyatı 236 bin oldu. Ham fiyatı 134 bin oldu. Sınıra çok yaklaştı. Açıkçası bayinin satıştan vazgeçeceği korkusu oluştu. Ama kapora vermiştim kredi ayarlamıştım her şey hazırdı. Gürses gibi yer 10 bin için yapmaz bunu dedim. perşembe günü satış için vakit kalmamıştı. Para işlerini ancak akşam üstü halledebildim. Arabayı daha almadan üstüne 10 bin koydu. Kredi çekmiştim. Onlar da pazartesi sanırım zamlanacak. Ya rabbim şükür dedim. tren hareket etti, kıçına zar zor atabildim kendimi dedim. Yoksa ortamların düzelmesi en az 5 sene. Araba almak hayal olacaktı. Sigorta kasko işlerini mehmet abiye önceden söylemiştim. Yeni trafik sigortası ve mazda’nın kaskosunu aktarma yapacaktık. Zaman kısaydı. Banka satıştan sonra parayı bayiye göndermesi için bu işlemlerin olması lazımdı. Sağ olsun mehmet abi sabah halletti. Ve sonuç aşağıda. İlave olarak aracın yıllık işletme maliyetini benzinli corolla ile karşılaştırdım. Senelik 15 bin km yapan ve bunun %80’ini istanbul yoğun trafik şehir içinde yapan biri olarak aracın bu günkü benzin fiyatıyla bana maliyeti Hibrit Ort 4,5lt yaksa 4600tl Benzinli ort 8,5 yaksa 7800tl Ben 4,5 dedim ama corolla sahipleri sadece şehir içinde 3-3,5 ile geziyor. Yani 4,5 en en fazla tüketim diyelim. Şehir dışı da dahil. Beylikdüzü’nden sefaköy git gel 2,8lt tüketen bile var. Hibrit mtv 3500 Benzinli mtv 2000 Hibrit bakımı daha uzun aralıklı ve egzoz muayenesinden muaf. Sonuç olarak yıllık bana benzinliden 2000 tl daha ucuza gelecek. Belki yakıtı daha çok düşürebilirim ve fark artar @Ali Darbaz Aracın 0-100’ü 11sn. Benzinliden 1sn daha fazla. 98hp’lik benzinli, 53kw’lık elektrik motoru var. Totolde 122 beygire geliyormuş. Benzinlisi 132hp idi. 6,5ah’lık nikel metal hibrit aküleri koltuk altında. Bagajdan yemiyor. 43lt depomuz var. 1100-1250km menzile sahip. Fabrika yakıt verileri şi: 3,5 — şd: 4lt/100km. İlginç ama bu araç şehir içinde daha az yakıyor 5 yıl garanti. 2 yıl uzatılıyor. 10 sene pil garantisi var. Bayide dıştan takma ön arka park sensörü taktırdım. Aracı 227 bine aldık. Pazartesi serviste ön arka park sensörü taktıracağım Kaput altı karışık. V kayışın çevirdiği klima, devirdaim, dinamo yok gerisini yavaş yavaş öğreneceğiz. En merak edilen tüketim değerlerini bir ay sonra paylaşacağım. İlk yarım saatlik sürüş tecrübesi; araba çok güzel. Çok sessiz. Motor sesi yok. Ses yok. Şehir içinde kullandıkça yakıt düşüyor. Yarım saatlik istoç hal bayrampaşa ve sokak dolanımı kullanımım sonucu 3,2lt’lik ortalama yaptım @Mehmet Ozyurek abi’ye de teşekkürler. 5dk’da kasko işlemleri halletti yardımcı oldu sağ olsun
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...