Skor Tablosu
Popüler İçerik
26-09-2020 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
İsim japoncada dayanıklı anlamında. Bakalım dedikleri kadar dayanıklı mı Merhabalar. Lafı uzatmadan hemen süreci anlatmak istiyorum. Çünkü hikaye zaten uzun Malum aracım 2010 model mazda 3. Zamanına göre donanımı çok çok iyi olmasına rağmen, sürerken çok zevk almama rağmen, km’si düşük de olsa değiştirme vakti gelmişti. Sebeplerim vardı. 1- aracım artık 10 yaşındaydı ve bakımlı olsa da ekonomik ömrünü doldurmuş sayılır. 2- Araç piyasası hızla yükselirken son vagonu kaçırmamak istiyordum 3- büyük araç alıp daha ferah iç ortam ve bagaj kapasite isteği vardı 4- mazda’nın türk milletinin isteklerine cevap verememesi ve ben böyleyim mantığından ötürü servislerinin bir kısmının kapanması. Satış azaldıkça yan sanayi parçalarının azalması, çıkma parça bulma zorluğu. İçeride parça satanların eline düşmemiz sonucu dubai’lerden orijinal parça bakar oluşumuz. Parça servislerde her zaman var ama daha ucuza mal etmek varken servisten almamayı tercih eder olduk. Bu da yorucu oldu. En basitinden blue print hava filtresi civic için 15tl, mazda için 45 lira. Aslında daha önceden aracı yenileyecektim ama hanım boşver dedi, fiyatlar düşer dedi ve beni durdurdu. Ama işler öyle gitmedi. Otomobilde fiyatlar uçunca kamyonet caddy bakalım dedik. O da şekli şemalinden dolayı elendi neden ikinci el bakmıyorsun diye soranlar olacaktır. Piyasadaki üçkağıtçılıktan artık iğreniyorum. Çoğu sorunlu arabayı kakalamaya çalışıyor. Büyük araba hayali suya düşmüştü. Döndük yine c segmente. Artık karar vermiştim. Ben de piyasa arabası alacaktım. Boyası beyaz olacaktı ve çizilirse rütuşü kolay olacaktı. Parçası bol olacaktı ve markası asla sorun çıkarmayacak, hep satacak marka olacaktı. Biraz da donanımı olsun dedik. Tüm markalara baktım. 2 hafta önce piyasa öyle bir duruma gelmişki, alabileceğim tek arabanın corolla olabileceğini gördüm. Diğer tüm arabaların fiyatları uçmuş gitmiş ya da en baz donanımdalar. Bunu sadece ben düşünmemişim. Meğer corolla piyasada tek zamlanmayan ve donanım açısından idare eder seviyede kalan arabaymış. Eylül ayında bayilere talep girimi 3 kat artmış. Ağustos ayında aldığı siparişleri eylül’de teslim eden bayi, Eylül ayında aldığı siparişleri ancak aralık ocak’ta verebilirim der olmuş. Hatta bazıları mart diyordu. Erzurum diyarbakır elazığ bile ilkbahar’a diyordu. Fabrika araç gönderimini 1/5 azaltmış. Tam bir kaos ortamı hakim. Hiçbir yerde araba yok. Tarih yok. Dedim ki yazılayım sıraya. İstoç gürses en makulünü yaptı. Aralık gibi teslim edebiliriz dediler ama kesinlik yok. Kasım da olabilir ocak da olabilir. Fabrika hiçbir bilgi vermiyor dedi. Başka birkaç bayiye de adımı yazdırdım. Çok sevdiğim buz gri yerine istanbul’da yaşadığım için kolay boya rütuşu olsun diye dışı kar beyaz, içi siyah, dream 1.6 cvt modele yazıldım. Özellikleri yeterliydi. Otomatik far apple car play 16inc jant led gündüz ve sis farı elektrikli katlanır aynalar elektrikli el freni deri direksiyon vites arka koltuk kol dayama geri görüş kamerası çift bölge digital klima usb çıkışı bluetooth bağlantı hız sabitleme 7 hava yastığı lastik basınç sensörü Tek dokunuşla tam açılan tüm camlar ve tuşların ışıklı olması gibi ayırt edici özellikleri vardı. Bir üst paket flame idi fakat fabrikadan x-pack ek paketi ile çıkıyordu. Onda fark olarak kablosuz şarj, elektronik yol yardım destekleri (şerit takip, adaptif hız sabitleme, oto. uzun farlar, yaya bisiklet algılama), anahtarsız giriş ve çalıştırma, ışıklı makyaj aynası, yağmur sensörü, kararan iç ayna, karartılmış camlar vardı. Ve ilave olarak sunroof. Fakat ben sunroof istemediğim için bu paketi direkt eledim. Çünkü aracın içini ciddi anlamda basıklaştırıyordu. 5-6 cm kadar tavan daha alçaktı. Fiyatlara gelince. Liste fiyatları Dream 1.6 cvt 185.000tl Flame xpack cvt 212.000 idi. Fakat bayiler kafalarına göre bu araçlara aksesuar ekleyip öyle veriyordu. Bazısı 6 bin bazısı 10 bin ekliyoruz diyordu. Ama arabayı alanlara sorunca 13 bin 15 bin rakamları konuşuluyordu. Bu beni iyice korkutmuştu. 185 bin tl olan araba satış olsa 195-200 bin liraya geliyordu. Bayiler tok. Almazsan alma diyordu. Ve araç seçme yok. Fabrika bayiye karışık araba gönderiyor ve bayi de topladığı isteklere göre sıradan müşteri çağırıyordu. Vazgeçen olursa diğerini arıyordu. Her şey ortadaydı. İçimdeki his çok yakında corolla’ya zam geleceğini söylüyordu. Geç kalmıştım. Aracı aralıkta alana kadar belki 15-20 bin tl zam gelecekti. Bir de bayinin ne kadar ekleyeceği meçhuldü. Bu araba bana aralıkta 215 bine bile mal olabilirdi. Fakat fabrika araç göndermezse, pandemi artar fabrika durursa, üretimi kesip direkt 2021’e geçerlerse ve en erken ocakta araç gönderirlerse fiyat daha da artacaktı. Ben o yüzden başladım sarı siteye bakmaya. Sarı site sıfır corolla ile dolu. Galeriler bir şekilde araba alıyor. Bu konuya hiç girmeyeceğim. Çünkü bambaşka sinir bozan bir dünya. Benim aradığım aracın fiyatları 212’den başlıyor 230’a kadar gidiyordu. Kimisi aksesuarsız, kimisi az, kimisi çok aksesuarlı. Ama hepsi sıfır ya da 5-10km’de. 210’a düşürdüğüm gibi aracı alacaktım. Fakat galeriler de uyanmış. 215’ten aşağı veren yok. Bir iki kişi ile irtibat kurduk. Güven vermediler ve kapora göndermeyince araba alamadım. Liste fiyatı 185 olan arabaya 210 vermeye razıydım. Ama olmadı. O sırada ilanlara bakarken bi de hibrit bakayım dedim. Şans bu ya, gürses 2.el’de (toyota exchange değil) dream hibrit 2020 model 12 bin km’de boyasız hatasız ilan vardı. Fiyat 228.500. Atladım gittim. Baktım ettim. Aracın tek sorunu kronik göğüs çizilmesi. Muhtemelen yanlış bezle silinmesi sonucu belli belirsiz yolcu tarafı göğüs üstünde birkaç silik beyaz iz var. Ama dikkatli bakınca görülüyor sadece. Başka her şeyi sıfır gibi. Arkadaşla baktık ettik. Araç toyota flo’da yönetici tarafında kullanılmış. Arkadaş direkt al kaçırma dedi. Benim hala kafam karışıktı. 224.000tl liste fiyatı olan araca 228.500 yazmışlar. Hem de 12 binde. Özelliklerine gelince; üstte yazdığım benzinli dream özelliklerine ek olarak Anahtarsız çalıştırma Kablosuz şarj Elektronik yol destek sistemleri (x-pack pakette belirttiklerim) Sunroof olmaması ise çok hoş. Özellikleri vardı. Ve araç hibrit. 1.8 motor Mtv 3500 civarı. Ama yakıtı yarı yarıya azdı. Biz bi düşünelim dedim ve yürümeye başladık. O an aklıma bu aracın ham fiyatı ne diye soru geldi. Bayide öğrendim ve aracın ham fiyatının 124 bin olduğunu öğrendim. Yani beklenen zam geldiğinde, bu araç zamlanıp 135 bin değerini gördüğünde liste fiyatı 224 binde tl’den 286 bin tl olacaktı. Ve bu kısa zamanda olacaktı. En kötü bunu satar gider sırası gelince sıfır dream benzinli alırım dedim anında bir u dönüşü yapıp direkt kaporayı verdim. Dışarıda ekspere götürüdüm. Onlar da sorunsuz dedi. Bayinin bankasından kredi başvurusu yaptım. Mazda’yı satmadan alacaktım çünkü satmaya vakit kalmamıştı. Heyecan bitmedi. Salı günü kaporasını verdiğim aracı bugün almak için sözleştik. Para işlerini dün hallettim. Ve bomba, Merkez faiz artırımı yayınlanır yayınlanmaz corolla’lar 12 bin tl zam yedi. Benim alacağım arabanın fiyatı 236 bin oldu. Ham fiyatı 134 bin oldu. Sınıra çok yaklaştı. Açıkçası bayinin satıştan vazgeçeceği korkusu oluştu. Ama kapora vermiştim kredi ayarlamıştım her şey hazırdı. Gürses gibi yer 10 bin için yapmaz bunu dedim. perşembe günü satış için vakit kalmamıştı. Para işlerini ancak akşam üstü halledebildim. Arabayı daha almadan üstüne 10 bin koydu. Kredi çekmiştim. Onlar da pazartesi sanırım zamlanacak. Ya rabbim şükür dedim. tren hareket etti, kıçına zar zor atabildim kendimi dedim. Yoksa ortamların düzelmesi en az 5 sene. Araba almak hayal olacaktı. Sigorta kasko işlerini mehmet abiye önceden söylemiştim. Yeni trafik sigortası ve mazda’nın kaskosunu aktarma yapacaktık. Zaman kısaydı. Banka satıştan sonra parayı bayiye göndermesi için bu işlemlerin olması lazımdı. Sağ olsun mehmet abi sabah halletti. Ve sonuç aşağıda. İlave olarak aracın yıllık işletme maliyetini benzinli corolla ile karşılaştırdım. Senelik 15 bin km yapan ve bunun %80’ini istanbul yoğun trafik şehir içinde yapan biri olarak aracın bu günkü benzin fiyatıyla bana maliyeti Hibrit Ort 4,5lt yaksa 4600tl Benzinli ort 8,5 yaksa 7800tl Ben 4,5 dedim ama corolla sahipleri sadece şehir içinde 3-3,5 ile geziyor. Yani 4,5 en en fazla tüketim diyelim. Şehir dışı da dahil. Beylikdüzü’nden sefaköy git gel 2,8lt tüketen bile var. Hibrit mtv 3500 Benzinli mtv 2000 Hibrit bakımı daha uzun aralıklı ve egzoz muayenesinden muaf. Sonuç olarak yıllık bana benzinliden 2000 tl daha ucuza gelecek. Belki yakıtı daha çok düşürebilirim ve fark artar @Ali Darbaz Aracın 0-100’ü 11sn. Benzinliden 1sn daha fazla. 98hp’lik benzinli, 53kw’lık elektrik motoru var. Totolde 122 beygire geliyormuş. Benzinlisi 132hp idi. 6,5ah’lık nikel metal hibrit aküleri koltuk altında. Bagajdan yemiyor. 43lt depomuz var. 1100-1250km menzile sahip. Fabrika yakıt verileri şi: 3,5 — şd: 4lt/100km. İlginç ama bu araç şehir içinde daha az yakıyor 5 yıl garanti. 2 yıl uzatılıyor. 10 sene pil garantisi var. Bayide dıştan takma ön arka park sensörü taktırdım. Aracı 227 bine aldık. Pazartesi serviste ön arka park sensörü taktıracağım Kaput altı karışık. V kayışın çevirdiği klima, devirdaim, dinamo yok gerisini yavaş yavaş öğreneceğiz. En merak edilen tüketim değerlerini bir ay sonra paylaşacağım. İlk yarım saatlik sürüş tecrübesi; araba çok güzel. Çok sessiz. Motor sesi yok. Ses yok. Şehir içinde kullandıkça yakıt düşüyor. Yarım saatlik istoç hal bayrampaşa ve sokak dolanımı kullanımım sonucu 3,2lt’lik ortalama yaptım @Mehmet Ozyurek abi’ye de teşekkürler. 5dk’da kasko işlemleri halletti yardımcı oldu sağ olsun2 Puan
-
Merhaba arkadaşlar, 2012 model Mondeo 1,6 tdci titanium aracımı 30 nisanda forumdan @Emrah Korkmazz'a satmıştım. O tarihten beri 2016-17 model Mondeo 1,6 tdci araç arayışındaydım. Araçta aradığım temiz ve bakımlı olması dışında ilk özellik led farlı olmasıydı. Bu süreçte iki araca müşteri oldum biri çok iyi ve temizdi fiyatta anlaşamadık olmadı. Diğeri ise galerici daha olmayan ayak üstü alım satım yapan birilerinden araba bakmak için Ankaraya gittim. Hayatımda gördüğüm en pis araçtı. Gittiğime de gideceğime de bin pişman olmuştum tam bir hayal kırıklığıydı. Bu süreç inanılmaz şekilde sıkıcı olmaya başlamıştı. Bu süreçte ÖTV indirimi de yürürlükten kaldırıldı. 4 Temmuzda Uşak Ford bayi Sadık firmasında bir siyah renkli mondeo buldum. Firma temsilcisi Ahmet beyi aradım ötv den dolayı aracın 131 bin olan fiyatının 133 bine çıktığını öğrendim. Bayağı görüşmelerden sonra aracın benim istediğim niteliklerde olduğuna kanaat getirdim. Araç bayinin kendi kullandığı araçtı bu nedenle servis bakımlıydı ve hasarsızdı. Araç 2016 model mayıs 2017 trafiğe çıkışlı ve 23800 km idi. Ahmet bey çok ilgiliydi araca pasta cila yaptırdı. Araç içi havuzlu paspas ve bagaj havuzu koydu. Bu görüşmeler sırasında araç kafamda netleştiğinden dolayı aracı ilan fotoğrafları haricinde görmeme rağmen görmüş gibi olduğum için firmalarında seramik kaplama yaptırdım. Düzceden Uşağa direk otobüs olmadığı için Adapazarından aktarmalı olarak 26 temmuz sabahı erken saatlerde Uşağa vardım. Satış işlemleri için bayiye açılmadan önce gittiğim için bekçi ile karşılaştım. Ahmet bey iş seyahati için il dışında olduğundan kendisiyle tanışamadım. Mesai başladıktan sonra Taner bey ile tanıştık araç ile kısa bir tur attıktan sonra önceden randevu aldığım Dynobil bayisinde araca ekspertiz yaptırdım. Her şey Ahmet beyin söylediği gibiydi çok mutlu olmuştum. Ekspertizin faydasını hemen oracıkta gördüm sağ ön lastiğe akıllı bir vida girmişti. Hemen yaptırdık. Satış işlemleri öncesi firmanın genel müdürü Serkan bey ile tanıştım oda en az Ahmet ve Taner beyler kadar sıcak ve ilgiliydi. Noter satış işlerinden sonra plaka basımı için cemiyete uğradık ve şirkete döndük. Saat 12:15 yeni plakamızı taktıktan sonra vedalaşıp ayrıldım. Yakındaki Opet istasyonundan depoyu 356 tl ye doldurduktan sonra yola çıktım. Mondeo Mk4 ten sonra araç çok yabancı gelmed, yalnızca direksiyondaki tuşlar ve işlevleri biraz değişmişti. Araç 2016 model olmasına rağmen sync 3 sürüm vardı. Ekran çok iyi ve fonksiyonel, dokunma hassaslığı test videolarında anlatıldığından daha hassas geldi bana. Dumlupınar yol ayrımına kadar hız limitlerine azami dikkat ederek geldim. Dumlupınar yol ayrımından sonra yol bom boştu arada bir 150-160 km hızları denedim mk4 ten daha sessiz idi. Kütahya yoluna geldikten sonra tekrar limitlerde kullandım. Adapazarı otoyol gişelerine kadar yol bilgisayarı 5,1 lt/100 km gösteriyordu. Otoyolda biraz daha aracı tanımak ve motor hakkında bilgi sahibi olmak için farklı vites ve hız denemeleri yaptım bunun sonucunda yaklaşık 70 km lik bir kullanım sonucunda yol bilgisayarı 5,6 lt/100 km değerine ulaştı. Şu ana kadar edindiğim intiba @Emrah Korkmazz ve yıkamacım Ünsalın dualarının kabul olmuş olmasıydı. @Emrah Korkmazz'a aracımı sattığımda abi Allah sana senin gibi bir satıcı ve böyle bir araç nasip etsin demişti. Yıkamacım Ünsalda abi inşallah siyah bir araç alırsın her hafta görüşürüz demesiydi. İkisinin de dilekleri kabul olmuştu.1 Puan
-
Gençliğimden beri Mercedes hayranlığım vardı. Şartlar bir türlü denk gelmedi ve hayalimi sürekli ertelemek zorunda kaldım. Ailemiz 4 kişi oldu, özellikle yazın çok seyahat ettiğimiz için D segment araç arayışı başladı. Mazdayı ani bir kararla satılığa çıkardım, ve temiz bir E200 aramaya başladım. 2.el piyasasının ani yükselişi ve temiz araba bulamama sonrası tam hayalimi erteleyip başka araç arayışındayken foruma bir ilan düştü. Konuyu açan @Furkan Avcı olunca, araçta bütçeme ve isteklerime uygun olunca, izin işini ayarlayıp Eskişehir'e yola koyulduk. Furkan'ın ustasından da olur aldıktan sonra satış işlemini hallettik. Artık bende bir yıldız sahibiydim [emoji4] Aracım 2006 model Elegance E200 Kompressor. E2 paket. Sağ sol koltuklar elektrikli ve hafızalı. 4 bölge thermotronic klimalı. Ekranlı comand multimedya, ve harman kardon ses sistemi mevcut. Tamamen açılan cam tavan , koltuk ısıtma, özel renk deri döşeme, vs. gayet dolu bir araba. 200 bin km.de, uzun süredir servis bakımlı. Bu vesile ile Furkan kardeşime tekrar teşekkür ediyorum. Allah herkese sağlıklı bir şekilde hayallerine kavuşmayı nasip etsin. Hava şartları sebebiyle elimde olan fotoğrafları yükledim. Detaylı çeker tekrar atarım.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00