İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Sani Gerşon

    Sani Gerşon

    Gold Üye


    • Puan

      40

    • Mesaj

      42.500


  2. Aydın Sert

    Aydın Sert

    Gold Üye


    • Puan

      19

    • Mesaj

      3.679


  3. Mert Yeldan

    Mert Yeldan

    Gold Üye


    • Puan

      19

    • Mesaj

      14.211


  4. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      19

    • Mesaj

      46.793


Popüler İçerik

20-07-2020 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Değerli üstatlar; Aracımı alalı tam 1 yıl olacak. Bugün yarın derken konu açamamıştım. Hafta sonu detaylı temizlik ve pasta cila yapınca dedim tam sırası. 2013 model 1.6 TDCİ 115 PS 6 ileri manuel Titanyum-X 7 kişilik Grand C-Max. Bazı özellikleri; - Bi-xenon far - Viraj aydınlatma (farların içinde) - Çift yönlü dijital klima - Yokuş kalkış desteği - Anahtarsız çalıştırma - Anahtarsız giriş - Sony teyp (USB, AUX, CD) - Otomatik elektrikli bagaj (hem içeriden hem de anahtardan açılıp kapanabiliyor) - Panoramik cam tavan - Ön arka park sensörü - Isıtmalı IR ön cam - Otomatik katlanır, Isıtmalı elektrikli yan aynalar - Karartmalı dikiz aynası - Bluetooth - Sesli komut - Hız sabitleme - Hız limitleme - Kendi kendine eller serbest otomatik park - Yağmur ve Far sensörleri - ABS, ESP, TCS - Hareketli arka koltuklar - Bagaj içerisinde 7. sıra koltuklar İlk sahibinden 56 bin küsür km de iken aldım. Kaza, Tramer, Değişen yok. Alır almaz yağ/filtre bakımı yapıldı ve yıldan dolayı triger, devirdaim, v kayış, antifiriz, balatalar ve diskler değişti. 4 adet Falken 215/50 R17 95W ECORUN ZE310 seri lastikler takıldı. Detaylı temizlik ve Ozon temizliği yapıldı. Akü Varta 80 AH ile değişti. Ön çakmaklık, 2.1A ve 1A çıkışlı USB ile değiştirildi. Arka camlar fabrikasyon karartmalıydı. Onlara uygun ön yan camlara film çekildi. Yine ön 2 kapıya Keyless Go/Anahtarsız giriş yapıldı. Yurt dışındaki araçlarda olan orijinal kollar ve ekipmanlar kullanıldı. Anahtarsız çalıştırma ile anahtar kullanmak hayal oldu Fabrikasyon yazılım güncellemesi yapıldı. Ve son olarak 1,5 ay önce Stage1 yazılım yapıldı. 115 Ps-140 Ps civarına, 270 tork 340 civarına çıktı. Alt devirlerdeki hantallık tamamen ortadan kalktı. Üst viteslerde zaten canlıydı, daha iyi oldu. Buyurun fotoğraflara; Burada detaylı iç dış temizlikten sonra, demir tozu ve kil uygulaması yapıldı. Bunlar da pasta ve ciladan sonrakiler;
    16 Puan
  2. Herkese merhabalar, Yaklaşık 6 ay önce motor arıza ışığım yanmaya başladı. Tamircime gittiğimde, Bank 1 Sensor 2 p0036 ve p0136 hatalarını buldu. Benim aracım 2005 model 1.6 Ti-Vct diye tabir edilen 115 beygirlik versiyonu. 2 si katalizör öncesi 2 si katalizör sonrası olmak üzere 4 adet sensör mevcut (Şekil 1) . Tamircime bozuk dediğimde bana parça numarası olarak 3M519F472CB kodu verdi. İçime sinmeyince bir kaç usta daha dolaştım bazılarına telefonda ulaştım onlarda hata koduna göre parça doğru dedi. Yine içime sinmedi formdan aynı aracı olan ve sensör hatası yaşayan Ersin hocama ve Emrah hocama ulaştım onlar ise tespitin yanlış olduğu sıralamanın aşağıdaki gibi olduğunu söylediler. Bu durumda arızalı olan parçanın 3m51 9G444 DC olduğunu en azından kendilerininde oluşan farklı bir sıra 1 sensör 2 hatasından dolayı bu parçayı değiştirdiklerini söylediler. Sensörün yeri biraz sıkıntılı olduğu için söküp bakmak da pek mümkün olmadı. Benim araçta ortaya çıkan hata açıklamasında sensör ısıtıcı topraklama sorunu yazıyordu. Parçayı almadan teyit etmek için, bozuk olan parçanın soketini söktüm beyaz kabloları arasındaki dirence baktım sıfır çıkınca ve diğerilerinde değer elde edince kesin teşhisi koydum. Sıra geldi parçayı bulmaya servise parça numarasını verdiğimde 2200+kdv dediler. Fae, Fase, Bosh, NTK gibi seçeneklerde vardı. Bunlar arasında sensore herşeyi ile en çok benzeyen bosh marka olanı aldım 330 TL'ye. Sıra geldi taktırmaya bir kaç ustaya gittim alt salıncak inecek katalizör inecek falan dediler. Dedim bunun lokması var gösterdim hatta bununla bir iki uzatma ile çıkar bizde yok dediler. Eyvallah deyip çıktım bir egzozcuya gittim durumu anlatınca oksijen sensörü lokması ile sensörü herhangi bir yeri sdağıtmadan değiştirdi 75 tl işçilik verdim. ELM 327 ile de hatayı söndürüp denediğimde şimdilik arıza yok sensör voltaj grafiği önceden tepkisizdi, şimdi ise gayet tepkili ve yanındaki ile uyumlu çalışıyor. Çıkan sensöre baktığımda onunda bosh üretimi olduğunu gördüm için daha bir rahatladı. İşin özü malesef işini doğru yapmayanlar arızayı bulana kadar size parça değiştittiriyorlar. Kendim teyit etmesem büyük ihtimal şimdiye kadar 4 sensörü de yeniletmişlerdi bana. Biraz uzun oldu böyle bir sorunu olan yada ilerde yaşayan olursa burada durmasında fayda var, ilerleyen zamanlarda aksi bir durum olursa yine paylaşırım. iyi günler, iyi forumlar dilerim. Bu araçlar da bulunan sensörler ve yerleri : Eski sesör parça numarası: Yeni parça ve sonuç:
    2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...