İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Okay Kaygusuz

    Okay Kaygusuz

    Üye


    • Puan

      15

    • Mesaj

      2.975


  2. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      14

    • Mesaj

      100.093


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      12

    • Mesaj

      77.814


  4. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      12

    • Mesaj

      46.754


Popüler İçerik

17-06-2020 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Merhaba Bu gün forumdaşımız aracını incelemem için getirdi. Aracındaki arıza nedeniyle yetkili arkadaşımıza 6000 tl yakın masraf çıkarmışlar. Arakdaşımız bana ulaştı, komşum sayılacak mesafede olduğu için hemen yanıma çağırdım. Obd takıp test sürüşüne çıktık. Araba kusursuz çalıştığı fakat ilk kontaktan beri motorun şarj ettiğini gördüm. Arıza kodlarına baktığımda benim 7 ay önce başıma gelen Akü arızasının neredeyse birebir kopyası olduğunu gördüm. Malumunuz akü kutup başları oksitlenmişti. Ben kutup başlarını temizleyip gres yağı ile kapatınca sorunlarım çözülmüştü. Hemen kutup başlarına baktım, söktüm çıkardım . Kutup başları temizdi ama ortada daha vahim bir durum vardı. Bu i10 üzerinde eski sahibinin taktığı duyulmamış markada bir akü vardır. Bu akü altından patlamış, şişmiş içini dökmüş . Akü altında bembeyaz bir oksitlenme kabarma şişme durumu oluşmuş. Akü suyunun sızdığı yüzeyler krozyana uğramış etiketler kalmış. Hal böyle olunca ilk önce şu akünün bir değişmesi gerektiğini söyledim. Yetkili servis bu akünün sızmış halini hiç görmemiş. Neden kontak açar açmaz 14,1 volt ile şarj ettiğini incelememiş. Arabayı lpg ve benzinde denedim, hiç bir enjektör sorunu yada bobin sorunu yoktu. Fakat yetkili servis bobin buji vs saymışda saymış. 6500 tl fiyat çıkarmış. En az 20 bin gideri olan debriyajıda değiştirmeyi teklif etmeyi unutmamış.
    1 Puan
  2. Malum salgın sonrası tatil ve gezi profili değişim gösterecek ve bir yerde kalmadan hareket etmek istenecek ve kendi yatağında yatmak yatağını ya çadır ya karavan olarak yanında götürmek istenecek. Bu bağlamda başlangıç konu başlığı olarak bu konuyu açıyorum. Daha sonra araçlar kısmında belki yahut teknik kısmında bölüm açılabilir. Varsa da bulamadım. Şimdi 750KG altı karavanlar ruhsat vb gerektirmediği ve görece normal otomobille emniyetli çekilebildiği için popüler oldu. Çoğu 4 kişilik olabilen modelleri var. Yerli üreticiler ithaller var. Bazıları off-road tarzında Ülkemizde karavan konusu hiç ama hiç gelişmemiş. Vizyon olmadığı için malesef herkes bir dahil kasabasında kooperatife girip yıld 15 gün gidecek beton yapmış çok daha fazla paralara ve daha iyi olmayan yerlerde. Çevre de katledilmiş. Belki bu yeni dönemde belirli işletmecilerin, tarla bağ bahçe sahiplerinin, köy muhtarlarının bu konuya profesyonel el atması ile biraz düzelebiliriz. Umudum bu. Çünkü karavan demek git ormana çek orada gecele dön değil. Kamp alanları olması lazım. Bu işin suyu, tuvalet gideri vs gibi birçok hizmeti ve emniyet sağlanması (kamera vs) gerekiyor. Aşağıda bu aralar iki popüler olan karavan modeli 1- Başoğlu Karavan " Caretta Uncle" modeli. 2- Ortiz Karavan Ortiz Yeni 3.90 4 kişilik Buna ek olarak geleneksel Caretta da yaz için oldukça ucuza bir yerlerde kalmayı temin eden özelliklere sahip görünüyor. Pandemi nedeniyle üreticiler tam gaz bu güzel. Ancak işletmecilerin hatta bazı otellerin tatil köylerinin, odalarda yatmak istemeyen ama gelip otelin havuz, yemek, sahil vb açık alan olanaklarını kullanabilmek için bir ücret talep edebilecekleri bir model oluşturulmalı. Görüşlerinizi paylaşımlarınızı bu başlık altında yapabilirsiniz Aşağıda sağda ortiz iç, solda caretta dış. ÖNEMLİ NOT: C ve D sınıfı araçlar ile SUV araçların karavan çekmesi, 750 KG altı karavan çekmesinde tehlike yoktur. Ehliyet ayrı gerekmez, ayrı belge de gerekmez. Çeki demirini ruhsata işletmeniz yeterli olup bunun işlemini de çeki demir montajında yapmaktadırlar.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...