Merhaba
Bu gün forumdaşımız aracını incelemem için getirdi. Aracındaki arıza nedeniyle yetkili arkadaşımıza 6000 tl yakın masraf çıkarmışlar. Arakdaşımız bana ulaştı, komşum sayılacak mesafede olduğu için hemen yanıma çağırdım. Obd takıp test sürüşüne çıktık. Araba kusursuz çalıştığı fakat ilk kontaktan beri motorun şarj ettiğini gördüm. Arıza kodlarına baktığımda benim 7 ay önce başıma gelen Akü arızasının neredeyse birebir kopyası olduğunu gördüm. Malumunuz akü kutup başları oksitlenmişti. Ben kutup başlarını temizleyip gres yağı ile kapatınca sorunlarım çözülmüştü.
Hemen kutup başlarına baktım, söktüm çıkardım . Kutup başları temizdi ama ortada daha vahim bir durum vardı. Bu i10 üzerinde eski sahibinin taktığı duyulmamış markada bir akü vardır. Bu akü altından patlamış, şişmiş içini dökmüş . Akü altında bembeyaz bir oksitlenme kabarma şişme durumu oluşmuş. Akü suyunun sızdığı yüzeyler krozyana uğramış etiketler kalmış.
Hal böyle olunca ilk önce şu akünün bir değişmesi gerektiğini söyledim.
Yetkili servis bu akünün sızmış halini hiç görmemiş. Neden kontak açar açmaz 14,1 volt ile şarj ettiğini incelememiş. Arabayı lpg ve benzinde denedim, hiç bir enjektör sorunu yada bobin sorunu yoktu. Fakat yetkili servis bobin buji vs saymışda saymış. 6500 tl fiyat çıkarmış. En az 20 bin gideri olan debriyajıda değiştirmeyi teklif etmeyi unutmamış.