Aklımda şartlar, olabilirlik ve bütçe denklemi tutarsa ciddi ciddi düşündüğüm bir projedir kendisi.
Yasal 1.3 hacim %30 büyütülebiliyor krş 1.690cc yapmakta. Escort 1.6 motoru beyin tesisat ve olmuşken klima ve hidrolik direksiyon ile evladiyelik bir proje yapmayı düşünüyorum
Ayrıca Ford 1.6 1.8 ve 2.0 motorları arasında ki tek farkın piston çapları olduğu ve bloğun aynı olduğu bilgisine eriştim ki, 84.8 çaplı piston ile blok içine gerekli refktefiye işlem, kapak vs şeklinde 1.6 motordan daha fazla güç elde edebiliriz diye tahmin ediyorum.
Escort mk3 850kg. 69 hp 1.3 karbüratörlü 4ileriden 5ileriye çevrilmiş bir şanzımana şu an...
Kafamdakiler....
1.6 ford motoru
Escort 1.6 efi
Focus 1.6 zetec
(Mk1 mondeo 1.8 130 hp olan motoru swaplamışlar Avrupada genelde önü daha açık ve yapılan işlere iyi cevap verdiği söylenmiş)
2.0 piston (84.8)
Gerekli refktefiye, kapak taşlama vs.
Elektronik ateşleme, beyin, harness tertibatı.
Hidrolik direksiyon
Egzoz, manifold vs işlemleri.
Olursa klima (çok istediğim)
Escort aktarma organları vb.
Her şey düzenli çalışırsa Sıralı sistem lpg kiti...
130 150 hp gibi bir güç alınırsa 850 kg araç için ciddi rakamlar olacaktır...
Gelelim asıl sorulara
1)Yapılabilir mi?
2)Fiyar tahmini ne tutacaktır?
3)Yapacak babayiğit?
Mavi araç 1.3 karbüratörlü 5ileri motor
Beyaz araç ise Escort 1.8 efi enjeksiyon tipli Avrupa uygulaması. (1.8 motorların motor ve şanzıman kulak ve takozları uyumlu diye yazmışlar)
Saygılar...
Turbo düşünmüyorum...
Konuyu yanlış yere açtıysam lütfen taşır mısınız