İlk aracımı 2009 yılında almıştım. 1999 model mondeo ile tam 10 yıl beraberdik. Az kahrımızı çekmedi. Geçen bunca zamanda aslında araç yenileme için hep niyetlendik ama bir türlü kısmet olmadı. Önce ev dedik, ev aldık, sonra sağlık için bir miktar para harcamamız gerekti derken artık zamanı geldi dedik ve ilanlara bakmaya başladık. İlanlara bakmadan önce ihtiyaç belirlemek gerekiyordu. Aradığım araç, altı yüksek, az yakan ve koltuklar yatınca güzel bir bagaj imkanı sunan bir araçtı. Otomatik ve 4x4 şartı yoktu ama olsa iyi olurdu. Önce Santa Fe baktım, çok da hoşuma gitmişti ama az yakan kriterine bir türlü uymadı. Ayrıca alsam yine 8-9 yaşında araç almış olacaktım. Sonra dizel olmasın yine benzin-lpg ikilisinden gidelim, atmosferik olsun dedik ve Mitsubishi Outlander bakmaya başladım. Bu şıkta araç sayısının çok azdı, bütçeye uyanlar 2011-2012 modeldi, yani yine yaşlıydı. Genç olanları da pahalıydı. Ayrıca zaten araç sayısı azlığından seçenek yoktu. Seçeneklerin arasında Qashqai de vardı ama bakım ve parça fiyatlarının yüksek olması gibi sebeplerle birlikte arka yaşam alanının dar olması beni aynı aracını bu olumsuzlukları barındırmayan versiyonuna yani Renault Kadjar’a yönlerdirdi. Artık ilanlarda 1,5 Dci Edc Touch ya da Touch Roof Kadjar arıyordum. Derken bir Pazar günü bu aracın ilanını gördüm. 1,5 Dci Icon Kadjar, manuel vitesli, cam tavanlı araç. Aracın hasar kaydı vardı ama araç kaskolu olduğu için serviste yapılmıştı. Fiyatı da benzer modellere göre 20 bin liradan fazla ucuz olunca satıcıyı aradık. Arayan beşinci kişi olduğumuzu ve diğer dördünün takas teklif ettiğini, bu sebeple olmaz dediğini söyledi. Aracın ruhsat bilgilerini isteyip başkasına söz vermemesini söyledik. Araç bilgilerini Emmi’ye verdim, o baktı. Servise gittim, değişti denilen ve mesajda gelen parçaların gerçekten serviste değiştiğini söylediler. Böyle olunca aracı benim için ayırmasını söyleyerek üç gün sonrasına sözleştik. Sözleştiğimiz gün araca bakmak için bacanakla gittik. Bacanak, Kayseri vw sersisinde yıllarca çalışmış, sonra Volvo’da baş teknisyenlik yapmış biri. Araca baktık, sürdük, eksper raporunu aldık, bacanak da baktı, ana taşıyıcılarda, şasi de bir hasar yok. Boya vs zaten yok. Rot balans soktuk, orada da sorun yoktu. Satışı yaptık, evrakları Emmi’ye yolladık, hava bozmadan tekrar yola koyulduk. Hadi bakalım başlasın yolculuk...