İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mahmut Yıldız

    Mahmut Yıldız

    Gold Üye


    • Puan

      29

    • Mesaj

      10.826


  2. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      27

    • Mesaj

      46.745


  3. Metin Akbal

    Metin Akbal

    Moderatör


    • Puan

      15

    • Mesaj

      15.307


  4. Hakan Gürsu

    Hakan Gürsu

    Gold Üye


    • Puan

      10

    • Mesaj

      3.513


Popüler İçerik

26-03-2019 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. İlk aracımı 2009 yılında almıştım. 1999 model mondeo ile tam 10 yıl beraberdik. Az kahrımızı çekmedi. Geçen bunca zamanda aslında araç yenileme için hep niyetlendik ama bir türlü kısmet olmadı. Önce ev dedik, ev aldık, sonra sağlık için bir miktar para harcamamız gerekti derken artık zamanı geldi dedik ve ilanlara bakmaya başladık. İlanlara bakmadan önce ihtiyaç belirlemek gerekiyordu. Aradığım araç, altı yüksek, az yakan ve koltuklar yatınca güzel bir bagaj imkanı sunan bir araçtı. Otomatik ve 4x4 şartı yoktu ama olsa iyi olurdu. Önce Santa Fe baktım, çok da hoşuma gitmişti ama az yakan kriterine bir türlü uymadı. Ayrıca alsam yine 8-9 yaşında araç almış olacaktım. Sonra dizel olmasın yine benzin-lpg ikilisinden gidelim, atmosferik olsun dedik ve Mitsubishi Outlander bakmaya başladım. Bu şıkta araç sayısının çok azdı, bütçeye uyanlar 2011-2012 modeldi, yani yine yaşlıydı. Genç olanları da pahalıydı. Ayrıca zaten araç sayısı azlığından seçenek yoktu. Seçeneklerin arasında Qashqai de vardı ama bakım ve parça fiyatlarının yüksek olması gibi sebeplerle birlikte arka yaşam alanının dar olması beni aynı aracını bu olumsuzlukları barındırmayan versiyonuna yani Renault Kadjar’a yönlerdirdi. Artık ilanlarda 1,5 Dci Edc Touch ya da Touch Roof Kadjar arıyordum. Derken bir Pazar günü bu aracın ilanını gördüm. 1,5 Dci Icon Kadjar, manuel vitesli, cam tavanlı araç. Aracın hasar kaydı vardı ama araç kaskolu olduğu için serviste yapılmıştı. Fiyatı da benzer modellere göre 20 bin liradan fazla ucuz olunca satıcıyı aradık. Arayan beşinci kişi olduğumuzu ve diğer dördünün takas teklif ettiğini, bu sebeple olmaz dediğini söyledi. Aracın ruhsat bilgilerini isteyip başkasına söz vermemesini söyledik. Araç bilgilerini Emmi’ye verdim, o baktı. Servise gittim, değişti denilen ve mesajda gelen parçaların gerçekten serviste değiştiğini söylediler. Böyle olunca aracı benim için ayırmasını söyleyerek üç gün sonrasına sözleştik. Sözleştiğimiz gün araca bakmak için bacanakla gittik. Bacanak, Kayseri vw sersisinde yıllarca çalışmış, sonra Volvo’da baş teknisyenlik yapmış biri. Araca baktık, sürdük, eksper raporunu aldık, bacanak da baktı, ana taşıyıcılarda, şasi de bir hasar yok. Boya vs zaten yok. Rot balans soktuk, orada da sorun yoktu. Satışı yaptık, evrakları Emmi’ye yolladık, hava bozmadan tekrar yola koyulduk. Hadi bakalım başlasın yolculuk...
    20 Puan
  2. Herkese merhabalar, Yaklaşık 6 ay önce motor arıza ışığım yanmaya başladı. Tamircime gittiğimde, Bank 1 Sensor 2 p0036 ve p0136 hatalarını buldu. Benim aracım 2005 model 1.6 Ti-Vct diye tabir edilen 115 beygirlik versiyonu. 2 si katalizör öncesi 2 si katalizör sonrası olmak üzere 4 adet sensör mevcut (Şekil 1) . Tamircime bozuk dediğimde bana parça numarası olarak 3M519F472CB kodu verdi. İçime sinmeyince bir kaç usta daha dolaştım bazılarına telefonda ulaştım onlarda hata koduna göre parça doğru dedi. Yine içime sinmedi formdan aynı aracı olan ve sensör hatası yaşayan Ersin hocama ve Emrah hocama ulaştım onlar ise tespitin yanlış olduğu sıralamanın aşağıdaki gibi olduğunu söylediler. Bu durumda arızalı olan parçanın 3m51 9G444 DC olduğunu en azından kendilerininde oluşan farklı bir sıra 1 sensör 2 hatasından dolayı bu parçayı değiştirdiklerini söylediler. Sensörün yeri biraz sıkıntılı olduğu için söküp bakmak da pek mümkün olmadı. Benim araçta ortaya çıkan hata açıklamasında sensör ısıtıcı topraklama sorunu yazıyordu. Parçayı almadan teyit etmek için, bozuk olan parçanın soketini söktüm beyaz kabloları arasındaki dirence baktım sıfır çıkınca ve diğerilerinde değer elde edince kesin teşhisi koydum. Sıra geldi parçayı bulmaya servise parça numarasını verdiğimde 2200+kdv dediler. Fae, Fase, Bosh, NTK gibi seçeneklerde vardı. Bunlar arasında sensore herşeyi ile en çok benzeyen bosh marka olanı aldım 330 TL'ye. Sıra geldi taktırmaya bir kaç ustaya gittim alt salıncak inecek katalizör inecek falan dediler. Dedim bunun lokması var gösterdim hatta bununla bir iki uzatma ile çıkar bizde yok dediler. Eyvallah deyip çıktım bir egzozcuya gittim durumu anlatınca oksijen sensörü lokması ile sensörü herhangi bir yeri sdağıtmadan değiştirdi 75 tl işçilik verdim. ELM 327 ile de hatayı söndürüp denediğimde şimdilik arıza yok sensör voltaj grafiği önceden tepkisizdi, şimdi ise gayet tepkili ve yanındaki ile uyumlu çalışıyor. Çıkan sensöre baktığımda onunda bosh üretimi olduğunu gördüm için daha bir rahatladı. İşin özü malesef işini doğru yapmayanlar arızayı bulana kadar size parça değiştittiriyorlar. Kendim teyit etmesem büyük ihtimal şimdiye kadar 4 sensörü de yeniletmişlerdi bana. Biraz uzun oldu böyle bir sorunu olan yada ilerde yaşayan olursa burada durmasında fayda var, ilerleyen zamanlarda aksi bir durum olursa yine paylaşırım. iyi günler, iyi forumlar dilerim. Bu araçlar da bulunan sensörler ve yerleri : Eski sesör parça numarası: Yeni parça ve sonuç:
    5 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...