İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      15

    • Mesaj

      30.043


  2. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      9

    • Mesaj

      100.037


  3. Mehmet Cihat

    Mehmet Cihat

    Gold Üye


    • Puan

      7

    • Mesaj

      3.137


  4. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      6

    • Mesaj

      77.791


Popüler İçerik

19-11-2017 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Symbol, Focus, Sandero, Megane derken evlendik ve borçlardan dolayı arabayı küçültmek zorunda kaldık. Hep otomatik kullanmak istemiştim düşük bütçeyle otomatik vites bir araba aramaya başladım. Civic, accent, accord, clio vs derken otomatik vites arızasından korktuğum için 25.000 tl bütçem ile alabileceğim en genç ve düşük km li arabayı aramaya koyuldum. Karşıma bu araç çıktı daha önce kullanan iş arkadaşım ve forumdan Serdar Güngör abimiz ile yaptığım konuşmalarda arabalarından memnun olduklarını öğrendim ve aracı gidip memleketim Kastamonu' dan satın aldım. Aracım 2007 model 107.000 km de iken satın aldım. SX donanım otomatik vites bir araç. Dışarıdan bakılacak olursa araç gayet uzun, ön tarafı biraz tipsiz fakat genel olarak sıradan bir araç. Bayiden alınırken BRC marka lpg taktırılmış hem tankın süresinin dolması hemde enjektörlerden birinde arıza olmasından dolayı lpg kitini söktürdüm ve atiker grand model lpg kiti taktırdım. Map sensörü arızalıydı onu da değiştirdim. Bu arabanın en güzel yanı Çin'de satılmış olması. Araç aslında Daewoo marka Nubira modeli. GM Daewoo'yu satın alınca bu aracı avrupada satmaya başlamış bu araç Çin'de Buick Excelle, Avrupa'da Chevrolet Lacetti, Chevrolet Optra, Suzuki Forenza, Suzuki Reno, Daewoo Nubira olarak satılmış. Çinde satılmasından ötürü Aliexpress üzerinden silindir bloğundan tutun da ıvır zıvır sensörlerine kadar herşey mevcut. Türkiyede parça konusunda sıkıntı yaşamadım şu ana kadar. 2007 Sx pakette kapaklı jantlar, soğutmalı torpido, elektrikli camlar, her kapıda tiz ve hoparlör olmak üzere toplam 8 hoparlör, 4 fren disk, bağımsız ön ve arka süspansiyonlar, kol dayama, abs ve 2 hava yastığı gibi özellikler mevcut. Aracın bagajı oldukça geniş fakat sedan olduğundan rahat rahat dolduramıyorsunuz. Focus 2 ve Megane 3 te pandizotu söküp çok daha fazla yük doldurabiliyordum. Arka diz mesafesi çok iyi gerçekten arkada oturanlar gayet rahat oturabiliyorlar. Aracın motoru 1.6 litre 109 beygir bir motor ve bence bu araç için yeterli şehir içi yaklaşık 13 litre lpg tüketiyor. Otomatik vitesin geçişleri güzel çok hissettirmiyor ilk defa otomatik vites araç aldığım için karşılaştırma yapamayacağım fakat rahatsızlık hissetmedim. 4 ileri Aisin marka şanzımana sahip. Araçta egr valfi mevcut bu iyi mi yoksa kötü bir özellik mi bilmiyorum Konfor ve yol tutuşa gelirsek eğer konfor olarak yukarıda sahibi bulunduğum tüm araçlardan rahat. Süspansiyonu tatlı sert, ses yalıtımı fena değil. Yol tutuş olarak ise Focustan sonra ikinci sıraya koyabilirim. Umarım bu konu benim gibi internette bu araç hakkında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlara yol gösterir ben alırken bulamamıştım. Araçla ilgili yaptığım ekstraları da burdan paylaşacağım
    6 Puan
  2. Motosikletlerle pek aram yoktu. Ne bir motosikletim oldu ne de ehliyetini aldım şimdiye kadar. Sadece biz küçükken babamın 84 model 51 VS Bionic mobileti vardı, ben lisedeyken sık kullandım sonra bir baktım satmış babam.. Bu da komşumun kapısında öylece duruyordu. Aylardır gözüme çarpan bu mobileti bir gün abime fotoğrafla gösterdim. Kendisi 2007'de Yunus ekiplerde çalıştığından beridir motosiklet meraklısı. Fotoğrafı görür görmez modeli tanıdı. 3 ay boyunca, aralıklarla bu motoru almam için tabiri caizse başımın etini yedi. Bir gün işe giderken evin önünde sahibini gördüm, çektim sağa. Sahibi 70 küsur yaşında yalnız yaşayan bir amcamız. Eskiden duvar ustasıymış, bir duvar örme işçiliği karşılığında bunu almış. Yıllarca kullanmış, eşi vefat etmiş. Bir kaç sene sadece mezara gitmek için kullanmış, sonra da tamamen bırakmış. Ben utana sıkıla motoru isterken adam "100 lira ver al götür, hurdacı 50 verdi vermedim" deyince trink çıkardım ve hiç bir şey sormadan aldım eve çektim motoru.. Ne kaydı ne plakası hiç bir şeyi yok bu arada.. Aşağıdaki fotoğraflar o ana ait. O gece işe gittiğim için motoru inceleyemedim ama en azından kompresyon vardı. Eski sahibiyle son fotoğrafı Neyse çok sıkmayayım. Mobileti komple sökeceğim. Amaç orijinaline uygun olarak restore etmek fakat motorun çalışıp çalışmadığını görmek istiyorum. Söktüm kayışı, pedallaya pedallaya sanayiye gittim. Sanayide herkes bakmıyor bunlara. Zar zor ilgilenecek bir adam buldum. Adam benim 1 saatte söküp temizlediğim karbüratörü 5 dakikada 3 defa söktü taktı. Deponun içinde benzin kalıntıları ve pas vardı. Önce bir sirkeli su döktük depoya, sonra kesmedi içine tazyikli su tuttuk. Üstüne az benzinle suyu boşalttık depo iyi kötü kıvama geldi ama benzin halen kırmızı akıyor. Hamdi usta belli ki anlıyor mopedlerden. İlk denemede çalıştırdı aleti. Bine bine eve gittim. Ağustos sıcağında yayan geldiğim sanayiden motorla dönmek muhteşemdi. Bizim oğlanla bayağı bir sürdük. Tek başıma denedim. Km saati yok ama tahmini 25 km/saat hızı geçmiyor İçindeki 1 litre benzini neredeyse 1 ayda zor bitirebildim. Bittiğinden de emin değilim muhtemelen karbüratör tıkanmıştır. Başladım sökmeye, ön çamurluktan başladım. Çamurluğun 6 tane somunu var. 5 tanesi 2 dk sürdü altıncı somun 45 dk Tabi sökeceğim bütün parçalara önceden wd40 sıkıyorum. Konuyla ilgili ne kadar alet lazım olabilirse 1 aydır hepsini internetten ve sanayiden peyderpey edindim bu arada. Bir elimde fısfısta gazyağı, diğer elimde wd40, hiç bir şey yapmazsam vidalara bunları sıkıyordum Çok kıymetli kare kafa farımız.. Günde 1 saat kadar düzensiz çalışmalarla peyderpey motorda ne var ne yok söktüm. Sadece tek başıma beceremediğim sol elcik kaldı. Onu da parçalamadan sökersem çok mutlu olacağım. Elime geçirdiğim 4 parça var şu an. Boyalarını boya sökücü ile büyük ölçüde söktüm ama sağlam bir zımpara işi beni bekliyor. Bugün yan kapaklardan birini zımparaladım. Ön kafayı da pas sökme işlemi için elektrolize yatırdım sabah alacağım kısmetse. Boya sökücü çok fena bir kimyasal, koruyucu kalın bir eldiven, gözlük ve maske ister. Benim nitril eldivenleri 5 dakikada eritti çıkartmak zorunda kaldım. Bu resimde üstteki zımparalanmış haliyle yan kapak. Alttaki de boya sökücüyle boyası kazınmış hali. Bu da elektroliz işlemi. Kabaca anlatayım: Suyun içinde çamaşır sodası ekleyip karıştırıyoruz. Eksi (-) kutbu parçamıza takıyoruz. Artı (+) kutbu da paslanmasını dert etmeyeceğimiz bir demir parçasına. İkisi de suyun içinde olacak ama birbirine değmeyecek. Yarın sabah işten döndüğümde işe yarayıp yaramadığını göreceğim. İşe yaramadıysa bir yerlerde hata yapmışımdır kesin. Elektroliz için şunu belirteyim, ortaya çıkan gaz zehirli ve yüksek miktarda oksijen ve hidrojen açığa çıkardığı için kapalı ortamlarda patlama riski olabiliyormuş. Ortam havadar olacak. Aslında konuyu sonlara doğru açacaktım ama fikir alışverişine ihtiyacım olacak. Kafamda deli sorular var. En önemlisi orijinaline uygun stickerlar bulmam-yaptırmam lazım. Fakat vektörel çizim konusunda hiç bir bilgim yok.. Öncelikle bu konuda yardımı olabilecek kimse varsa lütfen buyursun Mesela şu amblemi istediğimiz ebatta ve kaliteli olarak nasıl bastırabiliriz? Aşağıya eksiklerimi listeliyorum. Giderdikçe sileceğim, orası güncel kalacak kısmetse. mobylette sele sağ zincir gergisi sağ sol zincir takım fren teli fren hortumları kablolar yan kapak vidaları 2 ad. ön arka lastikler ön arka iç lastikler arka çamurluk sol taraf tutucu demir benzin depo kapağı motor takozu mobymatic yazısı, m amblemi arka stop lambası far bıyığı korna ve düğmesi
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...