İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      19

    • Mesaj

      46.740


  2. Ayhan Asil

    Ayhan Asil

    Gold Üye


    • Puan

      15

    • Mesaj

      5.285


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      13

    • Mesaj

      77.789


  4. Serkan Toker

    Serkan Toker

    Gold Üye


    • Puan

      12

    • Mesaj

      14.862


Popüler İçerik

05-05-2017 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Herkese merhaba. Jeep Liberty aracı ile ilgili temel konu olmasını düşünerek açıyorum. Bu araç ile ilgili bildiklerimizi ve deneyimlerimizi paylaşarak referans bir konu olmasını ümit editorum. Ne kadar başaracağız zaman gösterecek. Bahse konu araç Yurtdışında Jeep Liberty ismi ile biliniyor veya da KJ olarak geçiyor literatürde. Benim bilgi vereceğim araç 3.7 litrelik benzinli V6 motora sahip. Helalinden 210 tane beygir gücüne sahip ( Testte 220 çıkmış kimse duymasın). Aracın Limited versiyonu kendi segmentine ve yaşına göre donanım olarak hiç yabana atılmayacak dolulukta. ABS 4 hava yastığı Manüel Klima Elektrikli ve sıtmalı dış aynalar Ön iki koltukta koltuk ısıtma Elektrikli koltuk ayar mekanizması Sunroof 6 li cd changer lı ( changer bagajda) CD-kasetçalar (Alpine imalatı ve direksiyondan kumanda mevcut) Avrupa ve Amerikadaki bazı versiyonlarda EVIC denilen ve Lastik basınç kontrol sisteminin de olduğu araç bilgi ekranı Araç tam olarak arazide kullanılabileceği gibi şehir içi kullanımda da ideal. Özellikle şase nin kısa olması büyük avantaj. Hem arazi de hem dr şehir içinde rahat bir kullanım seçeneği sunuyor. Ayrıca araştırma yaparken rastladığım bir bilgi de jeep yetkililerinin bu aracı kendi araçları içerisinde ikinci sıraya koydukları yönünde idi. Wrangler den sonra en iyi arazi aracımız demişler kendileri. Ben bilmem  Aracın arazi performansını en fazla kurcalayan içimizde Servet Aydın dır. O detaylı bilgi verir. Türbinli klasik otomatik 4 ileri vites li araçta kış veya zorlu arazi şartlarında kullanılmak üzere 1 ve 2. Vites seçeneği de mevcut. Vites geçişleri ise kendinden beklenmeyecek kadar güzel ve seri. Araç hem arazi hem de şehir içi kullanım için üretildiğinden bir binek araç konforu beklemek elbette hata olur ancak şunu da belirtmeliyim li içeride sunduğu alan gayet geniş ve konfor da yabana atılmayacak derecede. Bu konuda çok titiz olmama rağmen beni tatmin etti konforu.. Aracın Çekiş Sistemi ile ilgili ise söylenecek çok şey var aslında. Select-track denilen çekiş sistemi mevcut. Bu sistemde 4x2, 4x4 Part Time, 4x4 Full time, Neutral, 4x4 Lo, kademeleri mevcut. Hangi yol şartlarında hangi seçeneği kullanacağız peki. Jeep in gerek kendi sitesinde ve kullanım kitapçığında, gerek se internet aracılığıyla ulaşabildiğimiz diğer kaynaklardan derlediğim bilgilere göre bu seçenekleri anlatmaya çalışacağım. 4x2 Araç adından da anlaşılacağı gibi 4 çeker modunda değildir ve sadece arkadan itişli olarak çalışır. Tüm tork arka tekerlere iletilir. Asfalt veya kuru zeminde yani klasik kullanım alanlarında tercih edilecek sürüş yöntemidir. Ayrıca ekonomiktir de 4x4 Part Time Aslında ilk başta ben bunu ilk başta Elektronik 4 çeker sistemi olarak algılamıştım. Yanı araç yol şartlarında göre kendi 4 çekere geçiyor veya iki çekerde kalıyor. Aslında kısmen doğru da tahmin etmişim ancak arada birazcık önemli fark var ki o da devreye giren kilit mekanizması. Ön tekerlerde dahil olmak üzere 4 teker de kilitli olarak aynı devirde dönüyor. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta bu konumda araç kullanırken direksiyonun düz olması. Çünkü teker devirleri aynı olacağından dönme esnasında burulma ve kasıntı olacak, zorlamaya devam ederseniz de bir yerleri kıracaktır. Düz bir yolda ve ara ara 4 tekerden çekiş gereken durumlarda bu seçenek kullanılabilir. Ama sürekli bu modda kullanmak tavsiye edilmiyor. 4x4 Full Time Adından da anlaşılacağı gibi araç sürekli 4 çekerde ilerliyor. Ancak burada bahsedilmesi gereken fark tüm tekerlerin farklı devirlerde dönmesine olanak sağlayan bir sistem olması. Yani kilit mekanizması devrede değil ve tüm tekerler birbirlerinden bağımsız çekiş yapabiliyor. Karda, yoğun yağışta, buzda, kumda, asfaltta, yani her türlü yol koşulunda bu sistem rahatlıkla kullanılabilir. Bu arada yukarıdaki 3 vites çekiş sistemi arasında, araç hareket halinde ve 80 km hızın altında geçiş yapmanız mümkün. Ama bundan sonrakiler için durmanız gerekecektir. Neutral Ne işe yaradığı konusunda çok fazla bir bilgi yok. Aracın çekilmesi haricinde de kullanılmıyor zaten. Yani hiç bir tekerde çekiş yok ve hepsi kendi kafasına göre selbest. Özgür bırakıyor tekerleri ve çekiş hiç bir tekere aktarılmıyor. 4x4 Lo Bu Lo bildiğiniz lo lo değil. Off road cıların en çok sevdiği seçenek ve hatta en zevklisi bu diyorlar. Ağır arazi şartlarında bu seçenek kullanılmaktadır. Tüm tekerlekler kilitlenir ve aynı hızlarda döner. Burada motor devri ve gücü artırılarak tekerleklere iletilir. Konu ile ilgili ingilizce bir video ancak faydalı olacağı kanısındayım Bu linkte de 2004 model ve daha üzeri araçların kullanıcı el kitapları mevcut Jeep Owners | Download an Owners Manual 2004 - 2011 | Jeep http://m.jeep.com/en/owners/manuals/ Ampül tipleri Frenler : 3157 - P27/7W 3. Fren : 921 - W16W Ön Sis : 9145 (H10) Ön park : 3157 - P27/7W Geri Vites : 3157 - P27/7W Ön Sinyal : 3157 - P27/7W Far: H4 Plaka Aydınlatma : W5W Arka park : 3157 - P27/7W Arka Fren : 3157 - P27/7W Arka Sis : 3157 - P27/7W Arka Sinyal : 3157 - P27/7W Yan Sinyal : W5W Sıvı Miktarları ve Özellikleri Motor Yağı : SAE 5W30 - 4,7 Litre Soğutma Suyu : Organik Antifriz – 13,2 litre Otomatik şanzıman yağı : ATF+4 Direksiyon hidroliği : ATF+4 İç aydınlatmalar için verilen tipler biraz değişik, genel olarak hangi tıp lamba kullanıldığını öğrendikten sonra onları da eklemeyi düşünüyorum. Ara ara güncellemeler devam edecek. Şimdilik kalın sağlıcakla...
    3 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...