Aracımı Şubat 2015'de aldım. Yaklaşık 2 yıldır ve 30.000km'dir kullanıyorum.
Aldığımda 175.000km'de idi. İlk sahibi banka müdürü, daha sonra öğretmen. Arada tamirci çocukluk arkadaşımdan sonra bana geçti.
Aracın bakımlarını öğretmen olan sahibinde iken arkadaşım yaptığı için aracı güvenerek aldım.
Bu zamana kadar da çok şükür bir sıkıntı yaşamadım.
Aldıktan sonra irili ufaklı bir çok uygulamalarım oldu. Fırsat oldukça ekleyeceğim hepsini. Genelde aracın kronik problemlerini gidermeye çalıştım.
Aldığım gün ki fotomuz;
Yine ilk zamanki halleri;
Yaz gelince sökmeye başladım;
Plakamı cemiyette yeniden bastırdım.
Tamponlar onarıldı ve boyandı. Çıtalarda tabiki gövde rengine boyandı. Pasta ve cila yaptım en son.
Farlara bixenon dönüşüm yaptım.
Triger, devir daim ve tandem pompayı değiştirdikten sonra motoru detaylı temizledim.
195.000km'de Ecufast tarafından yazılım yapıldı.
Bu yaşlardaki VW'lerin en büyük kronik problemi olan yol bilgisayarı ekranını değiştirdim.
Öncesi - Sonrası;
Dikiz aynası gri olduğundan A118C kamerayı da eynı renge boyayıp montajladım. GPS adaptörünü de tavana yapıştırdım.
Otomatik yanan far kiti montajını yaptım.
W8 modellerde olan ambiyans tavan aydınlatma. (Bunu daha sonra satıp eskiye döndürdüm.)
Detaylı iç temizlik. (Her yaz komple detaylı iç temizlik ve pasta cila mutlaka yapıyorum.)
Havalandırma ızgaralarını çıkma orjinaller ile değiştirdim.
L.Locker 3D paspaslarım
İç, kapı altı, plaka ve geri vites ışıklarını beyaz LED'e çevirdim.
Yine kronik olan arka küllüğü onardım;
Aynaları problemli olan güneşlikleri çıkma temiz orjinalleri ile değiştirdim.
Çalışmayan sürücü koltuğu yükseklik ayarını onardım.
ELO konfor flaşör rölesi montajladım.
Arka çakmaklığı USB şarj aletine çevirdim.
Farları bixenon dönüşüm sırasında temizlemiştim ama stoplar kötü haldeydi. Onlarda nasibini aldı.
Sislerim de farlarıma ayak uydursun diye Photon Xenon Effect ampuller ile değiştirdim ama hiç memnun kalmadım.
Hava filtresini K&N kutu içi filtre ile değiştirdim.
Bir bayram günü aynam düştü Ayna ısıtma açık kalmış sıcak yaz gününde. Ayna ile arkasındaki plastik ayrıldı. İran yapıştırıcısı ile yeniden yapıştırdım.
Arka cam rezistans tamiri. Cam filmini söktükten sonra rezistans mahvolmuş. Sedan arabada uygulaması resmen eziyet çalışma alanı dar olduğu için. SW ve HB araçlar için daha mantıklı.
Havalandırma ızgaralarının sembollerine aydınlatma yaptım. (Aracın üzerindeki ızgara yansanayi idi. Orjinalleri takınca tekrar yapmaya üşendim.)
Bu aracın kronik problemlerinden bir tanesi de. Arka koltuğun orta kısmına biri oturduğunda ABS ve ESP ışığının yanması. Koltuğun altındaki yanal ivme sensörünün üzerine ağırlık binince oluyor. Üzerine koru sacı bükerek sorunu hallettim.
Yine kronik kornanın zor çalması problemi. Hava yastığını söküp korna switchlerinin kontakları biraz yakınlaştırdım.
Bagaj kapağı amortisörlerini değiştirdim.
Şubat tatili gelince yine ufaktan bakıma girdik.
Yağ bakımı gelmişti o halledildi.
Alt takımdan gıcırtı sesleri geliyordu.
Antifriz kaçağı halledildi.
Son olarak da soğuk günlerde sabahları biraz geç çalışıyordu. Isıtma bujieri değişti.
Krom detaylı cam düğmeleri
Bakım esnasında kırılan N18 valfini tamir ettim. Sun-fix ile yapıştırdım.
Daha bir çok uygulamam oldu. Aklıma geldikçe ekleyeceğim. Bu yarısı ancak eder
Bunlarda bonus olsun.
Park konusunda sınırları zorlarım