İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      54

    • Mesaj

      46.722


  2. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      29

    • Mesaj

      99.995


  3. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      26

    • Mesaj

      30.014


  4. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      25

    • Mesaj

      77.753


Popüler İçerik

21-10-2016 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Yazı alıntıdır, okuyalım, yazmadıkları ve hatta insanları bence kandırdıkları bazı detaylarıda konuşalım Hibrit (HEV – Hybrid Electric Vehicle);İçten yanmalı klasik otomobillere göre en az farkı olan bu tür aynı zamanda ülkemizde en yaygın olandır. Şarj etmenize ihtiyaç olmayan bu çeşitte normal bir içten yanmalı motor, ufak bir pil ve ufak bir elektrikli motor mevcuttur. Ufak pil içten yanmalı motor tarafından aynı klasik otomobillerde 12V’luk aküyü doldurur gibi doldurulur. Sadece elektrikli motorla ufak mesafeleri düşük hızlarda gidebilen versiyonları mevcut bu otomobillerde asıl yük benzinli motordadır. Elektrikli motor gerekli olduğunda güç yardımı yapar ve içten yanmalı motorların geç tepki sürelerini, düşük devirde oluşan tork eksikliğini telafi etmek için kullanılabilir. Ülkemizde en yaygın hibrit elektrikli otomobiller Honda ve Toyota’nın hibrit birkaç modelidir. Asıl amacı benzin tasarrufu ve az tüketim olan hibritler devrime en uzak türdür ve benzin fiyatlarındaki düşüşten satış olarak en kötü etkilenirler. Herhangi bir vergi avantajları da yoktur. Plug-In Hibrit (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicle)Hibrit otomobillere göre farkı şarj edilmesidir. Yine hem içten yanmalı motoru hem elektrikli motoru mevcuttur. Elektrikli motoru daha güçlü, pili daha büyüktür. Bazı modellerde normal hibritlerin tam tersi durum oluşabilir; yani elektrikli motora benzinli motor yardımcı olur. Hibritlere göre 50-60km gibi daha kullanışlı mesafeleri sadece elektrikli motorla gidebilir ancak uzun mesafelerde, yüksek hızlarda veya şarj etmeme durumunda yine içten yanmalı motor motor devreye girer. Yine bir içten yanmalı motora sahip olduğu için ülkemizde herhangi bir ÖTV avantajı yoktur. Ülkemizde satışta olanlar arasında bu araca örnek olarak yeni BMW i8 gösterilebilir. Elektrikli Otomobil (BEV – Battery Electric Vehicle)%100 elektrikli dediğimiz bu otomobil türü sadece bir elektrikli motor ve pile sahiptir, tek güç kaynağı o olduğu için doğal olarak şarj edilmeye de ihtiyaç duyar ve tek şarj ile gideceği menzil pil büyüklüğüne göre değişir. Tesla Motors’un ürettiği tüm otomobiller, ülkemizde satışı başlanan BMW i3 ve Renault Fluence Z.E. bu otomobillere örnektir. Uzun vadede devrimin gittiği yön elektrikli otomobillerdir ancak yüksek maliyetler şuan için önlerindeki tek engeldir. 5-10 sene gibi bir kısa süre içerisinde maliyetleri düşüp kitleler tarafından alınmaya başlanıcak olsa da ülkemizde altyapısı en az olan, mevcut çeşidi en az olan ve en az tercih edilen tür budur. Aynı zamanda ÖTV’si motorun gücüne göre değişmekte olduğu için (%3,%7 veya %15) minimum %45 olan içten yanmalı motor ÖTV oranlarına göre oldukça avantajlıdır. Ayrıca herhangi bir emisyonu veya içten yanmalı motoru mevcut olmadığı için yıllık MTV’den de muaftır ve motorlu taşıtlar vergisine tabi değildir. Performans olarak da içten yanmalı motorlardan kat kat verimli, tork avantajlıdır ve elektrik altyapısı zaten dünyada oldukça gelişmiş olduğu için en mantıklı yön odur. Hareketli parça azlığından dolayı bakım maliyeti de en az olan bu otomobil türü içten yanmalı motor teknolojisinden çok daha iyi olduğunu yazı tarihi itibariyle 60.000’e yakın satan Tesla Model S ile her geçen gün kanıtlamaktadır. Yakıt Hücreli Elektrikli Otomobil (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle)Son yıllarda Toyota’nın üzerine yoğunlaştığı ve yurtdışında ilk örneğini piyasaya çıkarttığı hidrojen yakıt hücreli otomobil türü elektrikli otomobillerden farklı olarak enerjiyi lithium-ion veya bir başka tür pilde değil hidrojen tanklarında hidrojen şeklinde saklar. Daha sonra bu aşırı yanıcı hidrojeni yakıt hücrelerinden geçirerek elektrikli motorun kullanabileceği güç haline getiren bu otomobil türünün tek avantajı otomobile benzin doldurur gibi hidrojen doldurulabilmesidir. Ancak baştan aşağı hidrojen istasyonu altyapısı kurulması gerekliliği vardır, hidrojenin uçuculuğu ve yanıcılığı sebebiyle güvenlik konusunda soru işaretleri mevcuttur ve performansı pilli elektrikli araçlara oranla çok daha azdır. Ülkemizde mevcut olmayan bu otomobil türünü ilk kez Toyota Mirai’yi Amerika’da piyasaya çıkarmış ve ilk hidrojen istasyonunu California’da açmıştır.
    1 Puan
  2. Pil teknolojileri ile ilgili bilgileri buraya yazacağız. İlk haberi ben paylaşayım: http://www.iha.com.tr/kocaeli-haberleri/gtu-gelecege-kontak-cevirdi-kocaeli-1521621/ iha linkleri silmiş haber şurda sabit link: https://www.gtu.edu.tr/icerik/8/4621/display.aspx
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...