İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      27

    • Mesaj

      77.748


  2. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      23

    • Mesaj

      46.720


  3. Serhan Gürbüzol

    Serhan Gürbüzol

    Gold Üye


    • Puan

      15

    • Mesaj

      7.452


  4. Serkan Toker

    Serkan Toker

    Gold Üye


    • Puan

      15

    • Mesaj

      14.862


Popüler İçerik

11-03-2016 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Ocak 2014'te satın aldığım 1975 Renault 12 TL'yi restore etmeye bugün başladım. 2 yıl boyunca gerek hurdacılardan gerekse şahıslardan yedek parça toplamaya çalıştım. Sıfır parçaları çok pahalı. Birçok parçası artık yok. Olabildiğince orijinal olarak toplanacak. Arabayı İzmir'den alıp kullanarak Ankara'ya götürmüştüm. Bu arada Sabri Usta'ya bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Fren problemi yüzünden 8-10 usta gezdim. Muayeneyi tek seferde geçti. Bu arada benzinle çalışmaya başladı. Haftasonları gezintilere, hatta alışverişlere çıktık. Ancak Ankara'da toplayacak yer bulamadım. Bulduklarım ya aşırı yüksek rakamlar istediler, ya da "sat bunu yenisini al" dediler. Bu arada Aydın'a taşınma işi olunca Reno ustalarının içine düştüm. Bir arkadaşımın referans olmasıyla iyi bir ustayla tanışıp arabayı emanet ettim. Araba A'dan Z'ye sökülüp tekrar toplanacak. Daha önde konusunu açmıştım ancak fotoğrafların hepsi uçmuş. Şimdi tüm fotoğrafları ve geçirdiğim süreci tekrar paylaşacağım. Arabayı 6 Ocak 2014'te İzmir'den Ankara'ya kullanarak götürdüm. O sisli havayı hiç unutmayacağım. Sabri Usta'ya yardımlarından ötürü bir kez daha teşekkür ederim. İlk fotoğrafları: İlk başlarda fren problemi için çok uğraştım. Hiç kimse tamir etmeyi başaramadı. Frene basınca pedal sonuna kadar dayanıyor ve tutmuyordu. Derken gittiğim son tamircinin babası frenlere el attı da frenler normale döndü. Sonra parça toplamaya başladım. Gelen ilk parçamız. Gösterge panosu. Kalorifer kontrol ünitesi: Elektrikçim bunun montajını beceremedi. Teoride alt-üst ayrı ayrı ve 3'er kademeli çalışması gerekiyor. Gerçekte motor tüm kademelerde aynı hızla çalışıyor. Ve sadece üstten ısı veriyor. Jant kapakları: Henüz takmadım. (Tembelliğim üstümde.) Farlar: Orijinali Cibie, Türkiye'de ilk zamanlar Farba üretmiş, sonraları Aygersan ve Ayfar üretmiş. Solex benzin basınç regülatörü: Polonya'dan aldım. Teyp: Arabanın üzerindeki teyple fotoğraftaki teybi takas ettim. (Alıcısı kötü, ancak çok güçlü yayın varsa alıyor.) Depo Kapağı: Bu kapağı da depoya uyduramadım. Far ayar sacı: Direksiyon: Ön cam su pompası, hortum, nozullar ve depo: Silecekler ve silecek kolları: Ön parklar ve sinyaller: (Ön sinyal camları her ne kadar beyaz olsa da, ampulü krom turuncu.) Arka stoplar: Panjur: Orta konsol: Aslında bu konsol 1977'deki makyajla birlikte geldi. Benim arabamın orijinalinde vites körüğünün altında küçük bakalit bir parça var. Ama Bulamadım. Ön tampon takozları: Arkaları halen arıyorum. Plaka aydınlatma: Bunun içine halojen renkli led ampul bulmam lazım. Çünkü halojen ampul ısınıp plastik camı eritiyor. Tozluklar: Biri düştü bile, bagajda bekliyor. Aynalar: Muayene öncesi silecek frezeleri değişirken bende stop lambalarını değiştirdim. Stop lambalarına hangi KASAP el atmış çok merak ettim. Derledim, topladım, düzenledim ve çalıştırdım. (frezeleri yapan usta, "Sen ne iş yapıyorsun?" diye sordu.) Ve muayenedeyiz. İşin aslı muayeneye gidip problemleri öğrenmekti . Ancak 11 hafif kusurla tek seferde geçmiştik. Orijinal Solex Karbüratör, diyafram ve keçeler. Genleşme kavanozları: Hurdacıda bulunca 2 tane birden aldım. Göğüs: Arabanın üzerindeki delik deşikti. Göğüsün altındaki kutuda tamponlar var. Havalık ızgaraları: Kalorifer musluğu ve kumanda kolu.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...