İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      35

    • Mesaj

      99.992


  2. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      24

    • Mesaj

      46.718


  3. Sabri Güngör

    Sabri Güngör

    Üye


    • Puan

      22

    • Mesaj

      1.678


  4. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      22

    • Mesaj

      77.748


Popüler İçerik

13-11-2015 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Sevgili arkadaşlar, Arada bir okuyoruz bu Euro standartları nelerdir bir not düşeyim dedim. Bu bilgiler internetten temin edilebilir ancak ingilizce olmaları ve buraya ilavelerinin iyi olacağı düşüncesi ile bunları yazıyorum. Belki dergiye de biraz daha geliştirip koyabiliriz. Otomobiller için tablo aşağıdadır: Dikkat edilirse Euro5 Eylül2009 dan itibaren satılan araçlar için, Euro6 ise 2014 ten itibaren satılacak araçlar için geçerlidir. Euro 6 ile araçlar aldıkları havadan daha temiz bir havayı egzosdan atacaklardır. Buna karbondioksit dahil değildir. Karbondioksit zaten zehirli ya da çevreye zararlı değildir. Sadece sera gazıdır dünyanın egenel ısınmasına sorun teşkil ediyor. Sağlık ile doğrudan ilişkisizdir. Dolayısı ile Euro6 sağlık açısından yeterli görülmüştür. 2014 ten sonra ne olur onu bilemiyorum. Şu an hedef 120 mg/km olarak belirlenmiş 2007 yılında alınan karar ile ancak 2020 gibi bunun 80 mg/km ye düşürülmesi planlanıyormuş. halen Avrupa ortalaması (üretim) 160 da imiş. Dolayısı ile hedeflenene pek ulaşılamamış henüz. 2008 hedefi 2007 kararlarında 140 olarak belirlenmişmiş. Dolayısı ile hava kirletme oranı 120 nin altında araç alıyorsanız Euro6 kabul edebilirsiniz. Bu konuya ilave yapmak isterseniz buyrun. Ben wikipedia dan aldım. Linki: http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards Burada asıl mantığın az yakıt harcamak ve çevreyi az kirletmek olduğunu unutmayalım. Ve bunu rekabet koşullarında değil de develtin zoru ile yapıyor fabrikalar. Ayrıca "cycle beating" denilen, test türüşlerinde (ECE90 geçenlerde vermiştim yine burda detaylarını) emisyon çıkışlarını yanıltmaya yönelik optimizasyonların yapıldığı söyleniyor. Belki de start-stop hikayesi bu test cycle ölçümlerini şaşırtma amacıyla konmuştur. European emission standards for passenger cars (Category M*), g/km Tier Date CO THC NMHC NOx HC+NOx PM P*** Diesel Euro 1� July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) 0.14 (0.18) - Euro 2 January 1996 1.0 - - - 0.7 0.08 - Euro 3 January 2000 0.64 - - 0.50 0.56 0.05 - Euro 4 January 2005 0.50 - - 0.25 0.30 0.025 - Euro 5 September 2009 0.500 - - 0.180 0.230 0.005 - Euro 6 September 2014 0.500 - - 0.080 0.170 0.005 - Benzin Euro 1� July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) - - Euro 2 January 1996 2.2 - - - 0.5 - - Euro 3 January 2000 2.3 0.20 - 0.15 - - - Euro 4 January 2005 1.0 0.10 - 0.08 - - - Euro 5 September 2009 1.000 0.100 0.068 0.060 - 0.005** - Euro 6 September 2014 1.000 0.100 0.068 0.060 - 0.005** - * Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I ** Applies only to vehicles with direct injection engines *** A number standard is to be defined as soon as possible and at the latest upon entry into force of Euro 6 � Values in brackets are conformity of production (COP) limits Benzinli araçlar için: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Euronorms_Petrol.png Dizel araçlar için: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Euronorms_Diesel.png
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...