İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      41

    • Mesaj

      99.992


  2. Sami Demirpaz

    Sami Demirpaz

    Gold Üye


    • Puan

      18

    • Mesaj

      7.909


  3. Mahmut Şahin

    Mahmut Şahin

    Gold Üye


    • Puan

      11

    • Mesaj

      1.019


  4. Buğra Höngül

    Buğra Höngül

    Gold Üye


    • Puan

      7

    • Mesaj

      2.444


Popüler İçerik

01-11-2015 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Tanışma bölümünde ki mesajımdan sonra bu ikinci mesajım ama yaklaşık 1 yıldır okuduğumdan bir çoğunuzu ve araçlarınızı biliyorum neredeyse Arkadaşlar 2006 model TDCI Ghia otomatik aracımı geçen yaz aldım, oldukça diri ve temiz kullanılmış kazasız 217.000km de eskiden 06 plaka sonradan 68 plaka olmuş gri bir mk3 mondeo. Aldığım gibi ustalığına tecrübesine tekniğine bilgisine güvendiğim İskenderun KIN OTO da 10.000 bakımı, genel alt takım ve yürür kontrolü bakımı v.s. yapıldı, sonrasında araç durduğunda klimanın soğutmadığını farkettim ustama götürdüm klima sorunu değil fan sorunu olduğunu söyledi fan arızası giderildi. 1 hafta sürmedi yine klima ara ara soğutmamaya başladı ve bir gün fan sorunundan dolayı ben araca hararet yaptırdım, genleşme kabından yola sular dökülecek kadar. Ustamı çağırdım saolsun yeni fan motoru taktı suyu antifirizi tamamladı aracımın conta yakmayacağını böyle binmeye devam edebileceğimi söyledi, bende öyle yaptım. O gün bu gündür biniyorum. Motora soğutma suyu karışmadı, beyaz duman yok, çekiş gayet iyi, yakıt normal. Yaklaşık bu dönemlere denk geldiğini düşündüğüm asıl sorunum baş gösterdi, ya da vardı az seviyedeydi, sonuçta alırken olsa farkederdim. Araç özellikle 1000rpm ile 3000 rpm arasındayken gaz yaklaşık %10 ile %50 arası basılı iken ciddi şekilde şakırdama dediğimiz metalik bir sanki avans sesi gibi bir ses çıkarıyor, şiddetli ve rahatsız edici. öyleki etraftakiler dönüp bakıyor. Bir aracın genel kullanım aralığı da budur, yarım gaza kadar ve 3000 rpm e kadar. Tavsiye ve araştırmalar sonucu Adanada delphi ve bosch servisi olan "Adana Pompa" ya gittim, baktılar. Mazot pompasının şaftı içini yiyip talaş atıyor buda enjektöre gidiyor, enjektör kontrol valfleri değişecek teşhisi ile mazot pompası ve enjektör revizyonu yaptırıp kodlayıp beni uğurladılar. (1800 TL) Bu arda araç tam gaz ve tam gaza yakın ivmelenme sırasında sesi %70 kesiyor, ayrıca motor tam çalışma sıcaklığına geldiğinde yine sesi yaklaşık %80 kesiyor. Yaklaşık bir aya yakın kullandım ama nafile benim ses devam ediyor artı 1800-2000 aralığında sabit gidişte yani artı eksi ivmelenme yokken silkeleme eklendi, aradım bu olmamış ses hala var dedim, nası olur geçmişti aracın gazına basılmıyordu düzelmişti filan dediler ama ısrar edince gelin kontrol edelim dediler. gittim. baktılar ki haklıyım enjektörü söktü makinaya bağlkadı bişeyler yaptı yeni kod aldı getirdi yazdı v.s. oalcağı bu kadar dahada yapabilecğeimiz birşey yok. arabanı motorcuna göster başkadır deyip yolladılar. Memleketim Tokatta başka bir tdci mondeo mk3 araçtan çıkmış revize edilip kod alınmış enjektör denendi, ses gitmedi. (300TL) İskenderunda tekrar ustama "artık yeter, açıp bakalım neymiş usandım" dedim. subap kapağını açtık tapetler subaplar normal. Triger zinciri ve gergisini değiştik. 10.000 bakımını yaptık, topladık, yine aynı... (1000 TL) Yardım lütfen...
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...