Farlarınızın periyodik aralıklarla far ayar cihazı ile kontrol edilmesi ve gerekiyorsa ayarlanması gereklidir. Aşağıdaki metodla farlarınızı kendiniz de ayarlayabilirsiniz. Farlarınızın seviyesinin doğru ayarlanmış olması gece görüşünüzün daha iyi olmasını sağlayacak ve karşıdan gelen veya önde giden sürücülerin far ışıklarınızdan rahatsız olmasını engelleyecektir.
Far eğimi :
Her otomobilde farların takıldığı noktaların yerden yüksekliği, yakıt deposunun ve yolcuların ağırlığının otomobilin eğimine etkileri birbirinden farklıdır. Üreticiler bu parametreleri hesaplayıp seviye düğmesinin kademelerini ve farın eğimine etkisini düzenlemektedirler. Her farın yerden yüksekliğine göre değişebilen eğim değeri far kasasının üzerinde belirtilmiştir. Far seviyesini düzgün ayarlamak için önce farınızın eğimini tespit etmelisiniz.
Resimdeki farın %1 olan eğimi, kesilme çizgisinin her 100 cm. ileride 1 cm. aşağıya düşmesi gerektiğini belirtmektedir. Örneğin, yerden 70 cm. yüksekte bulunan ve %1 eğimi olan farın kesilme çizgisi 70 metre sonra yolun sol tarafında yerle kesişmektedir.
Uzun farın yükseklik seviyesini ayarlama :
Uzun far reflektörü genellikle kısa far ile birleşik olduğundan ayrı bir ayarlama yapmanız gerekmez.
Xenon farın yükseklik seviyesini ayarlama :
Xenon far bulunan araçlarda yükseklik ayarı akslarda bulunan sensörler ve fara entegre edilmiş algılayıcı ile otomatik olarak yapılmaktadır. Bu nedenle ayarlama yapmanız gerekmez. Ayrıca, farın kasasında bulunan ayar vidalarıyla hassas değişiklikler yapmak ta mümkündür.
Sis farının yükseklik seviyesini ayarlama :
Far eğimini %2 kabul ederek kısa far için uygulanan aşağıdaki metodu sis farlarınıza da uygulayabilirsiniz. Kesilme çizgisinin her 100 cm. ileride 2 cm. aşağıya düşmesi gerekmektedir.
Kısa farın yükseklik seviyesini ayarlama :
(Far eğimi %1.0 olan araçlar için)
Gerekenler : Şerit metre, kurşunkalem veya keçeli kalem, not kağıdı, yıldız veya düz tornavida.
Başlamadan önce benzin deponuzun tamamen dolu olduğuna emin olun. Mümkünse beyaz bir duvar karşısında düz bir yüzey bulun.
Otomobilin burnunu duvara sıfırlayın. Otomobilin dikey orta noktasını (genellikle marka ambleminin olduğu nokta) duvarda dik bir çizgiyle işaretleyin. (O)
Sağ ve sol kısa farlarınızın orta noktasını (bazı farlarda bu noktayı gösteren bir işaret bulunmaktadır) duvarda ayrı ayrı işaretleyin. (M1 ve M2)
Duvardaki O-M1 ile O-M2 uzaklıkları cm. cinsinden aynı olmalıdır. Değilse, işaretlemenizdeki hatayı düzeltmeden işleme devam etmeyin.
M1 ve M2 noktalarının yerden yüksekliklerini cm. olarak ölçüp not edin. Bu değer kısa farınızın yerden yüksekliğini gösterir. (Y)
Duvardaki M1 ve M2 noktalarının yerden yüksekliği cm. cinsinden aynı olmalıdır. Değilse, işaretlemenizdeki hatayı düzeltmeden işleme devam etmeyin.
M1 ve M2 noktalarından 10 cm. aşağıya dik inerek duvarda işaretleyin. Bu iki nokta arasında yatay ve uzun bir çizgi çekin. Bu çizgi far ışığınızın kesilme çizgisidir. (Kahverengi çizgi)
(Otomobili 10 metre geriye çekeceğimiz için 10 cm. aşağısı işaretlenmektedir, 20 metre geriye çekecek olsaydık 20 cm. aşağısı işaretlenecekti.)
Otomobilinizi 10 metre geriye dümdüz çekin.
Kısa farlarınızı yakın.
Konsoldaki far seviye ayarlama düğmesini 0 kademesine (yüksüz araç) getirin.
Farların üstü veya arkasında bulunan vidaları tornavida ile sağa sola oynatarak yukarıya-aşağıya veya sağa-sola daha hassas ayarlamalar yapılması mümkündür.
Sol ve sağ farların ışık deseni yatay olarak aynı hizada olmalıdır.
Her farda ışık deseninin yere paralel olan sol kısmı duvarda çizdiğimiz kesilme çizgisinin altında kalmalıdır.Bu ayarla farın yukarı ve aşağı yönünü ayarlamış olacaksınız.
Her farın ışık deseni aşağı inen okla gösterilen yeşil noktada yukarıya doğru yükselmeye başlamalıdır. Bu ayarla farın sağ ve sol yönünü ayarlamış olacaksınız.
Yukarıya doğru açılan sağdaki kısmın kesilme çizgisi üstünde kalması normal bir durumdur. Asimetrik ışık deseninde yaya ve trafik işaretlerinin daha iyi görülebilmesi için kesilme çizgisinin sağ tarafı daha yüksekte tutulmuştur. Bu nedenle yolun sağ tarafına yansıtılan ışığın mesafesi farın performansına bağlı olarak değişmektedir.