İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

02-01-2014 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Egzos emisyonlarını daha da düşürmek için, katalitikten sonra DPF takılmaktadır. Egzosdan çıkan gazlardaki yakıt partikülleri bu filitrede toplanır. Bazı markalarda tek kullanımlık olan bu filtre değişir (pahalıdır), Ford un kullandığı sistemde, bu filitre içindeki partiküller yakılarak dışarı atılır, yani filitre kendisini temizler. Bu temizliği yapması için, içinde hego benzeri bir sensör ve art yakıcı gibi bir enjektör bulunmaktadır. Filitrenin dolduğunu anlayan sensör, sürücüye, ekranda uyarı yazısı çıkararak, yanmanın başladığı mesajını verir. Bu mesajı gören sürücü 20-30 dak. süresince, rölantiye düşmeden ve biraz yüksek devirde seyir halinde olmalıdır, mesaj silinene kadar araç rölantiye düşmemeli, stop etmemelidir. Yanma işlemi için, egzos subap kapanma süreci değişmektedir, egzosdan çıkan alevler ile DPF içi yakılarak dışarı atılmaktadır. Bu sırada göstergede, Rejenerasyon başladı mesajı gözükmektedir, yanma işlemi başarılı olmaz ise, devir düşerse vs. daha sonra tekrar denemektedir. DPF bulunan motorlarda kullanılan yağ önem kazanmaktadır, belirli yanma sayısından sonra, motor yağı değişimi zorunludur diye bir mesaj çıkmaktadır, biraz şansa kalmış bir iş, bakımı yeni yapılmış bir motorda da bu mesaj çıkarsa, değişmesi gerekmektedir. Bu sistemin maliyeti yüksek olduğundan Focus Trend 90 PS modellerde yoktur, 109Ps Titaniumlarda bulunmaktadır. Türkiye için yeni bir sistem olduğundan, servis personelinin pratik çalışma bilgisi ve müşterinin bu konuda henüz yeterli bilgisi yoktur. Ancak dünyada yıllardır kullanılmaktadır, hatta DPF temizleme cihazları da mevcuttur (Carbon clean cihazı benzeri) Bilgi edindikçe yazı güncellenecektir.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...