İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      16

    • Mesaj

      77.726


  2. Ali Cihangiroğlu

    Ali Cihangiroğlu

    Gold Üye


    • Puan

      13

    • Mesaj

      30.109


  3. Zafer Ayvacı

    Zafer Ayvacı

    Üye


    • Puan

      13

    • Mesaj

      8.498


  4. Mustafa Çiçek

    Mustafa Çiçek

    Üye


    • Puan

      11

    • Mesaj

      1.586


Popüler İçerik

13-12-2013 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Merhaba C-Max I sahipleri ve C-Max I severler.. Biliyorum ki bir çoğumuzun tecrübeyle sabitlediği ve başka konularda satır aralarında geçen bir çok özellik buraya yazılacaktır zaman içinde.. Eklenen özellikler ve püf noktalarını ilk mesaja sürekli ekliyor olacağım.. Aklıma gelen bir iki detay.. 1 - Elektrikli el freni olan modellerde acil durumlar yada elektrikli el freni arızalarında, el frenini orta kol dayamanın en dibindeki mekanik kol ile serbest bırakabilirsiniz.. Sağlamca çekmeniz yeterli.. 2 - Silecekler otomatikte ise geri vitese taktığınızda arka silecek de bir kere siler.. (Bazı C-MaxI lerde silecek kolu otomatikte olmasa da geri vitese takınca sildiği görülmüştür. ) 3 - Sinyal kolunu kısa süre yukarı veya aşağı, sinyal vermek üzere dürttüğümüzde sinyal çekilen tarafa 3 kere çakar ve söner (otoban sinyali).. 4 - Yol bilgisayarında ortalama yakıt, ortalama hız alanlarına gelinip koldaki tuşu direksiyona doğru basılı tuttuğunuzda ilgili alan sıfırlanır.. (Yeni yakıt, yeni değerler..) 5 - Elektrikli el frenini inik bırakacağınız durumlarda fren mandalına basarak anahtarı kontaktan çıkarmanız el freninin otomatik çekilmesini engelleyecektir.. (Kontağı kapatıp anında anahtarı çektiğinizde de el frenini çekmeyi önleyebilirsiniz..) 6 - Araç 5 kişilik ten 4 kişilik Vip e dönüşebiliyor. Arka koltuklardan orta koltuk yatırılarak arkaya kayıyor. Yan iki koltuk ortaya kızakla kayarak 4 kişilik oluyor. 7 - Arka yolcular için ayak ısıtma / soğutma kanalları mevcut. 8 - Bazı modellerde deri ısıtmalı koltuk, geri viteste kaldırımı gösteren sol dikiz aynası mevcut. (Çoğumuzda olmasa da) 9 - Elektrikli el freni ile yokuş yukarı ve aşağı kalkarken el freninin 1sn gibi bırakmada gecikmesi kullanılarak rahatça kalkılabiliyor. (Tecrübe gerekli..) 10 - Elektrikli el freni (ülkelere göre çalışma sistemi farklılık gösterebilmesiyle birlikte) araç durdurulup anahtar kontaktan çıkarıldığında otomatik çekilir.. 11 - Arka koltuk önündeki ayak basma alanlarının altında sağlı sollu iki adet gizli bölme mevcut. 12 - Klima / kalorifer kapalı olsa bile gösterge paneli civarından (aslında kontağın yakınlarındaki 1 TL büyüklüğündeki ızgaralı plastik dellikten) gelen dızz, dızzt sesi ısı ölçer fanının sesidir. Yada klima yada kalorifer kapalı olsa dahi hava yönlendirmelerden gelen ses tüm otomatik klimalarda var. Merak edecek bir şey yok. 13 - Camdaki buhuyu / buzu hızlıca çözmek için kırmızı / turuncu renkli ön cam ısıtma tuşuna bastığınızda kalorifer en yüksek kademede çalışır, tüm havayı ön ve yan cam / ayna kanallarına verir, arka cam rezistansını çalıştırır, hızlı bir şekilde camların buzunu / buhusunu çözülür.. 14 - İki adet sigorta kutusu vardır. Bir tanesi motor kapağının altında akünün önünde, diğeri içerde torpidonun altında. 15 - Arka tamponuna park sensörü taktıracaksanız sürprizle karşılaşabilirsiniz. Zira arka tamponun içinde metal alanlar park sensörlerinin takılmasını engelliyor, iki seçenek var ; ya en alttaki yukarı bakan eteklere taktıracaksınız yada tamponun düz kısmının en üstüne, tam uç kısma.. 16 - Polen filtresi gaz pedalı sökülmeden değişmez. 17 - Arka koltuğun oturma alanlarının altında ilginç, ne idüğü belirsiz şekillerde (dünya dışı varlıkların açtığı tahmin edilen) oyuklar vardır. 18 - Sadece 2004 modelde bagajda anahtar deliği vardır. Bundan sonraki hiçbir modelde olmadı. 19 - Çok sorulan: Sony teypte saati ayarlamak için menüye basılı tutmanız gerekir. Ayrıca bu esnada aracın şase nosu teybin ekranında çıkmaktadır. Teybin değişip değişmediği anlaşılabilir. 20 - Sony teybin saati sürekli geri kalıyor. Normal birşey. 21 - Anahtarda kilit açma düğmesine basılı tutarsanız, sunroof dahil bütün camlar açılmaktadır. Sunroof yarım açılmaktadır. 1 kere daha basılı tutarsanız tam açılır. Kapatmaya basılı tutarsanız hepsi kapanır. 22 - Bagaj switchinin sürekli bozulması su almasından kaynaklı. Switchi değiştirdikten sonra bol silikon ile bozulmasını önleyebilirsiniz. 23 - Arka cam rezistansı ile birlikte yan ayna ısıtmaları da çalışmaktadır. 24 - 2004 ve 2005 modelde motor üstü koruma kapağı yok. 2006'dan itibaren koyulmaya başlanmış. 2004 modelde olduğu gözlenmiştir. 25 - Kimi C-Max'lerde voice tuşu var, bluetooth ile. İngilizce olarak clima ve derecesini söylerseniz ayarlıyor. Kanal değiştirebiliyor. 26 - Bazı araçlarda arkadan çukurlardan felan geçerken ses geliyor. Sebebi tavandaki emniyet kemerinin yerine oturtulmaması. 27 - Trendlerde toplam 2 tane 12 V çıkış varken Ghia'larda 3 tane var. 28 - C-Max TDCi nın 90 km sabit hızdaki tüketim 2,7 Lt dir.. (Şu ana kadar görülen en düşük değer : ) 29 - Bazı modellerde koltuk ısıtma olduğu gözlenmiştir. 30 - İç dikiz aynası otomatik kararan modeller (Ghia) mevcuttur. 31 - Açılır tavan tahliye hortumları kesinlikle basınçlı su, hava veya susta teli ile temizletilmemeli, ek yerlerinden çıkıp aracın su almasına sebep olabiliyor. (neyle temizlenmeli???)
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...