İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

10-11-2012 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Aranıza yeni katılmış bir üye olarak, aracımda yapmış olan çalışmaları sizlerle paylaşmak istiyorum. Önce bunları paylaşayım ki ileride siz değerli üyelerden yardım istemeye yüzümüz olsun... Geçtiğimiz Haziran ayı içerisinde aracımın bagajını kumandadan ve araç içerisindeki düğmeden açamadığımı fark ettim. Düğmeye bastığımda bagaj kapağındaki motordan çok zayıf bir ses geliyordu ve bagaj açılmıyordu. Problemin bagaj açma motorunda olduğunu bu zayıflamış ses sayesinde anladım. Hemen parça araştırmaya başladım ve şok oldum. O ufacık elektrik motoruna 180 ilâ 210 tl arası istediler. Kafaya koydum. O parayı vermeyeceğim, inat ettim kendim yapacağım. Başladım araştırmaya ve sonuca ulaştım. Doğan SLX arka kapı merkezi kilit motoru imdadıma yetişti. Fiestalar'ımızın bagaj açma motoruyla şekil olarak benzeştiğini gördüm. Hemen gittim 10 tl'ye bir tane aldım. Dikkatinizei çekerim 10 tl... SLX kapı motorunun montaj noktaları, Fiesta'nın bagaj motoru montaj deliklerine uymadı. Hemen eski iş yerime gidip; 10 tl'ye satın aldığım SLX kapı motoru montaj deliklerini, Fiesta bagaj motorunun oturduğu deliklere uyduracak paslanmaz sac kestirdim. Ölçüsü ise 6 cm'ye 6 cm'lik bir kare sac... Bu sac üzerine SLX motorunu aracıma takabilmel için 3 adet delik açtırdım ve montajını yaptım. Üstteki resim SLX arka kapı moturu, alttaki resim Fiesta bagaj açma motoru... Sonuç olarak; arabadaki arızalı orijinal motoru söktüm. Motorun çıkarttığım yere, kestirip deldirdiğim sacı aracın orijinal somunlarıyla monte ettim. Bu sac SLX kapı motoruna zemin oldu ve SLX motorunu üzerine vidaladım. Son hali şu şekildeydi......... Bildiğiniz üzere bagaj kapağındaki bu malzemeler plastik bir muhafazanın altında duruyor ve gözükmüyor. Şu bagajı kapatırken üzerindeki oyuktan tuttuğumuz büyük plastik muhafaza... Onu sökmek için yine Orhan amcamın meşhur kebap şişini kullandım. Önce üç adet vidasını tornavidayla, sonra muhafazayı hafifçe esnetip içerisinde bulunan metal tırnakları görerek bu şiş desteğiyle söktüm. Teybi sökerkende aynı şişi kullandım. Herkese tavsiye ederim asrın icadı bu şiş..... Resmide, teybin yanında....... Olmasını istemem ama sizinde aracınızda aynı sorun olursa ve yöntemimi beğendiyseniz, 180 - 200 tl civarı (işçilik hariç) maliyeti olan bu motoru sizde 10 tl'ye değiştirebilirsiniz.
    6 Puan
  2. Yaklaşık 3 sene önce aracımın egr sini iptal ettirmiştim.Bizim araçların egr leri araya plaka koyularak iptal ediliyor.Bende istanbulda güvenilir,isim yapmış dizel ustalarından birine iptal ettirdim.4 gündür aracımın çekişinde inanılmaz bir düşüş tekleme siyah duman atma problemleri başladı.Hemen ustalarıma gösterdim.Önce enjektörlerden şüphelendiler.Hepsi sağlıklı çıktı.Sonra motor ustası subaplarından kaynaklanıyor dendi.Üst kapak açıldı ve tahmin edildiği gibi sübapları gitmişti.Sübapların gitme sebebide sübapların arasına metal parçaların girmesiymiş ve bu parçaların egr deki plakanın erimesinden dolayı olduğunu gördük.Sonuç olarak motor rektefiyeye gitti silindir conta ısıtma bujisi subaplar vs. değişti.Yaptığım masraf 1000 lirayı geçti.Üstelik aracım henüz 145.000 kmdeyken.Siz siz olun eger egr iptal ettiricekseniz kesinlikle kalın ve bakır plaka koyulmasını söyleyin.Herkese iyi forumlar..
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...