Aracı 2009 yılında Ağustos ayında aldım ve hemen uzun yola çıktık. Garibime giden, 160 psi aracın biraz keyfi hızlanması ve yakıtın 2.0 motora göre fazla olması idi. (4000 c.c. eski araçla şehir dışı aynı yakıyordu, 100/ 8-10 lt ).
Hadi O2 sensörü bozuk ondandır dedim, iyi para verip taktım, sibop ayarı, kat iptali v.s. Aradan bir yıl geçti, yaklaşık 20.000 km dolanmışım, iş görüyor ancak hala istediğim gibi değil. Aracı iyice öğrenince şanzuman yağının ehemmiyetini öğrendim, ve değiştirdim. Niye o zaman uyanamadım bilmiyorum, yağ kapkara çıktı. Ve yine bir yılı devirdim. Ettimi sana 45.000 km aldığımdan beri....
Arada Milletten yediğim tokatlar, çocukların Babaa araba gitmiyor sat bunu sat demeleri, Çağlar abinin, aynı araç ile tavanımda pati çekmesi v.s.
Geldik lpg'ye. Yok hatalı montaj yok yanlış kit, v.s. İyide benzinde mermi gib git, oda yok..Motor bağırıyor araç gitmiyor. Bre müslüman niye uyanmıyorsun şanzuman can çekişiyor, anla...Dün anladık artık..
Eski sahibi olacak vatandaş 90.k'da bir değişim isteyen yağı 150.'ya kadar değiştirmemiş, aracı eşek yükler gibi yüklemiş ( esnaf komşumuz olduğundan kendilerini hep görürdüm ancak taş gibi araç ne olabilirki derdim ) En nihayetinde, hayatta bozulamayacak şanzuman bitmiş.....
Türbin, pompa sağlam. 32 adet balatanın çelik olanları zar gibi incelmiş..Takım olarak değişiyor. 2300 tl + 300 tl işçilik ile olayı kapatıyoruz.
Araçta headers bile var ama nafile..