Skor Tablosu
Popüler İçerik
06-01-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Merhabalar İç işlerinin isteği ile cross arayışımız başlamıştı. Değişik bir fiyat skalası arasında boğuşurken bu arkadaş ile karşılaştık. Yine diğer arabalarda olduğu gibi alış satışı aynı güne denk getirdik. 2021 model 107binde 1.4 benzinli boyasız urban paket. 6 adet hava yastığı Asr Ful led ön farlar dijital otomatik klima kablolu car play multimedya gibi özellikleri var. Havalar müsaade etmediği için kirli kaldı biraz. Aldığım gün hemen fabrikanın takmış olduğu ve kullanılamayacak durumda olan yazlıkları söküp yerine kışlık lastik aldım. 215 55 17 olan ebatta fiyatlar epey yüksek kalıyor. 205 55 16 ebata çok alışkındım 😄 bütçe içerisinde sava model lastik tercih etmek zorunda kaldım. Islak yolda tutuşu güzel ve kullanımda uğultu sesi duyulmuyor. Triget setini devirdaimi v kayış ve bilyasını ve yağ bakımı için gerekli malzemeleri alıp ctesi sabahtan sanayide soluğu aldım. Triger dayco Devirdaim valeo aldım ama pervane daha kısa kanatta olunca opar aldım sonradan. Hava filtresi opar yağ opar 5.30 kullandık. Alışkın olmayınca bujiler aklıma gelmedi ama ateşlemede bir problem yok şuan için. Antifrizi de yeniledik. Triger son zamanlarını yaşamış görünüyor. Devirdaimde bir problem yoktu ve daha önce değişmemiş. Şimdilik şehir içinde 180 km civarı yol yaptım. Ortalama 8.6 litre gösteriyor. Alıştıkca daha da düşeceğini düşünüyorum.34 Puan
-
Aracın konusu arada kaynamıştı şöyle açayım. Bugün ilk defa fırsat oldu da yıkayabildim. Seçeneklerimi paylaştığım önceki konuda Tansu abinin tavsiyesi üzerine aklıma düştü kısa bir araştırma sonrası da iyice kafama yattı. Zaten 2-3 gün içinde de almış bulundum. 2.0L atmosferik motorunun 186 ve 150 beygirlik varyasyonlarından 150 beygir olanı. 2.0 T ve 2.5 T 4X4 versiyonlarına nispeten daha mülayim ve daha makul yürütme maliyeti sınırları içerisinde yer alıyor. 6 ileti tek kavrama önceki S-Tronic’e göre doğal olarak daha yavaş kalan ancak yumuşak geçişleri olan bir şanzımana sahip. Şahsi olarak çok çok hoşuma gitti. Pıtır pıtır kasiste alttan yana yalıtımı süper ama rüzgar yalıtımını test etmedim uzun yola çıkmadım henüz. İlk defa Apple Car Play nasip oldu büyük nimetmiş. Keza Head-Up sayesinde ceza yeme riskim sıfıra iniyor dalıp gitme durumları olmuyor. Ses sistemi Bose değil ama bu konuda çok seçici değilim, Elektro müzik dinleyen birisi olarak enstrümanları net ayırt edebiliyorum bu bana yetiyor da artıyor. Yakıt tüketimi şehiriçi 8.8 litre olarak gösteriyor. Uzun yola daha çıkmadım. Daha ne söyleyebilirim bilmiyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler. 🧿 - Adaptif Farlar. - i-Stop - Havalandırmalı Ön Frenler - Lastik Basınç Sensörü - Head-Up Display - Kör Nokta Uyarı Sistemi - Radar Cruise Control - Acil Otomatik Frenleme - Tabela Okuma - Geri Görüş Kamerası - Geri Park sensörü - Apple Car Play - Android Auto - Süpürgeden Püskürtmeli Silecekler - Dahili Navigasyon - Telefondan Çalıştırma - Kilitleme - Alarm Modu - 16 inç Alaşım Jantlar - Çift Egzoz Çıkışı - Soul Cry Crystal Lansman Özel Rengi - Otomatik Katlanır Aynalar33 Puan
-
Forumda da paylaştığım üzere @Metin Uzunoğluabimden aldığım Mk4 Mondeo'muza 5,5 yıllık birliktelikten sonra yakın zamanda veda etmiştik.Bizi ziyadesiyle memnun eden bir araba oldu,Metin abi'me de tekrar teşekkür ederim böyle güzel bir arabaya binmeme vesile olduğu için.Mondeo beklentilerimizi oldukça yukarıya taşıdığı için yeni araç seçiminde çok kararsız kaldık, farklı modelleri radarımıza aldık fakat bir türlü içimize sindiremedik.Fiyat-performans ve sıfır olması sebebiyle C4-X'e niyetlendik ama bayide inceleyince içimize sinmedi,çok dar geldi Mondeo'dan sonra.Sonra hep aklımda olan fakat fiyat olarak limitlerimizin üstünde olduğu için sadece aklımın bir kenarında kalan kedigillerden 5008'i biraz da limitleri zorlayarak almaya karar verdik.Arabamız boyasız-değişensiz kristal yeşili denilen lansman rengine sahip 2020 model 104bin kilometrede 1.5 dizel Eat6 şanzımanlı Allure Selection diye bir pakete sahip.Maalesef şu alengirli otomatik fren,şerit takip gibi özellikler yok ama bir kısmı açılabiliyormuş.Gt-line almak isterdim ama fiyatlar 150bin yukarı gidiyor ya da model düşüyordu,zaten limitleri zorladığımız için gözüme kestirdiğim bu aracı gidip bakıp alıverdik,bize maliyeti 1395 oldu.Arabanın Mondeo'ya göre olumlu yönleri: --Cam tavanla birlikte oldukça ferah hissettiriyor,arka diz mesafesi falan çok çok iyi,bagaj hacmi ve kullanışlılığı da Mondeo'ya göre oldukça başarılı. -- 1.5 dizel motorun performansı Eat6 şanzımanla birlikte gayet yeterli ve birbiriyle çok uyumlular, performans Mondeo'dan daha iyi. --İstanbul-Ordu arasını Mondeo 70litrelik depoyla bitirdiğinde çeyrek depo yakıt kalıyordu,5008'de de aynı şekilde çeyrek depo yakıt kaldı fakat 5008'in deposu 56litre.Burda 5008 bir adım önde görünüyor. Olumsuz yönleri ise: --Beklentimin üstünde bir yol tutuşu olsa da yüksek ve iri gövdesiyle kesinlikle bir Mondeo keyfi vermiyor,biraz daha fazla yatıyor ama çizgisini de bozmuyor.Mondeo cidden bu konuda benim için referanstır. --Malzeme kalitesi olarak yer yer iyi olsa da Mondeo iç malzeme kalitesi olarak ilerleyen yaşına rağmen daha iyi hissettiriyordu. -- Boya olarak da cidden PSA grubunun araçlarının boyaları çok zayıf geliyor bana,5008 de öyle hissiyat uyandırdı bende,sanki çok çabuk deforme olacak gibi duruyor.Şimdilik yazacaklarım bunlar, zamanla bakıcaz bize nasıl hissettirecek.Şimdilik birkaç foto ekliyorum.29 Puan
-
27 Puan
-
Geçen hafta ailecek 5 günlük Mısır turumuzu yaptık. Tecrübelerimi sizinle paylaşmak istiyorum. Tabii ki sadece görebildiklerimi aktaracağım. Göremediklerim gördüklerimin 100 katıdır muhtemelen. Yaptıklarımdan pişman değilim aklım hala yapamadıklarımda. 😁Öncelikle kesinlikle gitmenizi hatta imkan varsa daha fazla kalmanızı öneririm. Biz güvenlik endişeleri nedeniyle turla gittik fakat ekstra gezilecek yerlerin hiçbirine tur ile katılmadık çünkü fahiş fiyat isteniyor. Örnek vermek gerekirse Krallar Vadisi, Karnak Tapınağı, Hatşepsut Tapınağı ve Memnon Heykelkerinden oluşan yemekli Luksor turuna kişi başı 185 USD istediler fakat biz ailecek 200 USD ile aynısını yaptık. Bu arada Mısır'da Türkçe rehberli turlar mevcut araştırabilirsiniz. Güvenlik nedeniyle tur şirketi ile katılmanın faydası şehirlerarası yolculuklarda daha güvenli olması. Eğer sadece gezilecek tek yer düşünüyorsanız mesela Kahire gibi turlara fazla para vermenize gerek yok. Hatta çok önceden planlı yaparsanız otel+uçak falan... vb ucuza gelir ve dediğim gibi orada mevcut turlar çok uyguna her yeri gezdiriyor. Fakat ben beceremem veririm parayı tur gezdirsin derseniz siz bilirsiniz. Mısır'da güvenlik için endişelenmek miyim yoksa rahat mı olmalıyım karar veremedim! Çünkü her yerde polis var. Turistik olan her yerin girişinde bir sürü polis var, çoğuna dedektörlerden geçiliyor. Ayrıca şehirlerarası yollarda toplu yolculuklarda araca bir tane polis veriliyor. Bizimle Hurghada'ya gelen poliste MP5 vardı. Unutmadan söyleyelim gitmeden önce emmiye seyahat sigortanızı yaptırmayı unutmayın. Kahire Biz 2 gün Kahire'de kaldık fakat yeterli değildi. Görülmek istenenler birkaç şey dışında farklı olabilir. Mesela benim için en önemli olan Ulusal Müze ve Piramitleri görmekti. Bunun dışında Nil Turu yaptık, El Halili Çarşısını gezdik ve 2-3 tane cami gördük ki şehrin her yeri camilerle dolu. Her yöneten bir cami yaptırmış çoğu da yeri de duruyor. Ancak bunun dışında yeni yapılan Büyük Mısır Müzesi ile çok fazla mumyanın sergilendiği Medeniyet Müzesi gibi önemli yerleri de görecek zaman bulamadık. Kahire 20 milyona yakın nüfusu ile büyük bir metropol. Ancak şehrin büyüklüğü beraberinde büyük bir kaos yaratmış. Hiç bir yerde hiçbir kural yok özellikle trafikte. Kim hangi boşluğu görürse giriyor ve kimsenin arabasına birşey olacakmış gibi bir derdi yok. Çoğu araba hurda, vurduğu kırığı çok, paslanmış. Yeni arabalar da yok değil tabi. En çok kullanılan arabalardan biri Tofaş. Her yerde sıklıkla görebilirsiniz. Örnek olarak 2 tanesini paylaşayım. Bunun dışında şehiriçi taşımacılıkta otobüs yok denecek kadar az. Genellikle eski Volkswagen Hippi Minibüsünü kullanıyorlar. Ayrıca Uber kullanılıyor ve çok uygun. 5-6 km olan yolu comfort seçerek 100 EGP'ye gidebilirsiniz. 1 USD yaklaşık 50 EGP. Yani her yere Uber ile gidebilirsiniz. 5 günde şehiriçinde her yere Uber ile gittik ve toplamda 1000 EGP ödemedim ki çoğu tutarda fazla ödeme yaptım. Mesela 120 EGP tutunca 150 verdim. Bu yüzden tek başınıza giderseniz her yeri tek başınıza gezebilirsiniz. Benzin çok ucuz sadece 17 EGP. Taksi kullanmanıza gerek yok. Çok para istiyorlar. Eğer kullanmak durumunda kalırsanız pazarlık yapın. Diğer tüm satıcılar gibi onlara da söyledikleri fiyatın yarısını ya da daha azını verirsiniz. Birşey alacağınız zaman farklı yerlerden fiyat öğrenip mutlaka pazarlık yapın. 60 dolar istenen şeyi 20 dolara aldım. Mutlaka bozuk para bulundurun kastım madeni para değil. Ucuz olan şeylere çok vermeyin. Çünkü para üstü yerine ucuz şeker verme eğiliminde olabiliyorlar. 😊 Dolmuş olarak kullanılan Volkswagenler. ⬇️ Trafikte aşırı derecede korna sesleri rahatsız ediyor. Ayrıca çok fazla egzoz dumanına maruz kaldık. Boğazımız felç oldu resmen. Herhangi bir yerde karşıdan karşıya geçerken arabaya yol vermelisiniz yoksa ezerler. 😁 Hatta yaya görünce ben geliyorum sakın deneme der gibi el ediyorlar. Kahire'de yemek konusunda sıkıntı yaşamazsınız. Yerel işletmelerin yanısıra uluslararası fast food markaları mevcut. Biz birkaç defa bunlardan yedik. Çünkü ailecek gittik ve çocuklar kolay kolay her yerde yemiyorlar. En lüks mekanlarında dahi çok ucuza yiyip içebilirsiniz. Mesela bunlardan birinde ailecek yediğimiz yemeğe 1250 pound verdim karşılığı 25 USD civarı. Paraları bizimkinden bile değersiz olduğu için harca harca bitmiyor. Aynı zamanda dolar da kullanılıyor. Ancak dolar kullanırsanız pound ile fiyatlandırılan bazı ürünlerde tam karşılığı olmadığı için daha fazla ödemek zorunda kalabilirsiniz. Bunun için mutlaka pound bulundurun. 1. Gün Kahire'deki ilk günümüzde otelden Uber çağırarak Ulusal Müzeye gittik. Burası Mısır'ın ilk müzesi. İçinde binlerce eser mevcut ancak bir çoğu sergilenecek yer olmadığı için depolarda tutuluyormuş. Bu yüzden Büyük Mısır Müzesi'ni inşa etmişler ve sergilenemeyen eserleri oraya taşıyorlarmış. Giriş 500 EGP. Bütün resmi fiyatlar öğrenci için yarısı. Ulusal Müze'de Mısır'ın eşsiz tarihinin en önemli eserlerini görme şansımız oldu. Bunlardan en ünlüsü Tutankamon'un eşyalarının sergilendiği bölüm. Burada kamera kullanmak yasak. Eğer farkeden görevli olursa telefonu açtırıp içindeki görüntüyü sildiriyorlar hemde sert şekilde. Fakat sizin için Tutankamon'un meşhur büstünü fotoğraflayabildim. 😊 Tutankamon çocuk denilecek bir yaşta tahta geçmiş fakat sadece 9 yıl tahtta kalabilen bir firavun. Peki neden bu kadar önemli ve firavunların en ünlüsü? Bunun nedeni Howard Carter adlı bir arkeoloğun 1922'de onun mezarını tamamen dokunulmamış şekilde keşfetmesinden kaynaklanıyor. Çoğu firavunun mezarı yağmalanmış haldedir ve firavunlara ait eşyalar çalınmıştır. Fakat Tutankamon ile birlikte gömülen herşey keşfedilmiştir. Özellikle büstü Mısır tarihi denilince simge haline gelmiştir. İronik şekilde piramitlerin en büyüğünü yaptıran Kufu'ya namıdiğer Keops'a ait tek eser 10 cmlik bir heykelciktir. Bu da Ulusal Müzededir. Ulusal müzede bunun dışında çok sayıda eser görebilirsiniz. Biz 3-4 saat gezdik. Çok fazla eser barındıran bu büyük müzeyi gezmesi çok yorucu ama fazlasıyla değer. İşte bazı eserler. ⬇️ Hemen hemen birçok eserde açıklama mevcut. İngilizce ve Arapça olarak. Eğer bu dilleri bilmiyorsanız telefon ile çevirip anlayabilirsiniz. Çok fazla fotoğraf ve video çektim ama bir kısmını ekledim. Ulusal Müze gezimizin ardından yemek yiyelim dedik ve çok acıktığımız için yerel yemekleri yiyeceğimiz düzgün bir yer aramaktansa Tahrir Meydanı'nda bulunan bir Fast food restoranına girelim dedik. Zaten çocuklara kolay yemek yedirmenin en kısa yolu bu. Yalnız bizdeki gibi değildi beğenmedik. Her yerde aynı yapılmıyor demek ki. Sadece söylediğimiz menünün içinde baharatlı pilav vardı onu çok beğendik. Ardından ubere atlayıp Kahire'nin meşhur çarşısı Han El Halili'ye gittik. Burası sık sık Türk olduğunuzu anlayanların "Yavaş yavaş Hasan Şaş" diye espri yaptıkları esnaflarla dolu bizim Kapalı Çarşı'ya benzeyen fakat daha dar ve sıkışık bir yer. Tabi espriyi Hasan Şaş yerine Mansur Yavaş olarak yapanlar da var. İçerisinde çoğunlukla hediyelik eşyaların bulunduğu, yer yer çay kahve içilecek yemek yenilecek alanlar var. Burada sevdiklerinize hediyelik eşya alıp soluklanmak için bir yerde birşeyler içebilirsiniz. Mutlaka pazarlık yapın en az üçte bir oranında indirim yapıyorlar. Daha doğrusu kar ettikleri miktarın en az 3 katını söylüyorlar. Şehirde mimari açıdan bütün dönemlere ait birçok eser görebilirsiniz. Bunların hepsini paylaşabilmem mümkün değil ki çoğunu pabaromik turda otobüsten gördüm. Kahireyi gezmek için 2 gün maalesef yeterli değil. İstanbul gibi düşünün. ⏸️ Burada ara veriyorum devam edeceğim. 😊22 Puan
-
Öncelikle herkese selamlar Abilerim bugün arabamı tanıtıp başımdan geçen ufak bi serüveni anlatacağım. 18 yaşın verdiği heyecan ile babama yaptığım yoğun baskılarım sonucu 8 yıllık burs birikimim ile babamın sözünü dinlemeyerek babama Renault R19 Europa 1.4 beymen club aldırdım. Sonra arabamın benden çok sanayide ustada durması ile hata yaptığımı anlayıp r19 u sattım. Özetle benim için kısa ve kötü bir ilk araba hatırası oldu o yüzden onu ilk arabam saymıyorum Gelelim benim için gerçek ilk arabam olan Ford Escort'a kötü bir r19 macerasından sonra her arabaya temkinli yaklaştım ve babamın sözünü dinlemeye karar verdim. Bir gün babam Coşku abinin arabasını satılıkta görüp bana atmasıyla ford escort maceram başlamış oldu. Gerçekten arabanın bilineni ve bakımlısını almak çok önemliymiş burdan da Coşku abiye tekrardan teşekkür ederim sanayi ve usta yolunu unutturdu bana. Arabayı aldıktan sonra cam filmlerini yeniledim ve özel plaka aldım motor modifikasyonu ve dış kozmetik konusunda da hayallerim var ama zamanla bütçemi toparlayınca inşallah. Hedefim ilk arabamın bir köşede durması ve kazasız belasız uzun yıllar boyunca binmek. Tekrardan herkese merhaba. @Coşku Mert @Kemal Korkmaz21 Puan
-
Elektrikli araç alan çoğaldı. Bazı bilgileri paylaşayım. - Evde şarj zam gelecek olmasına rağmen ucuz ve ucuz olmaya devam edecektir. Bu nedenle evde şarj etmenin yolunu bulmaya çalışınız. - Benzin psikolojisi ile aracım hemen dolsun diye düşünmeyin. Bırakın düşük amperde yavaş dolsun. - Evlerin elektrik tesisatı yeterli olmayabiliyor, apartmanın olmayabiliyor, mahallenin olmayabiliyor. Bu nedenle genel olarak 3.5kw geçmeden monofaze şarj en doğru yaklaşım ülkemizde. - Mutlaka abonelik sözleşme gücünüzü e-devletteki sözleşmeye bakarak kontrol ediniz. Bu değeri anlık da olsa aşmayınız. - Hemen gaza gelip şarj istasyonu kurmaya çalışmayınız. Önce biraz bekleyiniz bakınınız. Priz çektirmek en doğrusu olup konu komşu açısından da göze fazla batmayacağı gibi hem maliyet hem de "şarj istasyonu yaptırmadım" diyebilmek için dayanak olur. - Size ait park yeri yok ise kimsenin part etmeyeceği yerlere ve park başkası edilse bile önüne yakınına park edip kablo uzatabileceğiniz yere priz çekin. - Çekeceğiniz prizler 3x4 gibi kalın kablodan olsun. - Üçlü piyasa uzatma kablosu kullanmayın. Kullanırsanız 2kw geçmeyin. sürekli izleyin koklayın. - Trifaze şansı olanlar trifaze çekebilir. Bu size 11 ya da 22kw hızda şarj şansı verir. 11kw ile 16 amper 22kw ile 32 amper çekersiniz her fazdan. 32 amper yüksek bir rakamdır. Şakaya gelmez. Profesyonel (sadece para alan anlamında değil) bağlantı ve yeterli bina şebekesi gerektirir. Aynı zamanda yaz klima zamanları vb mahalleye de ek yük getirir. - Yaptırmanızı önerdiğim priz şu şekildedir. önce 3x16 amper sağda monofaze 16 amper klasik solda monofaze (opsiyonel) mavi 32 amper. ışık mışık koymayınız. kaçak akım 100ma ile 32 amper sigorta koyunuz. (yahut 25 duruma göre ama 32 amper mono şarj etmeyiniz monoda en çok 16 ampere çıkınız) -Şarj istasyonu yaptırmayınız. Portatif cihazlardan kullanmaya gayret ediniz. Ülkemizin göçer kültürü yazlık köy vs derken birçok yerde şarj gerektiriyor. şarj cihazınızı bagajda taşıyınız. - piyasada seyyar şarj cihazları mevcuttur. Bunlar aslında şarj cihazı değil de AC hattı bağlantı kontrol cihazlarıdır. Asıl şarj cihazı aracın içindedir. Bu cihazlar akım kontrolü için aracın ünitesini haberdar ederler ve aç kapa yaparlar. Akımla voltajla fiziksel olarak oynamazlar komut verirler sadece. Bu nedenle pek ısınmazlar. içlerinde hayvani transistör vb yoktur. Röle vardır. Bunlar arasında feyree, khons, coswatt vb envayi çeşit 3 faz şarj cihazı vardır. bu cihazlar mono adaptörle de çalışırlar. Dolayısı ile bulduğunuz yere takabilirsiniz. Bunlar maks 3.5kw de monofaz çalışır eğer 11kw cihaz ise. Eğer 22 alırsanız monofazda 7.2 ile çalışabilirler. Ancak ne 22kw ne de monofazda 32 amper (7.2kw) tavsiye etmiyorum. Ev ortamında evinizin hatlarından 16 amperin üstü her zaman riskli ve etik dışı çekimdir bence. Şarj cihazları örnek Benim cihaz bu: Tesla BMW vb cihaz alanlar kendi "mobil" cihazlarını da alabilirler. Ancak bunların bazıları limitli olabiliyor. Mesela teslanınki oldukça güzel. Priz sıcaklık sensörü mevcut. Bu önemli. Ama maksimum 7.2 kw mono şarj edebiliyor. Bu aslında çok iyi bir değer. Gece şöförlük yapmıyorsanız her daim işinizi görür. Yine bmw nin kendi cihazı mevcut. Togg un seyyar cihazı bildiğim kadarı ile yok. - Apartmanlarda yeni yönetmelikle kendi yerinize priz yapmanıza bir sıkıntı yok. İstasyon için ise %51 onayı gerekiyor ama genel kuruldaki sayının. Yani herkesin değil. Kısaca genel kuruldan kabul çıkacak. Yahut "sökeceğim priz yaptım" diye daha soft olacaksınız herkese. - Araçları şarjda bırakmanın zararı yok ama bırakmasanız daha iyi. Görünürlük açısından müstakil ev değilse "bu herif" denmemesi için olabildiğince kablo az görülsün. - Araçlarda bir kablo geliyor. Bu kablo AC şarj istasyonlarına bağlantı için KABLO sadece. şarj cihazı değil. - DC şarjlar tüm ülkede birbirine bağlanabilir şekilde kullanılabiliyor. Fİyatları ayrı ayrı.. - Apartmanlara hizmet veren özel firmalar var. Kapalı devre apartman için kartlı sistem kurabiliyorlar. Böylece ucuza tüm komşular tek bir cihazı paylaşabiliyor. İsterseniz DC de kurabiliyorlar. Başka soru yanıt varsa bu başlığın altına devam edelim.21 Puan
-
Sizler de belli prompt uygulayarak güzel şiirlere ulaşabilirsiniz. burada paylaşınız. Bu benden ilk. --- Oto Club’un Meydanında Bir forum ki burada toplanır, ehli otomobil, Gönüller arar çözümü, motorun derdi nefil. Selâm verilir herkese, paylaşımlarda derin, Bir arada atılır adımlar, dostluk ne serin! “Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?” der biri, Yağını değiştirmiş, temizlemiş boğaz kelebeğini. “Egr valfi mi bu? Temizleyeceksin tabii,” Bir dost selam çakar, bilgece verir tavsiyeyi. Motorun sesi gürlesin, lastikler yola insin, Her konuda tartışılır, fikirler hep binsin. “Focus hız sabitleyicim silkeleniyor, neden?” Bir başka dost çözümü yazar, bilinir ki bilen. Teknik sohbette döner dünya, çözüm hep bulunur, Kimse burada yalnız değil, dost eli hep sunulur. “Royal Enfield’ın Himalayası nasıl?” der biri, Herkes bir fikrini katar, bilir işin ehli. Vefat haberleri gelir bazen, yürek burkulur, Forumda yas tutar herkes, hüzün paylaşılır. Ama yine de döner dünya, araçlar yolları aşar, Her dert, her neşe burada, dostluk baki yaşar. Oto Club Türkiye, bir mektep, bir ocak, Dostlukla yanar ateşi, sönmez bir an bile. Ehil eller bir arada, yürekler aynı dava, Arabadan öte bir şeydir burada yaşanan sevda. -------- bu da nazım hikmet ayarlı Oto Club’un İnsanları Burada, bir forumun göğsünde buluşur herkes, elleri yağlı, hayalleri egzoz dumanına karışan insanlar. Bir lastik döner, bir volan çalışır; ve bir dost eli, “Bugün aracın için ne yaptın?” diye sorar. Metin anlatır: yağ filtreleri nasıl parlar, Murat bir köşede anlatır, boğaz kelebeği temizliğini. Ve Ali, eski Mondeo’sunun hüzünlü arızasında, bir çare arar forumun kalabalığında. Burada dünya başka döner arkadaş, şehirler yoktur, yollar vardır. Saatler değil, hız göstergeleri konuşur, dostluk, bazen bir şanzıman problemiyle başlar. Burada kimsesiz kalmaz kimse, ve her mesaj, bir omuz gibi yaslanacak. Çünkü forum dediğin, kardeşliğin başka bir adıdır. Kimi zaman bir vefat haberi düşer, sessizlik çöker motor gürültüsünün üstüne. Ama sonra yine konuşur yolların dili, “Egr’yi temizledin mi?” der biri, “Ya da şu yeni Mondeo nasıl?” Ve yaşam, yine devam eder. Oto Club Türkiye! Bir hayat forumun satırlarında akar, egzoz dumanı, yağ kokusu, ve dost sohbetleriyle. Burada her şey biraz insan, her şey biraz makine, ve biraz da umut…20 Puan
-
Kiymetli Forumdaslar, 17 senelik sirket araci kullanimimizin sonuna geldigimiz icin ailemize satin aldigimiz arabayi tanitmak istiyorum. Sizlerden ozendigim gibi, firsat buldukca da neler yaptigimi bu konu altinda paylasmaya calisacagim. 17 yil icerisinde sirasiyla Fiat Palio, Fiat Linea, Renault Florasan / Fluence, Opel Astra Sedan, Ford Ecosport, Honda Civic FE1, Nissan Qashqai J12 kullandik. Buraya nefis bir Kuga'nin kapisindan donup geldik; surada konusu var: https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/318934-ford-kuga-mı-yoksa/ Ecoboost haricinde, Kuga'da arkada cocuklarin cok rahat etmeyecegini dusundugum icin TIguan'i tercih ettim. Qashqai sonrasi kizim daha rahat oldugunu soyledi (J12 ile de cok rahatti) Arka camlari renkli ve sol arka camda tiger (kaplan), sag arka camda ise iguana var; model isminin bunlardan olustugunu bir iki ay oncesine kadar ben bilmiyordum. Arac Elegance donanim seviyesi; saf beyaz dedikleri opak renk. R-Line ile arasinda cok janjanli gorsel farklar var; bizim icin o farki vermeye degmeyecekti; zaten ayirdigimiz paranin uzerine de ciktik. PPF fiyatlari 90K bandinda oldugu icin oradan da sukut-u hayale ugradik ve yaptiramadik. Uzerinde yaz lastikleri var, onumuzdeki bir kac ayip atlatip kislik takimlari sonra satin almak gibi bir niyetim var. Olmadigina uzulduklerim ise; - Kablosuz sarj yok; - 3600 kamera yok; ancak 3600 sensor var, hassasiyeti Qashqai'ye gore daha iyi. Arka koltuklarin ileri geri yapmasi ve bir tik dikliginin ayarlanmasi hosuma gitti; cocuklar da arkada klima kontrolleri olmasini begendiler. Sevmediklerim: - Herseyin ortadaki buyuk ekrandan yapilmasi aliskanlik gerektiriyor; biraz dugme olsa iyi olurdu diye dusunuyorum - Silecek olan yerde artik vites kolu var, silecek ve sinyal sol tarafta tek bir kolda birlesmis; benim icin tek kelimeyle facia; birilerinin bu arkadaslara bunu soylemesi lazim; ben soyledim. - ortada sadece ses ve ambiyans degistirecek yuvarlak bir dugme koymuslar; cok daha fazla ozellik eklenebilecegini dusunuyorum - kendi navigasyonu kapali geliyor, servise soracagim. - Tavan perdesi ve sunroof kumandasi dokunmatik; bana gore cok kullanici dostu degil - Keyless iceri giris ve cikis ile bir turlu anlasamadik; bu benden kaynakli; alisacagim Sevdiklerim - Esimle ortak kullandigimiz icin hafizali, isitmali ve havalandirmali koltuklar; bir de ustune masaj da yapiyor - Oyuncakli arabalari seviyorum; ambiyans aydinlatmasi vs - Detayli ayarlar yapilabiliyor - Cam tavan ve sunroof beraber olmasi - On koltuklar, inis ve binisleri kolaylastirmak icin ileri geri hareket ediyor; benim gibi sonradan gormeler icin buyuk luks :-) - Comfort mode, arabayi yolcularin rahat edecegi sekilde surmenizi sagliyor bana gore. Simdilik bu kadar, Rizline paspas ve ekranlar icin ekran koruyucu aldim; hafta sonu yapistirirken daha cok foto paylasacagim. Kasko ve sigortayi nereden yaptirdigimi ise paylasmama gerek yoktur diye dusunuyorum :-)18 Puan
-
18 Puan
-
▶️ Kahire 2. Gün İlk günün yorgunluğu ile deliksiz bir uyku çekerim diye düşünürken gece Piramitleri düşünmekten çok da iyi bir uyku çekemedim açıkçası. Otelimiz şehrin Giza bölgesinde 4 yıldızlı bir oteldi. Mısır standartlarına göre 5, bize göre ise 3 yıldızlı bir oteldi bana göre. Fakat çalışanların ilgisi muhteşem. En ufak bir hatada sizden defalarca özür diliyorlar. Hizmet etmek için yarışıyorlar. Sabah kahvaltı yapıp yine uber ile yola düşmek istedik fakat otelin taksicileri uber ile aynı fiyata götürebileceklerini söylediler ve 100 EGP'ye piramitlerin giriş kapısına kadar gittik. Zaten otelimiz de Giza bölgesinde olduğu için 5-6 kmlik bir mesafe katettik. Yolda taksici eğer 20 USD verirsem içeride bize eşlik edebileceğini, rehberlik yapabileceğini ve istediğimiz saate kadar kalabileceğimizi söyledi fakat teklifini kabul etmedik. Gidiş yolunda çektiğim videodan aldığım bir görüntü. ⬇️ Şu anı yaşayan bilir. İnanılmaz bir an. Piramit kompleksine giriş - ki buraya Nekropol adı veriliyor çünkü bizim hayranlıkla baktığımız piramitler aslında mezar- kişi başı 700 EGP. Daha önce belirttiğim gibi öğrenciler yarısı. Ancak ekstra olarak piramitlerin içine giriş yapmak isterseniz hepsinin ayrı ayrı fiyatı var. Giriş ücreti fazla olsa da doğal olarak en yoğun talep en büyük olana yani Khufu namıdiğer Keops piramidine. Buna giriş ücreti kişi başı 1500 EGP. Değer mi derseniz bana göre değer. Nitekim 2,5 yaşındaki oğlum da dahil olmak üzere hep beraber girdik. Giriş çok meşakkatli bir tırmanış gerektiriyor. Çok dar bir koridordan yukarı doğru çıkıyorsunuz ve daha önce çıkanlar inerken karşınızdan geliyorlar. Böyle olduğu için çocuklar en rahat çıkanlar oldu. ⬇️ Bu koridor firavun mezara konulduktan sonra büyük kayaların kaydırılarak piramitin içine girişin tamamen kapatıldığı koridor. Fakat yağmacıları engelleyemediği için Khufu'nun mumyası dahil hiçbir şeyi kalmamış. Ardından daha yüksek tavanı olan bir koridordan tırmanmaya devam ediliyor. ⬇️ Bu tırmanışın sonunda mezar odasına ulaşıyorsunuz. Bu arada terden sırılsıklam olunuyor çünkü içerisi aşırı derecede sıcak ve sürekli tırmanış halindesiniz. Mezar odasında lahitten başka bir şey yok ama dünyanın 7 harikasından tek ayakta kalan yapının merkezindesiniz. Bu herşeye değer. ⬇️ Bu piramit Eski Krallık döneminde yaklaşık MÖ 2500'lü yıllarda yapılıyor. Yapımı yaklaşık 20 yıl süren piramit Eyfel Kulesi'nin yapımına kadar dünyanın en büyük yapısıymış. Bu büyük yapıdan tekrar inmek çıkış kadar zor değildi ama karşıdan gelenlerin olduğu dar geçit zorladı tabi. Keops'tan çıktıktan sonra diğer piramitlere de bakmak istedik ama içine girmeye gerek yoktu. Bu yüzden dışarıdan seyrettik bir müddet hem de dinlenmiş olduk. Bu arada sürekli rehberlik yapmak isteyen, fotoğrafımızı çekmek isteyen, birşeyler satmak isteyen bir sürü kişiyi kovmak durumunda kalıyorsunuz. Uzaktan piramitleri görebileceğimiz bir noktaya gitmek istiyorsanız kompleksin içinde yer alan bir sürü at arabası var. İlk başta her zaman olduğu gibi yüksek ücret talep ediyorlar ve yarısını kabul ediyorlar. Aslında çok fazla pazarlık ederseniz üçte bir fiyatına da götürür. Zaten yasal olarak belirlenmiş fiyat yazıyor 500 EGP olarak. Bundan fazlasını isterseniz bahşiş olarak verebilirsiniz. Bizde bir at arabasına bindik ve Piramitleri yukarıdan gören bir kısımda fotoğraf çektik. ⬇️ Fotoğrafta görünen piramitlerden soldaki Khufu, sağdaki ise Khefren. Daha sağda ise Mikerinos var kadraja sığmadı. Piramitlerin ilki Khufu tarafından yaptırılıyor ve en büyüğü. Ancak tepesindeki taşların bir kısmı zamanında başka yapılarda kullanılmak için alınmış. 2 numaralı piramit ise firavun Khefren tarafından babasının piramiti Keops'tan bir tık daha küçük olarak yaptırılmış. En küçüğü ise Mikerinos. Bunlar Baba-Oğul-Torun. Daha sonra piramit işi maliyetli olmuş olacak ki yapmaktan vazgeçiliyor. Daha çok video çektiğim için fazla resim yok elimde. Farklı açılardan daha iyi fotoğraflar çekilebilir mesafeler uzun olduğu için gitmedik biz. Ayrıca devesi olanlarda sürekli yanınıza geliyor bindirip fotoğraf çekmek için. Bizde bindik gerçekten hoş bir deneyim oldu. Mutlaka onunla da pazarlık edilmeli. Önceden fiyatını belirlemediğiniz bir şeyi sakın yapmayın Mısır'da. Bir tane arkadaşımın tecrübesidir. Adama parayı veriyor deve ile gösterdiği yere gitmek için. Adam 25 metre sonra indiriyor daha fazla götüremeyeceğini söyleyerek. Dikkatli olunmalı. ⬇️ Burdan tekrar ayrılarak piramitlerin yanına indik ve kompleksin içindeki bulunan farklı yapıları da keşfettik. Belki daha önce dikkatinizi çekmiştir büyük piramitlerin yanında küçük piramitcikler de mevcut. Bunlar kralın eşleri yahut çocuklarının Mezarı. Piramitlerin ilk başlangıç noktası firavun Zoser zamanında meşhur veziri Imhotep'in mimarlığını yaptığı Sakkara Piramitleri'dir. Firavunlar daha önce kare şeklindeki mastaba adı verilen mezarlara gömülürken firavun Zoser vezirinden daha yüksek bir yapı tasarlamasını istiyor. O da kare şeklindeki mastabaları üst üste koyarak Mısır'daki ilk piramitlere doğru giden yolu açıyor. Bu piramit yapımı daha sonra mükemmele doğru evrilerek ortaya Giza Piramitleri çıkıyor. Sakkara piramitleri de Giza'nın 7-8 km daha uzağında bulunuyor. ⬇️ Bizi ve birçok insanı en çok heyecanlandıran yapılardan biri olan meşhur Sfenks'e doğru inişe geçtik. Sfenks alçak bir noktada bulunuyor. Buraya gidilmesi için biraz mesafe katetmek gerekiyor. Mısır'da bir çok yerde Sfenksler mevcut. Tabii en büyüğü ve en meşhur olanı Giza Sfenksi. Piramitlerin koruyucusu olarak yapıldığı düşünülüyor. Bilim adamları yaptıranın, 2 numaralı piramitin sahibi Khefren olduğunu söylüyorlar. Bununla ilgili bilgiler muallak. Bu kısımda Sfenks ve piramitlere bakan kısma doğru yüzlerce sandalye dizildiğini gördük. Eşime, bunları da oturup sinema gibi seyretsinler diye koymuşlar dedim. Meğerse Mısır Ulusal Polis Günü dolayısıyla tören yapılacakmış. Yüksek rütbeli polisler bizimle fotoğraf çektirdi ve medya bizimle röportaj yaptı. Muhtemelen Mısır TV'sine çıktık. 😁 Bu da ilginç bir anektod olarak burada dursun. Piramitlerin bulunduğu konuma doğru oturduk ve dakikalarca manzarayı seyredip yanımızda getirdiğimiz abur cuburları yedik. Tadını çıkararak gezdik ve 5 saatimiz burada geçti. Bunu özellikle şunun için söyledim. Mısır'a geldiğimiz tur ile piramitleri gezmiş olsaydık sadece 2 saat kalıp Keops'un içine giremeyecektik. Bu yüzden gelmeyi düşünen olursa rahatlıkla tek başınıza gezebilirsiniz çekinceniz olmasın. Piramitlerden üzülerek ayrıldık ve hemen bir uber çağırdık. 150 EGP vererek bizi şehir merkezine götürdü. Burada tekne turu yapmak istiyorduk ve Nil kıyısında neler yapabileceğimize baktık. Şehrin en merkezi noktasında Nil nehrinin yanında gezinti yapmak için para verilerek girilen bir yer yapmışlar. Muhtemelen bunun nedeni önüne gelenin oraya girip insanları rahatsız etmelerini engellemek. Bu durum Mısır'da sıklıkla uygulanıyor. Halk oldukça fakir ve sürekli dilenen yahut birşeyler satmaya çalışan insanlar var. Hatta 2 sene öncesine kadar meşhur Şarm El Şeyh'e çalışanlar haricinde Mısırlıları kesinlikle almıyorlarmış. Burada şehrin en elit mekanları bulunmakta. Nil manzaralı nargile veya kahve keyfi yapılabilecek yerler mevcut. Biz de güzel bir tekne turunun ardından oldukça güzel bir mekanda yemek yedik ve yalnızca 1250 EGP ödedik. Yarım saatlik tekne turu için kişi başı 50 EGP verdik. Ve Kahire'deki son gecemizi bu şekilde tamamladık. ⏸️18 Puan
-
18 Puan
-
Kapının önünde dinamoyu açtım foşur foşur her yerini yıkadım, paspaslarını bir güzel çitiledim, elim değmişken klima menfezleri ve vitesin dibini köpükle temizledim. Her zamanki gibi fotoğrafını çekip evime çıktım. Maaşallah yarın v kayışını değiştirteceğim nasipse oğluma da maaşallah çekelim17 Puan
-
Göstergede bir led yanmıyor diye, bu kadar sökülmez ki Havalandırma, ön cama sürücü tarafına hava vermiyordu. Köksal gelip bi bakayım ben, göstergeyi sökünce görürüz heralde dedi. İyi gel sökelim, göstergeyi de Servet yapsın o zaman dedim.. Göstergeyi söktük, Servet yanmayan ampulü yanar hale getirdi. Cam kavalandırma klapesini göremeyince kompe söktüler. Sonuç, Gösterge ışığı düzeldi, Ön cama hava üflüyor, Araç kamerası için tavan lambasından elektrik alıp kamerayı bağladık. Bir vida arttı. Ancak airbag lambası da yanmaya başladı, sağ airbagi sökünce, Köksal, bunu satarız abi, orijinalmiş diyordu.. Takmadınız mı len airbag'i. Arıza lamba yanıyor. Ama arıza kodu yok. Yaptık ettik diyorum ama, sağ olsunlar beni çırak gibi kullandılar, şunu getir, bunu götür, çay ver.. İkisi yaptı hep. Ellerine sağlık. iyi ki varsınız, iyi ki varlar..17 Puan
-
2022de Golf'ü almadan önce Jeep Renegade almak istemiştim. @Sani Gerşon Sani'den araç ile ilgili bilgiler almıştım. Ancak o dönemdeki araç kıtlığı beni tekrar Golf'e yöneltmişti. Ani bir kararla Clio satılınca kendimi Renegade ilanlarına bakarken buldum. Neyse, Araç 2023 model, 14000km de, 1.5 E-Hybrid Limited. Tech Paket ve açılır cam tavan var. Garantisi 2 yıl uzatılmış. Kullanım tecrübelerimi daha sonra ayrıca yazarım, çünkü çok yeni. Alışmaya çalışıyorum. Gelsin fotoğraflar...16 Puan
-
Konu biraz hareketsiz kalmış. Mekanik bitince iş artık dış kabuğa geldi. Uzun süredir uğraşıyorum, araç yüzde 90 bitti Bundan sonra eksikler hobi çerçevesinde giderilecek. El değmişken farlara Led projektör modifiyesi yaptım. Aydınlatma inanılmaz oldu. Kapsamlı kaporta boya ve okside parçaların yenilenmesi işleminden geçti. Bagaj kapağı kronik problemden dolayı kötü haldeydi. Değiştirdim. Logolar, panjurlar, iç trimler ayna kapakları, düğmeler vb vb sayamayacağım parça için işlem yapıldı. Mekanik bitmiş olmasına rağmen yine bu arada Klima fanı değişti. Teslim aldığım gün çektiğim fotoları paylaşıyorum.15 Puan
-
Bizim memlekette en çok karıştırılan konu aslında iş var yada yok değil, Yaşam standartları mevzu bahis. Karnını doyurup üstünde dam olanın işi tıkırında olarak öğretildi hepimize. Bu memleketin % 50 si yaşadığı şehirin dışına çıkmadan ölüp gidiyor, kalanın diğer yarısı yurtdışı görmeden ölüp gidiyor. Memleketin % 60 ve üzeri oranda bir tatil köyünde 5 yıldızlı bir tatil bile yapamıyor. Evden avm ye gidip, iki kahve içip bir hamburger yemeyi sosyalleşme zanneden, ayda 2 defa yemeği dışarıda yemeyi lüks zanneden bir toplum olduk. Sokakta yüzü gülen insan sayısı nadir, bu ülkede yüzü gülecek kadar kazanan da halkın içinde değil zaten. % 10 ağalar beyler gibi, gerisi karın tokluğuna, bir ev bir araba almayı zenginlik zannediyor. Bunları alabilmek için de yaşantısından, kıyafetinden, keyfinden ödün vererek ot gibi yaşayıp ölüp gidiyor. Sağlıksız gıda konusuna hiç girmiyorum. Evet daha iyisini dışarıda gördüğüm için , en iyisini istemek benim de hakkım, ben de 5-6 aylık maaşımla araba almak istiyorum. Ben de 0,50 aylık oranla mortgage kredisi alıp ev sahibi olmak istiyorum. Ben de kazandığım paranın alımgücü nün dünya standartlarında olmasını istiyorum. Bunları hak etmememin veya mevcut şartlara neden maruz kaldığımızı açıklayacak birisi varsa öne çıksın.14 Puan
-
Kıymetli yorumları için herkese teşekkür ediyorum. Şu 3 gündür sayısız görüşme - pazarlık - kavga sonucu Tansu abinin de aklıma sokması ve CX-8’e binen abimin de önerileri üzerine Mazda alma yoluna gittim. Mazda 3 2019 - 68.XXXKM Full servis bakımlı. Ben ona kısaca Asuman diyorum renginden ötürü. Ayrıca konusu gelecek. Hele bir yıkayayım da. 😌 Bu da bana hayırlı olsun. 🧿13 Puan
-
1. Kaymakamlık Makamına Dilekçe (Örnek Dilekçe) 2. 2 Adet Biyometrik Fotoğraf 3. Sabıka Kaydı (E-Devlet Üzerinden Alınabilir) 4. Sağlık Raporu (Devlet Hastanesinden Yivsiz Tüfek Alabilir İbareli Heyet Raporu) 5. 611,20 TL - 5 Yıllık Ruhsatname Vergi Bedeli (Ziraat Bankasına / Vergi Tahsilat Kodu: 9163) 6. 600,00 TL - Ruhsatname (Silah Ruhsatı) Kart Ücreti Bedeli (Ziraat Bankasına) 7. Vergi Borcu Yoktur Belgesi (E-Devlet Üzerinden Alınabilir, 5.000 TL'nin üzerinde vergi borcunuz olmamalıdır) 8. T.C. Kimlik Kartı Fotokopisi 9. Yarım Kapak Karton Dosya Mülki Amirliğiniz belgelerinizi teslim almak için online ruhsat başvuru randevusu talep edecektir, E-Devlet üzerinden randevu oluşturabilirsiniz. Talep edilen tüm belgelerinizi Mülki Amirliğinize teslim ettikten sonra, 10 ila 20 gün içerisinde yivsiz tüfek satın alma belgeniz T.C. kimlik numaranıza tanımlanmaktadır. Tarafınıza herhangi bir fiziki belge verilmemektedir, Bayii T.C. kimlik numaranızdan belgenizi görebilmektedir.13 Puan
-
Diploma herseydi,25 yıl çalıştığım şirket bir çırpıda kapı önüne koydu beni.Elimde diploma olaydı 25 yılda bir yerlere gelir yönetici vs olurdum.Benden nice sonra gelen lisans sahipleri ust duzey oldular.Zamanla açık öğretim vs ile diploma aldım ama mesleğe faydası olmadı. Şimdi iş arıyorum ama nafile 44 yaşında ve diplomasiz olmam şirketlerin tercihini X üniversitesi 4 yıllık mezunu 25 yaşlarında eleman tercih ediliyor.Cunku daha çocuklar ve ne deseler kabul ediyor,6 ay 1 yıl içinde de başka yere geçiyorlar. Çok eleman yetiştirdim,çok kişiye bilgi ve tecrübe kazandırdık,bu sayede başka yerlere uzman ismiyle ise girdiler.Bana düşen ise ceketimi alıp eve gitmek düştü. Zanaat sahibi olmak kıymetli,13 Puan
-
13 Puan
-
Arkadaşlar çocuklarımız için nasıl bir gelecek hazırlıyoruz? Gelecekte üniversite okusun maaşlı bir işe girsinden ziyade bireysel becerilerle yapılacak mesleklerin önemi artacaktır. Maalesef bazı meslekler de yok olacaktır. Her çocuk ultra zeki değil. Ben, akademik olmadıktan sonra, ya da üst düzey seviyeye gelinmeyecekse 4 yıllık üniversite okumasına karşıyım. Özetle bankada gişe memuru olmak için dört yıllık okul bitirmeye gerek yok. Bir çok meslek de böyle. 2 yıllık okullarla, teknik liselerle veya bizzat dükkanda çıraklık terbiyesiyle gelecekte hangi meslekler işe yarar? Kendini geliştirirse hangi mesleklerde iyi kazançlar gelebilir? Erkek ve kız olarak da ayırmak fayda sağlayabilir. Kızları seramikçi yapamayız. Ya da erkeği manikürcü yapamayız gibi.12 Puan
-
geçenlerde koca ağacı görmemem neticesinde oluşan lokal hasarı ince bi işçilikle telafi ederek lagünün gönlünü aldım bu rengi ilk kez tecrübe etmeme rağmen sonuç fena olmadı gibi sanki bir amatör painter için arkadan çekiçleyerek mümkün olduğunca zemini düzelttim ki minimum macun kullanalım en ince katman macun tesfiye tamam, sıra astarda astar tesfiyesi de tamamdır boya + vernik de tamamdır son aşama 2000 sulu zımpara ve pasta cila12 Puan
-
1 haftalığına Ankaraya gittik dönüyoruz. Şu an hanım kullanıyor, acayip keyifli geçti yolculuk. Eğer yazın deri koltuklardan dolayı uhunet geçirmezsek benden 10 puan X-trail’e. Havalandırma sistemi ve kliması çok başarılı. 120’ye sabitliyorum genelde. 6 litreyi geçirtemedim ortalamayı. Kafa ütüler sanıyordum ama pek de öyle olmadı. Sürüşü oldukça konforlu, ben sert bir araba sanıyordum. Bilenler qq daha sert diyor. Sonra devam ederim değerlendirmeye..12 Puan
-
evet araci 3 ay / 4.000km dir kullanıyorum. biraz da aracla ilgili tecrubelerimi paylasayim. oncelikle arac tipik d sinifi ozelliklerinde. yumusak ve konfor odakli. sase oldukca rijit, ben guvenli bir arabayim hissi veriyor. bilmeyenler icin euroncap den 5 yildiz alan ilk otomobil zaten. ic mekan bagaj saklama alanları vs oldukca yeterli. liftback yapida oldugu icin bagaji camla birlikte acip koltuklari da yatirdiginizda her turlu ev esyasi bile tasinabiliyor cift yonlu dijital klimanin kisin isitmasi yazin sogutmasi gayet guzel. ic mekanda ferah bir ortam var. arka makam perdeleri bardaklikli kol dayama falan fonksiyonel.. zamaninda makam araci olarak kullanilmis bir model malum. hatta bu aracin ilk sahibi sivas da görevli bir savcı imis. basta dedigim gibi yumusak bi arac, evet yol konforu guzel ama yumusak olmanin eksi tarafi olarak virajlarda gövde biraz yatiyor ve direksiyonu da fordlar kadar keskin olmamasi neticesinde virajlarda cok keyif vermiyor acikcasi. arkalarda tam bagimsiz amortisor olsa cok daha iyi olurmus diyorum ama bir symbol gibi de takir tukur torsiyon degil tabi konfordan pek çalmiyor. 1.6 16v 107hp k4m kodlu benzin+lpg motor genel anlamda ekonomi odakli. alt devirlerde aracin agirligiyla (1.5 ton) birlikte cansiz bi yapisi var. 3bin devir civari gucunu gosterme basliyor. hizini aldiktan sonra ivmelenmesi guzel ama arac yukluyken dik rampalarda vites dusurmek gerekebiliyor. 5. vites 3bin devirdeki hiziniz 110 km/h civari oluyor. vites oranlari cok kisa, keske 6 vitesli olsaymis diyorsunuz. lpg de 35lt simit tank ile uzun yolda 400km; sehir icinde 310km civari menziliniz oluyor. benzindeki degerleri olcme firsatim olmadi pek. aracin izolasyonu sinifini karsilar yeterlilikte. motor sesi 3bin devirden sonra duyuluyor. 100km sonrasinda yol sesi direklerden biraz geliyor. lastik sesi de aynı sekilde. aracin fren performansi ve dozlamasi bence cok basarili. fordlardaki gibi birden isirip tedirgin etmiyor. abs yerli yersiz devreye girmiyor. hersey olmasi gerektigi gibi. toparlayacak olursam bu araci aldigim icin gayet memnunum. parasindan cok daha fazlasini veren bir model. ulkemizde iyiki cok talep gormuyorda uygun fiyata alip binebiliyoruz. araci almadan once kullanmadan on yargili alti boş fikir verenleri dinlemedigim icinde ayrica mutluyum benim gibi genelde sehir ici kullanannlar icin 1.6 benzinli ideal... uzun yol cok kullaniyorsaniz 1.9 dci veya 2.0t benzinli sizi daha mutlu edecektir. eksi yönleri: dikiz aynalari biraz dar direksiyon simidi büyük ve hissiz kaporta/ic trim gibi araca ozel parcalari sanayide bulmak zor. ancak netten almaniz gerekli piyasası çok hızlı değil herkesin çözüp onarabilecegi basit bir araç değil. sanayilerde pek sevilmez o yuzden arti yönleri: fiyat/performans modeli (300-400 bin bandında laguna 2 kadar donanimli konforlu arac yok.) tasarim ve teknolojik olarak hala guncel en bos pakette bile 8 airbag/cift kademe emniyet kemerleri fren parformansi 1.6 16v motor her anlamda oldukça ekonomik yedek parçası bol12 Puan
-
11 Puan
-
Geçen çamur faslı güzeldi ama temizlik gerekli idi. Okadar eğlencenin birde temizligi olması gerekiyordu. yordu biraz beni aracın altı çamurlu kalmıştı jantlarin içinde de çamur vardı. Bende jantlar söktüm sökmüşken kaliper vw disklerde paslı idi onlarida ısıya dayanıklı boya ile boyadım en son dış yıkama yaptım ama baya yordu11 Puan
-
Özet; Benzin 15 lt benzin 22,5 tl, 1 kg pirzola 200 tl, Bizdeki en lüks bildiğiniz otelin 2 kat lüksünün geceliği 2500 tl11 Puan
-
11 Puan
-
2 himalayan yola çıktık. 750 km yol tepip tatvana ulaştık. -5, -6 derecelerde sürdük, lobiye ulaştık, üst baş değişip, tatvan gecelerine aktık. Hayat yollarda güzel. 😁 Bekarstaylaaa 😎11 Puan
-
Herşey Servet abinin şunlardan birini teybe takıp çıkaramamızla başladı, çıkmayınca teybi söküp çıkardık, gerisini hatırlamıyorum. Çayımı içip gidecektim halbuki11 Puan
-
11 Puan
-
Ticareti öğrense ve bunun üzerine yoğunlaşsa yeter.(22 yıllık mezun, 13 sene iş hayatı sonrasında 9 sene ticaret içinde biri olarak yazıyorum) Ha üniversite istiyorsa hobi olarak okusun... Üniversite olmasa bile kitap okusun kendini yetiştirsin. Rahmetli dedem ilkokul 2 ye kadar okumuş ( yani temel matematik ve temel okuma ) sonrasında ticaret vs. Ama her gün 3-4 gazete okurdu ve bütün en küçük köşe yazısıına kadar okurdu. Yanlış anlaşılmasın bir çok okumuştan daha kültürlü, bilgili ve geniş bir bakış açısı vardı. Yani insanın kendini yetiştirmesi muhim.11 Puan
-
10 Puan
-
Dün şofben montajı yapıldı. Atiker grand tercih ettik. Ayrıca afr ayarı da yapıldı. Afr ayarının önemini benzinde 3le çıkamadığım yokuşu tüple 3te çıkınca anladım. Dolum ağzını benzin depo girişinin yanına koyduk. İşçilikten memnun kaldım. 9da başlayıp 2 gibi tüm işlemleri bitirdik. Tank 42 litre. Bagaj zemininden 5 cm yüksekte kalıyor tank. Strafor ile destekledim kenarları. Serviste tüpe uygun köpük ve halı satılıyor ilerde tedarik etmeyi düşünüyorum.10 Puan
-
Şu noktadan sonra rıza olmasa nolur abi Bu arada elimde çok temiz hava yastığı var, almancı bi tanıdık verdi10 Puan
-
Aşağıdaki bilgi verdiğim sertifikayı 6 yıl önce almıştık. Bilgilendirmeler var bu yol izlenerek kendi işyerinizin iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini yapabilirsiniz. Anadolu Üniversitesi ile T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı işbirliğiyle hazırlanan sertifika programına katılarak başarılı olan işveren veya işveren vekilleri elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebilecektir. Anadolu Üniversitesi ile T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı arasında İşyerlerinde İşveren veya İşveren Vekili Tarafından Yürütülecek İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Eğitim, Sınav ve Belgelendirme işbirliği protokolü imzalanmıştır. Anadolu Üniversitesi ile T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı işbirliğiyle hazırlanan sertifika programına katılarak başarılı olan işveren veya işveren vekilleri elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebilecektir. Herhangi bir diploma derecesi aranmaksızın programa 18 yaşını doldurmuş herkes başvurabilir. Başvuru Tarihi ve Kayıt Bedeli Başvuru işlemleri 03.02.2025 – 28.02.2025 tarihleri arasında yapılacaktır. Kayıt bedeli 750 TL’dir. https://esertifika.anadolu.edu.tr/program/14/isveren-ve-isveren-vekili-icin-is-sagligi-ve-guvenligi#:~:text=işbirliği protokolü imzalanmıştır.-,Anadolu Üniversitesi ile T.C.,ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebilecektir.10 Puan
-
Bir önceki senin verileri ile karşılaştırıyorlardır. Ali'nin geçen sene yazlığı arabası yoktu, bu sene almış. kuş kadar memur maaşı ile nasıl almış bir soruşturalım diyorlar.10 Puan
-
10 Puan
-
10 Puan
-
Şöyle söyliyim, aracı satan babam değilse, Gaziantep Şahinbey'den araba almam.10 Puan
-
Lanet olsun içimdeki insan sevgisine Pejonun kaskosuna bunu girdik.. 5500 lira iade çıktı.. 5500 diyorum, çek emmi karttan diyor.. La iade çıkıyor dedim. Yolladım geri kartına10 Puan
-
15 yaşını geçmiş araba len.. Belki de yapamz belli mi olur.. Ama Qashqai de de var.. Tamamen psikopatlık.. Ya senin çenen çok düştü.. ben senin kaskoyu bi yapayım.. Sen bir kaç gün kendine geleme..9 Puan
-
Dostlar, sabah kuzuların antrenmanlarından sonra apar topar bir Tiguan (Elegance) için Doğuş'a kapora verdik. Yorum yazan herkese çok teşekkür ederim. Bu arada orada eşimi Passat diye kandırmaya çalıştım, yemedi (2 çocuk babası olarak bagaj konusunda deformasyon var bende )9 Puan
-
Evli değilim, çocuğum da yok, iyi ki de yok. Olsaydı günümüz koşullarında, imkan dahilinde yurtdışında sosyal bir ülkede gelecek kaygısı taşımadan yaşaması için herhangi bir meslek edinmesini ve gitmesini isterdim. Ortalama bir birey olsun ama işini yapıp geçinebilsin. Bugün ilaç yazdırmaya doktora gittim, mide ilacı, antibiyotik, ağrı kesici reçete ederse maaşından kesinti olacağından bahsetti doktor. İlacı yazsa kazancı eksilecek, yazmasa hastanın sağlığı bozulacak veya tedavi olamayacak. Ben de mide ilacım bitmiş reçete ettirmeye gitmişim, düşünsene her ikimizin de çaresizliğini. Hadi altın bilezik mesleğiniz oldu, etik çerçevesinde icra edebilecek bir ortam bulursunuz inşallah. Biraz sonra Adana’dan Kayseri ye çapraz bağ ameliyatı için yeğenimi görmeye gideceğim. Litresi 46,66 birim olan benzinle, 100 km de 8 lt yakan aracıma binip, akaryakıta 2230 birim, otoyol ücreti 147 birim, araç bakım 600 birim, diğer giderlere de 900 birim ödeyeceğimi düşünürsek, aylık 14.830 birim gelirimin 3877 birimini 600 km mesafe katetmek için harcayacağım. Saat 03:25, yanlış şeyler yazma saati, ben susayım.9 Puan
-
9 Puan
-
Hacının kaputtaki koruyucusu eskimiş kötü görünüyordu çok da matlaşmıştı. 10 yıl garantili rayban marka film kaplandı. Söküp temizlemesi 1500₺ Filmle kaplanması 6000₺ toplam 7500₺ hanımla Fethiyede öğle yemeği 1200₺9 Puan
-
9 Puan
-
- Araba alırken hangisi sizin için daha önemlidir? A) Güvenlik B) Performans C) Verimlilik D) Dayanıklılık E) Çevreci F) Zıplaması9 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00