Çağlar Bayur 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 ADAC firmasının Avrupa daki yeri ve güvenilirliği bilinmektedir, bu sitedeki test bilgilerinin elimden geldiğince tercümesi aşağıdadır: Ucuz lastikler tasarruf sağlamaya yaramıyorlar. Bu en son yapmış olduğumuz yaz lastiği testinin en önemli sonucu. Bu test 17 güncel lastiğin, belki de dünyada yapılmış olan en zorlu testidir. En etkileyici sonuç, Michelin Primacy nin özellikle tavsiye edilir ibaresini alması. Bu Fransız, testteki en kötü lastiğe göre iki misli fazla ömre sahip ve 100km de 0.5 litre daha az tüketimi sağlıyor. Bu da şunu ispatlıyor ki: doğru lastik seçimi sadece cüzdanı değil, çevreyi de koruyor. İyi lastikler sadece az tüketen değil, aynı zamanda güvenli de olmalı. Bu kategoride de Michelin öne geçiyor. Mesela ıslak zeminde 100km/h den frenleme testinde 77 metrede dururken, Syron Race 1 bunun için 86 metreye ihtiyaç duyuyor (nerede ise 2.5 araba boyu fazla)Link Bu yılda, kötü notlar almayan ve tavsiye edilir olarak listenin baş sıralarında yer alan lastikler, tanınmış markalardan çıkmıştır. Göze çarpan ucuz lastik markası gözlemlenmemiştir. Gerçekten tasarruf etmek isteyen, düşük yakıt tüketimine ve uzun ömüre sahip lastiği seçmelidir. Detaylar: Kuru Zemin: Kuru zeminde hemen her lastik beklendiği gibi iyi sonuçlar verdi. Continental ve Bridgestone en üst düzeyde idi. Maloya, Syron, Mabor markaları zayıf kalmıştır. Islak Zemin: Bu disiplinde markaların sadece yarısı göz doldurucu başarı göstermiştir. En iyi notları alanlar, Goodyear Optigrip ve Maloya W dur. Dunlop ve Semperit bunları takip etmiş, Hankook ve Matador zayıflıklar göstermiştir. Avon da alt sıralara yerleşmiştir. Syron ve Mabor özellikle tavsiye edilmemektedir. Hız Endeksi: W sınıfındaki lastikler 270km/h hıza kadar çıkabilmelidir, ama biz bu sınırı 280km/h olarak test ettik. 5 lastikte daha 270km/h hızda hasarlar oluştu, Kumho ve Avon sonraki incelemede sınıfta kaldılar. Yakıt tüketimi: Düşük tüketim keseye ve çevreye yararlıdır. Goodyear Optigrip burada liderliği ele geçiriyor, sadece çok az düşük olarak Michelin Primacy HP onu takip ediyor. İlginçtir ki test sonuncusu ve birincisi arasında %5 lik bir fark var, en kötü tüketim değeri de Fulda Carat Exellero da. Aşınma: Lastiğin fiyatının en önemli anlamlarından biri de yıpranmadır. 5 lastik markası bu konuda zayıflık göstermiştir. Matador en hızlı aşınmış, Kumho,Avon,Mabor ve Uniroyal de geride fazlaca kauçuk bırakmıştır. En uzun süre kullanılabilecek lastik Michelin Primacy HP olarak ortaya çıkmıştır, ömrü Matadorun iki katıdır. Yola çok iyi tutunmanın, hızlı aşınma anlamına gelmeyeceğinin en iyi ispatını da Goodyear Optrigrip ortaya koymuştur. Islak zeminde en iyi yol tutuşa sahip olmuş ve aşınmada da oldukça iyi notlar almıştır. Link Karşılaştırmalı test sonuç tablosu Tavsiyeye göre, ilk beş sıraya bakarsak: (Özet) Michelin Pirmacy Hp: düşük yakıt tüketimi, uzun ömür, kuru zemin, sessiz Goodyear Optigrip: ıslak zemin, düşük tüketim, uzun ömür Continental P.C.2 : kuru zemin, ıslak zemin, ömrü nispeten kısa, biraz sesli Nokian Z G2: kuru zemin , ıslak zemin Bridgestone Turanza ER 300 : kuru zemin, biraz sesli Listeye bakarak kullanıcı için önemsiz kriterleri atarak ta seçim yapılabilir, mesela erken aşınması önemsiz diyenler için Uniroyal de çok iyi bir seçim haline gelebilir. Şahsen fiyat seviyesi de önemli olmak kaydı ile bu iki lastik öne çıkmakta: Michelin: Goodyear: Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Çağlar abi test kuruluşu güvenilir diyorsun ama ben yinede önyargıyla yaklaşmada fayda var derim. Çünkü günümüzde artık tv reklamlarından çok böyle kullanıcıyı etkileyen bilinçli kitleye yönelik gizli reklamlar artıyor malesef. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mart 2009 Yazar Paylaş 21 Mart 2009 ADAC güvenilirdir, zaten bu ecnebiler kötüyü-hileyi bilmezler ki yapabilsinler. Bir öğrenseler yapacaklar ama... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 (düzenlendi) goodyear iyidir. Yani iyimiş. Tamamen fiyatı ucuz ve adı tanıdık tek lastik olduğu için aldım ama fiyat/performansı oldukça iyi. Gerçi daha 3bin km'deler. Hele bi 15k olsunlar da. 21 Mart 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 (düzenlendi) 3 yıl 13000 km'dir goodyear GT3 kullandım hamuru hala soğuk havada bile yumuşak. 21 Mart 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Serin 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Bu tabloya bakınca pirelli pzero nero ilgimi çekti.Aradığım ebedı varmıdır acaba kaçadır Bi de nedense pirellinin hiiiç iyi bi intibaası yoktur bende siz ne dersiniz??? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 (düzenlendi) P zero nero ayrıdır. Zaten orda yüksek performans lastikleri teste tabi tutulmuş olması lazım. Fiyatları da güzel zaten. 21 Mart 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Serin 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Çağlar bey bu ADAC 205/50/17 için ne diyor acaba? Benim almancam kıtda biraz...Japonca olsaydı... Anııaaaym.... Gördüm fiyatları...çook güzelmiş...... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 17" te iş W serisine sarıyor ki aman aman. Bu fiyatlar ütüne W serisi ve nadir bulun 50/17 kombinasyonunu da ekleyince; x1,5 gibi bişeyler çıkar. Ve o lastik adamakıllı şekilde 30k km ancak kullanılır. Yorum bağlantısı
Metin Serin 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Evet maalesef çok zor bi ebat bendeki bazı markalarda üretimi bile yok...oldukça uygun fiyatlar da buldum ama mal aklıma yatmadı... mesela maxsis 150 tl adet toyo 200 civarı..net rakam ptesi gelcek kampanya olabilirmiş vb.. Pirelli şaşırttı ama..çok modeli var bu ebatta ama fiyatlar... bide çarpı 4 yap o rakamı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mart 2009 Yazar Paylaş 21 Mart 2009 Çağlar bey bu ADAC 205/50/17 için ne diyor acaba? Benim almancam kıtda biraz...Japonca olsaydı... Anııaaaym.... Gördüm fiyatları...çook güzelmiş...... Giriş sayfasında bu sorunuzun cevabını yazmışlar, taban olarak 195-205-215 serilerinde bu testin referans alınmasında sakınca yok, mesela 185 taban için de test sonuçları var, vakit bulunca onunla da ingilenmeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 205 45 17 alın bence. Piyasada daha çok var. O yüzden nispeten daha ucuz. Bizim mondide de aynı boyutta jant lastik takılmış. Aynı sorundan peder de muzdarip. Bi gün kaçırıp altına 205 45 17 leri yaslar gelirim ben galiba. Yorum bağlantısı
Metin Serin 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 (düzenlendi) Bizim buranın yollarında 45 yanak...düşünmek bile istemiyorum!!!!daha geçen hafta yardı bi arkadaş lastiği aynı yanak aynı mazotlu mondi de. cıısssss!! mümkünse 55 olsun diicem ama..taban genişlio o zamanda iiden iiye. 21 Mart 2009 tarihinde Metin Serin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akif Özkan 6 Haziran 2009 Paylaş 6 Haziran 2009 bu testler W serisi için yapılmış ve Michelin primacy hp için düz ve GNRX olmak üzere iki modeli var.GNRX fiyat listesinde daha 50 lira daha pahalı. Peki bu tesler hangi modeli için yapılmış? Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 8 Temmuz 2009 Paylaş 8 Temmuz 2009 (düzenlendi) Ben de araştırma yapıyorum. Aşağıdaki lastiklerin hepsi 185-200 YTL aralığında. Sizce hangisini tercih etmeli? Michelin Pilot Primacy HP 205/55/16 91 V Continental ContiSportContact 2 205/55/16 91 V Bridgestone ADRENALIN 205/55/16 91 W Goodyear OPTIGRIP 205/55/16 91 V 8 Temmuz 2009 tarihinde Hasan Aks tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Boneval 8 Temmuz 2009 Paylaş 8 Temmuz 2009 (düzenlendi) Hasan Bey listenizde olmayan Bridgestone Turanza ER300'ü seçerdim. 8 Temmuz 2009 tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Temmuz 2009 Paylaş 8 Temmuz 2009 Benim aklımda Bridgestone Potenza Adrenalin var. Bidakine onu denemek istiyorum. Farklı bir aracta denedim, kuru zeminde yol tutuşu beni inanılmaz etkiledi.Dağ yollarında %200 yolun dışındayız dediğim virajları bile çok rahat döndü. Savrulma bile olmadı. Sanki arac ray üzerinde gidiyor. Arac içinde ben zor anlar yaşadım. Bridgestone ER300 okadar tutunamıyor. 195 50 15 82W olarak Adrenalin var. Şuan kullandığım ER300 82H Kullanan arkadaşlar var ise yorumlarını merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Bridgestone Potenza Adrenalin ıslak zemin için de iyi midir? Bilgisi olan var mı? Bir de yanakları Michellin ve Continental gibi yumuşak olmadığı için konfora etkisi negatif olabilir mi? Yorum bağlantısı
Misafir 18 Temmuz 2009 Paylaş 18 Temmuz 2009 Verilen listede Yokohama yok galiba.Bence dikkate alınması gereken bir lastik . Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Arkadaşlar konudan biraz sapıyor ama Goodyear ın yeni lastiği EfficentGrip nasıldır sizce, energy saver alacağıma bunu alsam nasıl olur sizce? http://eu.goodyear.com/tr_tr/efficientgrip/ Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Lastiğin test sonuçları çok iyi görünüyor. Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 (düzenlendi) Mondeo'mun 195x60x15" ebadındaki lastiklerini, bozuk yolları da gözönünde bulundurarak ve hız yerine konforu tercih ederek 195x65x15" olarak değiştirmeyi düşünüyorum. Bu kararım ne gibi olumlu - olumsuz durumlara yol açabilir? 24 Temmuz 2009 tarihinde Sezgin Gerid tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 Tavsiye ediliyor... http://www.bridgestone.com.tr/haberler/200...-turanza-er300/ 4 objektif test sonucu. http://www.bridgestone.com.tr/pdf/AMS_test_01.pdf http://www.bridgestone.com.tr/pdf/AMS_test_02.pdf http://www.bridgestone.com.tr/pdf/Turanza_bayi_Poster.pdf http://www.bridgestone.com.tr/pdf/otohaber..._ER300_2009.pdf Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Mondeo'mun 195x60x15" ebadındaki lastiklerini, bozuk yolları da gözönünde bulundurarak ve hız yerine konforu tercih ederek 195x65x15" olarak değiştirmeyi düşünüyorum. Bu kararım ne gibi olumlu - olumsuz durumlara yol açabilir? Böyle bir değişim yapmayın mümkünse. Toplam yükseklik farkının yaklaşık 2 cm olduğu ve bunun araca yansıması yaklaşık 1 cm lik bir yükseklik olarak yansıyacağından,seyir emniyetinde kayıplar kaçınılmaz olacaktır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts