İçeriğe Yönlendir

Jetta - Enjektör Bobini Arızası


Mustafa Dilbirliği

Recommended Posts

Mustafa Dilbirliği

Selamun Aleyküm arkadaşlar.

 

Aracım 2013 model 130000 km’de 1,6 tdi jetta.

 

Yaklaşık 4-5 ay önce, performans düşüklüğü ve yakıt artışı sebebiyle bakıma giren enjektörlerimin kesinti yaptığı gerekçesiyle bobinleri değiştirildi.

 

Geçtiğimiz hafta yine sorun çıkı ve bu kez bir tane enjektörümün Bobini değiştirildi.

 

Bu sabah aracım yine tekledi ve bu kez başka bobin değiştirildi.

 

Sırayla gidiyoruz bakalım...

 

Sorum şu ki;

 

Daha 130000 kmdeki araç sizce neden sık sık bobin yakar hiç başına böyle birşey gelen var mı?

 

(Not: Araç rölantide çalışırken kapıyı açıp kapattığımda araçta oluşan sarsıntıyla beraber rölanti bir miktar aşağı inmekte, bununla alakası olabilir mi?)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Piezo enjektör ise araçtaki, 1 volt civarında ve 60 amper pik akım ile çalışırlar. Kolay kolay bobin yanmaz. Araçta yazılım varmı?

Şarj gerilimi nasıl, ölçüldü mü?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Piezo enjektör ise araçtaki, 1 volt civarında ve 60 amper pik akım ile çalışırlar. Kolay kolay bobin yanmaz. Araçta yazılım varmı?
Şarj gerilimi nasıl, ölçüldü mü?

Araçta yazılım var ama yazılımdan önce bozdu Bobini. Şarj gerilimi nedir?
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
37 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Piezo enjektör ise araçtaki, 1 volt civarında ve 60 amper pik akım ile çalışırlar. Kolay kolay bobin yanmaz. Araçta yazılım varmı?

Şarj gerilimi nasıl, ölçüldü mü?

 

Bu araçlarda piezo (cay motor kodlu) enjektör var abi. Her usta tamir edemiyor genelde 70 binden sonra avans sesi yapmaya başlar. Bende 50 bin km önce avans sesinden dolayı revizyona sokturdum. Yapılan en büyük hata revizyondan sonra araç üzerinden kalibrasyon çalıştırmak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
 
Bu araçlarda piezo (cay motor kodlu) enjektör var abi. Her usta tamir edemiyor genelde 70 binden sonra avans sesi yapmaya başlar. Bende 50 bin km önce avans sesinden dolayı revizyona sokturdum. Yapılan en büyük hata revizyondan sonra araç üzerinden kalibrasyon çalıştırmak gerekiyor.

Bobin Siemens sanki benim
 
Bu araçlarda piezo (cay motor kodlu) enjektör var abi. Her usta tamir edemiyor genelde 70 binden sonra avans sesi yapmaya başlar. Bende 50 bin km önce avans sesinden dolayı revizyona sokturdum. Yapılan en büyük hata revizyondan sonra araç üzerinden kalibrasyon çalıştırmak gerekiyor.

Kalibrasyon dediğiniz olay enjektörlerin araca takıldıktan sonra adaptasyon yapılması mı?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
1 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:


Kalibrasyon dediğiniz olay enjektörlerin araca takıldıktan sonra adaptasyon yapılması mı?

 

Aynen adaptasyon aklıma gelmedi bir an :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği

Piezo enjektöre Siemens bobin takılabilir mi Erdem bey

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
26 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:

Piezo enjektöre Siemens bobin takılabilir mi Erdem bey

 

Açıksası bilgim yok. Fakat farklı yapılarda olduğundan uymayacağı kanısındayım. Zaten bizdeki continental seri sıkıntılı. Servis süresi içinde avans sesini duyupta değiştirten çok insan var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Empedanslarına bakmak lazım, birde hızlarına. Öyle rastgele olacak iş değil bobin değişimi. Pistona hasar verebilir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş

Servisteki elemanlar empedans nedir biliyor mu acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Sende enjektör kafası dersin abi. :) Neyin kafasını yaşıyorsam sabah sabah. :s

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

siemens continental piezo bir yakıt sistemi siemens  enjektörlerde maalesef her 50-70 bin arası ultrasonik temizlik gerekli makinası heryerde yok her enjektörcü pompacı ne ayarını ne tamirini yapamaz :) Uzman dizele gitmenizi öneriririm .

daha önceki aracım seslive sarsıntılı  çalıştığı için gitmiştim enjektörlerin ultrasonik temizliği yapılıp araç üzerine montajı yapıldıktan sonra  araca yolda  enjektör öğretme işlemi yapılmıştı araçta muazzam çekiş artışı yakıt tüketimi düşüşü ara gazlamalarda çok daha yüksek tork elde etmiştik ....

 

11 saat önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:

Piezo enjektöre Siemens bobin takılabilir mi Erdem bey

siemens continental piezo zaten bu bir yakıt sistemi zaten üzerinde bobinler siemens bu enjektörün çalışma voltajı çok farklı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
49 dakika önce, Fevzi Göktaş yazdı:

Servisteki elemanlar empedans nedir biliyor mu acaba?

yetkili servislerde çözüm bulamadığım için kendi pompacıma gittim ben yetkili servisteki mastertechler gayet değerler normal çalışıyor dediler pompacıma gittim 2 adet bilgisayara bağladı

sökülecek dedi söktük ilk başta bir ürktüm fakat işlem yapılıp araca montajı yapılıp enjektör öğretme işlemi yapıldıktan sonra aracımın karakteristiği ciddi değişmişti :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
yetkili servislerde çözüm bulamadığım için kendi pompacıma gittim ben yetkili servisteki mastertechler gayet değerler normal çalışıyor dediler pompacıma gittim 2 adet bilgisayara bağladı
sökülecek dedi söktük ilk başta bir ürktüm fakat işlem yapılıp araca montajı yapılıp enjektör öğretme işlemi yapıldıktan sonra aracımın karakteristiği ciddi değişmişti [emoji4]

Tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederiz.
İyi ki bu konuyu açmışım :))
Forum şahane [emoji4]
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
 
Bu araçlarda piezo (cay motor kodlu) enjektör var abi. Her usta tamir edemiyor genelde 70 binden sonra avans sesi yapmaya başlar. Bende 50 bin km önce avans sesinden dolayı revizyona sokturdum. Yapılan en büyük hata revizyondan sonra araç üzerinden kalibrasyon çalıştırmak gerekiyor.

Erdem bey, araç kendi kendine adaptasyonunu yapıyor diyorlar. Sizinkini nasıl yapmışlardı biliyor musunuz?
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
4 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:


Erdem bey, araç kendi kendine adaptasyonunu yapıyor diyorlar. Sizinkini nasıl yapmışlardı biliyor musunuz?

 

Yanlış biliyorlar. Enjektör setiniz revizyona girdikten yada değiştikten sonra araç yaklaşık yarım saat boşta çalışıyor. Belli devirlere çıkarak kendini adapte etmektedir. Hatta aklınızda olsun enjektör değişiminde enjektör seri numarası beyne girilmeli yoksa araç çalışmaz.

 

örnek adaptasyon

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
 
Yanlış biliyorlar. Enjektör setiniz revizyona girdikten yada değiştikten sonra araç yaklaşık yarım saat boşta çalışıyor. Belli devirlere çıkarak kendini adapte etmektedir. Hatta aklınızda olsun enjektör değişiminde enjektör seri numarası beyne girilmeli yoksa araç çalışmaz.
 
örnek adaptasyon
 

Bobin değişti benim sadece
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

zaten sıkıntıda burda bu enjektörleri tamir eden çok yer var fakat hiç biri adaptasyon ve yazılım güncellemesi yapmıyor. 

Benim tamir ettirdiğim yerde aracımın ecu versiyonu eskiydi önce o güncellendi arkasından adaptasyon yapıldı.

60.000 km dir çok mutluyum :)

 

 

1 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:


Bobin değişti benim sadece

 

Fartketmez yinede yapmaları gerek. Sonuçta teknik bir müdahale var.

Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
zaten sıkıntıda burda bu enjektörleri tamir eden çok yer var fakat hiç biri adaptasyon ve yazılım güncellemesi yapmıyor. 
Benim tamir ettirdiğim yerde aracımın ecu versiyonu eskiydi önce o güncellendi arkasından adaptasyon yapıldı.
60.000 km dir çok mutluyum [emoji4]
 
 
 
Fartketmez yinede yapmaları gerek. Sonuçta teknik bir müdahale var.

Ben nefret etmek üzereyim :) Hocam Polo Bobini jettaya uymaz diyorlar bu konuda bilginiz var mı veya bize yardımcı olabilecek bir tanıdığınız var mı?
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...